Djurgårdens IF - Södertälje SK, 20/10 2007

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
oswä0216
Inlägg: 291
Blev medlem: 2006-08-17
Ort: stockholm, nacka

Djurgårdens IF - Södertälje SK, 20/10 2007

Inlägg av oswä0216 »

Jag tycker att vi skall uppmärksamma denna match. Vi ligger ungefär lika i tabellen, alltså streckstrid. En klack på 300-500, möjligt?

DIF vinner för övrigt matchen med 4-2 så vi behöver egentligen inte gå dit.
stolpskott
Inlägg: 1140
Blev medlem: 2007-03-18

Re: DIF-SSK 20/10 2007

Inlägg av stolpskott »

oswä0216 skrev:Jag tycker att vi skall uppmärksamma denna match. Vi ligger ungefär lika i tabellen, alltså streckstrid. En klack på 300-500, möjligt?

DIF vinner för övrigt matchen med 4-2 så vi behöver egentligen inte gå dit.
Egentligen inte? Nu får du förklara dig lite, SSK är otroligt bra iår. Dem imponerar verkeligen, ingen seger är klar i förskott. Är förövrigt där, så kom igen nu, stöd DIF!
Användarvisningsbild
Palmgren
Inlägg: 319
Blev medlem: 2007-09-13

Inlägg av Palmgren »

Jag kanske är där. Om jag inte ska på Halmstad - DIF eller DIF - BP.
Användarvisningsbild
carl-bysen
Inlägg: 316
Blev medlem: 2007-10-12
Ort: Bromma

Re: DIF-SSK 20/10 2007

Inlägg av carl-bysen »

oswä0216 skrev:Jag tycker att vi skall uppmärksamma denna match. Vi ligger ungefär lika i tabellen, alltså streckstrid. En klack på 300-500, möjligt?

DIF vinner för övrigt matchen med 4-2 så vi behöver egentligen inte gå dit.
Jag håller med De borde anordna så jk åland kommer eller flagg tifo
matchen ja den slutar 3-1
isolerad
Inlägg: 1365
Blev medlem: 2005-06-09

Re: DIF-SSK 20/10 2007

Inlägg av isolerad »

stolpskott skrev:
oswä0216 skrev:Jag tycker att vi skall uppmärksamma denna match. Vi ligger ungefär lika i tabellen, alltså streckstrid. En klack på 300-500, möjligt?

DIF vinner för övrigt matchen med 4-2 så vi behöver egentligen inte gå dit.
Egentligen inte? Nu får du förklara dig lite, SSK är otroligt bra iår. Dem imponerar verkeligen, ingen seger är klar i förskott. Är förövrigt där, så kom igen nu, stöd DIF!
Imponerar vet jag inte.. 9 poäng på 8 matcher är väl inget att skryta med direkt. Inga poäng tagna på bortaplan heller.

Däremot så är det en viktig match. SSK är ett av lagen som kommer slåss med DIF om slutspelsplats. Dessutom möter vi SSK borta redan den 22/10 (dvs omgången efter) och det vore bra ifall DIF har satt sig i respekt då.
i
stolpskott
Inlägg: 1140
Blev medlem: 2007-03-18

Re: DIF-SSK 20/10 2007

Inlägg av stolpskott »

isolerad skrev:
stolpskott skrev:
oswä0216 skrev:Jag tycker att vi skall uppmärksamma denna match. Vi ligger ungefär lika i tabellen, alltså streckstrid. En klack på 300-500, möjligt?

DIF vinner för övrigt matchen med 4-2 så vi behöver egentligen inte gå dit.
Egentligen inte? Nu får du förklara dig lite, SSK är otroligt bra iår. Dem imponerar verkeligen, ingen seger är klar i förskott. Är förövrigt där, så kom igen nu, stöd DIF!
Imponerar vet jag inte.. 9 poäng på 8 matcher är väl inget att skryta med direkt. Inga poäng tagna på bortaplan heller.

Däremot så är det en viktig match. SSK är ett av lagen som kommer slåss med DIF om slutspelsplats. Dessutom möter vi SSK borta redan den 22/10 (dvs omgången efter) och det vore bra ifall DIF har satt sig i respekt då.
Hehe, men dom har ju stått upp bra mot alla lag, vad jag har för mej så har dom inte halkat efter så som Brynäs - LHC (T.ex) Någon match?
isolerad
Inlägg: 1365
Blev medlem: 2005-06-09

Re: DIF-SSK 20/10 2007

Inlägg av isolerad »

stolpskott skrev:
isolerad skrev:
stolpskott skrev:
oswä0216 skrev:Jag tycker att vi skall uppmärksamma denna match. Vi ligger ungefär lika i tabellen, alltså streckstrid. En klack på 300-500, möjligt?

DIF vinner för övrigt matchen med 4-2 så vi behöver egentligen inte gå dit.
Egentligen inte? Nu får du förklara dig lite, SSK är otroligt bra iår. Dem imponerar verkeligen, ingen seger är klar i förskott. Är förövrigt där, så kom igen nu, stöd DIF!
Imponerar vet jag inte.. 9 poäng på 8 matcher är väl inget att skryta med direkt. Inga poäng tagna på bortaplan heller.

Däremot så är det en viktig match. SSK är ett av lagen som kommer slåss med DIF om slutspelsplats. Dessutom möter vi SSK borta redan den 22/10 (dvs omgången efter) och det vore bra ifall DIF har satt sig i respekt då.
Hehe, men dom har ju stått upp bra mot alla lag, vad jag har för mej så har dom inte halkat efter så som Brynäs - LHC (T.ex) Någon match?
Nej det har dom inte vad jag minns. Dom släpper in relativt få mål. Problemet verkar snarare vara att de görs alldeles för få mål framåt. De har gjort minst mål hittills av alla lag, bara 13. Näst sämsta lag har gjort 18 mål.
i
Användarvisningsbild
blocco
Inlägg: 1199
Blev medlem: 2006-09-24

Re: DIF-SSK 20/10 2007

Inlägg av blocco »

isolerad skrev:Nej det har dom inte vad jag minns. Dom släpper in relativt få mål. Problemet verkar snarare vara att de görs alldeles för få mål framåt. De har gjort minst mål hittills av alla lag, bara 13. Näst sämsta lag har gjort 18 mål.
Vårt målskytte har ju inte varit att skryta med den senaste tiden heller. 2 mål på 3 matcher. Dock så har vi jävligt bra målvakter, och dessutom så verkar försvarsspelet bli bättre nu när Ossi har anslutit och Jiri är på väg. Jag gissar att vi vinner med 3-1.

1-0 Otto
2-0 TJ
2-1
3-1 Linkan
Joel_DIF_ÄGER
Inlägg: 21
Blev medlem: 2007-10-10
Ort: Uppsala

Inlägg av Joel_DIF_ÄGER »

ja dom vinner såklart men själv ska jag se det från hovet :)
Rött för blodet genom hjärta ven och Gult för solens värmande sken och Blått för himmel,regn och hav Stockholms stolthet och vårat lag!

_______________________________________

Joel=DIF
Joel_DIF_ÄGER
Inlägg: 21
Blev medlem: 2007-10-10
Ort: Uppsala

Inlägg av Joel_DIF_ÄGER »

men det är ju ingen som vet ssk har ju spelat bra asså ja mena dom är ju nya i serien och har spelat väldigt bra hittils men vem vet kanske torskar dom och hamnar på sista eller näst sista platsen
Rött för blodet genom hjärta ven och Gult för solens värmande sken och Blått för himmel,regn och hav Stockholms stolthet och vårat lag!

_______________________________________

Joel=DIF
Användarvisningsbild
Raffe_DIF89
Inlägg: 99
Blev medlem: 2007-10-12

Skulle inte va fel

Inlägg av Raffe_DIF89 »

Ja det skulle inte va fel me en klack på 500 man i grytan på kaminen.
MOT 17:E
Användarvisningsbild
Palmgren
Inlägg: 319
Blev medlem: 2007-09-13

Inlägg av Palmgren »

Jag är i alla fall på plats mot SSK på lördag. Alla till Hovet, Södertälje ska krossas.
Kylskåp
Inlägg: 156
Blev medlem: 2006-11-18
Ort: Nacka

Inlägg av Kylskåp »

Roligaste matchen än så länge. Givetvis där.
Hoppas kebabkungarna sluter upp mangrant på läktarna.

SIEG ----!
Användarvisningsbild
dif rules
Inlägg: 512
Blev medlem: 2006-09-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av dif rules »

självklart är man i klacken denna match:D kommer bli rätt najjs tryck, helt klart, hoppas DIF fam. samlas inte bara kortsidan...


ALLA TILL HOVET FFS!!!!!!
FULL FART FRAMÅT
HÄLL TÄTT BAKÅT

/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Crashmash »

Perfekt uppladdning inför lördagskvällen och Halmstads-matchen för dom som ska dit. Hovet ska koka, Hovet ska vara fullsatt, kom igen nu DIF-are, fyll Hovet!

Vi ska krossa sSk!
Skriv svar