SHL 18/19 : Rögle - Djurgårdens IF 7/3-2019

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 18/19 : Rögle - Djurgårdens IF 7/3-2019

Inlägg av förevigtdjurgården »

Dusinator skrev:
förevigtdjurgården skrev:
EspenK skrev:
förevigtdjurgården skrev:Lycka är ändå vetskapen att vi knutit till os Guter i två säsonger till.
Helt orimlig kontraktslängd.
Jockes kravlista:
- Spelat med mig?
- Stockholmsanknytning?

Om ja på båda, solklar värvning. Om ja på en av dem, värva ändå.

Om nej - är spelaren för närvarande hemmahörande i Allsvenskan? Pantern? Solklar värvning.
Min kusins föredetta man är kompis med Micke Samuelsson. Jag sitter och väntar på att Jocke ska ringa mig, måste vara en tidsfråga... :roll:
Jag har ibland setts skrinnande på Zinkensdamm och i Vasaparken under allmänhetens. Har en oförmåga att kontrollera pucken i rätt lägen, men ser ganska häftig ut och kan bara åka baklänges åt ena hållet. Väntar också på samtalet, tror det trillar ner närsom nu.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11877
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: SHL 18/19 : Rögle - Djurgårdens IF 7/3-2019

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

sensei skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
EspenK skrev:Nästa säsong tappar vi åtminstone:

Brodin
Lilja
Jonte
Bemström
Hultström
Adam

Ska bli kul med Hockeyallsvenskan igen.
Brodin - Har tydligt tankarna någon annanstans, lycka till där, välkommen tillbaka.
Lilja - Lite samma som ovan
Jonte - Kommer jag sakna
Bemström - Kommer jag sakna
Hultström - Har oförtjänt hög status, gillar att glida i DIF, där han är garanterad istid oavsett prestation
Adam - Har gjort en grym resa, förtjänar bättre, Lycka till, välkommen tillbaka
Jag försöker förstå varför Jonte och Bemström inte är välkomna tillbaks enligt din analys ovan?
Eeeh, ja.... alltså, Mitt Kommer jag sakna, betyder att.... jag kommer sakna dessa två.

Vet inte riktigt vad din definition av sakna innebär :D
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Lidingö DIF
Inlägg: 775
Blev medlem: 2011-01-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Från Ön

Re: SHL 18/19 : Rögle - Djurgårdens IF 7/3-2019

Inlägg av Lidingö DIF »

Lördag, torsk mot knätoffsarna. Söndag, torsk mot parfyllona. Om så sker skulle jag uppskatta uppskatta ett tips om någon bra kran för då kommer jag behöva eskalera.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: SHL 18/19 : Rögle - Djurgårdens IF 7/3-2019

Inlägg av minalman »

Vi ses på lördag!
Var glada, vi kunde varit PSG...
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5729
Blev medlem: 2012-09-14

Re: SHL 18/19 : Rögle - Djurgårdens IF 7/3-2019

Inlägg av Vikas »

Om vi vinner en enda match till i år så äter jag något bittert till middag.

Som vi spelar kommer vi få rådäng av Mora.
EspenK
Inlägg: 9052
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: SHL 18/19 : Rögle - Djurgårdens IF 7/3-2019

Inlägg av EspenK »

Enda möjligheten jag ser till sm- guld på överskådlig tid är att vi får hem flera tongivande djurgårdare samma säsong.

Ex Kronwall, Norman, Kruger, Kempe.

Men kan ju lika gärna hoppas på lottovinsten på lördag.

Det kommer inte hända...

Vi går en långsam död till mötes så länge vi inte har en egen arena och möjlighet att påverka vår ekonomi och attraktivitet.
Dusinator
Inlägg: 3821
Blev medlem: 2009-10-26

Re: SHL 18/19 : Rögle - Djurgårdens IF 7/3-2019

Inlägg av Dusinator »

”Mycket bra saker som vi tar med oss från denna match”... allvarligt Robban. Vi har så mycket som är så jävla dåligt i denna match... sitter och skrattar på presskonferensen... åååh :oops:
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 18/19 : Rögle - Djurgårdens IF 7/3-2019

Inlägg av förevigtdjurgården »

EspenK skrev:Enda möjligheten jag ser till sm- guld på överskådlig tid är att vi får hem flera tongivande djurgårdare samma säsong.

Ex Kronwall, Norman, Kruger, Kempe.

Men kan ju lika gärna hoppas på lottovinsten på lördag.

Det kommer inte hända...

Vi går en långsam död till mötes så länge vi inte har en egen arena och möjlighet att påverka vår ekonomi och attraktivitet.
Vi har större problem än att vi inte har en egen arena.

Nepotism och sann polaranda råder på de högsta posterna i föreningen, som torde vara prestationsbaserade i en välmående organisation. Här hämtas friskt bästa grabbgäng in och tillåts styra och ställa lite som de vill. De tre vännerna och Jocke, med nästa stopp Hockeyallsvenskan och vidare in i träsket.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Användarvisningsbild
Lidingö DIF
Inlägg: 775
Blev medlem: 2011-01-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Från Ön

Re: SHL 18/19 : Rögle - Djurgårdens IF 7/3-2019

Inlägg av Lidingö DIF »

Jaha!
Senast redigerad av Lidingö DIF den 2019-03-08 06:35:42, redigerad totalt 1 gånger.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Pjotr
Inlägg: 1
Blev medlem: 2019-03-07

Re: SHL 18/19 : Rögle - Djurgårdens IF 7/3-2019

Inlägg av Pjotr »

7 landsslagsmän, laget som gjorde flest och släppte in minst antalmål.
Men utan plan b, lag som spelar modigt mot Dif och möter högt upp, vill mer vid sargerna, tar mer stryk framför mål vinner överDif.
Dif bygger på fart, stoppas den högt upp så är de förvånansvärt kontringssvaga med så pass snabba spelare. Jag tror att de andra lagen har kodat av Dif och Dif är för kära i sin brillianta idé.
Förra säsongen diagonalade man ner och fastnade i anfallszonen högra hörnet och bet sig fast, känns som stabilare ide än årets.
Dif är avslöjat, bygg ny ide, sannolikt bästa klubb spelare för spelare men vad hjälper det.
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 18/19 : Rögle - Djurgårdens IF 7/3-2019

Inlägg av förevigtdjurgården »

Lidingö DIF skrev:
förevigtdjurgården skrev:Vi har större problem än att vi inte har en egen arena.

Nepotism och sann polaranda råder på de högsta posterna i föreningen, som torde vara prestationsbaserade i en välmående organisation. Här hämtas friskt bästa grabbgäng in och tillåts styra och ställa lite som de vill. De tre vännerna och Jocke, med nästa stopp Hockeyallsvenskan och vidare in i träsket.
Nepotismen i Djurgården Hockey oroar, ja. Denna förening har blivit någon typ av Försäkringskassa för gamla avdankade föredettingar. All heder åt Ante, Jocke et al för vad de gjort tidigare men vafan är vi en förening med vinnarambitioner eller nån jävla pensionsutbetalare?

Och bygger för framtiden. Vad är det för substanslös jävla drapa? Alla andra lag i SHL bygger självklart bara för nästa vecka och inte långsiktigt. Nej, de gör de inte. De gör både och. Men....hey, vi tar i alla fall hand om våra gamla spelare (vare sig de spelar eller inte) och ger dem en välbetald fritidsgård att hänga i tills de får något nytt gigg.
Att hävda att man bygger för framtiden är en skön klyscha att luta sig emot när det går dåligt. Precis som att ”vi måste spela vårt spel”, ”vill se oss mer framåtlutade” och all annan dynga som spys ut helt robotaktigt.

Vi skulle väl vara ett etablerat topplag nu och ha plockat ett guld senast den här säsongen? Ska bli spännande att höra bortförklaringarna med skador och allt annat bös som kan användas för att skölda sig själv från allt som har med prestation att göra. Ja, vi är extremt skadedrabbade, och främst på producerande spelare - men vi är långtifrån ensamma och Färjestad har ju klarat sig ganska bra, som ett rakt exempel.

Allt detta är dock önsketänk, hamsterhjulet kommer rulla på, ingenting kommer hända och som den dumma, uppenbarligen med någon form av självskadebeteende, jäveln man är sitter man där på Lördag, bänkad, för att bevittna nästa debacle. Har dock gått på min sista match för den här säsongen, jag orkar inte den extra tidsåtgången i att ta sig till och från arenan för att se 20 man som uppenbarligen inte vill vara där spela någon form av ishockey.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11877
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: SHL 18/19 : Rögle - Djurgårdens IF 7/3-2019

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

förevigtdjurgården skrev: Att hävda att man bygger för framtiden är en skön klyscha att luta sig emot när det går dåligt. Precis som att ”vi måste spela vårt spel”, ”vill se oss mer framåtlutade” och all annan dynga som spys ut helt robotaktigt.

Vi skulle väl vara ett etablerat topplag nu och ha plockat ett guld senast den här säsongen? Ska bli spännande att höra bortförklaringarna med skador och allt annat bös som kan användas för att skölda sig själv från allt som har med prestation att göra. Ja, vi är extremt skadedrabbade, och främst på producerande spelare - men vi är långtifrån ensamma och Färjestad har ju klarat sig ganska bra, som ett rakt exempel.

Allt detta är dock önsketänk, hamsterhjulet kommer rulla på, ingenting kommer hända och som den dumma, uppenbarligen med någon form av självskadebeteende, jäveln man är sitter man där på Lördag, bänkad, för att bevittna nästa debacle. Har dock gått på min sista match för den här säsongen, jag orkar inte den extra tidsåtgången i att ta sig till och från arenan för att se 20 man som uppenbarligen inte vill vara där spela någon form av ishockey.

Jag förstår känslan, jag gick på min sista match i januari

Villkorslös kärlek får mina barn, ingen annan.

DIF är (förutom världens vackraste Hockeylag) också ett vinstdrivande bolag som jag som privatperson investerar både tid och pengar i.
Den motprestation jag förväntar mig är tex inte Serieledning från sep-mars, kross i var och varannan omgång, målrekord, SM-Guld osv...

Däremot finns önskemål om engagemang, att DIF på ett trovärdigt sätt visar upp det i handling ute på isen, sedan om vi kommer 12:a eller 5:a skiter jag i.

DIF 2018/19 har visat en stor gigantisk brist på ovanstående, förmodligen mest beroende på ett skevt lagbygge med vag eller otydlig motiveringsgrund/drivkraft hos valda spelare
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: SHL 18/19 : Rögle - Djurgårdens IF 7/3-2019

Inlägg av pulverapa »

Det är jävligt tungt just nu. Tycker synd om spelarna. Det gör ont i ett djurgårdshjärta. Det här var säsongen då allt skulle gå rätt. Kämpa killar.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL 18/19 : Rögle - Djurgårdens IF 7/3-2019

Inlägg av -daniel- »

Jag har slutat att bry mig på samma sätt, igår kväll rann bägaren över. Inser att jag inte har tid att sitta och bli upprörd och förbannad där frustrationen går ut över frugan och ungarna - det är inte värt det och egentligen helt sinnessjukt.

Kommer fortsätta följa DIF men har lovat mig själv att hålla det på en mer rimlig nivå, dessutom vet jag inte när jag orkar ta mig till Hovet nästa gång.

DIF får faktiskt bjuda till nu om de vill ha någon publik framgent...

Den här säsongen är rent ut sagt patetisk.
Bild
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: SHL 18/19 : Rögle - Djurgårdens IF 7/3-2019

Inlägg av pulverapa »

-daniel- skrev:Jag har slutat att bry mig på samma sätt, igår kväll rann bägaren över. Inser att jag inte har tid att sitta och bli upprörd och förbannad där frustrationen går ut över frugan och ungarna - det är inte värt det och egentligen helt sinnessjukt.

Kommer fortsätta följa DIF men har lovat mig själv att hålla det på en mer rimlig nivå, dessutom vet jag inte när jag orkar ta mig till Hovet nästa gång.

DIF får faktiskt bjuda till nu om de vill ha någon publik framgent...

Den här säsongen är rent ut sagt patetisk.
Håller med. Man bryr sig för mycket. Man måste gå till sig själv och försöka inse att det är en själv som kan göra något åt situationen och bryr man sig för mycket går det bara ut över andra. Det är inte heller rättvist att sitta och skylla på någon annan (spelarna) för att man har en dålig dag.

Frustrationen har väl å göra med att vi inte har varit ett topplag på typ 15 år. Ett guld skulle lätta på frustrationen.
Skriv svar