SHL 18/19 : Växjö - Djurgårdens IF 26/2-2019

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: SHL 18/19 : Växjö - Djurgårdens IF 26/2-2019

Inlägg av pulverapa »

Vi har tyvärr SHL:s överlägset längsta skadelista. Och det är inte vilka som helst. De har ungefär två veckor på sig att tillfriskna.
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 18/19 : Växjö - Djurgårdens IF 26/2-2019

Inlägg av förevigtdjurgården »

Vikas skrev:Den som kom på den briljanta idén att slänga in Bemström bakom mål i 5 mot 3 kan ju slänga sig i sjön direkt.

Kan vara den mest korkade idén jag nånsin sett på en hockeyrink.
Min gissning, nu vet jag ju inte, var att syftet var att dra ner 3:an mot mål med två spelare bakom, för att skapa gata åt Hultström. När pasen går för Hultström hade han kunnat endera bomba eller spela Bemström, som skulle krypit upp i samband med Strandbergs passning mot Hulta, och hamnat lågt mot tekningscirkeln.

Nu föll det inte väl ut, mest för att pucktempot och precisionen i passningarna var bedrövligt.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL 18/19 : Växjö - Djurgårdens IF 26/2-2019

Inlägg av -daniel- »

Walli var banans kung igår. Tyckte han gjorde en grymt bra match, från att inte alls ha varit imponerad tidigare.

I övrigt är vi ändå rätt skapliga, framförallt sett till manfallet.
Bild
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7176
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 18/19 : Växjö - Djurgårdens IF 26/2-2019

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

#10 skrev:
Wishes skrev:
minalman skrev:Jag tror vi saknar ett par-tre shinniminnar i vår trupp. Ena riktigt djävliga målkåta djävlar som retar motståndare och gäckar domare.
Tre? När såg vi en, bara en sån, i Djurgården senast?
Var glad för det
Yep, den dagen vi har en sådan i DIF tar jag ett break från hockeyn till de sparkar ut fanskapet.
Han är så långt ifrån en järnkamin man kan komma.

Har sagt det förr. Walli är värd så mycket mer. Riktigt bra.
Han hade ju med lätthet kunnat fylla en annan spelares plats.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL 18/19 : Växjö - Djurgårdens IF 26/2-2019

Inlägg av -daniel- »

När det gäller Shinniminn så gnällde jag på honom tidigare här, tycker det är rent bedrövligt med spelare som kastar sig runt på ren fotbollsmanér. Att göra allt för att vinna är väl egentligen rimligt, men just filmningar har jag vansinnigt svårt för. Så fantastiskt tramsigt, så jag är enig med dig BOMBOM. Om DIF skulle signa en sådan spelare hade jag klippt mitt säsongskort på studs.

Har dock inget emot rena "agitators", men det är ju en helt annan femma.
Bild
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: SHL 18/19 : Växjö - Djurgårdens IF 26/2-2019

Inlägg av minalman »

-daniel- skrev:När det gäller Shinniminn så gnällde jag på honom tidigare här, tycker det är rent bedrövligt med spelare som kastar sig runt på ren fotbollsmanér. Att göra allt för att vinna är väl egentligen rimligt, men just filmningar har jag vansinnigt svårt för. Så fantastiskt tramsigt, så jag är enig med dig BOMBOM. Om DIF skulle signa en sådan spelare hade jag klippt mitt säsongskort på studs.

Har dock inget emot rena "agitators", men det är ju en helt annan femma.
Ni måste väl fatta att det inte är för hans skådespelartalang jag saknar spelare av hans typ i vårt lag. Jag vill ha mer folk som kan lira på gränsen, offra en hörntand, kriga i varje byte och alltid vara djävliga att möta. Shinniminn har det, plus en onödig egenskap att filma.
Att man under hela våran säsong hittills inte sett någonting liknande från någon av de våra gör mig besviken. Jag vill ha en inställning som Ahlén, men med bättre känsla att hitta nätet oftare.
FBK har sånna. Luleå har det. Frölunda har det. Dick har haft det. Vi har det inte.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL 18/19 : Växjö - Djurgårdens IF 26/2-2019

Inlägg av -daniel- »

I min bok spelar det ingen roll vilka övriga spetskvalitéer en spelare har om han fjantar till det med filmningar i var och varannan situation. Jag sa det förut och det står jag för; åker hellre ur SHL än har ett lag fyllt med osportsliga fotbollsdivor.

Helt enig att vi skulle behöva tuffa till oss dock. Speciellt i det stundande slutspelet.
Bild
#10
Inlägg: 13633
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: SHL 18/19 : Växjö - Djurgårdens IF 26/2-2019

Inlägg av #10 »

Matchtråd
Skriv svar