Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Inlägg av Andy »

Necrodamus skrev:
Bara det beskriver ju vilken äckligt okompetent reporter som skrivit artikeln.. Kvällstidningar lever på att sälja deras skit, och för att vi ska läsa dyngan måste dom locka med rubriker i stil med ovan nämnda artikel..
Nej - kvällstidningarna lever på att vi läser deras skit
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
peter johansson
Inlägg: 238
Blev medlem: 2006-06-07

Inlägg av peter johansson »

Crashmash skrev:Och Staffan Kronwall får lira AHL, hade säkerligen varit roligare att lira med DIF. Fast eftersom han blev nerskickad så sent så ligger han nog på gränsen att vara 7/8-back som får lira 2-3 minuter per match :)
Detta gäller även Tony Salmelainen kanske hade varit bättre och lirat för mesta mästarna i stället?
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Inlägg av DIF_Soldier »

Vi har max en backpats öppen och den är reserverad för Tjärna enligt mig. Staffan får inte plats helt enkelt. Isåfall måste vi sparka någon.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
slagskott
Inlägg: 93
Blev medlem: 2005-06-25

Inlägg av slagskott »

DIF_Soldier skrev:Vi har max en backpats öppen och den är reserverad för Tjärna enligt mig. Staffan får inte plats helt enkelt. Isåfall måste vi sparka någon.
Valet kan väl inte vara så svårt?
Ge Frylen jobb i biljettkassan och låt Staffan ta hans plats.
Sports dont build character, it reveals it
Användarvisningsbild
reservjesus
Inlägg: 1066
Blev medlem: 2007-09-28

Inlägg av reservjesus »

slagskott skrev:
DIF_Soldier skrev:Vi har max en backpats öppen och den är reserverad för Tjärna enligt mig. Staffan får inte plats helt enkelt. Isåfall måste vi sparka någon.
Valet kan väl inte vara så svårt?
Ge Frylen jobb i biljettkassan och låt Staffan ta hans plats.
Haha nu gjorde du min dag :lol:
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Inlägg av DIF_Soldier »

slagskott skrev:
DIF_Soldier skrev:Vi har max en backpats öppen och den är reserverad för Tjärna enligt mig. Staffan får inte plats helt enkelt. Isåfall måste vi sparka någon.
Valet kan väl inte vara så svårt?
Ge Frylen jobb i biljettkassan och låt Staffan ta hans plats.
Inte troligt att det blir så. Varken Edvin eller Tompa kommer att sparkas även fast de underpresterat. Inte ens om de spelar kasst säsongen ut lär de få foten.
Säg den glädje som varar
fd skuggan
Inlägg: 158
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av fd skuggan »

Dom har inte underpresterat om du frågar mig...
Användarvisningsbild
slagskott
Inlägg: 93
Blev medlem: 2005-06-25

Inlägg av slagskott »

DIF_Soldier skrev:
slagskott skrev:
DIF_Soldier skrev:Vi har max en backpats öppen och den är reserverad för Tjärna enligt mig. Staffan får inte plats helt enkelt. Isåfall måste vi sparka någon.
Valet kan väl inte vara så svårt?
Ge Frylen jobb i biljettkassan och låt Staffan ta hans plats.
Inte troligt att det blir så. Varken Edvin eller Tompa kommer att sparkas även fast de underpresterat. Inte ens om de spelar kasst säsongen ut lär de få foten.
Istället för att lägga alla pengar i spargrisen på att få den där Finske backen så tycker jag att de borde skaffat 2-3 hyffsade spelare istället.
Jag tycker att Frylen är kass.
Sports dont build character, it reveals it
Användarvisningsbild
Rocker
Inlägg: 938
Blev medlem: 2006-06-28
Ort: Stockholm

Inlägg av Rocker »

slagskott skrev:
DIF_Soldier skrev:
slagskott skrev:
DIF_Soldier skrev:Vi har max en backpats öppen och den är reserverad för Tjärna enligt mig. Staffan får inte plats helt enkelt. Isåfall måste vi sparka någon.
Valet kan väl inte vara så svårt?
Ge Frylen jobb i biljettkassan och låt Staffan ta hans plats.
Inte troligt att det blir så. Varken Edvin eller Tompa kommer att sparkas även fast de underpresterat. Inte ens om de spelar kasst säsongen ut lär de få foten.
Istället för att lägga alla pengar i spargrisen på att få den där Finske backen så tycker jag att de borde skaffat 2-3 hyffsade spelare istället.
Jag tycker att Frylen är kass.
Jag var skeptisk till både Thompa och Frylén efter de tre första omgångarna. Efter de senaste två matcherna måste jag dock säga att dom har spelat upp sig tillsammans med resterande backar. Ericsson var den ende back som imponerade på mig från första omgången fram tills nu. Håller man nollan två matcher i rad beror detta inte bara enbart på tur eller bra målvaktsspel. Alla backar har varit stabila och man kan ju bara spekulera i hur det kommer att se ut när Marusak och Ossi anländer. Ossi som har blivit lovad en speciell roll i laget. Skulle chansa på att han kommer få mycket speltid i framförallt pp och bp.
LiteOn
Inlägg: 126
Blev medlem: 2007-08-14

ingen spelare kommer att få sparken

Inlägg av LiteOn »

Med Djurgårdens ekonomi så kommer ingen spelare om underpresterar att "få sparken". Likså med tränarna.
Detta har med ekonomi att göra. det finns ingen spelare/tränare som har ett avtal som enbart är baserat på prestation och på ett sånt sätt att det kan bli "sparkade" utan ersättning.
Spelarfacket Sico tillåter inte sådanna avtal.
Så en spelare/ledare, hur dålig han än må vara har rätt till sin ersättning enligt de avtal klubben har skrivit med honom ända fram till sista kontraktsdagen så länge som han uppfyller det som krävs av honom i avtalet, typ passa tider, vara på träningarna mm.
Så att "sparka" någon på liknande sätt som Linköping gjorde med Jonas Soling är otänkbart. (han hade/har ca X00 000:-/mån utan att spela eller träna en minut med Linköping)
Att Djurgården skall låta en spelare "få sparken" är en omöjlighet med den ekonomin Djurgården har i dagsläget, bättre att isåfall lösa honom från kontraktet och slippa kostnaden.

detta gör Djurgården svaga, en spelare som verkligen vill lämna Djurgården kan komma att prestera så pass dåligt på både matcher och träningar att han "sänker" sin klubb... i en klubb med pengar så låtar man han träna med J18/J20 under resten av hans kontraktstid om så behövs, då kommer spelaren självmant att vilja bryta kontraktet för att kunna byta klubb innan hans "namn" svalnat allt för mycket på Hockeyhimlen...
Den möjligheten skulle vara den värsta tänkbara för en förening i Djurgårdens läge, en spelare som inte presterar ett piss, men ändå kostar... (typ Jonas Soling Linköping)
MAP
Inlägg: 187
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av MAP »

Lite on,

Självklart kan man inte bara ge spelaren i fråga en spark i arslet och därför bli av med ett skrivet kontrakt. Annars skulle inte John Hartson sitta i Baggies med en lön på 20k£/w utan att ens få närma sig reservlaget.
Dock är det ju tack vare ett långt kontrakt i rätt läge som Linkan finns med oss i år. Finns ju 2 sidor på myntet. Spelarna kan inte bara få kicken utan ersättning, men inte heller dra till Ryssland och bli mångmiljonärer med gällande kontrakt.

Skål.
LiteOn
Inlägg: 126
Blev medlem: 2007-08-14

Inlägg av LiteOn »

MAP skrev:Lite on,

Självklart kan man inte bara ge spelaren i fråga en spark i arslet och därför bli av med ett skrivet kontrakt. Annars skulle inte John Hartson sitta i Baggies med en lön på 20k£/w utan att ens få närma sig reservlaget.
Dock är det ju tack vare ett långt kontrakt i rätt läge som Linkan finns med oss i år. Finns ju 2 sidor på myntet. Spelarna kan inte bara få kicken utan ersättning, men inte heller dra till Ryssland och bli mångmiljonärer med gällande kontrakt.

Skål.
Men hade Bremberg verkligen velat till ryssland hade inte Djurgården haft de ekonomiska musklerna att hålla honom. Han skulle ha låtits träna med juniorerna och inte spela några matcher, samtidigt som en spelare (eller säker fler i detta fallet) skulle ha värvats in... med lön utöver Brembergs.
Dubbell lönekostnad-samma resultat (eller troligtvis sämre)

Då inte dessa ekonomiska muskler finns blir ju kontrakten inget annat än en paperstiger som egentligen bara hänvisar till spelarens moral och klubbkänsla.
Vore en ekonomisk (och sportlig) katastrof om vi säger för att ta ett exempel, Ottosson inte VILL spela för Djurgården, han har fått ett erbjudande från Schweiz som han vill ta.
han säger till ledningen, jag vill bort från Djurgården.
samtidigt så börjar han att slå lite sämre passningar, jobba lite mindre hemmåt samtidigt som de gamla ljumskarna gör sig påminda...
Poäng förloras för att en spelare slår indianare samt kan inte åka skridskor ordentligt i hemjobben...
Då är det ju bättre att låta han gå för att frigöra pengar till en ny spelare.

Djurgården måste ha de ekonomiska musklerna att inte hamna i sådanna här situationer utan att det äventyrar hela existensen och gör klubben svag.
Användarvisningsbild
reservjesus
Inlägg: 1066
Blev medlem: 2007-09-28

Inlägg av reservjesus »

Den enda jag ser som kan bli petad bland våra backar är nog Edvin. Jag har kollat på de 3 senaste matcherna och jag gillar inte så mycket av det jag ser. Varför inte ta upp en kvick j20 spelare? Edvin är lika seg som ett kylskåp. Visst han har ett helt ok skott men vad gör de när han inte har något spelsinne eller fart i benen.
zpy64
Inlägg: 31
Blev medlem: 2007-03-13

Frylen

Inlägg av zpy64 »

Hallå där. vilken back har mest istid i dagens Djurgården ???.
sluta tycka skit om frylen och lär dig hockey istället.

Mvh från en mycket stolt Djurgårdare från Örnsköldsvik som hatar Modo.
Det finns bara ett DJURGÅRDEN.
Wedd
Inlägg: 288
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Hägersten

Inlägg av Wedd »

http://www.aftonbladet.se/trav365/article961864.ab

Han kunde inte skänkt 7 miljoner till Djurgårn Hockey istället? :E
Alltid Oavsett.
Skriv svar