Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Praetori
Inlägg: 13764
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Praetori »

Koll och koll vågar jag inte påstå men jag satt faktiskt och klurade på honom för ett tag sedan. Kan tom vara omnämnt i någon av trådarna. Svårt att säga innan man sett honom att spela i vår miljö men ingen Ante direkt om jag minns rätt. Kan nog passa bra in i vår spelstil med hårt checkande tvåvägsspel. Kan kriga om pucken ute vid sargen på samma sätt som Josef (bedömt på det lilla jag sett från bla KHL).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Puckey »

Spännande att det händer något kring truppen till sist. Undrar om han pratar svenska, eller om Robban får damma av engelskan?

Undrar lite varför TPS släpper honom. Laget ligger tvåa i tabellen och Wirtanen är en av de poängbästa spelarna med lagets näst bästa +/-. Ekonomisk kris? Annat på ingång? Konflikt?
Senast redigerad av Puckey den 2018-11-02 11:45:49, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av DIF_Soldier »

Puckey skrev:
Spännande att det händer något kring truppen till sist. Undrar om han pratar svenska, eller om Robban får damma av engelskan?
Blir nog att damma av engelskan av vad man kan utröna: Hyvinge (där han föddes) och Tavestehus (där HPK huserar och karriären inleddes) är enspråkigt finska städer.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Remy Lebeau
Inlägg: 1511
Blev medlem: 2006-04-09
Ort: Tokyo, Japan.

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Remy Lebeau »

Får hoppas att han får chansen att prestera innan folk sågar honom, som på svenskafans.
Hög nivå där...

I och med att han kallas Engqvist's ersättare får folk direkt orimliga krav. Andreas var en spelare som var alldeles för bra för SHL egentligen. Utan hans enorma hjärta för DIF hade han aldrig ens återvänt. Finns ingen spelare i Europa som ens är nära spelmässigt som vi skulle kunna få hit.

Spännande värvning!
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
DIFtomppa
Inlägg: 1084
Blev medlem: 2012-07-07

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av DIFtomppa »

Lilja - Josefson - Brodin
Dick - Wirtanen - Bergfors
(Fjällby)/Possler - Davidsson - Davidsson
Bemström - Strandberg - Hank

PP1: Lilja, Josef, Brodin, Bemström, Alsing
PP2: Dick, Wirtanen, Bergfors, J.Davidsson, Hulta



Helvete, ser fan rätt bra ut detdär.
Detblir3poäng
Inlägg: 2190
Blev medlem: 2017-02-14

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Detblir3poäng »

Ser ju bra ut, men är brändmärkt av jockes floppfinnar genom åren så jag väntar med att hoppa jämfota av lycka innan jag sett resultat på isen.
mb81
Inlägg: 8665
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Spännande! Tycker vi kör vidare på de kedjorna som funkat rätt bra.
Lilja-Josef-Brodin
Hank-Strandberg-Bergfors
Bemström-Macdavid-Jonte

Sen får Dick spela med Wirtanen och Possler. Blir fyra riktigt bra kedjor!
JiWe
Inlägg: 217
Blev medlem: 2011-05-16
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av JiWe »

Verkar som en intressant spelare ändå och ska bli spännande att se honom framöver. Nu vet man ju aldrig på förhand hur det faller ut men ansluter han direkt (?) så blir det ju perfekt med uppehållet. Sen väntar jag iaf 10 omgångar eller så med en dom så han får en ärlig chans att komma in i vår miljö med träning och matcher!

Sen var det ju inte helt oväntat att ”finlandskortet” åker fram ;) Kul hur som helst med en värvning oavsett hur det blir med Ante!
Användarvisningsbild
Örebroarn
Inlägg: 845
Blev medlem: 2005-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Örebro

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Örebroarn »

Trodde vi skulle ta in en mer offensivt lagd center. Synd, tror tyvärr på flopp.
South_Exil
Inlägg: 788
Blev medlem: 2016-01-28

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av South_Exil »

Örebroarn skrev:Trodde vi skulle ta in en mer offensivt lagd center. Synd, tror tyvärr på flopp.
11 p på 16 matcher i TPS som tagit 15 poäng mer än Tappara som åkte brallorna av oss x2 häromveckan.

Garanterat bättre än Lundin. Självklart ingen Engqvist men jag vill se honom innan sågen kommer fram.
Rutin och size finnes också.
Användarvisningsbild
mutation
Inlägg: 354
Blev medlem: 2009-09-29
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mutation »

Fint också att Sportbladet valt en bild där Wirtanen är i kamp med Bergfors. :)
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Kall-El »

Har själv svårt att se en Finne lyckas i DIF. Kommer bara på en som gjort det i Ossi.
Den förväntningen jag har på en ersättare är dock att han skall kunna prestera linje med vad LJ gjorde förra säsongen. Tror det är den nivån som krävs för att vi skall få igång en lina till. Och vi måste få igång en lina till det råder det ingen tvekan om.
B.I.B.A
Inlägg: 2835
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av B.I.B.A »

Känns som en klassisk Jocke-värvning, där man avvaktat länge för att hitta "rätt spelare" och sen tar in en kille som skriker panikvärvning. Om han håller sitt poängsnitt från de senaste åren får vi ut ca 10 poäng på 38 matcher ur honom. Känns inte som en ersättare till Ante direkt, men många har ju överraskat under Robban tidigare så vi får väl hoppas. Positivt att han har lite erfarenhet åtminstone.
Avgå Jocke.
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Skidlöparn »

Spännande värvning måste jag säga! Så länge han arbetar hårt och kan höja upp en lina till så är det en riktigt bra värvning. Tror också han skulle passa bra med dicken och possler där de andra två kan fokusera på offensiven och Wirtanen avlasta defensivt men samtidigt arbeta fram puckar ur sargerna osv. Svårt att veta hur bra offensivt han är då han verkar ha haft en PK-roll i KHL, men gör man 11 poäng på 16 matcher och dessutom ett par 30+ säsonger i Liiga är man åtminstone inte urkass framåt heller. Ge oss arbetsmoral och fysiskt spel så kommer du vara ett fullgott tillskott!
mb81
Inlägg: 8665
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Kall-El skrev:Har själv svårt att se en Finne lyckas i DIF. Kommer bara på en som gjort det i Ossi.
Den förväntningen jag har på en ersättare är dock att han skall kunna prestera linje med vad LJ gjorde förra säsongen. Tror det är den nivån som krävs för att vi skall få igång en lina till. Och vi måste få igång en lina till det råder det ingen tvekan om.
Det var väl lite det man kunde förvänta sig. Någon som håller 2/3 centernivå. Inget illa om Lundin men det bör bli ett klart uppköp. Någon i Antes klass är så gott som omöjlig att hitta nu.
Dessutom bra med en spelare som kan spela i alla spelformer. Sen även fast det inte är en superstjärna offensivt är han inte helt oäven offensivt heller.
Ska bli kul att se vad han kan göra hos oss.
Låst