Djurgårdens IF - Skellefteå AIK, 2/10 2007

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
degen
Inlägg: 275
Blev medlem: 2007-02-19

Inlägg av degen »

Kul med vinst men spelet är verkligen ett frågetecken. Spelet fram till 4-0 målet är bra men efter det ganska blekt. Bra av Larsson att hålla nollan.

På torsdag tar vi Frölunda!
Djurgården
Användarvisningsbild
Rash
Inlägg: 713
Blev medlem: 2005-07-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Skönt att det inte är nån större fara med Dicken nu när han kommit igång ordentligt!

Halleluja och kors i taket, Kall-el skriver nåt som är på gränsen till positivt!!! :wink:

Trist att vi blir lite för bekväma i sista perioden och inte lyckas trycka in femman trots nästan konstant PP i 7 (!) minuter. Samtidigt inte så konstigt då matchen avgjordes i 2:a perioden.

Nu plockar gothia hc imorgon och sen blir det åka av!
Lycka är att vara djurgårdare
diffarn1
Inlägg: 543
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Norrköping

Inlägg av diffarn1 »

Känns faktiskt inte som att DIF ens försökte göra mål under de 7 pp minuterna. Tror nog att de bara försökte spela av dem istället.
Användarvisningsbild
Jack Daniel
Inlägg: 479
Blev medlem: 2006-12-05

Inlägg av Jack Daniel »

Väldigt skön seger.
Och kul att Daniel Larsson gör en riktigt bra match. Det behöver både han (för självförtroendet) och jag (för att täppa till min negativa trut).

Den där Dick Axelsson verkar störtskön att följa. 8)
micke_1891
Inlägg: 328
Blev medlem: 2005-12-14
Ort: Tyresö

ok

Inlägg av micke_1891 »

Angående den dåliga publiksiffran så tror jag det beror på att vi möter Frölunda om två dagar. Folk som går med sina barn ser nog hellre storstadsmötet än DIF - gnägget light.

Annars v ar det en schysst nivå i klacken stundtals,men vi kan bättre. Dock så kändes det skönt att "super Djurgår`n" satt i sitt rätta tempo.

Nu krossar vi frölunda
Det enda som betyder något är att du är där. kom igen stöd Djurgården
Skriv svar