Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Detblir3poäng
Inlägg: 2190
Blev medlem: 2017-02-14

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Detblir3poäng »

Kall-El skrev:Backbesättningen är fortfarande ruskigt svag i mitt tycke.
Det naturliga hade ju varit att försöka ersätta Högström med Norell och AOM.
Då hade det sett ok ut i alla fall och vi hade fått en bättre balans mellan defensiva och mer offensiva backar dessutom.
Kan inte hjälpa detta, men det känns som att signingen av Bobbo var en ordentlig panikåtgärd från Jockes sida.
Att inte plocka in en tillgänglig AOM när vi då till dags datum tappat Falk och Lagesson känns alltmer som ett dundermisstag.
Tror faktiskt att bernardt och bobbo, johanson och alsing, alltså dom lite sämre backarna i laget (bobbo såg riktigt rostig ut på träningsmatchen och alsing såg väl helt ok ut) kommer behöva kämpa stenhårt för att få vara med i ett tredje backpar, så vi får hoppas på att konkurrensen får nån av dom att blomma ut iår!
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8118
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Mattias_87 »

Ja jag hade också varit fullständigt nöjd med truppen om det inte hade varit för att vi tappat Högström. Det var riktigt jävla tungt. Man kan ju alltid hoppas han dyker upp så småningom under säsongen.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4516
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av captcash »

Mattias_87 skrev:Ja jag hade också varit fullständigt nöjd med truppen om det inte hade varit för att vi tappat Högström. Det var riktigt jävla tungt. Man kan ju alltid hoppas han dyker upp så småningom under säsongen.
Högga är ju en rätt hemmakär och blyg kille.. tror han kommer sakna Sverige och flyter det inte på skitbra för honom där borta så tvekar han nog inte direkt att komma hem igen.

Jag tror han kör ett litet halvrace och kommer efter jul, taggad att visa att han är bästa backen i SHL och lagom till slutspelet börjar närma sig.

Det blir bra detta, offensiven vi sitter på är ju brutal.. Jag är mest orolig för målvaktssidan.. om Adam fortsätter i förra säsongens stil så fine men killen har ju varit lite volatil tidigare så är skitskrajj att han bara "dansade en sommar".
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
MarcusDaze
Inlägg: 1338
Blev medlem: 2013-03-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Mariestad / Leirvik, Norge

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av MarcusDaze »

captcash skrev:
Mattias_87 skrev:Ja jag hade också varit fullständigt nöjd med truppen om det inte hade varit för att vi tappat Högström. Det var riktigt jävla tungt. Man kan ju alltid hoppas han dyker upp så småningom under säsongen.
Högga är ju en rätt hemmakär och blyg kille.. tror han kommer sakna Sverige och flyter det inte på skitbra för honom där borta så tvekar han nog inte direkt att komma hem igen.

Jag tror han kör ett litet halvrace och kommer efter jul, taggad att visa att han är bästa backen i SHL och lagom till slutspelet börjar närma sig.

Det blir bra detta, offensiven vi sitter på är ju brutal.. Jag är mest orolig för målvaktssidan.. om Adam fortsätter i förra säsongens stil så fine men killen har ju varit lite volatil tidigare så är skitskrajj att han bara "dansade en sommar".
Tyckte att jag läste här någonstans på forumet att han hade ett ganska lukrativt kontrakt även för AHL spel. Jag tror att även om det skiter sig i NHL så kommer Högga att köra på hela säsongen där borta.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av DIF_Soldier »

MarcusDaze skrev:
captcash skrev:
Mattias_87 skrev:Ja jag hade också varit fullständigt nöjd med truppen om det inte hade varit för att vi tappat Högström. Det var riktigt jävla tungt. Man kan ju alltid hoppas han dyker upp så småningom under säsongen.
Högga är ju en rätt hemmakär och blyg kille.. tror han kommer sakna Sverige och flyter det inte på skitbra för honom där borta så tvekar han nog inte direkt att komma hem igen.

Jag tror han kör ett litet halvrace och kommer efter jul, taggad att visa att han är bästa backen i SHL och lagom till slutspelet börjar närma sig.

Det blir bra detta, offensiven vi sitter på är ju brutal.. Jag är mest orolig för målvaktssidan.. om Adam fortsätter i förra säsongens stil så fine men killen har ju varit lite volatil tidigare så är skitskrajj att han bara "dansade en sommar".
Tyckte att jag läste här någonstans på forumet att han hade ett ganska lukrativt kontrakt även för AHL spel. Jag tror att även om det skiter sig i NHL så kommer Högga att köra på hela säsongen där borta.
Högströms cap hit i NHL är 700 000 dollar. Blir det spel i AHL får han dock "bara" 225 000 dollar.
Säg den glädje som varar
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Puckey »

Backsidan känns okej (inte fantastisk, men okej), det jag egentligen undrar mest över är hur man ska hinna slussa in Andersson, Johansson och Björnfot i rimlig tid nu när vi har åtta seniorbackar under kontrakt.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ciirree »

Puckey skrev:Backsidan känns okej (inte fantastisk, men okej), det jag egentligen undrar mest över är hur man ska hinna slussa in Andersson, Johansson och Björnfot i rimlig tid nu när vi har åtta seniorbackar under kontrakt.
Tror att både Andersson och Johansson kommer lånas ut till HA för speltid. Åtminstone en av dom.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Puckey »

ciirree skrev:
Puckey skrev:Backsidan känns okej (inte fantastisk, men okej), det jag egentligen undrar mest över är hur man ska hinna slussa in Andersson, Johansson och Björnfot i rimlig tid nu när vi har åtta seniorbackar under kontrakt.
Tror att både Andersson och Johansson kommer lånas ut till HA för speltid. Åtminstone en av dom.
Problemet kvarstår dock, den naturliga progressionen vore att de efter ett lån går vidare till SHL 19/20 om vi ska behålla dem i Sverige. Nog hade vi behövt spela in en av dem i år för att inte drabbas av en logjam nästa säsong om Björnfot dessutom fortsätter sin utveckling i samma tempo?
HavrenDIF
Inlägg: 111
Blev medlem: 2018-04-09

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av HavrenDIF »

Om nu Norell får kontrakt, då kommer backsidan antagligen att se ut typ såhär:

Urbom - Hultström
Norell - Pettersson
Nilsson - Bernhardt
Alsing/Petersson


Hålls alla friska så är nog detdär en bra backuppsättning.
Praetori
Inlägg: 13762
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Praetori »

Jag kommer ihåg en tid då folk härinne beklagade sig över Höggas agerande och snurrfintar. Nu låter det som att himlen ramlar ner för att han fått NHL-kontrakt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7177
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

captcash skrev:
Mattias_87 skrev:Ja jag hade också varit fullständigt nöjd med truppen om det inte hade varit för att vi tappat Högström. Det var riktigt jävla tungt. Man kan ju alltid hoppas han dyker upp så småningom under säsongen.
Högga är ju en rätt hemmakär och blyg kille.. tror han kommer sakna Sverige och flyter det inte på skitbra för honom där borta så tvekar han nog inte direkt att komma hem igen.

Jag tror han kör ett litet halvrace och kommer efter jul, taggad att visa att han är bästa backen i SHL och lagom till slutspelet börjar närma sig.

Det blir bra detta, offensiven vi sitter på är ju brutal.. Jag är mest orolig för målvaktssidan.. om Adam fortsätter i förra säsongens stil så fine men killen har ju varit lite volatil tidigare så är skitskrajj att han bara "dansade en sommar".
Oerhört klockren analys.

Högström in och Adam håller ihop så guld.

Utan Högström inget guld. Så enkelt är det.

Behöver jag tillägga att Ante behöver tåla närkamper?

För många om och men........ dessvärre
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Frasse
Inlägg: 1856
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Frasse »

Simon Johansson lånas ut till Almtuna kommande säsong.
https://www.difhockey.se/artikel/rq6qaj ... ll-almtuna
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
gaspo
Inlägg: 1532
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av gaspo »

Norell klar än?
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4516
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av captcash »

gaspo skrev:Norell klar än?
Känns ju lite så iom att Simon lånas ut nu.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
jsson
Inlägg: 1661
Blev medlem: 2015-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av jsson »

10 backar i "grovtruppen". Norell bör således vara klar
Alsing
Andersson
Bernhardt
Hultström
Nilsson
Bobbo
Pettersson
Urbom
Norell
Johansson
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Låst