Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Detblir3poäng
Inlägg: 2190
Blev medlem: 2017-02-14

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Detblir3poäng »

Bobbo petersson klar på ett år för oss....... trodde först det var ett skämt, och hoppas innerligt att det kommer en till bättre back isåfall, för är han den ända ersättaren till högga är det fan dax att börja undra om jocke inte legat i solen lite för länge.....
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9494
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

Nöjd med Bobbo Petersson in. Underskattad back som förmodligen är billig. Oerhört lättad att det inte blev en dyr Ahnelöv.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Sjöwall
Inlägg: 1826
Blev medlem: 2011-04-22
Ort: Kungsholmen

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Sjöwall »

Jim Morrison skrev:Nöjd med Bobbo Petersson in. Underskattad back som förmodligen är billig. Oerhört lättad att det inte blev en dyr Ahnelöv.
Helt enig.
mb81
Inlägg: 8665
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Jim Morrison skrev:Nöjd med Bobbo Petersson in. Underskattad back som förmodligen är billig. Oerhört lättad att det inte blev en dyr Ahnelöv.
Ahnelöv kostar nog mycket mer än det smakar. Överskattad. Sen skulle jag gärna sett ett riktigt vasst namn men det är inte det lättaste att hitta nu. Finns utrymme att agera under säsong eller om han gör det redan innan den drar igång. Snackades lite om det kunde komma två backar till.
Bobbo kan spela BP men är inte oäven offensivt heller. Men lär inte spela PP direkt.
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Donkels-2.0 »

Bedrövligt att vi värvar en CoCo back - usel värvning Jocke
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9494
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

mb81 skrev:
Jim Morrison skrev:Nöjd med Bobbo Petersson in. Underskattad back som förmodligen är billig. Oerhört lättad att det inte blev en dyr Ahnelöv.
Ahnelöv kostar nog mycket mer än det smakar. Överskattad. Sen skulle jag gärna sett ett riktigt vasst namn men det är inte det lättaste att hitta nu. Finns utrymme att agera under säsong eller om han gör det redan innan den drar igång. Snackades lite om det kunde komma två backar till.
Bobbo kan spela BP men är inte oäven offensivt heller. Men lär inte spela PP direkt.
Japp. Bobbo är en bra breddback som är rörlig, kan spela i alla spelformer samt har ett bra passningsspel. Bernhardt är redo för större minuter och får axla en högre roll och spelare som Simon Johansson samt Axel Andersson får chansen att växa in i det nu när det finns plats underifrån. Sen kommer förmodligen Högström tillbaka och då har vi inte låst oss i en dyr Ahnelöv.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Detblir3poäng
Inlägg: 2190
Blev medlem: 2017-02-14

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Detblir3poäng »

Jim Morrison skrev:Nöjd med Bobbo Petersson in. Underskattad back som förmodligen är billig. Oerhört lättad att det inte blev en dyr Ahnelöv.
Ja han borde inte vara allt för dyr han inte, men tror verkligen man får vad man betalar för här, tror inte att han kommer överraska då han ändå varit med så mycket i shl tidigare. Att då gå från en av seriens klart bästa backar till att få in en riktig "en-i-mängden" spelare och sen nicka förnöjt är inte direkt att vilja slåss i den riktiga toppen. Och att hoppas på att högga kommer igen och spara pengar tills dess är ett högt spel att spela som känns onödigt riskabelt, då måste det vara bättre att ha klass om vi sedan står där i vinter utan en högga som vill hem!!
mb81
Inlägg: 8665
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Detblir3poäng skrev:
Jim Morrison skrev:Nöjd med Bobbo Petersson in. Underskattad back som förmodligen är billig. Oerhört lättad att det inte blev en dyr Ahnelöv.
Ja han borde inte vara allt för dyr han inte, men tror verkligen man får vad man betalar för här, tror inte att han kommer överraska då han ändå varit med så mycket i shl tidigare. Att då gå från en av seriens klart bästa backar till att få in en riktig "en-i-mängden" spelare och sen nicka förnöjt är inte direkt att vilja slåss i den riktiga toppen. Och att hoppas på att högga kommer igen och spara pengar tills dess är ett högt spel att spela som känns onödigt riskabelt, då måste det vara bättre att ha klass om vi sedan står där i vinter utan en högga som vill hem!!
Men den klassen ska också finnas. Det här gör att vi inte behöver stå med panik och Jocke kan agera om det dyker upp något riktigt bra.
Morwin
Inlägg: 2926
Blev medlem: 2011-01-07
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Morwin »

Donkels-2.0 skrev:Bedrövligt att vi värvar en CoCo back - usel värvning Jocke
Hellre tagit printz om vi skulle ta någon ifrån CoCo.

Skickat från min F8331 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
maag80
Inlägg: 72
Blev medlem: 2018-05-15
Ort: Järfälla

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av maag80 »

Fast som någon nämnde, det är rätt bra med lite marginal i budgeten, det finns ju rätt goda chanser att Högström kommer tillbaka i höst, isåfall gör vi troligen plats för honom och barskrapar inte ekonomin fullständigt!
Praetori
Inlägg: 13762
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Praetori »

Bra värvning är magkänslan. Nyman kan säkerligen få honom att höja sig ett par snäpp defensivt. Offensivt och passningsmässigt har han inte varit dålig i SHL. I rätt omgivningar (vilket inte är KHK eller Örebro) så tror jag han kan bli helt ok.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
mb81
Inlägg: 8665
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Praetori skrev:Bra värvning är magkänslan. Nyman kan säkerligen få honom att höja sig ett par snäpp defensivt. Offensivt och passningsmässigt har han inte varit dålig i SHL. I rätt omgivningar (vilket inte är KHK eller Örebro) så tror jag han kan bli helt ok.
Defensivt tycker jag ändå han håller en bra nivå. Passar bra in i vårt spelsätt och som sagt helt ok offensivt också. Till ett bra pris får man gissa. Finns utrymme för en värvning till alternativt om man vill se hur Högström lyckas i Flames.
Bengan08
Inlägg: 729
Blev medlem: 2013-12-15
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Bengan08 »

Tror vi att Bobbo är värvad som "ersättare" till Högga (gud förbjud), eller kan det komma någon backvärvning till?
daaviid
Inlägg: 4230
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av daaviid »

Bobbo är varmt välkommen tillbaka. Hade vi inte han på lån i några matcher för något år sedan?

Jag tycker att han har sett bra ut de matcher som vi har mött Coco, så detta blir nog bra.

Tvivlar inte en sekund på Jocke, han gör ett bra jobb enligt mig. Men vi tycker ju olika vilket är tur i vissa fall.
Användarvisningsbild
Malto
Inlägg: 1302
Blev medlem: 2012-07-22

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Malto »

Han var bra när han var inlånad för några säsonger sedan om jag minns rätt.
Låst