Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
JiWe
Inlägg: 217
Blev medlem: 2011-05-16
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av JiWe »

captcash skrev:Klart både McD och Fjällby drar... vad ska Jocke säga? "Näee de är lost".. klart han försöker hålla skenet uppe!

Jag är ganska säker att båda (def Fjällby) kommer vilja prova lyckan där borta, även om det blir att harva i AHL ett tag!

Idag är fan neggo dagen nummer 1.. äckliga jävla dag!
Håller med om att Jocke måste dra till med ett standardkommentar. Däremot är jag inte lika övertygad om att det är så klart att de båda lämnar.

Har ingen vidare koll på Jackets men känns ju lite som att Jonte är som bäst i en offensiv och kreativ roll och att slå sig in högt i hierarkin i ett etablerat NHL-lag direkt är inte helt lätt. Fjällby ska in i regerande mästarna men där kan hans roll passa in enklare - som klippt och skuren för att jaga i en fjärdelina till exempel. Så jag gissar att Jonte blir kvar iaf.
Användarvisningsbild
DRC
Inlägg: 1106
Blev medlem: 2009-03-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av DRC »

Klokt: ”Vad prioriteras i den här resan Djurgården försöker göra över tid för att positionera sig i den övre delen av SHL uthålligt? Då kommer vi att behöva göra långsiktiga, tålmodiga, osexiga investeringar och därför hamnar inte tio miljonerna i NHL-pengar, eller de SHL-pengar som kommer till av det nya tv-avtalet, eller våra nya crowdfunding-pengar, till en spelarbudget, säger Joakim Eriksson”
JiWe
Inlägg: 217
Blev medlem: 2011-05-16
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av JiWe »

Daniel942 skrev:Högström "ersätts" alltså av Bernhardt och Alsing :lol: :lol:

Kan man få pengarna tillbaka på säsongskortet?


FY FAN
Så är det väl ändå inte. Fullt naturligt att man tänker sig att övriga ska få chansen att spela till sig mer istid / förtroende. Sen ska ju en ersättare värvas - sen att det blir i det närmaste omöjligt att hitta en ny Högga är väl en sak men kvalitet i någon mening måste ju in till backplats.
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5730
Blev medlem: 2012-09-14

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Vikas »

Kul situation vi sitter i när vi inte ens kan värva en ersättare utan att riskera dubbla löneposter då Högström har rätt att återvända till samma kontrakt fram tills 31 Oktober.

Vem är det som skriver de här kontrakten egentligen?
Användarvisningsbild
DRC
Inlägg: 1106
Blev medlem: 2009-03-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av DRC »

Vikas skrev:Kul situation vi sitter i när vi inte ens kan värva en ersättare utan att riskera dubbla löneposter då Högström har rätt att återvända till samma kontrakt fram tills 31 Oktober.

Vem är det som skriver de här kontrakten egentligen?
Tolkade också det så först men sedan att de inte vågade signa ersättare innan det var klart att Högström fanatiskt signat. Oklart vad som avses.
gaspo
Inlägg: 1532
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av gaspo »

JiWe skrev:
captcash skrev:Klart både McD och Fjällby drar... vad ska Jocke säga? "Näee de är lost".. klart han försöker hålla skenet uppe!

Jag är ganska säker att båda (def Fjällby) kommer vilja prova lyckan där borta, även om det blir att harva i AHL ett tag!

Idag är fan neggo dagen nummer 1.. äckliga jävla dag!
Håller med om att Jocke måste dra till med ett standardkommentar. Däremot är jag inte lika övertygad om att det är så klart att de båda lämnar.

Har ingen vidare koll på Jackets men känns ju lite som att Jonte är som bäst i en offensiv och kreativ roll och att slå sig in högt i hierarkin i ett etablerat NHL-lag direkt är inte helt lätt. Fjällby ska in i regerande mästarna men där kan hans roll passa in enklare - som klippt och skuren för att jaga i en fjärdelina till exempel. Så jag gissar att Jonte blir kvar iaf.
Förstår inte varför Jocke skulle snacka skit om att Jonte o Fjällby inte vill harva i en pissliga som AHL. Vem vinner på det? I värsta fall e det väll spelarna själva som snackar gojja. Inte första gången som spelare säger en sak för att sedan vända helt.
Manijock
Inlägg: 7839
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Manijock »

Det tyngsta tappet vi faktiskt kunde få. Riktigt surt! Varit riktigt till freds med våran backsida men nu är det kris. Plånboken måste öppnas och det rejält. En ersättare av högsta klass är ett måste för att vi inte på förhand ska ändra målbild "att hota i ett slutspel" mot "klarar sig förhoppningsvis från kval". Så viktig är Högström. Nu har vi tappat våra främsta istidsmaskiner iom #4 och #3. Olle och Bernhardt kanske kan öka sin istid men knappast täcka upp dessa personers istid.

För att då leta ersättare så finns det tre intressanta. Nisse, Ahnelöv och Holm. Ollas-Mattsson tror jag personligen är den som kommer att plockas in. Budgetlösning och egentligen inget annat än bredd. Stort DIF-hjärta. Känns som den optimala toppingen på ett tveksamt transfer-fönster. Fälth ser jag inte ens som ett allvarligt förslag. Dekis är bara förnamnet.

Delar uppfattningen om att det inte nödvändigtvis behöver vara en offensiv spetsspelare vi tar in. Vi behöver en vass BP-spelare också. En så bra allroundback som möjligt helt enkelt. Där lockar helt klart Ahnelöv. Tror dock att Holm är den som troligast inte kommer följa enbart plånboken. Men när det gäller honom känns statusen oklar. Att som doldis lyckas i Växjö senaste åren är ingen garanti på riktig klass. De har i särklass den bästa truppen i stort sett varje år. Nisse är en personlig favorit men tror inte att vi har en chans på honom. Lämnade väl inte som den gladaste spelivinken och är i ett skede där det bästa kontraktet är det enda som betyder någonting.

Lurigt läge, men sätter min tro till att vi landar Ollas-Mattsson. Kul i och för sig, men inte i närheten av den klass som vi behöver.
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1848
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Andspe »

Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Skidlöparn »

Känns ju väldigt positivt det där! Inte sugen på Schweiz, kommer inte fortsätta i sin KHL-klubb, och verkade själv positivt överraskad när dörren till Djurgården nu öppnats upp.
Splitzen
Inlägg: 97
Blev medlem: 2013-03-12
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Splitzen »

Skidlöparn skrev:
Känns ju väldigt positivt det där! Inte sugen på Schweiz, kommer inte fortsätta i sin KHL-klubb, och verkade själv positivt överraskad när dörren till Djurgården nu öppnats upp.
Och bästa kompis med Dick Axelsson
Användarvisningsbild
Ohddan
Inlägg: 1488
Blev medlem: 2012-03-01

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Ohddan »

Andreas Englund är inte intresserad av att komma hem?
Manijock
Inlägg: 7839
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Manijock »

Ohddan skrev:Andreas Englund är inte intresserad av att komma hem?
Samma fack som Ollas-Mattsson. Vi måste ha tvåvägsbackar som kan bära mycket istid. Englund är alldeles för osäker för att värvas till en sådan post.

Nu när det låter väldigt lovande med Ahnelöv så tycker jag att vi går all in där. Passar perfekt in på karaktären vi söker. Bra polare med Dick alltså? Ytterligare en positiv sida med den värvningen som vi kanske kan få ta del av.
Användarvisningsbild
Stulle
Inlägg: 1219
Blev medlem: 2010-11-23
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Älvsjö

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Stulle »

Lovande och lovande. Det är ju Ahnelövs ord och inte Jockes. Det finns helt klart en öppning att värva honom men känslan jag har är att Jocke och Jonas är ganska långt ifrån varandra på den ekonomiska punkten tyvärr.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av -daniel- »

Trots att inte Ahnelöv är Högström så är han helt klart något som stämmer in på profilen av spelare Jocke söker. Jag tror dock som föregående att man inte kommer gå med på att pröjsa honom vad som helst, men vad vet man? Vore definitivt det bästa tänkbara alternativet här.
Bild
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Kall-El »

Vågar man "chansa" på en spelare som Ahnelöv med tanke på hans hjärnskakning?

Då spelaren inte sitter på något kontrakt nu kanske man kan locka med ett "lite billigare" kortare kontrakt om spelaren har en önskan att komma iväg ut en sväng till.
Låst