Frågetråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Frankie
Inlägg: 895
Blev medlem: 2018-02-16

Re: Frågetråden

Inlägg av Frankie »

Hawk skrev:Är det dags för nytt matchställ inför denna säsongen? Vi brukar väl byta var 3:e säsong om jag inte minns fel?
Kan nog vara så. Kikar man i shopen så finns det knappt några kvar. Bör ju kunna betyda att det är något nytt på ingående.

Lite synd tycker jag isåfall då den nuvarande är så jäkla snygg ..och stilren. Hade gärna sett att vi lirade i den några år till.
Användarvisningsbild
Sjöwall
Inlägg: 1826
Blev medlem: 2011-04-22
Ort: Kungsholmen

Re: Frågetråden

Inlägg av Sjöwall »

Frankie skrev:
Hawk skrev:Är det dags för nytt matchställ inför denna säsongen? Vi brukar väl byta var 3:e säsong om jag inte minns fel?
Kan nog vara så. Kikar man i shopen så finns det knappt några kvar. Bör ju kunna betyda att det är något nytt på ingående.

Lite synd tycker jag isåfall då den nuvarande är så jäkla snygg ..och stilren. Hade gärna sett att vi lirade i den några år till.
Vi har väl bara använt nuvarande ställ 2016/17 och 2017/18? Före det hade vi ju "Nashville-tröjorna" i två säsonger?
Frankie
Inlägg: 895
Blev medlem: 2018-02-16

Re: Frågetråden

Inlägg av Frankie »

Sjöwall skrev:
Frankie skrev:
Hawk skrev:Är det dags för nytt matchställ inför denna säsongen? Vi brukar väl byta var 3:e säsong om jag inte minns fel?
Kan nog vara så. Kikar man i shopen så finns det knappt några kvar. Bör ju kunna betyda att det är något nytt på ingående.

Lite synd tycker jag isåfall då den nuvarande är så jäkla snygg ..och stilren. Hade gärna sett att vi lirade i den några år till.
Vi har väl bara använt nuvarande ställ 2016/17 och 2017/18? Före det hade vi ju "Nashville-tröjorna" i två säsonger?
Liten ändring blev det ju på tröjorna, undrar bara varför det inte gjorts någon egen "nyhet" om det.

Den blå: https://www.difhockey.se/artikel/a7m8aj ... djurgarden

Vita syns i denna intervju: https://www.difhockey.se/artikel/s4ifaj ... med-segern

Fältet på axlarna är borta, tycker det ser lite konstigt ut på bortatröjorna som det blir lite förmycket vitt på. Sen är väl ränderna på armarna lite annorlunda mot tidigare?
Praetori
Inlägg: 13766
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Frågetråden

Inlägg av Praetori »

Frankie skrev: Fältet på axlarna är borta, tycker det ser lite konstigt ut på bortatröjorna som det blir lite förmycket vitt på. Sen är väl ränderna på armarna lite annorlunda mot tidigare?
Tycker de är rätt snygga. Kanske inga klassiker man kommer minnas men värdiga på något sätt.

Apropå tröjor men ändå något helt annat. Satt och snackade om bland annat huvudtacklingar och kom då på idén om att man kanske borde ha en standardiserad markör (färg, linje, fält eller dylikt) på alla lags tröjor som underlättar bedömningar i tacklingsögonblicket, både för tacklande spelare (som visuell vägledning och röd linje) och domare. Rätt gjort kan det även användas som vägledning för hög klubba osv.
Man snackar mycket från ligan om att få bort huvudtacklingarna men det görs inget praktiskt i utrustningsväg. Röda linjer finns ju på planen så varför inte på utrustningen också?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Manijock
Inlägg: 7866
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Frågetråden

Inlägg av Manijock »

Fruktansvärt tråkiga hemmaställ. Där saknade jag de röda partierna på axlarna. Men bortaställen tycker jag kändes lite retroaktiga. Gillade dem!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Frågetråden

Inlägg av DIF_Soldier »

Manijock skrev:Fruktansvärt tråkiga hemmaställ. Där saknade jag de röda partierna på axlarna. Men bortaställen tycker jag kändes lite retroaktiga. Gillade dem!
Ändå glad över att man frångått det oerhört plottriga i bild 1 nedan.

Det stora problemet med designen anser jag är att man väljer röd färg på siffrorna på hemmatröjan. Rött ger alldeles för dålig kontrast mot det mörkblå och typsnittet är alldeles för plottrigt (bild 2).

Att ha gula siffror som guldåret 2000 (bild 3) skulle genast ge matchtröjorna en mer stilren touch. Det fördelar även färgerna blå-gul-röd bättre och gör inte det röda så dominant som det är nu.
Varför begriper ingen detta?

Bild

Bild

Bild
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Remy Lebeau
Inlägg: 1511
Blev medlem: 2006-04-09
Ort: Tokyo, Japan.

Re: Frågetråden

Inlägg av Remy Lebeau »

Någon som vet hur många antal säsongskort som är sålda?

Tycker det varit ovanligt tyst kring detta överlag på hemsidan?
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Frågetråden

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Tröjorna funkar, men inte mycket mer.
XXL-loggan stör mig, på bortastället ger den mig lite unkna Björklöven-vibbar
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Praetori
Inlägg: 13766
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Frågetråden

Inlägg av Praetori »

Lee Harvey Oswald skrev:Tröjorna funkar, men inte mycket mer.
XXL-loggan stör mig, på bortastället ger den mig lite unkna Björklöven-vibbar
Det är den grön-vita kombinationen som ger en undermedveten fadd smak i munnen. Det har mindre med Björklöven att göra är min teori.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Praetori
Inlägg: 13766
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Frågetråden

Inlägg av Praetori »

Remy Lebeau skrev:Någon som vet hur många antal säsongskort som är sålda?

Tycker det varit ovanligt tyst kring detta överlag på hemsidan?
Inte exakt men det har sålts enorma mängder. Redan fler än hela förra året har jag hört.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8122
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Frågetråden

Inlägg av Mattias_87 »

Ja nu är det ju officiellt att vi redan har passerat förra årets säsongskortsiffra. Det är riktigt kul. Hoppas även mycket klackfolk återvänder så vi höjer våran lägstanivå på lunkmatcherna.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Henke95
Inlägg: 694
Blev medlem: 2011-09-14
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Frågetråden

Inlägg av Henke95 »

Praetori skrev:
Remy Lebeau skrev:Någon som vet hur många antal säsongskort som är sålda?

Tycker det varit ovanligt tyst kring detta överlag på hemsidan?
Inte exakt men det har sålts enorma mängder. Redan fler än hela förra året har jag hört.
Verkar som att vi kan passera 3 000 sålda relativt snart.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... med-samtal
Victory is sweetest when you've known defeat.
Praetori
Inlägg: 13766
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Frågetråden

Inlägg av Praetori »

Henke95 skrev:
Praetori skrev:
Remy Lebeau skrev:Någon som vet hur många antal säsongskort som är sålda?

Tycker det varit ovanligt tyst kring detta överlag på hemsidan?
Inte exakt men det har sålts enorma mängder. Redan fler än hela förra året har jag hört.
Verkar som att vi kan passera 3 000 sålda relativt snart.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... med-samtal
Se där. Goda nyheter. Bara hoppas att folk behagar dyka upp på match också. 8)
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8122
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Frågetråden

Inlägg av Mattias_87 »

Varför spelar vi inte i Globen den 30e December hemma? Det har ju varit en tradition senaste åren att spela mellandagsmatcherna i Globen och detta år har vi ju möjlighet till två slutsålda där. Krock med annat? Aik spelar ju inte då iallafall...
Avskaffa tre mot tre.
BIX
Inlägg: 753
Blev medlem: 2017-02-05
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Frågetråden

Inlägg av BIX »

När kan vi få besked om J Davidsson ?
Skriv svar