Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
B.I.B.A
Inlägg: 2832
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av B.I.B.A »

"– Vi väger alltid in hur en värvning kan tas emot av våra fans. I min värld ser jag inget problem där. Vi skulle till exempel aldrig kunna värva Christian Sandberg i AIK, men jag har inte uppfattningen om att Dick har ett så stort AIK-hjärta, säger Joakim Eriksson."

Jag hatar tveklöst Dicken mer än medelmåttan Sandberg. Om Jocke hade varit en duglig sportchef hade vi haft pengar till minst 2 toppforwards kvar och Dick hade inte ens behövts nämnas. Nu står vi och måste vara tacksamma för att få in en bortskämd snorunge eftersom Jocke har hällt pengar över allsvenska medelmåttor och nobbat spelare med djurgårdshjärta.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av minalman »

Den här Sillydiskussionen är som en kondom.
Tom och innehållslös till dess man fyller den med Dick.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Dingman
Inlägg: 102
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Lidingö

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Dingman »

Jag välkomnar iaf Dick om det skulle bli så. Skulle vara en bra förstärkning tror jag.
Användarvisningsbild
DRC
Inlägg: 1106
Blev medlem: 2009-03-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av DRC »

Tillbakakaka till Färjestad som tack för Linus. Dessutom på rea. +45 pinnar på det och jag kan leva med det.
Varg
Inlägg: 54
Blev medlem: 2013-03-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Täby

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Varg »

minalman skrev:Den här Sillydiskussionen är som en kondom.
Tom och innehållslös till dess man fyller den med Dick.
Hahaha
Användarvisningsbild
Don66-2
Inlägg: 576
Blev medlem: 2009-01-16
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Don66-2 »

Jag skiter fullständigt i vad folk håller på för lag så länge dom utför det arbete dom är anställda för! Skulle Dicken värvas så förutsätter jag att han bidrar med en hel del poäng och då är jag nöjd!
Morwin
Inlägg: 2926
Blev medlem: 2011-01-07
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Morwin »

minalman skrev:Den här Sillydiskussionen är som en kondom.
Tom och innehållslös till dess man fyller den med Dick.
Hahaha [FACE WITH TEARS OF JOY] underbart!

Skickat från min F8331 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
TheForsa
Inlägg: 433
Blev medlem: 2012-09-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av TheForsa »

Skulle Dick ÅTERIGEN välja spel hos oss så e ju snubben knappast nån hängiven råtta iaf. Nej, han är en legoknekt.
Han är en sjukt bra spelare och kan han leverera så blir jag glad. Han kommer i mina ögon aldrig kunna växa till nån favorit. Ingen är större än min kärlek till DIF. Men det är en sån spetsspelare vi behöver om vi ska kunna utmana om guldet.
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av seppuko »

Har man följt Dick på twitter ett bra jäkla tag så vet man att han konstant driver med folk och annat så fort han får chansen. Och många som svarar honom är till exempel Djurgårdare. Så de perioder där han kontant visat gnaget-sympatier kommer efter just sådana saker. Han får heja på dom bäst han vill, jag ser inget problem i det. Han är en annan person och spelare nu än förr.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Detblir3poäng
Inlägg: 2189
Blev medlem: 2017-02-14

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Detblir3poäng »

Men det finns väl andra spetsspelar i världen som vi kan försöka få grepp om, låter ju som det vore dick eller nada.... Nee jag har svårt för honom och tror att hans spelstil är för långsam för det vi eftersträvar. Allt kan ju inte få hänga på att man måste vara från stockholm. Ser hellre en palushaj spelartyp hos oss isåfall.
HavrenDIF
Inlägg: 111
Blev medlem: 2018-04-09

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av HavrenDIF »

Detblir3poäng skrev:Men det finns väl andra spetsspelar i världen som vi kan försöka få grepp om, låter ju som det vore dick eller nada.... Nee jag har svårt för honom och tror att hans spelstil är för långsam för det vi eftersträvar. Allt kan ju inte få hänga på att man måste vara från stockholm. Ser hellre en palushaj spelartyp hos oss isåfall.
Dock tror jag att en Palushaj typ är betydligt dyrare än vad Dick är
Grimster
Inlägg: 132
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Grimster »

Det är ju dags att släppa det här tugget nu om huruvida Dick har ett stort ajk-hjärta eller inte. Spelare på den här nivån är proffs så oavsett vart dom spelar så är jag övertygad om att dom gör sitt yttersta för att prestera på sin absoluta toppnivå.

Jag hoppas Dick hamnar hos oss. Tycker han är en grymt duktig spelare som har mycket hockey kvar att leverera.
Användarvisningsbild
Örebroarn
Inlägg: 845
Blev medlem: 2005-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Örebro

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Örebroarn »

Grimster skrev:Det är ju dags att släppa det här tugget nu om huruvida Dick har ett stort ajk-hjärta eller inte. Spelare på den här nivån är proffs så oavsett vart dom spelar så är jag övertygad om att dom gör sitt yttersta för att prestera på sin absoluta toppnivå.

Jag hoppas Dick hamnar hos oss. Tycker han är en grymt duktig spelare som har mycket hockey kvar att leverera.
Oavsett om man tycker om honom som spelare eller inte så hade det bara varit kul att se vad Dick gör när klacken kör "den som inte hoppar är gnagarsvin"
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Salas »

Jag undrar lite hur spelet kring AJF ser ut. Jocke räknar inte med honom, men det jag har hört från en bekant till hans familj är att det är Washington eller Djurgården som gäller. AHL ska tydligen inte vara något alternativ.

Jag är helt övertygad om att AJF kommer slå igenom i NHL på sikt, men det känns ju inte direkt självklart att han slår sig in direkt efter träningslägret i ett lag som slåss om segern i Stanley Cup.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8113
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Mattias_87 »

Salas skrev:Jag undrar lite hur spelet kring AJF ser ut. Jocke räknar inte med honom, men det jag har hört från en bekant till hans familj är att det är Washington eller Djurgården som gäller. AHL ska tydligen inte vara något alternativ.
Hockeynews säger det raka motsatta. Att det blir NHL eller AHL.
Avskaffa tre mot tre.
Låst