Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Östgöten
Inlägg: 477
Blev medlem: 2007-03-08

Inlägg av Östgöten »

Therocket1 skrev:Nej, för tillskillnad från våra övriga backar så kan Adam Andersson tillföra något som vi inte har, och inte kommer ha efter den 21a heller. Är ju iofs. rätt onödigt att vi diskuterar då han inte ens är aktuell och inte kommer bli aktuell heller.
Hade vi kunna välja mellan Frylén och Adam kanske diskussionen varit relevant - men eftersom pengar inte finns så blir det kanske lite mycket... (den saknar dock inte underhållningsvärde)
Användarvisningsbild
Remy Lebeau
Inlägg: 1511
Blev medlem: 2006-04-09
Ort: Tokyo, Japan.

Inlägg av Remy Lebeau »

Patrik Lundh gjorde mål för Malmö när de besegrade Nybro med 6-0. Lundh verkar trivas och producerar i Malmö. Känns lite surt.

Är inte överraskad om han gör 10-15 mål den här säsongen..
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
JJ
Inlägg: 144
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Värmdö
Kontakt:

Inlägg av JJ »

Kall-El skrev:
Therocket1 skrev:Nej, för tillskillnad från våra övriga backar så kan Adam Andersson tillföra något som vi inte har, och inte kommer ha efter den 21a heller. Är ju iofs. rätt onödigt att vi diskuterar då han inte ens är aktuell och inte kommer bli aktuell heller.
Andersson är en spelare man skall hålla sig borta från både av "sociala skäl" och rent idrottsliga. Killen tål inte motgångar och är penningkåtare än få andra spelare jag skådat. Dessutom tillhör han kategorin av spelare som har 0 i klubbkänsla.

När det kommer till det rent hockeymässiga köper jag att han har ett bra skott i PP, men i övrigt är han rätt kass. Killen är vek och hans passningar håller ingen högre kavlité. Undrar hur många indianare den killen stod för när hans passning från blå i PP gick till fel adress. Killen spelar alltså med för tok för små mariginaler i min bok. Dessutom var inte hans starka sida att spela i eget försvarsområde och jag vill inte ha flera backar som inte känns någorlunda säkra bakåt.

Jag tycker då rakt inte det är värt pengarna att värva in en spelare som bara skall spela PP. dessutom tror jag inte han blir direkt billig heller. Skall man öppna dörrarna för en back till är Tjärna bra mycket bättre val både offensivt och defensivt.

Min högst personliga gissning är att Adam hamnar i MIF där finns det pengar och jag kan tänka mig att de är sugna på en back som kan ge dem lite spetskompetens i PP. Allsvenskan skulle nog dessutom vara en liga mer anpassad för Anderssons kvaliteer i övrigt.
Håller med! Hans spel egen zon krävde nästan ett recept på Losec.
Skottet är hans enda tillgång.
GULTRÖTTBLÅTT
*************
då, nu, för evigt!
Sidney Crosby
Inlägg: 880
Blev medlem: 2007-01-04
Ort: Dystopin

Inlägg av Sidney Crosby »

Vi har väl ändå en rightskytt i PP i Jiri Marusak? Har för mig att han har ett grymt skott iallafall.. Om inte annat kan man väl slänga upp Hörnqvist på blå :)
Äppelmos
Inlägg: 668
Blev medlem: 2007-01-05
Säsongskort: Ja

Inlägg av Äppelmos »

Sidney Crosby skrev:Vi har väl ändå en rightskytt i PP i Jiri Marusak? Har för mig att han har ett grymt skott iallafall.. Om inte annat kan man väl slänga upp Hörnqvist på blå :)
Tror du inte Bengan gör ett bättre jobb framför målet? ^^
Användarvisningsbild
Rocker
Inlägg: 938
Blev medlem: 2006-06-28
Ort: Stockholm

Inlägg av Rocker »

Äppelmos skrev:
Sidney Crosby skrev:Vi har väl ändå en rightskytt i PP i Jiri Marusak? Har för mig att han har ett grymt skott iallafall.. Om inte annat kan man väl slänga upp Hörnqvist på blå :)
Tror du inte Bengan gör ett bättre jobb framför målet? ^^
Bengan ska stå framför mål - punkt slut. Det är bättre att köra med två left-backar i sådana fall.
micke_1891
Inlägg: 328
Blev medlem: 2005-12-14
Ort: Tyresö

Inlägg av micke_1891 »

http://www.expressen.se/sport/ishockey/ ... bar-verkan

Adam Andersson lämnar Modo(se länk) och står utan kontrakt. Något för DIF att satsa på? Jag skulle gärna se Adam i DIF igen. Han gjorde 20 poäng säsongen 05/06 för DIF.
Det enda som betyder något är att du är där. kom igen stöd Djurgården
//WiktorK
Inlägg: 48
Blev medlem: 2007-10-01

Inlägg av //WiktorK »

micke_1891 skrev:http://www.expressen.se/sport/ishockey/ ... bar-verkan

Adam Andersson lämnar Modo(se länk) och står utan kontrakt. Något för DIF att satsa på? Jag skulle gärna se Adam i DIF igen. Han gjorde 20 poäng säsongen 05/06 för DIF.
Intressant tanke som avhandlats redan på cirka 1 ½ sida innan du postade ditt inlägg innan du hann posta ditt inlägg.

Tror inte heller att Adam har särskilt mycket att bidra med till truppen idagsläget förutom ett bra sktt från blåa. Men vi har större problem än så med dagens t
Senast redigerad av //WiktorK den 2007-10-01 12:12:36, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Frasse
Inlägg: 1856
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Inlägg av Frasse »

Jag hoppas att vi aldrig behöver se Adam Andersson i Djurgårdströjan igen.
Killen är oduglig i egen zone och har ett lika starkt psyke som Stefan Pettersson....

Skall det in en back till (vilket vi inte har pengar till...) så tro jag och hoppas på Daniel Tjärnqvist.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
X3M
Inlägg: 366
Blev medlem: 2006-08-10
Ort: Gotland

Inlägg av X3M »

Frasse skrev:Jag hoppas att vi aldrig behöver se Adam Andersson i Djurgårdströjan igen.
Killen är oduglig i egen zone och har ett lika starkt psyke som Stefan Pettersson....

Skall det in en back till (vilket vi inte har pengar till...) så tro jag och hoppas på Daniel Tjärnqvist.
Håller med!!!
Bängan
Inlägg: 53
Blev medlem: 2007-03-20

Inlägg av Bängan »

Jag fattar inte ens varför han Adam ens kan tänkas i våra led igen, han drog för mer pengar och för att han inte "trivdes" i sthlm. Så nja.
Användarvisningsbild
Palmgren
Inlägg: 319
Blev medlem: 2007-09-13

Inlägg av Palmgren »

Björklöven är tydligen intresserade utav Adam Anderssons namnteckning. Det är väl lika bra att han sticker dit upp så vi blir av med honom.
Användarvisningsbild
reservjesus
Inlägg: 1066
Blev medlem: 2007-09-28

Inlägg av reservjesus »

Jag tycker inte vi ska värva någon ny back. Som jag ser det så kommer våran defensiv blir riktigt bra när Jiri och Ossi ansluter,men jag är ändå orolig hur de kommer att gå tills dess?
Vet någon hur det ligger till med Tjärna? Har dif någon dialog med honom eller är han helt förlorad?
stolpskott
Inlägg: 1140
Blev medlem: 2007-03-18

Inlägg av stolpskott »

reservjesus skrev:Jag tycker inte vi ska värva någon ny back. Som jag ser det så kommer våran defensiv blir riktigt bra när Jiri och Ossi ansluter,men jag är ändå orolig hur de kommer att gå tills dess?
Vet någon hur det ligger till med Tjärna? Har dif någon dialog med honom eller är han helt förlorad?
Som jag har hört, så värvningen av Ossi gör att vi inte har råd till en ny spelare? DIF har för många dialoger med Tjärnqvist så dom vet var dem har varandra. Kan du möjligtvis fått ditt namn "reservjesus" ifrån CS-Eliten Olof"Walle"Wallenberg?
Användarvisningsbild
Höken
Inlägg: 167
Blev medlem: 2007-02-26

Inlägg av Höken »

Men fatta vilken backuppsättning vi skulle ha!

Thomas Johansson - Ossi Väänänen

Jiri Marusak - Daniel Tjärnqvist

David Printz - Timmy Pettersson

Är osäker vart Ronnie ska in?
Skribent och bloggare på SvenskaFans.com
Skriv svar