Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1838
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Andspe »

Morwin skrev:
Andspe skrev:Han måste bluffa? Har svårt att se hur det här är vår sluttrupp. Eller har vi hårda sparkrav på oss?
Ja för dem ifrån allsvenskan och våran junisar kan fan inte kosta mycket.

Skickat från min F8331 via Tapatalk
  • • Ante & Burken spelade en halv säsong vardera vilket vi borde fått ersättning för.

    • Vi bör ha ökat våra biljettintäkter med 8,75 Mkr-10 Mkr i och med slutspelet. Betyder således inte att vi ökar resultatet, men är en indikation att vi bör redovisa ett positivt resultat

    • Nyemissionen genererade ca 15Mkr

    • Nya TV-kontraktet kickar in och vi kommer kunna ta del av en större summa än många av våra konkurrenter.

    • Nya NHL kontrakt är signade. Bör i slutändan handla om Davidsson, AJF, Vejdemo + Ikonen

    • Har svårt att se att truppen i dagsläget kostar lika mycket som förra årets
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Kall-El »

Jag menar med bestämdhet att det bygge saknar en back av typen Lagesson. ( Han verkar alltså inte ersättas. ) samt en spetsforward med uppgift att göra poäng och gärna kunna leda ett PP.

Om Brodin tog sista forwardsplatsen menar jag att det var fel spelartyp att ge den till. Där borde vi gått för något mer poängproducerande.

Om detta är sluttruppen känns laget både mindre spetsigt jämfört med förra säsongen och dessutom sämre djup.

Finns det svarta ekonomiska hål som måste täckas igen som det inte sagts något om eller?
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8116
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Mattias_87 »

Hm jag hade verkligen hoppats på en forward till. Riktigt besviken jag även där. Vi måste ha vissa spelare som är överbetalda helt enkelt.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1838
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Andspe »

Kall-El skrev:Jag menar med bestämdhet att det bygge saknar en back av typen Lagesson. ( Han verkar alltså inte ersättas. )
Tanken är nog Tom Nilsson/Lagesson. Sen har vi Hultström på kontrakt från start, samtidigt de förväntar sig att Bernhardt & Simon Johansson ska ta ytterligare kliv i sin utveckling.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
Örebroarn
Inlägg: 845
Blev medlem: 2005-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Örebro

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Örebroarn »

Mattias_87 skrev:Hm jag hade verkligen hoppats på en forward till. Riktigt besviken jag även där. Vi måste ha vissa spelare som är överbetalda helt enkelt.
Kommer bli panikvärvningar under säsongen när vi slirar på kvalplats. Bara hoppas att det inte är för sent då
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7169
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Inte en chans att nuvarande lag tar oss ett steg i rätt riktning.

Var ligger problemet?
Var tar slutspelspengarna vägen?
Nya avtalet?
Har vi inte lärt oss av den senaste säsongen då vi överpresterade?

Eller kommer Ante hålla och nyförvärven blomma ut?
Kanske Alsing tar och fyller skridskorna efter Lagesson?
Vi blir årets överraskning igen och får än en gång ut max av laget?

Tur att man har en sommar att ladda batterierna.
4 segrar kvar
mb81
Inlägg: 8658
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Andspe skrev:
Kall-El skrev:Jag menar med bestämdhet att det bygge saknar en back av typen Lagesson. ( Han verkar alltså inte ersättas. )
Tanken är nog Tom Nilsson/Lagesson. Sen har vi Hultström på kontrakt från start, samtidigt de förväntar sig att Bernhardt & Simon Johansson ska ta ytterligare kliv i sin utveckling.
Backsidan är jag lugn med. Hyfsat lugn med forwardsen också. Men här har vi momentum och kan verkligen satsa. Då ska vi verkligen kunna ta in en riktigt vass forward för att verkligen kunna utmana om guldet.

Och va fan gör vi i höst när både Vejdemo och Jonte är på NHL-camper? Kan väl vara rätt många matcher.
Vi ska också spela CHL. Vi behöver bredden.
Det positiva är väl att Grewe och Holtz lär få spela en del.
supreme
Inlägg: 500
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Örebro

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av supreme »

Försöker man göra likt Växjö förra året - se till att ha utrymme för namnkunniga värvningar under året? De plockade ju in Welch, Shinnimin, Miele och Rasmussen efter att säsongen börjat.
B.I.B.A
Inlägg: 2834
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av B.I.B.A »

Hate to say I told you so. Hade vi fått in en sportchef som besatt någon som helst kompetens hade han bedömt lagbygget ungefär såhär i nuläget:

Reideborn (Jensen)

Högström - Jesper
Hultström - Ny
Urbom - Bernhardt

Extra: Alsing, Johansson, Nilsson (Skadad)

Ny - Ante - Jonte
Ny - JJ - Bergfors
Lilja - M.David - Brodin
Hank - Vejdemo - Possler

Extra: Bemström, Strandberg, Walli, Wiå, Ågren

..och ärligt talat. Inte ens då ser det imponerande ut. Avgå Jocke.
Avgå Jocke.
altsich
Inlägg: 79
Blev medlem: 2010-10-05
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av altsich »

Jag fick spontant känslan när Jocke sa att bygget var klart att vi har ett mellanår nu för vi sparar pengar och att han till nästa år väljer att spara pengar för spelare så som Krüger och Kronwall.
Kan vara helt ute och cyklar.. men det och kanske lite grann att han väntar och ser om spelare försvinner till NHL, och kanske fyller på där efter?

Tror dock nuvarande trupp om den får vara intakt kommer bli bra. Marcus Davidsson som en tredje center...
Kommer vara bättre i år än Ljungh
Brodin ersätter många delar i burkens spel förutom kanske målsinnet tyvärr.

Men jag tror att man har ställt krav på både urbom och Brodin och därför bara valt ett år

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4778
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av diftobbe89 »

Jag kan inte för mitt liv förstå varför man dumpar Micke när man inte mäktar med att ställa upp med ett hetare bygge än det här. Fullständigt rubbat.
Spela fult
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Skidlöparn »

Oj vilket antiklimax att truppen är spikad utan spetsnamn in. Finns inte en chans i världen att vi kommer ha samma utdelning som i år, utan vi kommer få nöja oss med att gå tillbaka till att ligga på en 9-10:e plats.

Stort frågetecken för målvaktssidan; kommer Adam hålla ett år till och kan då Jensen komma in och stå flertalet matcher? Backarna ser okej ut, och får Ante vara hel har vi seriens bästa centersida. Tyvärr är forwardsen under medelgod kvalitet jämfört med resten av ligan. Som flera andra har skrivit undrar jag också vem som ska göra målen? Jonte har kapaciteten, men då behöver han ta ett steg till under sommaren. Det känns långt ifrån att han skulle knipa ordinarie plats i Blue Jackets, så han lär bli utlånad till oss. Bergfors fungerar bra som en second-scorer men är tyvärr ingen som producerar 20 baljor. Annars då? Ser inte att JJ ska gå in och stänka dit puckar till höger och vänster. Den enda vi har som ska kunna göra mycket mål är Ante, men med hans status är det ingen man vill stå och falla med.

Var har pengarna tagit vägen? Slukats in i ett svart organisationshål?
EspenK
Inlägg: 9047
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av EspenK »

Är det här vad vi klarar av ekonomiskt? Var helt säker på en spetsvärvning i form av en fw...

Ett klart och tydligt steg bakåt i utvecklingen.

En centersida som är jättebra omges av väldigt många chansningar. Lilja i en förstakedja? Brodin i första? Plats 6-10 känns som en förhoppning...

Vem ska styra pp?
Vem ska göra målen?

En säsong när löneutrymmet skulle öka lyckas vi med undantag för Ante, Högga och Josefsson ställa ett helt ospetsigt lag på isen där ALLT hänger på spelarnas utveckling samt att Jonte och Vejde stannar( gärna Fjällby också).

Att Micke blir bortplockad ur detta gäng är en gåta...
Túrin Turambar
Inlägg: 595
Blev medlem: 2012-05-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Túrin Turambar »

Överlag tycker jag att vi har god bredd men att det brister i spets, särskilt på LW. Med vår hårda forecheck ska vi nog kunna slåss om en sjätteplats eller så.

Reideborn
Jensen

Om Adam fortsätter på samma spår känns det riktigt bra. Annars kan det bli rejält skakigt.

Högström Pettersson
Bernhardt Hultström
Urbom Nilsson
(Alsing Johansson)

Det känns stabilt. Bernhardt kommer att ta ett kliv framåt och så länge Nilsson inte går skadad hela tiden kan han nog fylla Lagesons skridskor någorlunda. Viktigt med Urbom. Backparen har jag mest baserat på spelarnas klubbfattning.

Lilja Engqvist Bergfors
Possler Josefsson Brodin
Vejdemo Davidsson Davidsson
Eriksson Strandberg Ågren
(Wiå Bemström Walterholm)

Vi har en oerhört bred centeruppsättning. Om Ante håller kanske det kan ses som seriens bästa. Vi måste ta i beaktande att Jonte och/eller Vejdemo kan gå förlorade till NHL. Å andra sidan kan Fjällby också tänkas komma tillbaka. Om vi skulle tappa Vejdemo ser dock vänstersidan ruskigt svag ut. Jag hade verkligen hoppats på en värvning till förstakedjan där (t ex Palushaj). Det hade fått hela forwardsuppsättningen att se bättre ut, i och med att vi hade kunnat peta ned mer kvalitet i lägre kedjor.
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2329
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Buford »

mb81 skrev:Vi räknar med Jonte , Ante och Vejdemo. Annars kommer det värvas. Håller också en plats för Fjällby om han vill komma hem.
Blir Jonte kvar så är jag lugn. En av seriens bästa spelare. Men håller verkligen med om att det borde finnas en plats för en ersättare för Bourque vilket Jocke kommunicerat tidigare? Dessutom om Vejdemo och Jonte ska över på camper kan de missa en del matcher i början av säsongen. Hur löser vi det?
Och vilken var spelaren som gått under radarn?
Jaa, det skulle jag vilja veta!
Låst