Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
difanda
Inlägg: 91
Blev medlem: 2014-01-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av difanda »

B.I.B.A skrev:
Lewyn skrev:
Jakob är en spelare som vi tyckt varit riktigt duktig i Linköping de senaste 3 åren när vi mött dem. Med sina fina fart, arbetsmoral och målfarlighet kommer han att kunna ersätta en hel del av de egenskaper vi tappar i Peppe Lundh. Vår ambition är att hjälpa Jakob ytterligare i sitt spel och sin utveckling i sin resa mot att bli landslagsspelare.
Jag får verkligen inte ihop någon ekvation i årets lagbygge. Liljas poängbästa är ungefär hälften av vad vi tappade i Lundh. I princip alla nyförvärv och unga killar måste överträffa sig själva för att laget ska kunna vara dugligt. Var har pengarna för Ridderwall, Jocke, Ljungh och Bourque tagit vägen? Lägg därtill en löneminskning på Brodin och en rejäl ökning i tv-pengar. Alla nya spelare (förutom JJ) måste rimligtvis vara betydligt billigare än dessa annars har Jocke gjort bort sig totalt.
Nya kontrakt på Adam, Davids, Possler, Urbom...
Josefsson är inte billig

+ vi har inte värvat klart?
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ciirree »

B.I.B.A skrev:
Lewyn skrev:
Jakob är en spelare som vi tyckt varit riktigt duktig i Linköping de senaste 3 åren när vi mött dem. Med sina fina fart, arbetsmoral och målfarlighet kommer han att kunna ersätta en hel del av de egenskaper vi tappar i Peppe Lundh. Vår ambition är att hjälpa Jakob ytterligare i sitt spel och sin utveckling i sin resa mot att bli landslagsspelare.
Jag får verkligen inte ihop någon ekvation i årets lagbygge. Liljas poängbästa är ungefär hälften av vad vi tappade i Lundh. I princip alla nyförvärv och unga killar måste överträffa sig själva för att laget ska kunna vara dugligt. Var har pengarna för Ridderwall, Jocke, Ljungh och Bourque tagit vägen? Lägg därtill en löneminskning på Brodin och en rejäl ökning i tv-pengar. Alla nya spelare (förutom JJ) måste rimligtvis vara betydligt billigare än dessa annars har Jocke gjort bort sig totalt.
Lundh har gjort en supersäsong, de senaste tre innan den nyss avslutade är ungefär på samma nivå som Lilja.
Ärligt, tror ni Lundh hade lönen för en 40 poängsäsong? Eller ens de kraven på sig? Han spelade sitt livs hockey och det gav resultat, men ingen på förhand trodde på så många poäng av Peppe.

Lilja är yngre och har kraften i sitt spel som Lundh saknar. Jag tycker det är en bra ersättare.
B.I.B.A
Inlägg: 2835
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av B.I.B.A »

difanda skrev:
Nya kontrakt på Adam, Davids, Possler, Urbom...
Josefsson är inte billig

+ vi har inte värvat klart?
Urbom och Josef är de enda av dessa som bör tjäna stora pengar. De andra lär vara relativt billiga.

Låter onekligen som att det är iprincip klart både på Jocke och forumet. Vi behöver tre spetsspelare men som det ser ut nu blir det väl bara ytterligare en från allsvenskan.
Avgå Jocke.
B.I.B.A
Inlägg: 2835
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av B.I.B.A »

ciirree skrev:Lundh har gjort en supersäsong, de senaste tre innan den nyss avslutade är ungefär på samma nivå som Lilja.
Ärligt, tror ni Lundh hade lönen för en 40 poängsäsong? Eller ens de kraven på sig? Han spelade sitt livs hockey och det gav resultat, men ingen på förhand trodde på så många poäng av Peppe.

Lilja är yngre och har kraften i sitt spel som Lundh saknar. Jag tycker det är en bra ersättare
Precis, men ambitionen borde väl vara att bli bättre eller vara lika bra som förra säsongen? Att Lundh överträffade sig själv betyder ju inte att någon annan inte måste ersätta hans mål- och poängskörd? Att Lundh klev fram och levererade när Ante och Bourque var borta var kanon. Det betyder inte att vi kan stryka både Lundh och Bourque och hoppas att Lilja exploderar på samma sätt som Lundh och att Bourque kan ersättas av typ Ågren.

En annan som däremot underpresterade och förmodligen tjänade ganska bra var Ridderwall. Lilja känns som en bra ersättare till honom rakt av, men bör vara mycket billigare.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2338
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Buford »

B.I.B.A skrev:
difanda skrev:
Nya kontrakt på Adam, Davids, Possler, Urbom...
Josefsson är inte billig

+ vi har inte värvat klart?
Urbom och Josef är de enda av dessa som bör tjäna stora pengar. De andra lär vara relativt billiga.

Låter onekligen som att det är iprincip klart både på Jocke och forumet. Vi behöver tre spetsspelare men som det ser ut nu blir det väl bara ytterligare en från allsvenskan.
Forwardsidan är väl inte spikad? Om det skulle vara färdigvärvat nu så är det onekligen oroväckande!
Praetori
Inlägg: 13764
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Praetori »

Buford skrev:
B.I.B.A skrev:
difanda skrev:
Nya kontrakt på Adam, Davids, Possler, Urbom...
Josefsson är inte billig

+ vi har inte värvat klart?
Urbom och Josef är de enda av dessa som bör tjäna stora pengar. De andra lär vara relativt billiga.

Låter onekligen som att det är iprincip klart både på Jocke och forumet. Vi behöver tre spetsspelare men som det ser ut nu blir det väl bara ytterligare en från allsvenskan.
Forwardsidan är väl inte spikad? Om det skulle vara färdigvärvat nu så är det onekligen oroväckande!
Jo truppen är klar men det kan tillkomma ytterligare värvningar beroende på hur det går för Ante och huruvida Davidsson, Fjällby och Vejdemo står sig i NHL uttagningarna i sommar.
Dvs maximal utdelning så har vi Fjällby, Ante, Vejdemo och Davidsson till hösten. Skiter sig allt så måste vi värva en spetsforward till, minst.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Zäta84
Inlägg: 72
Blev medlem: 2016-03-31

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Zäta84 »

Enligt jockes intervjun idag så är vi klara med truppen.
Är bara om ante inte kan spela så ska vi värva spetsforward samt finns plats för AJF.

Jag hade verkligen hoppats på nån spetsforward.
För jag tycker inte vi har ersatt dom vi förlorar. Är många som Könns som lite chansningar.

Ända som jag är säker på kommer lyckas kanon är Jacob lilja o Josefsson resten är lite gamle.

Med tanke på Vilka vi förlorar mot va vi ersätter med så Könns det inte såhär på förhand som
Vi förbättrar truppen
Morwin
Inlägg: 2926
Blev medlem: 2011-01-07
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Morwin »

Hahaha jocke kan väl fan inte mena allvar? Vilka ska göra mål har dem tänkt? Vart är våran spets? Helt horribelt om detta är laget vi ska ha i höst..... Ja då vet man ju att dem vill spela ner oss i HA.

Skickat från min F8331 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ciirree »

Förra säsongens tydliga problem var att vi saknade en utpräglad målskytt.
Det finns potential i nyförvärven. Men vi kommer stå där med samma problem igen.
Ingen målskytt i PP och det gamla vanliga ”alla kedjor ska bidra lika mycket”.

Jag ställer mig neutral till lagbygget. Valen Jocke har gjort är det absolut inget fel på, men samtidigt hade man ju velat ha in en spetsforward till förstalinan.

Vi har bra centrar och en fin backsida. Det blir nog bra det här. Tror mycket på Ågren.

För övrigt, Fagerudd är den enda icke-svenska spelare i laget och han kommer lånas ut. Där står vi med noll legoknektar och ett helsvenskt lag. Cred ska Jocke ha för det.
Senast redigerad av ciirree den 2018-05-04 14:07:06, redigerad totalt 1 gånger.
Morwin
Inlägg: 2926
Blev medlem: 2011-01-07
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Morwin »

Har vi inge pengar eller vafan är problemet? Måste in med någon som Palushaj eller liknande.

Skickat från min F8331 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1849
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Andspe »

Han måste bluffa? Har svårt att se hur det här är vår sluttrupp. Eller har vi hårda sparkrav på oss?
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Morwin
Inlägg: 2926
Blev medlem: 2011-01-07
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Morwin »

Andspe skrev:Han måste bluffa? Har svårt att se hur det här är vår sluttrupp. Eller har vi hårda sparkrav på oss?
Ja för dem ifrån allsvenskan och våran junisar kan fan inte kosta mycket.

Skickat från min F8331 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
Celes
Inlägg: 290
Blev medlem: 2012-12-03

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Celes »

Sjukt besviken att vi inte tar in något hetare namn på forwardssidan...vart är satsningen?

Känner mig riktigt otaggad, har nog aldrig känt så inför en säsong tidigare
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4788
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av diftobbe89 »

Bland det märkligaste lagbygget jag sett, ett helt gäng nyförvärv som är rena chansningar samtidigt som vi tappar spets och spelarna som verkligen klev fram när det gällde, det är i slutspelet laget ska vara som bäst, annars är allt skitsamma.

Lagesson inte ersatt överhuvudtaget.

Eriksson ersatt med en orutinerad J20/allsvensk keeper.

Lundh inte ersatt.

Lilja/Riderwall går jämnt ut.

Josefson/Linus går hyfsat jämnt ut, men vi tappar även Ljungh.

Vi dumpar hjärtat i hela föreningen och ersätter inte det överhuvudtaget.

Vi tappar mycket size och fysik och ersätter det med massa små kids i Wiå, Strandberg, Ågren, Walterholm, Possler och allt vad dom heter.

Ne, det här laget kommer vara ett typiskt grundserielag som åker ut snabbare än kvickt när det börjar bli krig där ute.

Ont att möta Djurgårn kommer det aldrig mer göra, bland det största lättviktslaget jag skådat.
Spela fult
mb81
Inlägg: 8665
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Vi räknar med Jonte , Ante och Vejdemo. Annars kommer det värvas. Håller också en plats för Fjällby om han vill komma hem.
Blir Jonte kvar så är jag lugn. En av seriens bästa spelare. Men håller verkligen med om att det borde finnas en plats för en ersättare för Bourque vilket Jocke kommunicerat tidigare? Dessutom om Vejdemo och Jonte ska över på camper kan de missa en del matcher i början av säsongen. Hur löser vi det?
Och vilken var spelaren som gått under radarn?
Låst