Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
altsich
Inlägg: 79
Blev medlem: 2010-10-05
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av altsich »

B.I.B.A skrev:
Andspe skrev:Ser egentligen ingen större problematik i målvaktsfrågan. Jensen var en stortalang som kom i skymundan med Linus Söderström som etta. Var nödvändigtvis inte mycket sämre än Linus.

Nu hade Adam bäst räddningspeocent i SHL. Från att gått från att vara en av SHL:s bottenmålvakter till en av toppskicktet under en säsong så vore det dumt att inte ha honom som etta. Han fortsätter utvecklas och kommer förmodligen vara ännu bättre nästa säsong.

Sen är det skönt att ha en bätte lönestruktur på målvaktssidan. Med att köra Jensen & Adam så frigör vi löneutrymme för andra spelare.
Adam har på sina tre senaste säsonger levererat en bra grundserie, två usla grundserier, två usla slutspel och ett uselt kval. Denna säsongen hade han en stabil back-up som kunde komma in och göra bra matcher, den tryggheten plockar vi bort om vi kompletterar Adam med en obeprövad målvakt. Att han gått från att vara i bottenskiktet till toppskiktet på en säsong ser jag knappast som ett argument för varför han på egen hand skulle klara att bära laget nästa år. Det verkar ju onekligen som att övriga truppen nu också försämras. Snarare finns det en överhängande risk att denna säsongen var en fluke och att han faller tillbaka i sitt gamla spel. Sen har han fortfarande mycket att bevisa om vi går till slutspel eller hamnar i kval. Jag är lagom entusiastisk över att vi bara har Jensen att falla tillbaka på. Visst, det är säkert billiga spelare, men jag har väldigt svårt för att vi snålar och tar stora risker med våra värvningar varje år. Särskilt på den viktigaste positionen.
Tycker inte Adam var sämre än någon annan spelare under slutspelet. Vi hade problem överallt.
Flera gånger var Adam helt chanslös. Och några gånger släppte han puckar som han räddat med en gäspningi grundserien.

Men usel?
Nåväl, hänga upp sig på ord ska jag sluta med. Det jag ville säga var att alla gick ner sig i semifinalerna

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ciirree »

peter johansson skrev: Vad är det f.ö som gör Tim Söderlund till djurgårdare ??? född i Skellefteå och har bara spelat för Skellefteå,Luleå och Clemensnäs sedan han började spela hockey så jag undrar åter igen vad som gör honom till djurgårdare ??

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=188028

Tack för mig !
Hela familjen är Djurgårdare och i en artikel om JVM-laget senast så framgick det att även Tim var det. Om inte jag minns helt fel så följer han alla fotbollsmatcher bland annat.

Man behöver inte ha spelat i Djurgården för att vara Djurgårdare.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11877
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

altsich skrev: Tycker inte Adam var sämre än någon annan spelare under slutspelet. Vi hade problem överallt.
Flera gånger var Adam helt chanslös. Och några gånger släppte han puckar som han räddat med en gäspningi grundserien.

Men usel?
Nåväl, hänga upp sig på ord ska jag sluta med. Det jag ville säga var att alla gick ner sig i semifinalerna

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Agree.
Klart han inte var usel.
Men det är liksom alltid svart eller vitt, finns inget däremellan.

Adam tog inte det där extra...som Ortio gjorde (förutom i Globenmatchen, där tyckte jag han klev upp stort)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Malto
Inlägg: 1302
Blev medlem: 2012-07-22

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Malto »

Djurgårn skrev:Jag kan egentligen bara upprepa det som många andra redan har sagt men att vi tappar Ljungh och Johansson till andra SHL-klubbar är katastrof. Det känns verkligen inte bra någonstans. I övrigt så är det ganska väntade tapp, om än tråkiga.

Jag hoppas att Jocke har några riktigt bra namn på väg in för det här känns inte bra.
Det verkar ju ha varit klart att båda ska lämna rätt länge, eller i vart fall stod det klart tidigt hur långt ifrån man var varandra ekonomiskt. Svårt att tro att det inte då planerats för att fylla luckorna med något. Kanske bättre spelare för samma peng som båda krävde? Då kan det bli bra.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ciirree »

Malto skrev:
Djurgårn skrev:Jag kan egentligen bara upprepa det som många andra redan har sagt men att vi tappar Ljungh och Johansson till andra SHL-klubbar är katastrof. Det känns verkligen inte bra någonstans. I övrigt så är det ganska väntade tapp, om än tråkiga.

Jag hoppas att Jocke har några riktigt bra namn på väg in för det här känns inte bra.
Det verkar ju ha varit klart att båda ska lämna rätt länge, eller i vart fall stod det klart tidigt hur långt ifrån man var varandra ekonomiskt. Svårt att tro att det inte då planerats för att fylla luckorna med något. Kanske bättre spelare för samma peng som båda krävde? Då kan det bli bra.
Av senaste intervjun med Jocke på hemsidan verkar deras platser fyllda. Då de letar ersättare för Lundh och Bourque så säger han nåt i stil med att resten av kedjorna har vi spelare för.
Jag tar det iallafall som att vi ska ha in två spetsspelare till förstakedjan med Ante och sedan är lagbygget i princip färdigt.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4516
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av captcash »

ciirree skrev:
Malto skrev:
Djurgårn skrev:Jag kan egentligen bara upprepa det som många andra redan har sagt men att vi tappar Ljungh och Johansson till andra SHL-klubbar är katastrof. Det känns verkligen inte bra någonstans. I övrigt så är det ganska väntade tapp, om än tråkiga.

Jag hoppas att Jocke har några riktigt bra namn på väg in för det här känns inte bra.
Det verkar ju ha varit klart att båda ska lämna rätt länge, eller i vart fall stod det klart tidigt hur långt ifrån man var varandra ekonomiskt. Svårt att tro att det inte då planerats för att fylla luckorna med något. Kanske bättre spelare för samma peng som båda krävde? Då kan det bli bra.
Av senaste intervjun med Jocke på hemsidan verkar deras platser fyllda. Då de letar ersättare för Lundh och Bourque så säger han nåt i stil med att resten av kedjorna har vi spelare för.
Jag tar det iallafall som att vi ska ha in två spetsspelare till förstakedjan med Ante och sedan är lagbygget i princip färdigt.
Fast detta skulle förutsätta att hela juniskedjan stannar... eller han tror på allvar att nån av de nysignade junisarna ska lätt plocka Fjällby's plats osv?
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
mb81
Inlägg: 8664
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

captcash skrev:
ciirree skrev:
Malto skrev:
Djurgårn skrev:Jag kan egentligen bara upprepa det som många andra redan har sagt men att vi tappar Ljungh och Johansson till andra SHL-klubbar är katastrof. Det känns verkligen inte bra någonstans. I övrigt så är det ganska väntade tapp, om än tråkiga.

Jag hoppas att Jocke har några riktigt bra namn på väg in för det här känns inte bra.
Det verkar ju ha varit klart att båda ska lämna rätt länge, eller i vart fall stod det klart tidigt hur långt ifrån man var varandra ekonomiskt. Svårt att tro att det inte då planerats för att fylla luckorna med något. Kanske bättre spelare för samma peng som båda krävde? Då kan det bli bra.
Av senaste intervjun med Jocke på hemsidan verkar deras platser fyllda. Då de letar ersättare för Lundh och Bourque så säger han nåt i stil med att resten av kedjorna har vi spelare för.
Jag tar det iallafall som att vi ska ha in två spetsspelare till förstakedjan med Ante och sedan är lagbygget i princip färdigt.
Fast detta skulle förutsätta att hela juniskedjan stannar... eller han tror på allvar att nån av de nysignade junisarna ska lätt plocka Fjällby's plats osv?
Fast svårt att veta exakt vad vi har klart också. Kan tappa både Jonte och Acke och ändå ha laget så gott som fullt om vi lyckas förlänga med de vi diskuterar med.

Hintade inte Jocke förut att han hade flera spelare värvade från shl-konkurrenter. Typ att han vunnit dragkampen om alla han ville ha från andra shl-klubbar. Det är bara Lilja som läckt. Vilka kan de andra vara?


X-Ante-X
Lilja-Vejdemo-Bergfors
Possler-Macdavid-Brodin
Ridderwall-Strandberg-Bemström
Hank/Ågren

Alternativt
X-Ante-X
Lilja-Josefson-Bergfors
Ridderwall-Vejdemo-Brodin
Possler-Macdavid-Bemström
Hank/Ågren/Strandberg
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ciirree »

mb81 skrev:
captcash skrev:
ciirree skrev:
Malto skrev:
Djurgårn skrev:Jag kan egentligen bara upprepa det som många andra redan har sagt men att vi tappar Ljungh och Johansson till andra SHL-klubbar är katastrof. Det känns verkligen inte bra någonstans. I övrigt så är det ganska väntade tapp, om än tråkiga.

Jag hoppas att Jocke har några riktigt bra namn på väg in för det här känns inte bra.
Det verkar ju ha varit klart att båda ska lämna rätt länge, eller i vart fall stod det klart tidigt hur långt ifrån man var varandra ekonomiskt. Svårt att tro att det inte då planerats för att fylla luckorna med något. Kanske bättre spelare för samma peng som båda krävde? Då kan det bli bra.
Av senaste intervjun med Jocke på hemsidan verkar deras platser fyllda. Då de letar ersättare för Lundh och Bourque så säger han nåt i stil med att resten av kedjorna har vi spelare för.
Jag tar det iallafall som att vi ska ha in två spetsspelare till förstakedjan med Ante och sedan är lagbygget i princip färdigt.
Fast detta skulle förutsätta att hela juniskedjan stannar... eller han tror på allvar att nån av de nysignade junisarna ska lätt plocka Fjällby's plats osv?
Fast svårt att veta exakt vad vi har klart också. Kan tappa både Jonte och Acke och ändå ha laget så gott som fullt om vi lyckas förlänga med de vi diskuterar med.

Hintade inte Jocke förut att han hade flera spelare värvade från shl-konkurrenter. Typ att han vunnit dragkampen om alla han ville ha från andra shl-klubbar. Det är bara Lilja som läckt. Vilka kan de andra vara?


X-Ante-X
Lilja-Vejdemo-Bergfors
Possler-Macdavid-Brodin
Ridderwall-Strandberg-Bemström
Hank/Ågren

Alternativt
X-Ante-X
Lilja-Josefson-Bergfors
Ridderwall-Vejdemo-Brodin
Possler-Macdavid-Bemström
Hank/Ågren/Strandberg
Ja, jag tror på något i den stilen, i den första uppställningen du skrivit.

Det skulle kunna vara Lilja och Palushaj som han menar från SHL klubbar. Iom att Rensfeldt och Söderlund nu är avskrivna.
South_Exil
Inlägg: 788
Blev medlem: 2016-01-28

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av South_Exil »

ciirree skrev:
mb81 skrev:
X-Ante-X
Lilja-Vejdemo-Bergfors
Possler-Macdavid-Brodin
Ridderwall-Strandberg-Bemström
Hank/Ågren

Alternativt
X-Ante-X
Lilja-Josefson-Bergfors
Ridderwall-Vejdemo-Brodin
Possler-Macdavid-Bemström
Hank/Ågren/Strandberg
Ja, jag tror på något i den stilen, i den första uppställningen du skrivit.

Det skulle kunna vara Lilja och Palushaj som han menar från SHL klubbar. Iom att Rensfeldt och Söderlund nu är avskrivna.
Tror mer på första ovan. Hoppas på andra förslaget. Centersidan för klen annars.

Sedan har Bemström potential men till nästa år är sannolikheten större att Ågren levererar.
Han har potential att spela i en offensiv roll och göra runt 15-20 kassar i SHL om han även får ingå i andra PP. Inte så knackig som alla tror.
Rätt bra allsvensk värvning skulle jag säga.


Sen behövs såklart lite slutspelsskägg för att gå riktigt långt.
Det fattar nog alla efter semi-serien och det är det som oroar mest just nu...
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7177
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

X-Ante-X
Lilja-Vejdemo-Bergfors
Possler-Macdavid-Brodin
Ridderwall-Strandberg-Bemström
Hank/Ågren


Denna uppställning ger mig kalla kårar........

Ante lär aldrig hålla, utgår vi från att han är vår ledande förstecenter är vi ute på jävligt tunn is.
Kul att leta förstecenter när Ante går sönder i omgång 12....

Vejdemo tycker jag var allt annat än bra. Ursäktad av skador, men detta är inget gubbdagis där man kan lalla på. Gäller att prestera.

McD helt okey som tredje.
Strandberg oskrivet kort.

Nja..... :(
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Foppas78
Inlägg: 94
Blev medlem: 2014-04-19

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Foppas78 »

Är det bara jag som är lång ifrån skitnöjd med Lilja i vårt lag???
Fortfarande helt jävla bedrövad över spelartappet och det blir bara värre och värre ju mer jag tänker på alla rykten av ersättare.
Skulle verkligen må bra av ett par inkommande spelare med Djurgårdshjärta.
mb81
Inlägg: 8664
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

BOMBOM BOUCHARD skrev:X-Ante-X
Lilja-Vejdemo-Bergfors
Possler-Macdavid-Brodin
Ridderwall-Strandberg-Bemström
Hank/Ågren


Denna uppställning ger mig kalla kårar........

Ante lär aldrig hålla, utgår vi från att han är vår ledande förstecenter är vi ute på jävligt tunn is.
Kul att leta förstecenter när Ante går sönder i omgång 12....

Vejdemo tycker jag var allt annat än bra. Ursäktad av skador, men detta är inget gubbdagis där man kan lalla på. Gäller att prestera.

McD helt okey som tredje.
Strandberg oskrivet kort.

Nja..... :(
McD väl utmärkt som tredje. Skulle kunnat spela som andra också. Producerade bättre än både Ljungh och Linus per spelard minut. Med en sommar till i den åldern kan det hända mycket(man ska dock inte räkna med det).

Jag tycker faktiskt denna uppställning är rätt bra(skadefri) men förutsätter att det kommer in spets i förstakedjan.
Men tycker ändå en center till ska in med tanke på oron kring Ante. Jag tror ändå det kommer en center till då vi snackat med Josefson och Molin.
mb81
Inlägg: 8664
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Foppas78 skrev:Är det bara jag som är lång ifrån skitnöjd med Lilja i vårt lag???
Fortfarande helt jävla bedrövad över spelartappet och det blir bara värre och värre ju mer jag tänker på alla rykten av ersättare.
Skulle verkligen må bra av ett par inkommande spelare med Djurgårdshjärta.
Lilja är en duktig spelare men ingen superstjärna. Men bra på rören och passar väldigt bra in i vårt sätt att spela. Borde kunna ligga runt 30 poäng. Dessutom en av clubens bästa i slutspelet.
Ser inte vad som slulle vara dåligt med denna värvning om man har vettiga förväntningar.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7177
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

mb81 skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:X-Ante-X
Lilja-Vejdemo-Bergfors
Possler-Macdavid-Brodin
Ridderwall-Strandberg-Bemström
Hank/Ågren


Denna uppställning ger mig kalla kårar........

Ante lär aldrig hålla, utgår vi från att han är vår ledande förstecenter är vi ute på jävligt tunn is.
Kul att leta förstecenter när Ante går sönder i omgång 12....

Vejdemo tycker jag var allt annat än bra. Ursäktad av skador, men detta är inget gubbdagis där man kan lalla på. Gäller att prestera.

McD helt okey som tredje.
Strandberg oskrivet kort.

Nja..... :(
McD väl utmärkt som tredje. Skulle kunnat spela som andra också. Producerade bättre än både Ljungh och Linus per spelard minut. Med en sommar till i den åldern kan det hända mycket(man ska dock inte räkna med det).

Jag tycker faktiskt denna uppställning är rätt bra(skadefri) men förutsätter att det kommer in spets i förstakedjan.
Men tycker ändå en center till ska in med tanke på oron kring Ante. Jag tror ändå det kommer en center till då vi snackat med Josefson och Molin.
Ska först förtydliga att dina tankar om truppen är klart realistiska och väl genomtänkta.
När jag läser mitt svar igen framstår nästan min kritik mot dig, vilket inte är min mening.

Kritiken är mot de ansvariga. Din uppställning är nog, tyvärr, nära sanningen.

Jag hoppas verkligen att DIF ser faran med Ante som ledande stjärncenter. Med hans historik vill jag bara ha honom med som bonus, men fattar att vi inte har de resurserna.
Men vi måste verkligen värva in kvalité på centersidan. Ljung och LJ lämnar. LJ var en av våra ledande spelare i slutspel. Där såg man också hur mycket viktigare han var än Vejdemo och McD som båda har en bra bit kvar till hans kvalité när det väl hettar till och betyder något.

Sedan ska det verkligen bli intressant att följa Strandberg. Vad har Jocke sett i den killen?
Jocke har ju hittat LJ en gång i tiden, får väl se om Strandberg också kan utvecklas till en stjärna.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
mb81
Inlägg: 8664
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
mb81 skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:X-Ante-X
Lilja-Vejdemo-Bergfors
Possler-Macdavid-Brodin
Ridderwall-Strandberg-Bemström
Hank/Ågren


Denna uppställning ger mig kalla kårar........

Ante lär aldrig hålla, utgår vi från att han är vår ledande förstecenter är vi ute på jävligt tunn is.
Kul att leta förstecenter när Ante går sönder i omgång 12....

Vejdemo tycker jag var allt annat än bra. Ursäktad av skador, men detta är inget gubbdagis där man kan lalla på. Gäller att prestera.

McD helt okey som tredje.
Strandberg oskrivet kort.

Nja..... :(
McD väl utmärkt som tredje. Skulle kunnat spela som andra också. Producerade bättre än både Ljungh och Linus per spelard minut. Med en sommar till i den åldern kan det hända mycket(man ska dock inte räkna med det).

Jag tycker faktiskt denna uppställning är rätt bra(skadefri) men förutsätter att det kommer in spets i förstakedjan.
Men tycker ändå en center till ska in med tanke på oron kring Ante. Jag tror ändå det kommer en center till då vi snackat med Josefson och Molin.
Ska först förtydliga att dina tankar om truppen är klart realistiska och väl genomtänkta.
När jag läser mitt svar igen framstår nästan min kritik mot dig, vilket inte är min mening.

Kritiken är mot de ansvariga. Din uppställning är nog, tyvärr, nära sanningen.

Jag hoppas verkligen att DIF ser faran med Ante som ledande stjärncenter. Med hans historik vill jag bara ha honom med som bonus, men fattar att vi inte har de resurserna.
Men vi måste verkligen värva in kvalité på centersidan. Ljung och LJ lämnar. LJ var en av våra ledande spelare i slutspel. Där såg man också hur mycket viktigare han var än Vejdemo och McD som båda har en bra bit kvar till hans kvalité när det väl hettar till och betyder något.

Sedan ska det verkligen bli intressant att följa Strandberg. Vad har Jocke sett i den killen?
Jocke har ju hittat LJ en gång i tiden, får väl se om Strandberg också kan utvecklas till en stjärna.
Tror nog fortfarande två centrar kommer värvas.
Eller rättare sagt en. Strandberg är redan klar och sen en toppcenter.
Josefson kan det vara eller någon annan.
Sen är Bemström också center men jag tror inte han tar plats som center redan till kommande säsong. Men bra om vi har 6-7 spelare i truppen som kan spela center så det inte blir någon Falk-situation.

Var två alternativ som ändå jag tyckte var realistiska med tanke på rykten och Jockes uttalande. Jag till skillnad från många andra känner mig positiv till kommande säsong. Sån är jag!
Låst