Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
peter johansson
Inlägg: 234
Blev medlem: 2006-06-07

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av peter johansson »

Man blir ju väldigt orolig över en del här inne som tydligen VET ALLT KAN ALLT KÄNNER TILL ALLT TROR PÅ ALLTING NÄR DET GÄLLER RYKTEN fan det verkar finnas många sportchefer här inne ?!?!?! herregud ta det lungt man vet hur det lät innan säsongen ojojoj vilken dålig backbesättning vi hade ojojoj vad dålig Adam är ojojoj hur ska vi göra mål ni visste bäst då med tydligen eller .....??!! och se hur utfallet blev där vi åkte ut i SEMIFINAL gott folk med det DÅLIGA LAGET som många tyckte att vi hade innan säsongen. Jag tycker att ledartrojkan gjort ett jättebra jobb och krämat ur det mesta och bästa ut laget med tanke på förutsättningarna av vi var tippade som ett botten lag av de flesta EXPERTERNA men oj vad vi knäppte dom på näsan.

Vad jag vill säga är att låt tiden ha sin gång vänta och se innan ni totalsågar Jocke&co vi vet vad dom kan göra med små medel även fast det är surt att vissa favoriter försvinner och det här med hjärta ja det kan vi nog glömma för det finns inte längre i hockeyvärlden tyvärr för det har blivit en kohandel utan dess like tyvärr men det är bara att acceptera och gå vidare.

Vad är det f.ö som gör Tim Söderlund till djurgårdare ??? född i Skellefteå och har bara spelat för Skellefteå,Luleå och Clemensnäs sedan han började spela hockey så jag undrar åter igen vad som gör honom till djurgårdare ??

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=188028

Tack för mig !
HavrenDIF
Inlägg: 111
Blev medlem: 2018-04-09

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av HavrenDIF »

Andspe skrev:Ser egentligen ingen större problematik i målvaktsfrågan. Jensen var en stortalang som kom i skymundan med Linus Söderström som etta. Var nödvändigtvis inte mycket sämre än Linus.

Nu hade Adam bäst räddningspeocent i SHL. Från att gått från att vara en av SHL:s bottenmålvakter till en av toppskicktet under en säsong så vore det dumt att inte ha honom som etta. Han fortsätter utvecklas och kommer förmodligen vara ännu bättre nästa säsong.

Sen är det skönt att ha en bätte lönestruktur på målvaktssidan. Med att köra Jensen & Adam så frigör vi löneutrymme för andra spelare.

Vi har roliga rykten på marknaden i Josefson, Kempe & AP. Så folk behöver inte kölhala Jocke för tidigt.

Men.. Pontus Åberg. Hur rimlig är det att vända hem trots ett år kvar på kontraktet? Tänkter med på situationen i Edmonton, dottern i Sverige etc.
Ge mig gärna källan på att Kempe är påväg tillbaka.

Är det inte bara rena spekulationer?
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1848
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Andspe »

HavrenDIF skrev:
Andspe skrev:Ser egentligen ingen större problematik i målvaktsfrågan. Jensen var en stortalang som kom i skymundan med Linus Söderström som etta. Var nödvändigtvis inte mycket sämre än Linus.

Nu hade Adam bäst räddningspeocent i SHL. Från att gått från att vara en av SHL:s bottenmålvakter till en av toppskicktet under en säsong så vore det dumt att inte ha honom som etta. Han fortsätter utvecklas och kommer förmodligen vara ännu bättre nästa säsong.

Sen är det skönt att ha en bätte lönestruktur på målvaktssidan. Med att köra Jensen & Adam så frigör vi löneutrymme för andra spelare.

Vi har roliga rykten på marknaden i Josefson, Kempe & AP. Så folk behöver inte kölhala Jocke för tidigt.

Men.. Pontus Åberg. Hur rimlig är det att vända hem trots ett år kvar på kontraktet? Tänkter med på situationen i Edmonton, dottern i Sverige etc.
Ge mig gärna källan på att Kempe är påväg tillbaka.

Är det inte bara rena spekulationer?
Bara spekulationer. Men hans fru väntar barn i augusti och de har lägenhet i Hammarby sjöstad. Så rena spekulationer, men samtidigt så är chanserna att han signas på ett 1års kontrakt högre än på länge.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
Think if...
Inlägg: 471
Blev medlem: 2014-03-17
Ort: Stockholm, Sweden
Kontakt:

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Think if... »

19h efter den sorgliga nyheten har 128 personer tittat på Jockes sammanfattning av säsongen och över 1700 har tittat på Ahléns video - vissa saker berör och betyder något, annat inte...
Using Tapatalk
altsich
Inlägg: 79
Blev medlem: 2010-10-05
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av altsich »

Vi visste att:
Lagesson försvinner
Bourque försvinner
Ljungh försvinner
Linus försvinnner

Vi visste inte att:
Ahlén försvinner
Lundh försvinner

I mina ögon så fick vi ett gratis bra år av Lagesson, tack för det

Samma med Bourque en halv säsong som brydde massor för inledningen av säsongen, och troligtvis fortsättningen av säsongen för dom mindre rutinerade som fick självförtroende av segrar, för det är det segrar gör!
Tänker aldrig prata illa om en man som väljer sin 3åriga son före hockeyn.

Ljungh tackade nej till alla kontaktsförslag Jocke lade fram redan i somras. Ändå gav sig Jocke in i ett budkrig om Ljungh för det stod mellan tre klubbar. Att han valde bort mest cash (Luleå) mot HV71 visar väl att han tänker mer på sin utveckling och sina mål längre fram. Kanske kände att han fått ut allt han kunde av DIF? vad vet jag. Kanske vill han starta familj i en lugnare stad (han är trots allt från Västerås).
Ljungh hade under säsongen INNAN slutspel (så att ingen missuppfattar) inte din bästa säsong i Djurgården enligt MIN personliga åsikt. Jag tyckte till och med han var bättre året vi gick upp ur allsvenskan, där han använde fler av sina färdigheter än han gjort i år. Och han är ganska vek i sargspelet, (77kg) har inte utnyttjat sin Speed lika mycket utan mer försökt utnyttja sitt skott (vilket han besitter ett fint sådant)


Linus.... Jaa en spelare som växte och växte under hela säsongen (står helt över förra säsongn här) Han va ingen maskin omgång 1 men det tog inte mer än en handfull omgångar så hade nog dom flesta börjar gilla honom. Orädd, rejäl, hårt arbetande kille. Har en oerhörd respekt för hans agerande på isen, synd att han drar. Tuff att ersätta. Men trots allt en chansning från HA som endast gjort en enda säsong i HA för han presterar helt okej efter en säsong i Norge (som går att jämföra närmare Div 1 än HA? (kan ha fel här? Tvivlar dock)

SHL:s säsong är officiellt slut den 1a maj vilket betyder att alla kontrakt gör fram till och med 30e april.

NHL:s säsong är officiellt slut i juni (kan inte exakt datum) vilket betyder att alla NHL och tvåvägskontrakt gäller genom delar av juni.

KHL:s säsong är officiellt slut i April (tror det handlar om den 30e här också, kan ha fel) vilket betyder att alla kontrakt gör fram till 30e april?

Därav är det nog rätt svårt att hoppas att stora namn ska vara presenterade redan då man i KHL framförallt inte får signa nytt kontrakt förrän gamla löpt. Dom gillar att fälla folk för kontraktsbrott.

Behåll lugnet och avvakta, ta lite hockeysemester precis som spelare säsongen har inte börjat igen förrän i juni, och alla spelare behöver inte vara klara förrän i augusti

PS: Linus Johansson tackade också nej till alla Jockes kontrakt förslag för länge sedan. Inget nytt! Jocke har försökt, Linus ville inte... Kan vara tusen anledningar till varför!
DS.


Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Morwin
Inlägg: 2926
Blev medlem: 2011-01-07
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Morwin »

robitzo skrev:
Buford skrev:Har jag missat nåt, men är Lilja klar som några har nämnt här?
Nej, inte officiellt. Men enligt Sportbladet. Man får väl hoppas :)
Hoppas på lilja? Vad ska han tillföra?

Skickat från min F8331 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
#10
Inlägg: 13638
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av #10 »

Morwin skrev:
robitzo skrev:
Buford skrev:Har jag missat nåt, men är Lilja klar som några har nämnt här?
Nej, inte officiellt. Men enligt Sportbladet. Man får väl hoppas :)
Hoppas på lilja? Vad ska han tillföra?

Skickat från min F8331 via Tapatalk
Hoppas oxå på lilja, tror han passar in perfekt.
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2296
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av crike »

Lagesson – hade jag gärna haft kvar. Vi förstod nog alla att det bara skulle bli ett år men detta är ju en kille vi kan få tillbaka längre fram om allt inte faller ut som han hoppas på andra sidan pölen. Ska ju även sägas att han är tillsammans med Tommy Albelins dotter så vissa DIF-kopplingar finns även att nyttja för framtiden ;)

Lundh – hade gärna haft kvar. Även här förstod man ju längre säsongen gick att han skulle få erbjudanden från utlandet och då var det kört. Ingen aning vem han är tillsammans med 

Johansson – hade gärna haft kvar. Här är jag dock velig till vilket pris. Hade det enbart varit det ekonomiska så tycker jag att vi skulle tagit i lite extra mot vad vi kanske tänkt oss från början. Killen har en riktigt hög potential och när han fått ytterligare en försäsong i ryggen och denna med kontroll på diabetesen tror jag han kommer leverera än bättre än i år. Däremot om det stämmer som @Frasse skrev för länge sedan att killen fått storhetsvansinne, ja då har vi gjort rätt.

Ljungh – bryr mig inte. OK i PP men i övrigt var väl detta ingen speciell säsong. Tror vi kan hitta något bättre för den positionen, även om det kanske kostar lite extra.

Bourque – inget att diskutera.

Ahlén – hade velat ha kvar men fattar resonemanget. Vi har så många talangfulla spelare bakom som måste upp och få speltid, vi har då inte råd att ha spelare som Ahlén och Henke kvar, Henke är näst på tur. Ja, vi tappar hjärtat och musklerna men detta kan komma underifrån också. Bara för att man är ”junior” behöver det inte betyda att man inte kan bidra. Ahlén får gärna hitta en roll där han kan vara kvar i föreningen. Han får väldigt gärna utbilda juniorerna i hur man ”är” DIF.
mb81
Inlägg: 8665
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Fortfarande folk på fejk-gnagets forum som hävdar att Söderlund är på g till oss. Så än finns det hopp kanske?
litto
Inlägg: 387
Blev medlem: 2009-08-15
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av litto »

mb81 skrev:Fortfarande folk på fejk-gnagets forum som hävdar att Söderlund är på g till oss. Så än finns det hopp kanske?
Vore en dröm men tror mer att han är på väg till Frölunda.
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
mb81
Inlägg: 8665
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

litto skrev:
mb81 skrev:Fortfarande folk på fejk-gnagets forum som hävdar att Söderlund är på g till oss. Så än finns det hopp kanske?
Vore en dröm men tror mer att han är på väg till Frölunda.
Det tror såklart jag också men greppar efter halmstrån.
B.I.B.A
Inlägg: 2834
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av B.I.B.A »

Andspe skrev:Ser egentligen ingen större problematik i målvaktsfrågan. Jensen var en stortalang som kom i skymundan med Linus Söderström som etta. Var nödvändigtvis inte mycket sämre än Linus.

Nu hade Adam bäst räddningspeocent i SHL. Från att gått från att vara en av SHL:s bottenmålvakter till en av toppskicktet under en säsong så vore det dumt att inte ha honom som etta. Han fortsätter utvecklas och kommer förmodligen vara ännu bättre nästa säsong.

Sen är det skönt att ha en bätte lönestruktur på målvaktssidan. Med att köra Jensen & Adam så frigör vi löneutrymme för andra spelare.
Adam har på sina tre senaste säsonger levererat en bra grundserie, två usla grundserier, två usla slutspel och ett uselt kval. Denna säsongen hade han en stabil back-up som kunde komma in och göra bra matcher, den tryggheten plockar vi bort om vi kompletterar Adam med en obeprövad målvakt. Att han gått från att vara i bottenskiktet till toppskiktet på en säsong ser jag knappast som ett argument för varför han på egen hand skulle klara att bära laget nästa år. Det verkar ju onekligen som att övriga truppen nu också försämras. Snarare finns det en överhängande risk att denna säsongen var en fluke och att han faller tillbaka i sitt gamla spel. Sen har han fortfarande mycket att bevisa om vi går till slutspel eller hamnar i kval. Jag är lagom entusiastisk över att vi bara har Jensen att falla tillbaka på. Visst, det är säkert billiga spelare, men jag har väldigt svårt för att vi snålar och tar stora risker med våra värvningar varje år. Särskilt på den viktigaste positionen.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Stulle
Inlägg: 1219
Blev medlem: 2010-11-23
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Älvsjö

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Stulle »

Think if... skrev:19h efter den sorgliga nyheten har 128 personer tittat på Jockes sammanfattning av säsongen och över 1700 har tittat på Ahléns video - vissa saker berör och betyder något, annat inte...
Vill inte verka negativ, men när diverse "profiler" på Twitter tweetar ut videon på Ahlén i sitt flöde så är det inte helt otippat att den får mer publicitet än Jockes. Bara en notering.
Jag är inte arg, och inte besviken.
robitzo
Inlägg: 14
Blev medlem: 2018-03-08

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av robitzo »

Morwin skrev:
robitzo skrev:
Buford skrev:Har jag missat nåt, men är Lilja klar som några har nämnt här?
Nej, inte officiellt. Men enligt Sportbladet. Man får väl hoppas :)
Hoppas på lilja? Vad ska han tillföra?

Skickat från min F8331 via Tapatalk
Det jag menade var att han är en av de bättre namnen som ryktats till oss. Jag ser hellre han i DIF än t.ex. Manuel Ågren. Han såg dessutom vass ut mot oss i kvartsfinalen.
Djuuuuuuu
robitzo
Inlägg: 14
Blev medlem: 2018-03-08

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av robitzo »

peter johansson skrev:Man blir ju väldigt orolig över en del här inne som tydligen VET ALLT KAN ALLT KÄNNER TILL ALLT TROR PÅ ALLTING NÄR DET GÄLLER RYKTEN fan det verkar finnas många sportchefer här inne ?!?!?! herregud ta det lungt man vet hur det lät innan säsongen ojojoj vilken dålig backbesättning vi hade ojojoj vad dålig Adam är ojojoj hur ska vi göra mål ni visste bäst då med tydligen eller .....??!! och se hur utfallet blev där vi åkte ut i SEMIFINAL gott folk med det DÅLIGA LAGET som många tyckte att vi hade innan säsongen. Jag tycker att ledartrojkan gjort ett jättebra jobb och krämat ur det mesta och bästa ut laget med tanke på förutsättningarna av vi var tippade som ett botten lag av de flesta EXPERTERNA men oj vad vi knäppte dom på näsan.

Vad jag vill säga är att låt tiden ha sin gång vänta och se innan ni totalsågar Jocke&co vi vet vad dom kan göra med små medel även fast det är surt att vissa favoriter försvinner och det här med hjärta ja det kan vi nog glömma för det finns inte längre i hockeyvärlden tyvärr för det har blivit en kohandel utan dess like tyvärr men det är bara att acceptera och gå vidare.

Vad är det f.ö som gör Tim Söderlund till djurgårdare ??? född i Skellefteå och har bara spelat för Skellefteå,Luleå och Clemensnäs sedan han började spela hockey så jag undrar åter igen vad som gör honom till djurgårdare ??

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=188028

Tack för mig !
Jag hörde någon på CMore under en match säga att hans farfar är en djurgårdare som sitter på Hovet under alla hemmamatcher och tittar. Det var även en intervju med Tim Söderlund i Norran där han själv säger att han är född till djurgårdssupporter.
Här är artikeln, tyvärr måste man ha premium..

https://www.norran.se/sport/skelleftea- ... oritlaget/
Djuuuuuuu
Låst