Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av förevigtdjurgården »

Tim Söderlund klar för Fisk
Vila i Frid, DIF Hockey.
Användarvisningsbild
Celes
Inlägg: 290
Blev medlem: 2012-12-03

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Celes »

Ingen rolig läsning idag. Men....

Viktigt nu att vi säkrar Ridderwall, Brodin och Possler.

Ridderwall gnuggar på nästa säsong och kanske kan höja sig ytterligare ett snäpp på poängfronten. Brodin ser jag nästan fortfarande som ett nyförvärv inför nästa säsong..vi vet vad han kan uträtta. Possler sitter på stor potential och även han kommer att blomma ut på riktigt i höst.

Bergfors, Visst är han kvar på kontrakt? Kollar gärna på hans briljanta målgest nästa säsong också.

Ante kommer tillbaka, plus att vi får in några riktigt heta toppspelare.

Så klart otroligt tunga tapp idag men jag tror ändå vi kan ställa upp med ett riktigt hett lag inför nästa säsong, speciellt om vi har turen med oss att få behålla juniorerna.

Det enda som egentligen oroar mig är att vi har för lite skägg på backsidan om vi nu skulle tappa bort Urbom
Senast redigerad av Celes den 2018-04-17 19:39:41, redigerad totalt 1 gånger.
Djurgårn
Inlägg: 1521
Blev medlem: 2005-06-10
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Djurgårn »

Jag kan egentligen bara upprepa det som många andra redan har sagt men att vi tappar Ljungh och Johansson till andra SHL-klubbar är katastrof. Det känns verkligen inte bra någonstans. I övrigt så är det ganska väntade tapp, om än tråkiga.

Jag hoppas att Jocke har några riktigt bra namn på väg in för det här känns inte bra.
Praetori
Inlägg: 13762
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Praetori »

Går Ahlén till Timrå nu lär han och Gooter spela ner oss i Allsvenskan på bara krigaranda nästa säsong.

Otroligt tungt med Ahlén men Djurgården vill göra plats för yngre förmågor. Enda sättet att bygga kontinuitet och kvalitet är att satsa ungt.
Men vilka skall vara traditionsbärare och föredömen? Peppe är fostrad här, Ljungh har spelat i 6 år och Ahlén är Ahlén. Ska Mördarn och Tank bära hela skiten?

Men men. En frisk ante och Högga och Hulta i storform så vinner vi hela skiten med tre spelare på isen. Ante och Hulta får börja träna som Högga bara så orkar de.

Sent from my XT1580 using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av minalman »

Det löser sig nog, sa han som sket i vasken.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
drDIF
Inlägg: 19
Blev medlem: 2017-05-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av drDIF »

För ett år sedan hette det att bla Ljungh och Linus aldrig skulle kunna bli mer än breddspelare. Huvuden skulle rulla för att man inte splashade ut stora pengar på Matt Anderson som va fullständigt oersättlig.

Att just Ljungh och Linus lämnar lär handla om att de vill ha tydliga top-6-roller med lön därefter. Har vi någon av våra nhl-centrar på ingång är det inte konstigt att vi inte kan erbjuda det. Spelarna får gå till andra "sämre" lag för att få en större roll.

Hur skulle det låta här om vi hade bränt en superlön på Linus och JJ eller kryckan hamnat i kaffe?

Jocke gjorde ett utmärkt jobb till denna säsong och vi verkar faktiskt kunna behålla en viss stomme. Ingen idé att döma ut bygget innan vi vet mycket mer.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11877
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Kan någon som är insatt förklara det usla i vår Sportchefs agerande här?
Några spelare vill ha mer istid/mer centrala roller, större utmaningar, alt högre lön.
Vad borde vi svarat då?
-jo då, vi ska kika på det, det går "nog" att lösa....kanske..

Vet inte vad folk förväntar sig riktigt, att DIF ska kunna vara med och konkurrerar utan egentliga medel?


Tråkigt rent känslomässigt med Ahlén, men jag köper DIF:s val att ge plats åt yngre förmågor
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Think if...
Inlägg: 471
Blev medlem: 2014-03-17
Ort: Stockholm, Sweden
Kontakt:

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Think if... »

minalman skrev:Det löser sig nog, sa han som sket i vasken.
Fast jag har aldrig tidigare skådat någon som har skitit så kungligt i en vask.
Using Tapatalk
Användarvisningsbild
Mattebo
Inlägg: 1107
Blev medlem: 2012-01-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Mattebo »

Tappen på Ljungh, Linus och Ahlén är ju någonstans väntade ändå. Det blir för banalt att peka på Jocke och skylla på honom. Jag köper dock att ni reagerar, det betyder ju bara att ni bryr er. Men kritiken blir lite skev, i mina ögon.

Ljungh har tackat nej till kontraktsförslag ända sedan i somras. Där är det nog inte några tusenlappar hit och dit som avgjort. Särskilt inte med tanke på att han valde HV71 över Luleå (som böjd högre, enligt Höken). Mycket möjligt har vi matchat HV71:s bud, men Ljungh vill vidare. Han kanske bestämde sig redan efter den tunga fjolårssäsongen. Vill ha ny luft, komma bort från Stockholm, låta ungen växa upp i en mindre stad, sambon vill i väg. Kan vara en rad anledningar.

Linus vill testa hur långt han kan gå. Han nöjer sig inte med att spela i ett lag som rullar fyra jämnstarka kedjor, där de bästa för dagen får mest tid. Han vill vara uttalad andracenter vilket han får vara efter Ryno i Färjan. Spela PP osv. Vad ska Jocke säga till honom? Vi har Engqvist, som de utgår spelar i höst. Vi kan mycket väl ha muntligt avtal med Jacob Josefson klart. Vi har Vejdemo och McDavid, som båda har potential nog att förtjäna lika mycket speltid som Linus nästa säsong. Samtidigt har de inga maffiga krav om lön och utrymme utan tar för sig eftersom. Vi har inte kunnat lova Linus det han vill ha. Därför lämnar han.

Vi kan inte ha 5–6 centrar som ska husera istidsmässigt på fyra platser. Där åtminstone 3–4 stycken av dessa herrar vill sitta på de två bästa platserna. Det finns inte utrymme och det finns inte ekonomi för detta.

Ahlén har helt enkelt sett över säsongen inte spelat sig till ett nytt kontrakt. Drömkedjan splittras och vi kan inte dela ut kontrakt på inställning. Det svider och gör ont, det finns få spelare som Micke nuförtiden. Men som han sa i videon, att vara 30 år samtidigt som du är in och ut i ett lag... ja, det vill ingen part. Sorgligt, Micke är en hjälte.

Ett tufft och moget beslut av Jocke (som ofta beskylls för att lira kontrakt till polare) att inte förlänga med Micke som han själv spelat med. Det blir nästan paradoxalt, men jag hyllar Jocke för detta beslut. Tyder på klarsynthet.

I ljuset av detta tror jag även att vi står inför sista säsongen med Hank. Om ingen oväntat inträffar.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av sensei »

Så jävla dåligt. Kommer aldrig förlåta Jocke för det här. Springa runt och värva helt ointressanta mellanmjölksspelare från Pantern medans laget kämpar i ett slutspel. Inte sen "ha plats" för alla pusselbitar och för de som drog hela skiten i serien mot saik. Bedrövligt.

Sen hur laget verkar formas. Lycka till med att locka folk till framtida petfester med Strandberg och allt vad alla andra "pigga" smurfar kommer heta. Helt ointressant.

Avgå Jocke. Med en riktig sportchef och riktiga lojala spelare som brinner för Djurgården så kommer jag tillbaks. Tills dess - so long
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
rikkard
Inlägg: 1297
Blev medlem: 2007-01-26

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av rikkard »

Enda nyheten var väl att Ahlén lämnar, vilket är ett svårt men rätt beslut enligt mig. Han har inte tillräcklig fart i benen för det spel vi vill spela.
Användarvisningsbild
jsson
Inlägg: 1661
Blev medlem: 2015-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av jsson »

sensei skrev:Avgå Jocke. Med en riktig sportchef och riktiga lojala spelare som brinner för Djurgården så kommer jag tillbaks. Tills dess - so long
Bild

F.Ö är jag förväntansfull på vilken center vi har som kommer in och tar den plats som Ljungh hade haft kvar - och LJ inte kunde bli lovad. (Andralina, helt enkelt)
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Kall-El »

Den enda centern av klass som jag kan se vara på väg in till DIF är möjligtvis Josefsson.
Krüger har väl t ex ett år kvar på sitt kontrakt t ex.

Med tanke på situationen med Ante hade det nog varit jävligt vettigt att e till att förlänga med Linus Johansson. Det är ju det tappet som kommer bli kännbart, troligtvis betydligt mer kännbart än Lundh och Lagesson även om jag gärna sett att båda dessa spelare också blivit kvar i klubben.

Om allting slå väldigt snett kan det sluta med att vi står där i höst:

* Utan Josefsson
* En skadad Ante
* Davidsson i NHL/AHL
* Vejdemo i NHL/AHL

De två sistnämnda kommer ju dessutom gjutet vara förlorade efter nästa säsong.

En dåre med begränsad uppfattningsförmåga kan ju inse behovet av att förlänga med en pålitlig center som har för avsikt att stanna en längre tid i klubben. På sikt hade det till och med troligtvis varit smartare att satsa på Johansson framför en spelare som Vejdemo till och med.

Hjärtat hade velat ha kvar Ahlén, men hjärnan säger att den platsen med fördel kan ges till en junis istället.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11877
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

sensei skrev:Så jävla dåligt. Kommer aldrig förlåta Jocke för det här. Springa runt och värva helt ointressanta mellanmjölksspelare från Pantern medans laget kämpar i ett slutspel. Inte sen "ha plats" för alla pusselbitar och för de som drog hela skiten i serien mot saik. Bedrövligt.

Sen hur laget verkar formas. Lycka till med att locka folk till framtida petfester med Strandberg och allt vad alla andra "pigga" smurfar kommer heta. Helt ointressant.

Avgå Jocke. Med en riktig sportchef och riktiga lojala spelare som brinner för Djurgården så kommer jag tillbaks. Tills dess - so long
Äsch, trams, vi hänger väl i tills truppen är spikad innan stora sågen kommer fram och Jocke ska kölhalas.
Men jag fattar, tänker man Ahlén ut och GråPanter in, ja då vinglar det till lite.

Men det är ju inte så att Jocke haft alla fel senaste åren.
Tvärtom, vi har tagit ett kliv i taget varje säsong, tålmodigt.
Vi borde varit i final detta år, men små pissmarginaler var emot oss i semins match 1 och 4
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
robitzo
Inlägg: 14
Blev medlem: 2018-03-08

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av robitzo »

förevigtdjurgården skrev:Tim Söderlund klar för Fisk
Helt sjukt att han väljer att gå dit.
Djuuuuuuu
Låst