Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av -daniel- »

Hela frågan om damhockeyn och dess vidkommande är ju ett strategiskt beslut från DIF's sida för att få kommunen på "sin sida" i arena - samt träningsanläggningsfrågan.
Bild
Användarvisningsbild
Henkos
Inlägg: 1268
Blev medlem: 2009-10-24
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Lorensberg

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Henkos »

Kall-El skrev:Det är inte ökningen i sig jag reagerar på utan att man inte ges en möjlighet att välja om man vill ha det eller inte.

Hur svårt hade det varit att man lät köparna välja om man ville betala för dammatcherna eller inte?

Precis på samma sätt som jag tycker att man borde fått välja om man vill ha CHL eller inte också.

Sedan är det min fasta övertygelse att en elitverksamhet måste vara självförsörjande ekonomiskt.

Breddverksamhet skall erbjudas så att pojkar och flickor som vi spela ishockey ges en möjlighet att göra detta och detta kan med fördel bekostas av "herrverksamheten", men om vi snackar elitverksamhet menar jag att denna måste kunna stå på egna ben.

Om det är viktigt för sponsorer att man har en damelitsatsning ( Vilket jag ställer mig fortsatt tveksam till om det är med tanke på att många elitlag inte har damlag och det verkar inte skrämma bort sponsorer i alla fall. ) så borde det väl rimligtvis vara busenkelt att få några av dessa att dega upp pengar enbart för damverksamheten.

Det bästa vi kan göra för en damsatsning är troligtvis att dyka upp på 3-4 matcher per säsong och betala inträde.
Kall-El säger egentligen allt som behöver sägas här, har inte mycket att tillägga.
Användarvisningsbild
Henkos
Inlägg: 1268
Blev medlem: 2009-10-24
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Lorensberg

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Henkos »

-daniel- skrev:Hela frågan om damhockeyn och dess vidkommande är ju ett strategiskt beslut från DIF's sida för att få kommunen på "sin sida" i arena - samt träningsanläggningsfrågan.
Så är det ju. Helt galet att det ska behöva vara så men FI och MP har alldeles för mycket att säga till om i Stockholm.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av -daniel- »

Henkos skrev:
-daniel- skrev:Hela frågan om damhockeyn och dess vidkommande är ju ett strategiskt beslut från DIF's sida för att få kommunen på "sin sida" i arena - samt träningsanläggningsfrågan.
Så är det ju. Helt galet att det ska behöva vara så men FI och MP har alldeles för mycket att säga till om i Stockholm.
Så är det uppenbarligen ja.
Bild
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av minalman »

Men det kunde ju lika gärna vara fritt inträde till damhockeyn finansierat av några kronor högre biljettpriser på herrhockeyn. Alla borde stötta damhockeyn, inte bara säsongare.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av -daniel- »

minalman skrev:Men det kunde ju lika gärna vara fritt inträde till damhockeyn finansierat av några kronor högre biljettpriser på herrhockeyn. Alla borde stötta damhockeyn, inte bara säsongare.
Helt ärligt; varför?

Alla förstår väl naturligtvis att det enkom är pga anledningen jag nämnde ovan som damhockeyn ens kommer upp på tapeten.

Lite samma som projektet "hockey för alla" eller vad det heter. Där tycker jag iofs att man fyller en viss samhällsnytta så skiljer sig ändå från damhockeysatsningen...
Bild
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av minalman »

-daniel- skrev:
minalman skrev:Men det kunde ju lika gärna vara fritt inträde till damhockeyn finansierat av några kronor högre biljettpriser på herrhockeyn. Alla borde stötta damhockeyn, inte bara säsongare.
Helt ärligt; varför?

Alla förstår väl naturligtvis att det enkom är pga anledningen jag nämnde ovan som damhockeyn ens kommer upp på tapeten.

Lite samma som projektet "hockey för alla" eller vad det heter. Där tycker jag iofs att man fyller en viss samhällsnytta så skiljer sig ändå från damhockeysatsningen...
Svaret på ”varför” är nog precis som du säger. Det är opportunt.
Men om det var gratis entré och bra ölpriser kunde det bli riktigt kul också.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av sensei »

minalman skrev:
-daniel- skrev:
minalman skrev:Men det kunde ju lika gärna vara fritt inträde till damhockeyn finansierat av några kronor högre biljettpriser på herrhockeyn. Alla borde stötta damhockeyn, inte bara säsongare.
Helt ärligt; varför?

Alla förstår väl naturligtvis att det enkom är pga anledningen jag nämnde ovan som damhockeyn ens kommer upp på tapeten.

Lite samma som projektet "hockey för alla" eller vad det heter. Där tycker jag iofs att man fyller en viss samhällsnytta så skiljer sig ändå från damhockeysatsningen...
Svaret på ”varför” är nog precis som du säger. Det är opportunt.
Men om det var gratis entré och bra ölpriser kunde det bli riktigt kul också.
Haha, tänkte precis nämna ölpriser. Det skulle kanske kunna locka folk :lol:
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Stulle
Inlägg: 1219
Blev medlem: 2010-11-23
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Älvsjö

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Stulle »

Billig bärs som incitament? Hujedamig vilka rubriker det skulle skapa.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Praetori
Inlägg: 13767
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Praetori »

Stulle skrev:Billig bärs som incitament? Hujedamig vilka rubriker det skulle skapa.
Artikelförfattarna skulle slå knut på sig själva i velandet om infallsvinklar och publicistisk relevans. Damsatsning kontra Bärs.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av minalman »

”Djurgårn, Bärs och massor med Brudar”?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av DIF_Soldier »

Det hockeyspelare och folk inom hockeyn inte tycks begripa är att deras yrke är att underhålla gemene man. Sen luras de av en organisation och gubbar i kostym att det de gör är ”viktigt”.

Dimridån är feta löner och en stund i rampljuset (mellan 18-37 års ålder).

I NHL är detta extra tydligt när deras betydelse för ett lag blott är en spännande trejd bort.
Brickor i ett spel - den stora maskinens bitches.

Hockey för publiken är ju allt annat än solidaritet - folk vill bli underhållna och ha det bästa i kategorin. Därför är damhockeyn en helt annan produkt för att det går långsammare och är taffligare.

Att damhockeyn inkluderas i ett paketpris är nog för många tyvärr att jämföra med att man får stå ut med Travel Channel, Access TV och Horse & Country i ett kanalpaket för att kunna se CMORE.

Att tvinga på folk damhockey säger tyvärr mycket om DIFs egen syn på produkten.
Säg den glädje som varar
Praetori
Inlägg: 13767
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Praetori »

Jag har varit på en massa SDHL matcher med Djurgården. Underhållningsvärdet är högt skall jag säga.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8127
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Mattias_87 »

Det ska ändå bli kul att se vad det ekonomiska resultatet blir efter den här säsongen. Vi låg ju lite under publiksnittet i grundserien och går väl lite minus där. Men hur många slutspelsmatcher hade man räknat med? Jag hoppas iallafall på en vinst på fem miljoner minst.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5855
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Daniel942 »

Nu måste fan nåt hända här. Vi kan inte fortsätta som vi gjort när konkurrensen med klubbarna i SHL blir hårdare.
Jag HATAR Växjö och deras kommundoping men seriöst, de gör vad dem kan för att vinna titlar. De är fortfarande nya i SHL men dominerar organisatoriskt.
De värvar alltid spets precis innan transferfönstret stänger. Detta gör inte den ekonomiska bördan lika hård eftersom de får in toppspelare mot slutspelet till en högre men totalt lägre kostnad. - Smart!

Miele & Rasmussen detta år. Miele lite tidigare dock men ändå.

De får kommunbidrag, enkelt. Vi får överleva på annat sätt men samtidigt är matchvärdar "Trångsunds Betong" osv. Hur i helvete ska vi överleva? Vart är de stora varumärkena?
Miele är väl det största vi har. Hur mår vår säljavdelning?

Huvudpartners:
CCM
ABT
B2B IT Partner
Fabege
Miele
Erlandsson
Xllnc
Stavdal

Klubbar som VLH och SAIK får upp till 19 miljoner kr i stöd från kommunen medans DIF Hockey får "nöja sig" med 200,000 pga vår sociala verksamhet som hockey för alla.

Detta ställer betydligt högre krav på DIF att få in pengarna på annat och RÄTT sätt.
Att VLH möter SAIK i final nu är jag inte särskilt förvånad över.
DIF!
Skriv svar