Semifinal 5: Djurgårdens IF - Skellefteå 11/4-2018

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Semifinal 5: Djurgårdens IF - Skellefteå 11/4-2018

Inlägg av förevigtdjurgården »

Sa det till bänkgrannen precis innan vi kom tillbaka in i fighten, att det enda som talar för - är att just ingenting talar för.

Vips var Brodin inne och rörde om i grytan, vi skapar några kontringar för att vi vänder på pucken direkt och fortsätter bara mala efter den korrekt bortdömda struten när Davidsson spelar handboll. Helt rätt initiativtagande.

Inte många som hade särskilt många rätt idag däremot, tyvärr, men vi har iallafall ett till liv att skaka vidare semifinalen. Se för fan till att vårda den chansen.

Tom Nilsson, Strandberg, Center-Davidsson mfl har faktiskt inte många rätt idag. Främst Nilsson som verkade märkbart tagen av liv- eller dödkaraktären i matchen.

Stark insats av Ahlén, jävla krigare. Mitt hopp tändes när han eldade på publiken efter 1-1, strax innan 2-1-pucken kommer.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Användarvisningsbild
Hildi
Inlägg: 196
Blev medlem: 2011-02-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Semifinal 5: Djurgårdens IF - Skellefteå 11/4-2018

Inlägg av Hildi »

förevigtdjurgården skrev:Stark insats av Ahlén, jävla krigare. Mitt hopp tändes när han eldade på publiken efter 1-1, strax innan 2-1-pucken kommer.
Som alltid. Fyfan vad jag älskar den mannen
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Semifinal 5: Djurgårdens IF - Skellefteå 11/4-2018

Inlägg av sensei »

Måste säga att skellefteås coach tog vår vinst som en man och utan hysteriska utspel, även om det fanns möjlighet till det.

Vet inte varför jag var tvungen att säga det för egentligen skiter jag i vilket.

Brodin och drömkedjan kan leda vägen på flera plan, men fler måste steppa upp till sin maxpotential och hjälpa till med att dra tåget. Vi får initiativ pg a ett rivigare och bättre närkampsspel.

Urbom har släppt helt på bromsen när det gäller offensiva utflykter, svinbra. Släpp nu också bromsen när det gäller det fysiska spelet, så är det fulländat. Det är OK med en utvisning, bara det är boarding eller något annat som känns 8)

Strandberg behöver inte följa med på bussen till match 6 as far as I am concerned.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Malto
Inlägg: 1302
Blev medlem: 2012-07-22

Re: Semifinal 5: Djurgårdens IF - Skellefteå 11/4-2018

Inlägg av Malto »

Skön vinst. Grym stämning i tredje. Och Adam kändes lugn och trygg.

Nu blir det biljetter till söndag.
Mash
Inlägg: 2343
Blev medlem: 2010-09-23

Re: Semifinal 5: Djurgårdens IF - Skellefteå 11/4-2018

Inlägg av Mash »

Högström och Lagesson fick alltså game misconduct efter gruffet vid slutsignal, likaså Olofsson. Lär väl inte bli någon vidare avstängning, men hårt bedömt kan jag tycka? Låt det gruffas!

VILKEN JÄVLA SKÖN VINST! Har känt efter varje match att vi varit bättre än Saik, när vi sätter fart. När vi väl börjar spela hockey är det en helt annan nivå, vi slaktar ju sönder skoterraggarna totalt!

Känga till läktaren dock. Hur kan 3000 pers låta så ofantligt lite?! Ta i för fan! Det började hetsas och skrikas, och tillslut började även popcornätarna sjunga. Tredje perioden var grym, inte magisk, men grym.

VI GER ALDRIG UPP!
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Semifinal 5: Djurgårdens IF - Skellefteå 11/4-2018

Inlägg av ciirree »

Mash skrev:Högström och Lagesson fick alltså game misconduct efter gruffet vid slutsignal, likaså Olofsson. Lär väl inte bli någon vidare avstängning, men hårt bedömt kan jag tycka? Låt det gruffas!

VILKEN JÄVLA SKÖN VINST! Har känt efter varje match att vi varit bättre än Saik, när vi sätter fart. När vi väl börjar spela hockey är det en helt annan nivå, vi slaktar ju sönder skoterraggarna totalt!

Känga till läktaren dock. Hur kan 3000 pers låta så ofantligt lite?! Ta i för fan! Det började hetsas och skrikas, och tillslut började även popcornätarna sjunga. Tredje perioden var grym, inte magisk, men grym.

VI GER ALDRIG UPP!
Det var Olofsson som startade allting. Han sköt pucken mot mål, och träffade Adam tror jag, 2-3 sekunder efter slutsignal.

Satan vilken ljudkuliss dock, kanske inte hörde signalen :lol:
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Semifinal 5: Djurgårdens IF - Skellefteå 11/4-2018

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Dumstrut på mig, som i förra matchtråden sa att Brodin i sin frånvaro målats upp till någon sorts eventuell räddare i Slutspelet.
Alltså hans sista period, de byten han fick gjorde verkligen avtryck, tror inte vi gjort några mål igår utan honom

Stort cred för mentalt mindset i 3:e, DIF gick efter tesen, om vi ska falla så gör vi det med flaggan i topp.
Stort + till Adam som gör sin bästa slutspelsmatch.
Stort + till Högström som står när dom andra faller (inte fysiskt kanske, men har sinnesnärvaro att hålla i pucken när övriga har panik).


Att det inte går att skapa stämning i Globen….. eeh, jovisst…..

Sedan gör Saik sin bästa match i denna semifinalserie, så otroligt koncentrerat och följsamt försvarsspel, dom testar verkligen DIF fullt ut.
Att vi då iaf bara på ren vilja lyckas vända runt detta, ja det är vackrare än den finaste av sagor
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Praetori
Inlägg: 13767
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Semifinal 5: Djurgårdens IF - Skellefteå 11/4-2018

Inlägg av Praetori »

Jag var aldrig orolig. Globen känns NHL-mässig, både på det bra och det dåliga sättet.
Lite för ljust på läktarplats och sen det gamla med akustiken.

Cred till grabbarna som bara malde på. Tur att de läser matchtrådarna för det var fan MÖRKER här igår. :lol:

SAIK har verkligen klivit upp som en jävla maskin till slutspelslag men det är något med det mentala som gör att de backar hem även när de inte leder. Gärna överkörning två sista matcherna nu så kan vi sätta griller i huvudet på Växjö efter det.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Lewyn
Inlägg: 44
Blev medlem: 2016-04-07
Ort: Uppsala

Re: Semifinal 5: Djurgårdens IF - Skellefteå 11/4-2018

Inlägg av Lewyn »

Syntes mot slutet vilken taktik som fungerade mot Ortio i alla fall. Driv in med puckarna mot kassen och gröta när hela Skellefteå står i knät på honom. Då är det inte en målvakt i världen som står på huvudet!

För övrigt så är det så sjukt tydligt att hårt fysiskt spel tänder DIF och får sajk ordentligt på hälarna. Syntes en vända där i andra perioden när vi smällde på dem 3-4 gånger på 15 sekunder. Och det motsatta gäller när vi börjar peta med klubborna istället.

Är det bara jag som saknar det vi körde stenhårt med om det var förra eller förrförra säsongen när vi släppte lös en ordentlig brunkarkedja i första bytet? Kanske svårt att få att fungera mot den vm-kedja som sajk ställer upp med. Annars var det alltid underhållande att se paniken i ögonen när Hank och Ahlén hade mord i blicken och jagade varenda sate! :lol:
Praetori
Inlägg: 13767
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Semifinal 5: Djurgårdens IF - Skellefteå 11/4-2018

Inlägg av Praetori »

Lewyn skrev:Syntes mot slutet vilken taktik som fungerade mot Ortio i alla fall. Driv in med puckarna mot kassen och gröta när hela Skellefteå står i knät på honom. Då är det inte en målvakt i världen som står på huvudet!

För övrigt så är det så sjukt tydligt att hårt fysiskt spel tänder DIF och får sajk ordentligt på hälarna. Syntes en vända där i andra perioden när vi smällde på dem 3-4 gånger på 15 sekunder. Och det motsatta gäller när vi börjar peta med klubborna istället.
Vi spelar inte riktigt samma spel som mot LHC. Den höga pressen och att kriga om puckarna i anfallszon gjorde att vi torskade två matcher mot SAIK i brist på rutin men nu är vi betydligt elakare och fysiska (på bekostnad av skott mot mål). I brist på Centrar som Ante och Vejdemo kan vi inte hålla presspelet mot defensivt starka SAIK men laget har hittat andra vägar att vinna istället.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Manijock
Inlägg: 7887
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Semifinal 5: Djurgårdens IF - Skellefteå 11/4-2018

Inlägg av Manijock »

Tycker tråden sammanfattar matchen bra. Förutom kritiken mot Strandberg. Han må vara opolerad och lite osäker men en sak har han fan i mig. Grymt smart! Ligger bakom de få anfallen kedjan lyckades skapa. Hank fortsätter att stånga väggen och Bergfors gör sin sämsta match. Strandberg släpper pucken snabbt och rör på fötterna. Drar upp tempot. Spännande inför nästa säsong vad det kan bli av honom.

Högström och Reideborn(ÄNTLIGEN) är giganter. Ahlén måste få en förlängning. Om inte annat som en morot till andra att man mot alla odds kan spela sig kvar.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Semifinal 5: Djurgårdens IF - Skellefteå 11/4-2018

Inlägg av -daniel- »

Ofantligt viktigt att #34 kommer in, ligger i praktiken bakom bägge målen och gör det vi MÅSTE mot ett lag som SAIK; köttar framför mål.

Starkt, DIF! Nu har läpparna på renen börjat darra.
Bild
Jack Ruby
Inlägg: 3
Blev medlem: 2018-04-12

Re: Semifinal 5: Djurgårdens IF - Skellefteå 11/4-2018

Inlägg av Jack Ruby »

Lee Harvey Oswald skrev:Dumstrut på mig.............
Amen
HavrenDIF
Inlägg: 111
Blev medlem: 2018-04-09

Re: Semifinal 5: Djurgårdens IF - Skellefteå 11/4-2018

Inlägg av HavrenDIF »

Vänta bara tills fredag, så får vi se Brodin som 13 forward fortfarande
daaviid
Inlägg: 4235
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Semifinal 5: Djurgårdens IF - Skellefteå 11/4-2018

Inlägg av daaviid »

Manijock skrev:Tycker tråden sammanfattar matchen bra. Förutom kritiken mot Strandberg. Han må vara opolerad och lite osäker men en sak har han fan i mig. Grymt smart! Ligger bakom de få anfallen kedjan lyckades skapa. Hank fortsätter att stånga väggen och Bergfors gör sin sämsta match. Strandberg släpper pucken snabbt och rör på fötterna. Drar upp tempot. Spännande inför nästa säsong vad det kan bli av honom.

Högström och Reideborn(ÄNTLIGEN) är giganter. Ahlén måste få en förlängning. Om inte annat som en morot till andra att man mot alla odds kan spela sig kvar.
Skönt att någon mer här ser vad Strandberg faktiskt bidrar med på isen, jag får mothugg när jag påstår något liknande.
Skriv svar