Semifinal 4: Skellefteå - Djurgårdens IF 9/4-2018

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
kaminor
Inlägg: 3262
Blev medlem: 2009-11-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Semifinal 4: Skellefteå - Djurgårdens IF 9/4-2018

Inlägg av kaminor »

Känns otroligt tungt och bittert att tappa 2-0 för andra gången i serien. Visserligen kunde vi haft två mål i baken efter tio minuter, men därefter tyckte jag ändå att vi kontrollerade händelserna ganska bra. Hetta kanske lyckas styra in den där kvitteringen en gång av tjugo.

Är ändå stolt över grabbarna. De kämpar och sliter. Vi saknar våra två största anfallsstjärnor i Engqvist och Bourque. Det är som att saik skulle sakna Möller och Lindström. Inför säsongen kunde ingen trott att laget, med sådana förutsättningar, skulle nå semi och prestera så väl. Med det sagt känns det verkligen som att det lika gärna kunde varit 3-1 i matcher till oss. Det tycker jag verkligen.

Högström - en gigant.
Ahlén - en krigare. Förläng!

Skickat från min G8341 via Tapatalk
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: Semifinal 4: Skellefteå - Djurgårdens IF 9/4-2018

Inlägg av Donkels-2.0 »

kaminor skrev:Känns otroligt tungt och bittert att tappa 2-0 för andra gången i serien. Visserligen kunde vi haft två mål i baken efter tio minuter, men därefter tyckte jag ändå att vi kontrollerade händelserna ganska bra. Hetta kanske lyckas styra in den där kvitteringen en gång av tjugo.

Är ändå stolt över grabbarna. De kämpar och sliter. Vi saknar våra två största anfallsstjärnor i Engqvist och Bourque. Det är som att saik skulle sakna Möller och Lindström. Inför säsongen kunde ingen trott att laget, med sådana förutsättningar, skulle nå semi och prestera så väl. Med det sagt känns det verkligen som att det lika gärna kunde varit 3-1 i matcher till oss. Det tycker jag verkligen.

Högström - en gigant.
Ahlén - en krigare. Förläng!

Skickat från min G8341 via Tapatalk
Håller med. Vi har gjort en briljant säsong och det är små marginaler och än har vi faktiskt chansen även om det är brant uppförsbacke nu
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
Lidingö DIF
Inlägg: 775
Blev medlem: 2011-01-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Från Ön

Re: Semifinal 4: Skellefteå - Djurgårdens IF 9/4-2018

Inlägg av Lidingö DIF »

kaminor skrev:Känns otroligt tungt och bittert att tappa 2-0 för andra gången i serien. Visserligen kunde vi haft två mål i baken efter tio minuter, men därefter tyckte jag ändå att vi kontrollerade händelserna ganska bra. Hetta kanske lyckas styra in den där kvitteringen en gång av tjugo.

Är ändå stolt över grabbarna. De kämpar och sliter.

Högström - en gigant.
Ahlén - en krigare. Förläng!
Kunde inte säga det bättre själv. Det finns förluster och sedan finns det dessa typer av förluster. Något dör inom en när detta sker om och om igen.

Högström: Djurgårds-Generalen. Borde hamna på ett frimärke lagom tills nästa säsong.

Och Ahlén....herregud. Jag har en allvarlig man-crush på den mannen. Vilken spelare. Vilket hjärta.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Användarvisningsbild
Think if...
Inlägg: 471
Blev medlem: 2014-03-17
Ort: Stockholm, Sweden
Kontakt:

Re: Semifinal 4: Skellefteå - Djurgårdens IF 9/4-2018

Inlägg av Think if... »

Jag förlänger mitt säsongskort när DIF förlänger med Ahlén.

Det är ett bra lag vi har, riktigt bra, och det är verkligen inte över än. Tycker att SAIK ser lite stabbigare och stabbigare ut. Sedan är det ganska tydligt att vi hade varit stärkta av fler slutspels-typer, vilket jag tror Ante och Burken hade varit.
Using Tapatalk
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Semifinal 4: Skellefteå - Djurgårdens IF 9/4-2018

Inlägg av sensei »

Think if... skrev:Jag förlänger mitt säsongskort när DIF förlänger med Ahlén.

Det är ett bra lag vi har, riktigt bra, och det är verkligen inte över än. Tycker att SAIK ser lite stabbigare och stabbigare ut. Sedan är det ganska tydligt att vi hade varit stärkta av fler slutspels-typer, vilket jag tror Ante och Burken hade varit.
Kommunicera det till Jocke i ett trevligt / sakligt mail!
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Lidingö DIF
Inlägg: 775
Blev medlem: 2011-01-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Från Ön

Re: Semifinal 4: Skellefteå - Djurgårdens IF 9/4-2018

Inlägg av Lidingö DIF »

Think if... skrev:Jag förlänger mitt säsongskort när DIF förlänger med Ahlén.

Det är ett bra lag vi har, riktigt bra, och det är verkligen inte över än. Tycker att SAIK ser lite stabbigare och stabbigare ut. Sedan är det ganska tydligt att vi hade varit stärkta av fler slutspels-typer, vilket jag tror Ante och Burken hade varit.
Också helt perfekt sagt. Jag tänker göra detsamma. När DIF förlänger med Ahlén förnyar jag samma sekund.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Skriv svar