Semifinal 4: Skellefteå - Djurgårdens IF 9/4-2018

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Detblir3poäng
Inlägg: 2190
Blev medlem: 2017-02-14

Re: Semifinal 4: Skellefteå - Djurgårdens IF 9/4-2018

Inlägg av Detblir3poäng »

Vikas skrev:Märks att det saknas mängder med rutin både på ledarsidan och i laget.

Vem fan slänger in juniorkedjan på defensiv tekning när vi leder 2-1 med mindre än 5 minuter kvar? När de haft ENORMA problem i egen zon under hela slutspelet?

Aja, semi var långt över förväntan ävem med Engqvist med i laget, så helt missnöjd kan man ändå inte vara.
Det är luuuugnt, vi har några riktigt beprövade spetsar incoming från allsvenskan 2k18/19, då blir det andra bullar med rutinen!
Moderator 1
Moderator
Inlägg: 50
Blev medlem: 2015-02-11

Re: Semifinal 4: Skellefteå - Djurgårdens IF 9/4-2018

Inlägg av Moderator 1 »

HavrenDIF skrev:
Wishes skrev:Man går ut till 3:e perioden med ledning 2-0. Man vet vad man har att förvänta sig, samma sak för bara tre matcher sedan. Man vet vad son hände då, och borde tagit lärdom. Så händer samma sak igen. Vad är det för fel?
Ledarstaben. Där det brister

Man ser ju klart och tydligt vilken rutten matchning dom gör. Juniskedjan som håller bajenklass i egen zon snurrar konstant där
Forumet kommer att fortsätta att plocka bort dina konton tills dess du tröttnar.
S. Skuggan
Inlägg: 1068
Blev medlem: 2012-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Semifinal 4: Skellefteå - Djurgårdens IF 9/4-2018

Inlägg av S. Skuggan »

Magnutz skrev:Vi har som enda lag i säsongen 2017/18 ett spel som kan störa Växjö. Om detta totalhemska saik tar sig dit blir det 4-0 till Lakers.

Vi kan ju fortf. vända detta men det är en brant, jävligt brant, uppförsbacke.
Ja den är brant och mer trappor än upp till etage C i globen, men vill så gärna att vi tar det. Så hoppas, men tror egentligen inte, fast ”Alltid oavsett”
Frankie
Inlägg: 895
Blev medlem: 2018-02-16

Re: Semifinal 4: Skellefteå - Djurgårdens IF 9/4-2018

Inlägg av Frankie »

Caveman skrev:Jesper Pettersson kan stanna där uppe. Marcus Davidsson verkar vara rädd. Varför spelar man Falk som center i en sådan här avgörande match?
NI som gör intervjuer med Robban har lite frågor att ställa. Varför är Brodin med och på bänken. Bedrövlig coachning.

Skickat från min G3221 via Tapatalk
Ja det kan man fråga sig när han inte får spela när vi ens har skador på forwards.
Varför sattes inte Hank på att centra och Brodin på kant?

Sen som andra har skrivit hur fan matchar vi laget där i slutet av ordinarie!
HavrenDIF
Inlägg: 111
Blev medlem: 2018-04-09

Re: Semifinal 4: Skellefteå - Djurgårdens IF 9/4-2018

Inlägg av HavrenDIF »

Moderator 1 skrev:
HavrenDIF skrev:
Wishes skrev:Man går ut till 3:e perioden med ledning 2-0. Man vet vad man har att förvänta sig, samma sak för bara tre matcher sedan. Man vet vad son hände då, och borde tagit lärdom. Så händer samma sak igen. Vad är det för fel?
Ledarstaben. Där det brister

Man ser ju klart och tydligt vilken rutten matchning dom gör. Juniskedjan som håller bajenklass i egen zon snurrar konstant där
Forumet kommer att fortsätta att plocka bort dina konton tills dess du tröttnar.
Vad snackar ni om?
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Semifinal 4: Skellefteå - Djurgårdens IF 9/4-2018

Inlägg av sensei »

Brodin har det otroligt tungt med skridskoåkning och allt möjligt skit, det syns ju på ett enstaka byte. Sen är han självklart en optimal ishockeyspelare som frisk och genomtränad, men han är inte där i nuläget.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
AlltidoavsettDIF
Inlägg: 937
Blev medlem: 2017-07-27
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Semifinal 4: Skellefteå - Djurgårdens IF 9/4-2018

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

Coachningen idag i 3e och i OT var under all kritik. Hade väl ändå varit bättre att centra Hank istället för sopan Falk som knappt klarar av jobbet som back och dessutom slänga in honom med 2.30 kvar av 3e, nej coachstabeln får ta på sig denna.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Semifinal 4: Skellefteå - Djurgårdens IF 9/4-2018

Inlägg av minalman »

Jag tycker vi gjorde en bra match. Sedan får ni andra tycka vad ni vill. Vi är tyvärr inte bättre än så här när vi är som bäst för tillfället. Ante och Bourque är oändligt saknade. Med dem med i laget och i form kunde vi varit ett finallag.
Adam gav oss chansen genom att spika igen med hjälp av tur i första och med riktigt bra spel av både honom och hjälp av utespelare i andra.
Vi gjorde egentligen allt rätt för att vinna till dess vi körde ihop med varandra och gav Möller chansen till 1-2. Fel kille som tog vara på tillfället och utnyttjade vår oförmåga att sortera ut vem som ska ta pucken.
Sedan var nog utgången given.
Nu räddar vi äran med en snygg match i Globen.
Fredagen den 13:e. För vem?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Semifinal 4: Skellefteå - Djurgårdens IF 9/4-2018

Inlägg av Caveman »

sensei skrev:Brodin har det otroligt tungt med skridskoåkning och allt möjligt skit, det syns ju på ett enstaka byte. Sen är han självklart en optimal ishockeyspelare som frisk och genomtränad, men han är inte där i nuläget.
Det blir inte lättare för Brodin när han bara får spela enstaka byten, det är svårt för vilken spelare som helst.

När Vejdemo går ut skadad, så kan man inte köra med Falk som center. Då är det bättre att dubbla med centrarna och rulla på med ytterforwards.
Användarvisningsbild
Malto
Inlägg: 1302
Blev medlem: 2012-07-22

Re: Semifinal 4: Skellefteå - Djurgårdens IF 9/4-2018

Inlägg av Malto »

Egentligen är det väl inte svårare än att vi har ett kollektiv som är väldigt bra, men lite för få spelare som är riktigt, riktigt bra. Ett sådant lag behöver en fantommålis för att vinna. Och där har Adam släppt in något eller några för enkelt. Skulle säga att matchserien förlorades när han sover på 2-1 målet i första matchen.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4784
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Semifinal 4: Skellefteå - Djurgårdens IF 9/4-2018

Inlägg av diftobbe89 »

sensei skrev:Brodin har det otroligt tungt med skridskoåkning och allt möjligt skit, det syns ju på ett enstaka byte. Sen är han självklart en optimal ishockeyspelare som frisk och genomtränad, men han är inte där i nuläget.
Brodin har enorma problem, jag förstod att det skulle ta lite tid att komma in i det, men riktigt såhär trodde jag inte det skulle vara, han kan inte hantera en ända puck och höll på att ställa till det rejält i ett byte. Skit samma, han kommer nog igen om han får vara kvar, men sker det på bekostand av Ahlén så tror jag ledningen gör bort sig rejält. Eller jag vet.
Spela fult
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Semifinal 4: Skellefteå - Djurgårdens IF 9/4-2018

Inlägg av Magnutz »

Vi gör för övrigt en sjukt bra borta-match. Inget att be om ursäkt för. Motstudsar och när vi borde gjort 0-3 gör ************* 1-2. Bortsett från att vi inte sätter våra chanser så missar ********* en hel del sylvassa lägen.

Efter den snöpliga förlusten hemma i S1 har ******** haft marginalerna med sig och vi, not so much bortsett från S3.

Det är bara att pallra sig till Globen och köra järnet.

Minuset går till: Jag missar minst 2 perioder av den 7e matchen.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Semifinal 4: Skellefteå - Djurgårdens IF 9/4-2018

Inlägg av Daniel942 »

Har inte sett röken knappt av AJF dessa semimatcher. Men fan, det säger väl allt här att vi sitter och behöver hoppas på vår juniskedja?

Vi skulle behövt förstärkt efter skadan på #21 medans fönstret var öppet, men vi har inte råd. Det är den absolut mest bittra sanningen här.

Jag tycker SAIK spelar slutspelshockey medans vi ser ut att vara livrädda. Ahlén och Davidsson målskyttar i en sån viktig match som detta säger väl allt?

Nu pratar jag spets framåt, bakåt klarar vi oss hyfsat men Urbom är för seg på skridskorna (fan vad hände, han hade ju växlat ut totalt). Falk är för klen. Jesper P är okej. Högström är gigant och är den som ser till att vi håller ihop det bakåt.
DIF!
AlltidoavsettDIF
Inlägg: 937
Blev medlem: 2017-07-27
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Semifinal 4: Skellefteå - Djurgårdens IF 9/4-2018

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

Malto skrev:Egentligen är det väl inte svårare än att vi har ett kollektiv som är väldigt bra, men lite för få spelare som är riktigt, riktigt bra. Ett sådant lag behöver en fantommålis för att vinna. Och där har Adam släppt in något eller några för enkelt. Skulle säga att matchserien förlorades när han sover på 2-1 målet i första matchen.
Har faktiskt lite samma känsla, hade vi fått 1-0 i den här serien hade vi haft övertaget redan från början. Uppförsbacken nu är inte bara brant, den är 89 grader.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Semifinal 4: Skellefteå - Djurgårdens IF 9/4-2018

Inlägg av sensei »

diftobbe89 skrev:
sensei skrev:Brodin har det otroligt tungt med skridskoåkning och allt möjligt skit, det syns ju på ett enstaka byte. Sen är han självklart en optimal ishockeyspelare som frisk och genomtränad, men han är inte där i nuläget.
Brodin har enorma problem, jag förstod att det skulle ta lite tid att komma in i det, men riktigt såhär trodde jag inte det skulle vara, han kan inte hantera en ända puck och höll på att ställa till det rejält i ett byte. Skit samma, han kommer nog igen om han får vara kvar, men sker det på bekostand av Ahlén så tror jag ledningen gör bort sig rejält. Eller jag vet.
Om någon i DIF ser dessa två spelare som någon sorts motsatsförhållande så fattar jag ingenting.

Men visst, med tanke på att Jocke har fullt upp med att signa kontrakt med små rörliga Pantern-stjärnor så blir man lite orolig.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Skriv svar