Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Puckey »

Salas skrev:
mb81 skrev:Han var tex grym i slutet på förra säsongen när varje match var som ett slutspel och han var bra när vi gick upp.
Det stämmer att han var bra när vi gick upp, men han var knappast bra i slutet av förra säsongen. I grundserien, sure. Men mot Färjestad i play-in så var det han som såg till att Färjestad slog ut oss genom att släppa in väldigt billiga puckar i avgörande lägen.

Jag hoppades att Adam skulle visa sig vara en av seriens bästa målvakter, men det är dessvärre långt ifrån sanningen. Ortio, Fasth och Alsenfelt är alla tre klasser bättre. Ska man ta sig till final och utmana om guldet behövs sådana målvakter, såvida man inte heter Växjö och blir dopade med 20+ miljoner varje säsong.
Anledningen till att Växjö och Skellefteå har råd med sådana målvakter är väl just kommunsponsen. Att ta in en etablerad målvakt av den kalibern skulle kosta ungefär lika mycket som en spelare i stil med Thoresen/Palushaj - ska vi offra den spetsen för att kunna bänka grundseriens bästa målvakt?


Och jag vet - det är i slutspelet det verkligen gäller. Alla ser att nerverna svajar, men vi är inte en förening som har råd att värva bort varenda utmaning vi möter.
Morwin
Inlägg: 2926
Blev medlem: 2011-01-07
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Morwin »

Vi hade inte ens varit i slutspel utan Adam. så ska ni kasta skit på någon så äre väl forwards och backar ni ska göra det på.

Skickat från min F8331 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5855
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Daniel942 »

Att det går så dåligt just nu i semin känns riktigt segt för jag tror att detta var året då vi hade chans att utmana, iallafall om ett SM-Silver.

Nästa år tappar vi ledande spelare som Ljungh, LJ.. Lundh lär väl dra till KHL också.
Tänk om DIF Hockey hade haft möjligheter att resonera som VLH - "Vi vill inte åka ut i kvarten så vi värvade lite från NHL"...
Det vi har fått uppleva i år är en riktig flashback till 09/10 då alla räknade bort oss och vi överraskade. Skillnaden då är att vi hade vår förstakedja intakt med Nilson - Ottosson - Ölvestad.
Vi tappade Wesslau i final 1 med hans knäskada men det var väl i princip det tappet vi gjorde.

Troliga tapp då + klara tapp:
Ljungh
LJ
Bourque
Lundh
AJF
Ahlén


Vad för drömvärvningar krävs för att kunna komma upp i nivå även nästa år? Fan alltså om vi ska börja kriga om kval/play in igen. Nu när man fått mersmak...
DIF!
Användarvisningsbild
DIFtomppa
Inlägg: 1084
Blev medlem: 2012-07-07

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av DIFtomppa »

Daniel942 skrev:Att det går så dåligt just nu i semin känns riktigt segt för jag tror att detta var året då vi hade chans att utmana, iallafall om ett SM-Silver.

Nästa år tappar vi ledande spelare som Ljungh, LJ.. Lundh lär väl dra till KHL också.
Tänk om DIF Hockey hade haft möjligheter att resonera som VLH - "Vi vill inte åka ut i kvarten så vi värvade lite från NHL"...
Det vi har fått uppleva i år är en riktig flashback till 09/10 då alla räknade bort oss och vi överraskade. Skillnaden då är att vi hade vår förstakedja intakt med Nilson - Ottosson - Ölvestad.
Vi tappade Wesslau i final 1 med hans knäskada men det var väl i princip det tappet vi gjorde.

Troliga tapp då + klara tapp:
Ljungh
LJ
Bourque
Lundh
AJF
Ahlén


Vad för drömvärvningar krävs för att kunna komma upp i nivå även nästa år? Fan alltså om vi ska börja kriga om kval/play in igen. Nu när man fått mersmak...
Ljungh - Josefsson
LJ - Kruger
Bourque - Palushaj
Lundh - Lilja
AJF - Rensfeldt
Ahlen - random brunkare från KHL
Benjamin L. Willard
Inlägg: 1546
Blev medlem: 2012-10-04
Ort: Saigon... shit; I'm still only in Saigon...

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Daniel942 skrev:Att det går så dåligt just nu i semin känns riktigt segt för jag tror att detta var året då vi hade chans att utmana, iallafall om ett SM-Silver.

Nästa år tappar vi ledande spelare som Ljungh, LJ.. Lundh lär väl dra till KHL också.
Tänk om DIF Hockey hade haft möjligheter att resonera som VLH - "Vi vill inte åka ut i kvarten så vi värvade lite från NHL"...
Det vi har fått uppleva i år är en riktig flashback till 09/10 då alla räknade bort oss och vi överraskade. Skillnaden då är att vi hade vår förstakedja intakt med Nilson - Ottosson - Ölvestad.
Vi tappade Wesslau i final 1 med hans knäskada men det var väl i princip det tappet vi gjorde.

Troliga tapp då + klara tapp:
Ljungh
LJ
Bourque
Lundh
AJF
Ahlén


Vad för drömvärvningar krävs för att kunna komma upp i nivå även nästa år? Fan alltså om vi ska börja kriga om kval/play in igen. Nu när man fått mersmak...
Att det kommer bli en nystart var ju rätt väntat då vi trots allt slutar 2a i serien. Tror Jocke har varit förberedd på detta ett tag nu, undrar om han faktiskt fullföljer alla värvningarna som ryktats från Leksand eller om han väljer att satsa på mera etablerade spelare. Jocke verkar dock ha ett väldigt stort förtroende på hur vår tränarstab lyckas utveckla spelare så tror inte på det senare.

Tyvärr är nog ett mellanår efter denna säsong rätt svårt att undvika, det räcker att kolla på fjolårets finallag, inga jätte imponerande säsonger precis. Är väl typ 3-4 lag som har tillräckligt med ekonomiska muskler för att ersätta alla spelarförluster och Djurgården är inte en av dom. Nu har ju dock Djurgården själva gått ut med att ett av målen är att vara ett topp-lag över en längre tid så det blir ju lite tvetydigt om man nu inte fortsätter satsa på spets utan börjar bygga om från början igen.

Hoppas Jocke har lärt sig en läxa nu också och inte letar ersättare i finska ligan.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Praetori
Inlägg: 13767
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Praetori »

Som jag ser det så har vi en väldigt lovande återväxt underifrån på gång de kommande 4-5 åren (längre än så är det svårt att sia) och jag tycker det är med det i åtanke man skall bygga grunden framöver. Etablerade stomspelare/traditionsbärare/faddrar och en eller två stjärnor/hemvändare. Resten bör vi ta upp underifrån och helst genom den egna organisationen.
Efter ett tag så kommer det bli stabilitet med spelare som är bra nog för att prestera på SHL-nivå med kontinuitet men inte spetsiga nog för att inte bli uppköpta till NHL och dessa kommer då successivt stå för påfyllnaden av stomspelare.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av minalman »

Adam är i den ålder när målvakter blir allt bättre för varje år.
Även om nästa säsong blir ett mellanår, plats åtta i grundserien, så kan en Adam 18/19 ge oss vårt nästa SM-guld.
Vi kanske blir bättre och bättre under säsongen, än tvärtom som i år.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Stulle
Inlägg: 1219
Blev medlem: 2010-11-23
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Älvsjö

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Stulle »

Som andra redan sagt, utan Adam hade vi inte tagit oss till kvarten. Att komma nu och hänga honom är ett hån tycker jag.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1851
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Andspe »

minalman skrev:Adam är i den ålder när målvakter blir allt bättre för varje år.
Även om nästa säsong blir ett mellanår, plats åtta i grundserien, så kan en Adam 18/19 ge oss vårt nästa SM-guld.
Vi kanske blir bättre och bättre under säsongen, än tvärtom som i år.
Förhoppningsvis håller vår tilltänkta förstakedja. Har svårt att se att vi skulle förlorat S1 med Ante och Burken. Utan medstuds behövs spetsen. Jag hoppas självklart på två raka nu. Att vem som nu står agerar vägg, att vi arbetar klart 3 perioder, att pucken går stolpe in istället för stolpe ut.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Stulle skrev:Som andra redan sagt, utan Adam hade vi inte tagit oss till kvarten. Att komma nu och hänga honom är ett hån tycker jag.
Det handlar inte om att "hänga" nån eller "pissa på" någon.
Den som är het i ett Slutspel och kommer in rätt ska spela, alla ser nog hur Adam har kommit in, han ser rädd och obekväm ut.

Det slank in en del puckar även mot lhc, med det fällde inte avgörandet då, lhc var för bleka.
Vi kan liksom inte kräva att DIF gör 5-6 mål varje match (det som kvrävs just nu för att vinna matcher)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Daniel942 skrev:Att det går så dåligt just nu i semin känns riktigt segt för jag tror att detta var året då vi hade chans att utmana, iallafall om ett SM-Silver.

Nästa år tappar vi ledande spelare som Ljungh, LJ.. Lundh lär väl dra till KHL också.
Tänk om DIF Hockey hade haft möjligheter att resonera som VLH - "Vi vill inte åka ut i kvarten så vi värvade lite från NHL"...
Det vi har fått uppleva i år är en riktig flashback till 09/10 då alla räknade bort oss och vi överraskade. Skillnaden då är att vi hade vår förstakedja intakt med Nilson - Ottosson - Ölvestad.
Vi tappade Wesslau i final 1 med hans knäskada men det var väl i princip det tappet vi gjorde.

Troliga tapp då + klara tapp:
Ljungh
LJ
Bourque
Lundh
AJF
Ahlén


Vad för drömvärvningar krävs för att kunna komma upp i nivå även nästa år? Fan alltså om vi ska börja kriga om kval/play in igen. Nu när man fått mersmak...
Jag är rätt säker på att vi kommer ha ett bra lag även nästa säsong.
Ljungh-Josefson(eller liknande)
LJ-Vejdemo/Davidsson
Bourque-Palushaj(eller liknande)
Lundh-Lilja
AJF-Söderlund hoppas jag på. Ågren är klar också.
Ahlén- Är väl knappast någon större förlust. Bemström ersätter bra.
drDIF
Inlägg: 19
Blev medlem: 2017-05-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av drDIF »

Caveman skrev:Angående MK; anledningen till waivers och att ingen vill ta honom är kontraktet han sitter på, som han fick retroaktivt i belöning av Hawks för att han hade tagit flera snälla kontrakt tidigare. Till sommaren hamnar han på marknaden och tror att betydligt fler än ett lag kommer ge honom minst en miljon dollar´ i årslön.
Problemet är att han har ett år kvar på kontraktet. Hade gärna sett kryckan i dif nästa säsong. Men om det inte blir buyout, vilket känns mindre troligt med tanke på beloppet, lär carolina inte låna ut honom för en spottstyver utan ha honom i ahl så han är tillgänglig vid behov.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Benjamin L. Willard
Inlägg: 1546
Blev medlem: 2012-10-04
Ort: Saigon... shit; I'm still only in Saigon...

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Rensfeldt som ryktades till oss verkar vara påväg till Brynäs istället, inget klart dock.
Manijock
Inlägg: 7887
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Manijock »

Börjar verkligen svänga angående Ahlén. Problemet är att vi har Hank som tar en plats. Ingen av dem vill jag ha som direkt ordinarie. Men fan va härligt att ha Micke i sådana här matcher som dem vi är uppe i. Han är verkligen i sitt esse. Till skillnad från Hank så tänder han ju till.

Fan vilket dilemma. Som sagt hade gärna haft det tvärtom. Att Micke hade ett år kvar på sitt kontrakt och att Hank hade utgående. Hade gjort valet lite lättare!
peter johansson
Inlägg: 247
Blev medlem: 2006-06-07

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av peter johansson »

Konstigt inget gnäll på Adam i dag haha :twisted: :twisted: Hade vi inte haft 2 av seriens bästa målisar så hade vi inte varit där vi är i dag !!! grym match i går f.ö av ALLA :lol: :lol:
Låst