Semifinal 2: Skellefteå - Djurgårdens IF 5/4-2018

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1846
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Semifinal 2: Skellefteå - Djurgårdens IF 5/4-2018

Inlägg av Andspe »

19:30


Köp dina biljetter till semifinalerna här:
Bild
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8118
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Semifinal 2: Skellefteå - Djurgårdens IF 5/4-2018

Inlägg av Mattias_87 »

Blir säkert lika jämn som senaste matchen. Denna serie kommer gå till 6-7 matcher.

Vill se mer av Brodin nu.
Avskaffa tre mot tre.
#10
Inlägg: 13634
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: Semifinal 2: Skellefteå - Djurgårdens IF 5/4-2018

Inlägg av #10 »

Skiter i vilka som är på isen, vinn bara.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Semifinal 2: Skellefteå - Djurgårdens IF 5/4-2018

Inlägg av -daniel- »

Läge för Jocke i mål i vilket fall som helst.

Steppa upp nu DIF, vi är bättre än SAIK. Visa det också när det behövs som mest!
Bild
Användarvisningsbild
Kentta
Inlägg: 3893
Blev medlem: 2010-03-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Semifinal 2: Skellefteå - Djurgårdens IF 5/4-2018

Inlägg av Kentta »

Verkligen dags att ge Brodin en ärlig chans att komma in i slutspelet. Övergår mitt förstånd (inte bara mitt säkerligen) att Hank får fortsatt förtroende efter det lagom ljumma slutspelet han har haft hittills. Med tanke på hans prestation i framför allt förra matchen, tänker då framför allt på hans utvisningar i offensiv zon, tycker jag att det är motiverat att spela Brodin istället.

Tror dock vi vinner ikväll. Vi skulle ha vunnit på Hovet också (egentligen), men med lite mer skärpa tar vi den här matchen.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Semifinal 2: Skellefteå - Djurgårdens IF 5/4-2018

Inlägg av -daniel- »

Är det så svårt att förstå att Brodin inte är i tillräckligt bra form för att vara ordinarie i ett slutspel? Hade det varit i mitten på november hade han garanterat fått spela sig i form. Nu kanske han kan hålla för att slängas in kortare stunder för att försöka ändra en matchbild, det är förmodligen därför han exempelvis tar en tröja framför Strandberg.
Bild
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7177
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Semifinal 2: Skellefteå - Djurgårdens IF 5/4-2018

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Senast förde vi spelet hälften av tiden. Det räckte inte då deras spets väger över. De behöver just ingenting så smäller det till.
Nu med huvudjägaren tillbaka blir de ännu vassare.
Så, vi behöver föra matchbilden mer än halva tiden. Borta. I sheleftyou.
För att ha en chans.

Eller kan Adam äntligen visa att han kan vinna matcher åt laget i ett slutspel?

Ut med Hank. In med Brodin.

Vi har nu spelat 6 slutspelsmatcher. Allt mer pekar på att vi är ett grymt svårslaget grundserielag. För att gå långt i slutspel hade vi behövt addera spets.

Blir en jobbig eftermiddag och kväll.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Semifinal 2: Skellefteå - Djurgårdens IF 5/4-2018

Inlägg av -daniel- »

@ BOMBOM: Vi har fortfarande vunnit 4 av 6 slutspelsmatcher.

EDIT: Förstår dock vad du menar.
Bild
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7177
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Semifinal 2: Skellefteå - Djurgårdens IF 5/4-2018

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

-daniel- skrev:@ BOMBOM: Vi har fortfarande vunnit 4 av 6 slutspelsmatcher.

EDIT: Förstår dock vad du menar.
Årets lag har verkligen imponerat på mig.
Vill gärna hoppas att det ska räcka ända fram.
Men vi får kämpa, stångas, tacklas, åka, slita, skjuta för typ minsta målchans.

Jag älskar den ishockey vi spelar. Vore bara så härligt om vi hade kunnat få de där ”enkla” målen också. Sådana som bryter mönstret.
Just sådana mål som Möller, Lindholm och Lindström gör till sitt lag.

Lite frustrerande när vi kommer till fina lägen men flipmackorna landar halvmetern fel, decimetern högt, skotten exakt mitt på målvakten osv.

Våra Young Guns gör en del läckra mål. Men de klarar naturligtvis inte av att bära ett lag hela vägen. Saknar jämnheten och hårdheten. De skulle kunnat vara jokrarna utmed en riktig förstafemma (Ante). Jokrarna som fått ett rätt spetsfattigt lag att mot alla odds,gå hela vägen.

Ikväll måste ALLA steppa upp och spela semifinalhockey.
Det är bara vinst som räknas. Glassig statistik kan teoretiker ägna sig åt.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Kentta
Inlägg: 3893
Blev medlem: 2010-03-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Semifinal 2: Skellefteå - Djurgårdens IF 5/4-2018

Inlägg av Kentta »

-daniel- skrev:Är det så svårt att förstå att Brodin inte är i tillräckligt bra form för att vara ordinarie i ett slutspel? Hade det varit i mitten på november hade han garanterat fått spela sig i form. Nu kanske han kan hålla för att slängas in kortare stunder för att försöka ändra en matchbild, det är förmodligen därför han exempelvis tar en tröja framför Strandberg.
Förstår att han inte har hunnit bli helt i form, men jag hävdar att han ändå skulle göra bättre ifrån sig än Hank, eller i alla fall göra mindre skada om man får vara lite krass. Låter ändå på Ohlsson som att det inte är uteslutet att det blir någon slags ändring tills ikväll:
Han har överseende och förståelse för konkurrensläget där liknande spelare som Mikael Ahlén och Henrik Eriksson får förtroendet före honom.
– Vi har spelat sjukt bra hockey hela året. Jag kom väl in i februari och det gäller att vara redo när man får chansen. Jag känner mig i bra form.


Djurgården kan komma att göra någon eller några förändringar till torsdagens SM-semifinal i Skellefteå fast inte på grund av några nya skador eller skavanker.
– Det var en juste och ärlig match och jag förväntar mig att alla kan spela i morgon. Sedan får vi se vilka vi tar ut. Vi har (Sebastian) Strandberg, (Daniel) Brodin och David Bernhardt som inte är med och spelar. Brodin satt ju på bänken senast och någon av dem kanske vill in och spela, säger Robert Ohlsson.
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2332
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Re: Semifinal 2: Skellefteå - Djurgårdens IF 5/4-2018

Inlägg av Buford »

Kentta skrev:Djurgården kan komma att göra någon eller några förändringar till torsdagens SM-semifinal i Skellefteå fast inte på grund av några nya skador eller skavanker.
– Det var en juste och ärlig match och jag förväntar mig att alla kan spela i morgon. Sedan får vi se vilka vi tar ut. Vi har (Sebastian) Strandberg, (Daniel) Brodin och David Bernhardt som inte är med och spelar. Brodin satt ju på bänken senast och någon av dem kanske vill in och spela, säger Robert Ohlsson.
Låter bra det! Att röra om lite skadar inte utan det signalerar att man måste göra sitt jobb ute på isen...
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11877
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Semifinal 2: Skellefteå - Djurgårdens IF 5/4-2018

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

DIF har fortfarande inte gjort en enda helgjuten slutspelsmatch, (ok, 6-1 vinsten, men där var period 1 otroligt avvaktande).
Lhc var rätt bleka av sig självt, mer än att vi gjorde dom bleka

Det krävs nu att vi plockar fram 60min fokus, inte drar på oss utv, gör mål i PP och att målvakten för dagen gör någon räddning vi inte trodde var möjlig.

Annars har vi 0-2 i matcher
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Semifinal 2: Skellefteå - Djurgårdens IF 5/4-2018

Inlägg av minalman »

En vattendelare.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4779
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Semifinal 2: Skellefteå - Djurgårdens IF 5/4-2018

Inlägg av diftobbe89 »

Tror på en betydligt roligare och grinigare match än senast.

2-4.
Spela fult
Användarvisningsbild
DIFtomppa
Inlägg: 1084
Blev medlem: 2012-07-07

Re: Semifinal 2: Skellefteå - Djurgårdens IF 5/4-2018

Inlägg av DIFtomppa »

Torskar vi denna har vi en REJÄL uppförsbacke som heter duga. Vinner vi idag vinner vi serien, men torskar vi är det tyvärr gonatt
Skriv svar