Semifinal 1: Djurgårdens IF - Skellefteå 3/4-2018

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Semifinal 1: Djurgårdens IF - Skellefteå 3/4-2018

Inlägg av förevigtdjurgården »

Imorgon blir första hockeyfighten jag kollar på utan hunden tätt intill. Har han så mycket som en tass med i det här så kommer DIF fullständigt köra över SkAIK, men så god är väl inte världen. Det brukar liksom bara kännas bra innan precis allting rasar igen.

Ge mig lite glädje, kämpa på.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11874
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Semifinal 1: Djurgårdens IF - Skellefteå 3/4-2018

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Har missat det, är J. Lindström fortfarande avstängd? :?
Trodde det bara gällde Kvartsfinalserien ut mot Fbk
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
kh31d4r
Inlägg: 273
Blev medlem: 2018-02-05
Ort: Karlskrona

Re: Semifinal 1: Djurgårdens IF - Skellefteå 3/4-2018

Inlägg av kh31d4r »

Lee Harvey Oswald skrev:Har missat det, är J. Lindström fortfarande avstängd? :?
Trodde det bara gällde Kvartsfinalserien ut mot Fbk
Han borde vara avstängd första matchen.
EspenK
Inlägg: 9042
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: Semifinal 1: Djurgårdens IF - Skellefteå 3/4-2018

Inlägg av EspenK »

kh31d4r skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:Har missat det, är J. Lindström fortfarande avstängd? :?
Trodde det bara gällde Kvartsfinalserien ut mot Fbk
Han borde vara avstängd första matchen.

Gäller att utnyttja detta. Vinst i första är oerhört viktigt.
EspenK
Inlägg: 9042
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: Semifinal 1: Djurgårdens IF - Skellefteå 3/4-2018

Inlägg av EspenK »

Tokladdad. Kan inte somna....

Räknar ner timmarna till matchstart.

Älskar slutspel! Älskar ännu mer när DIF spelar slutspel.
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Re: Semifinal 1: Djurgårdens IF - Skellefteå 3/4-2018

Inlägg av Andy »

Är sjukt nervös.

Viktigt att vi tar första och får en bra start.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Semifinal 1: Djurgårdens IF - Skellefteå 3/4-2018

Inlägg av -daniel- »

Jag vill se ett DIF som släpper på tyglarna och kör; vi har inte längre allt att förlora utan nu är det bara att öppna spjällen och ösa på till max. Tror att vi pumpar sönder SAIK sett över 7 matcher.
Bild
Benjamin L. Willard
Inlägg: 1546
Blev medlem: 2012-10-04
Ort: Saigon... shit; I'm still only in Saigon...

Re: Semifinal 1: Djurgårdens IF - Skellefteå 3/4-2018

Inlägg av Benjamin L. Willard »

-daniel- skrev:Jag vill se ett DIF som släpper på tyglarna och kör; vi har inte längre allt att förlora utan nu är det bara att öppna spjällen och ösa på till max. Tror att vi pumpar sönder SAIK sett över 7 matcher.
Känns som Robban och Co har rätt bra koll å Saik. Någon som vet hur mycket poäng deras första formation producerat mot oss under säsongen?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Semifinal 1: Djurgårdens IF - Skellefteå 3/4-2018

Inlägg av Salas »

Benjamin L. Willard skrev:Någon som vet hur mycket poäng deras första formation producerat mot oss under säsongen?
Skellefteå har gjort sju mål på oss under säsongen. Förstakedjan (Möller, Lindström) har föga förvånande producerat det mesta.

Poäng mot Djurgården
Möller 1+4
Lindström 2+1
Lindholm 0+1

Så man kan enkelt se ett mönster där denna kedja ligger bakom målen mot oss. Värt att notera är dock hur ofarliga deras tre andra kedjor är. Tillsammans har de legat bakom två mål på fyra matcher, vilket är ofattbart uselt. Det har varit Skellefteås grundproblem under hela säsongen, och ett lag som är så felbyggt ska inte kunna förmå att ta sig till en SM-final.

Kör vi på som vi gjort under hela säsongen så kommer vi slå Skellefteå i fyra matcher, det är jag fullkomligt övertygad om.
Praetori
Inlägg: 13752
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Semifinal 1: Djurgårdens IF - Skellefteå 3/4-2018

Inlägg av Praetori »

Andspe skrev:
DIFtomppa skrev:Bourque lär ju inte spela när man inte hört något än från DIFs sida eller nån annanstans
Det är slutspel. Info gällande huruvida han spelar eller ej lär dyka upp 1 timme innan matchstart.
Han kommer nog inte spela mer för oss om jag hört rätt. Ytterligare komplikationer har uppstått med grabbens hans. Fruktansvärt tråkigt och jag förstår helt och hållet hans beslut.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
bolja
Inlägg: 70
Blev medlem: 2013-11-16

Re: Semifinal 1: Djurgårdens IF - Skellefteå 3/4-2018

Inlägg av bolja »

Praetori skrev:
Andspe skrev:
DIFtomppa skrev:Bourque lär ju inte spela när man inte hört något än från DIFs sida eller nån annanstans
Det är slutspel. Info gällande huruvida han spelar eller ej lär dyka upp 1 timme innan matchstart.
Han kommer nog inte spela mer för oss om jag hört rätt. Ytterligare komplikationer har uppstått med grabbens hans. Fruktansvärt tråkigt och jag förstår helt och hållet hans beslut.
På eliteprospects står det ang Bourke :
Confirmed Dif to Retired 28/3
Praetori
Inlägg: 13752
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Semifinal 1: Djurgårdens IF - Skellefteå 3/4-2018

Inlägg av Praetori »

bolja skrev:
Praetori skrev:
Andspe skrev:
DIFtomppa skrev:Bourque lär ju inte spela när man inte hört något än från DIFs sida eller nån annanstans
Det är slutspel. Info gällande huruvida han spelar eller ej lär dyka upp 1 timme innan matchstart.
Han kommer nog inte spela mer för oss om jag hört rätt. Ytterligare komplikationer har uppstått med grabbens hans. Fruktansvärt tråkigt och jag förstår helt och hållet hans beslut.
På eliteprospects står det ang Bourke :
Confirmed Dif to Retired 28/3
Ja men det var för att han kort innan det meddelat att nuvarande säsong skulle vara hans sista. Inte att han pensionerade sig den 28e. Hoppas det går bra för grabben hans bara. Huruvida Burken spelar hockey mer är sekundärt i sammanhanget.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
EspenK
Inlägg: 9042
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: Semifinal 1: Djurgårdens IF - Skellefteå 3/4-2018

Inlägg av EspenK »

Liten genomgång av kedjorna.

Lundh Ljungh Possler Börjar hitta mer och mer rätt. Om Ljunfgh kan vinna lite närkamper som i slutet mot Linköping kan de kompensera rätt bra för förlusten av Bourque och Engqvist.

Eriksson Vejde Bergfors Vejde har dragit ner kedjan efter sin skada. Kan han komma upp lite så är de en farlig enhet att möta. Skulle vilja matcha dem mot Skellefteås första lina.

Ridderwall Linus J Ahlen Vår bästa kedja under kvarten. Linus och Ahlen går rätt på mål. Kommer att behövas mot saik.

Fjällby Davidsson Davidsson Har det jobbigt i egen zon men är grymma i offensiven. Och då tycker jag att Davidssons x2 har en växel till mot vad man sett i kvarten.

Extra Brodin: Har sett kantig ut och inte lyckats hålla i pucken på det sätt man önskar. Kommer att spela mer i semi om det inte kuggar i. Skön kille att kunna slänga in.

Kör nu boys. Såna här chanser kommer inte så ofta för en spelare och framförallt inte för Djurgården. KÖR!
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Semifinal 1: Djurgårdens IF - Skellefteå 3/4-2018

Inlägg av Kall-El »

Härlig starttid med 19:30.
Tyvärr säger dock magen att vi åker på stryk här pga en storspelade aik-målvakt
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7160
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Semifinal 1: Djurgårdens IF - Skellefteå 3/4-2018

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Oerhört viktig match. :shock:

Statistiskt sett är det klart bättre att möta huvudjägarna i final.
De brukar vara rätt vassa på att ta sig till final, väl där torskar de nästan alltid och verkar samla på silver.

Det här kan verkligen sluta hur fan som helst.
Ska jag köra ett fegt tips så får det bli att de som vinner ikväll tar hem denna serie.

Vi hade flyt som undvek hv i kvarten. Det fick vi igen nu när vi istället för Fisk eller Kaffe fick huvudjägarna.
Men som experterna säger, ska man vinna guld måste man kunna slå alla lag.
Någon som tror på det?
4 segrar kvar
Skriv svar