Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Stulle
Inlägg: 1219
Blev medlem: 2010-11-23
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Älvsjö

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Stulle »

mb81 skrev:
Donkels-2.0 skrev:Jag undrar vad man tänker göra med dom där 16 miljonerna från nyemissionen får jag höra att en endaste krona kommer att avsättas till något fjolligt PK projekt så kommer jag att sälja mina aktier sanna mina ord!!!
Vad är fjolligt pk-projekt? Om just dessa pengar kommer gå till tex ishocky för alla eller andra så kallade fjolliga pk-projekt vet jag inte. Men som jag fattat det kommer den största delen gå in i verksamheten så man kan stärka Djurgården hockey på lång sikt men även göra att vi kan spetsa a-laget mer än vad vi skulle kunna göra innan.
Det är också väldigt viktigt med ett högt eget kapital nu. Det kommer höjas stegvis de närmaste åren och kraven kommer ligga på 10 miljoner om jag minns rätt(orka inte googla nu). Vi ligger väl där redan nu men bra att ha lite till godo också om man gör sämre resultat något år.
Det ska bli jäkligt spännande att se år 2022 om det blir massdegraderingar i de tre högsta serierna.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Praetori
Inlägg: 13764
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Praetori »

Stulle skrev:
mb81 skrev:
Donkels-2.0 skrev:Jag undrar vad man tänker göra med dom där 16 miljonerna från nyemissionen får jag höra att en endaste krona kommer att avsättas till något fjolligt PK projekt så kommer jag att sälja mina aktier sanna mina ord!!!
Vad är fjolligt pk-projekt? Om just dessa pengar kommer gå till tex ishocky för alla eller andra så kallade fjolliga pk-projekt vet jag inte. Men som jag fattat det kommer den största delen gå in i verksamheten så man kan stärka Djurgården hockey på lång sikt men även göra att vi kan spetsa a-laget mer än vad vi skulle kunna göra innan.
Det är också väldigt viktigt med ett högt eget kapital nu. Det kommer höjas stegvis de närmaste åren och kraven kommer ligga på 10 miljoner om jag minns rätt(orka inte googla nu). Vi ligger väl där redan nu men bra att ha lite till godo också om man gör sämre resultat något år.
Det ska bli jäkligt spännande att se år 2022 om det blir massdegraderingar i de tre högsta serierna.
SHL är på tok för fega. Det finns ju inte en sportmössa att de degraderar någon från högsta serien om de missar kraven. Det skulle möjligen vara om någon av gulligull-klubbarna som det vurmas för har hamnat i Allsvenskan och man kan få upp dem på så sätt (genom att degradera någon förening som spelar i SHL på sportsliga meriter men inte har strukturen/kapitalet).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
mb81
Inlägg: 8666
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Praetori skrev:
Stulle skrev:
mb81 skrev:
Donkels-2.0 skrev:Jag undrar vad man tänker göra med dom där 16 miljonerna från nyemissionen får jag höra att en endaste krona kommer att avsättas till något fjolligt PK projekt så kommer jag att sälja mina aktier sanna mina ord!!!
Vad är fjolligt pk-projekt? Om just dessa pengar kommer gå till tex ishocky för alla eller andra så kallade fjolliga pk-projekt vet jag inte. Men som jag fattat det kommer den största delen gå in i verksamheten så man kan stärka Djurgården hockey på lång sikt men även göra att vi kan spetsa a-laget mer än vad vi skulle kunna göra innan.
Det är också väldigt viktigt med ett högt eget kapital nu. Det kommer höjas stegvis de närmaste åren och kraven kommer ligga på 10 miljoner om jag minns rätt(orka inte googla nu). Vi ligger väl där redan nu men bra att ha lite till godo också om man gör sämre resultat något år.
Det ska bli jäkligt spännande att se år 2022 om det blir massdegraderingar i de tre högsta serierna.
SHL är på tok för fega. Det finns ju inte en sportmössa att de degraderar någon från högsta serien om de missar kraven. Det skulle möjligen vara om någon av gulligull-klubbarna som det vurmas för har hamnat i Allsvenskan och man kan få upp dem på så sätt (genom att degradera någon förening som spelar i SHL på sportsliga meriter men inte har strukturen/kapitalet).
Redan nu finns det flera klubbar som ligger risigt till att klara 4 mille i eget kapital. Malmö lär göra mångmiljonförlust om de inte räddas upp av ett långt slutspel. Och de har bara runt 6 mille i eget kapital. Vad händer om de vilket de lär hamna har under 4 mille?
Luleå,Örebro och Linköping lär också ligga på gränsen. Men som vanligt lär inget hända. Lite trolleri med siffror så är det lugnt.
SHL om de nu ska ha krav måste verkligen börja efterleva de. Annars kommer inga lag bry sig.
Praetori
Inlägg: 13764
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Praetori »

mb81 skrev:
Praetori skrev:
Stulle skrev:
mb81 skrev:
Donkels-2.0 skrev:Jag undrar vad man tänker göra med dom där 16 miljonerna från nyemissionen får jag höra att en endaste krona kommer att avsättas till något fjolligt PK projekt så kommer jag att sälja mina aktier sanna mina ord!!!
Vad är fjolligt pk-projekt? Om just dessa pengar kommer gå till tex ishocky för alla eller andra så kallade fjolliga pk-projekt vet jag inte. Men som jag fattat det kommer den största delen gå in i verksamheten så man kan stärka Djurgården hockey på lång sikt men även göra att vi kan spetsa a-laget mer än vad vi skulle kunna göra innan.
Det är också väldigt viktigt med ett högt eget kapital nu. Det kommer höjas stegvis de närmaste åren och kraven kommer ligga på 10 miljoner om jag minns rätt(orka inte googla nu). Vi ligger väl där redan nu men bra att ha lite till godo också om man gör sämre resultat något år.
Det ska bli jäkligt spännande att se år 2022 om det blir massdegraderingar i de tre högsta serierna.
SHL är på tok för fega. Det finns ju inte en sportmössa att de degraderar någon från högsta serien om de missar kraven. Det skulle möjligen vara om någon av gulligull-klubbarna som det vurmas för har hamnat i Allsvenskan och man kan få upp dem på så sätt (genom att degradera någon förening som spelar i SHL på sportsliga meriter men inte har strukturen/kapitalet).
Redan nu finns det flera klubbar som ligger risigt till att klara 4 mille i eget kapital. Malmö lär göra mångmiljonförlust om de inte räddas upp av ett långt slutspel. Och de har bara runt 6 mille i eget kapital. Vad händer om de vilket de lär hamna har under 4 mille?
Luleå,Örebro och Linköping lär också ligga på gränsen. Men som vanligt lär inget hända. Lite trolleri med siffror så är det lugnt.
SHL om de nu ska ha krav måste verkligen börja efterleva de. Annars kommer inga lag bry sig.
Klubbar som Malmö mfl har ju trollgubbar med djupa fickor som välgörare i bakgrunden. Kommer det till sådana diskussioner så brukar finanserna lösa sig tyvärr.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Frankie
Inlägg: 895
Blev medlem: 2018-02-16

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Frankie »

Mattias_87 skrev:
Donkels-2.0 skrev:Jag undrar vad man tänker göra med dom där 16 miljonerna från nyemissionen får jag höra att en endaste krona kommer att avsättas till något fjolligt PK projekt så kommer jag att sälja mina aktier sanna mina ord!!!
Det är väl inte meningen att man tänkt sätta sprätt på allt.
Citat ifrån vad som lades ut på hemsidan:

"– Förutom att kunna erbjuda medlemmar och supportrar en aktie som är efterfrågad är syftet för oss att ge oss en starkare kapitalbas för att kunna utveckla Djurgården Hockey lite snabbare, säger Jenny Silfverstrand VD för Djurgården Hockey.
Djurgården är organisatoriskt och ekonomiskt ett stabilt mittenlag i SHL just nu. Men vi vill mer.
– Vi vill snabba på processen med att nå topp fyra år efter år. Just nu befinner vi oss i ett läge där enbart sportslig framgång ger oss mer utrymme att satsa. Vi ska hamna i position där vi har en kapitalbas att satsa ifrån. Det här handlar inte om att vi ska bygga ett eller två superlag. Det här handlar om att stärka organisationen i alla led för att kunna bygga starkare och vassare lag säsong efter säsong. Den kapitalbasen kan vi ta in via den här nyemissionen, fortsätter Jenny.
"

Hela artikeln: http://www.difhockey.se/artikel/bxpfaj6 ... nyemission


Jag tror att nyemissionen främst var tillför att ligga före i tid och säkra att man klarar de framtida hårdare kraven på 10miljoner i eget kapital för SHL-elitlicens.

Artikel här om det:
http://www.hockeysverige.se/2017/06/17/ ... t-kapital/


Sen om man kan förvalta emissionspengarna väl så bör väl 16 miljoner "på kontot" kunna generera en hel del i avkastning om man inte behöver slösa bort dom på legoknektar någon enstaka säsong.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av android »

Praetori skrev:
mb81 skrev:
Praetori skrev:
Stulle skrev:
mb81 skrev: Vad är fjolligt pk-projekt? Om just dessa pengar kommer gå till tex ishocky för alla eller andra så kallade fjolliga pk-projekt vet jag inte. Men som jag fattat det kommer den största delen gå in i verksamheten så man kan stärka Djurgården hockey på lång sikt men även göra att vi kan spetsa a-laget mer än vad vi skulle kunna göra innan.
Det är också väldigt viktigt med ett högt eget kapital nu. Det kommer höjas stegvis de närmaste åren och kraven kommer ligga på 10 miljoner om jag minns rätt(orka inte googla nu). Vi ligger väl där redan nu men bra att ha lite till godo också om man gör sämre resultat något år.
Det ska bli jäkligt spännande att se år 2022 om det blir massdegraderingar i de tre högsta serierna.
SHL är på tok för fega. Det finns ju inte en sportmössa att de degraderar någon från högsta serien om de missar kraven. Det skulle möjligen vara om någon av gulligull-klubbarna som det vurmas för har hamnat i Allsvenskan och man kan få upp dem på så sätt (genom att degradera någon förening som spelar i SHL på sportsliga meriter men inte har strukturen/kapitalet).
Redan nu finns det flera klubbar som ligger risigt till att klara 4 mille i eget kapital. Malmö lär göra mångmiljonförlust om de inte räddas upp av ett långt slutspel. Och de har bara runt 6 mille i eget kapital. Vad händer om de vilket de lär hamna har under 4 mille?
Luleå,Örebro och Linköping lär också ligga på gränsen. Men som vanligt lär inget hända. Lite trolleri med siffror så är det lugnt.
SHL om de nu ska ha krav måste verkligen börja efterleva de. Annars kommer inga lag bry sig.
Klubbar som Malmö mfl har ju trollgubbar med djupa fickor som välgörare i bakgrunden. Kommer det till sådana diskussioner så brukar finanserna lösa sig tyvärr.
Liksom det gjort för DIF ett antal gånger. Bra att vi verkar ha mer koll nuförtiden.
Född till sportchef.
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Skidlöparn »

Nu har alltså Jacob Josefson blivit far! Kanske dags att åka hem till Sverige så barnet får växa upp med resten av sin familj? :wink: Lär ju inte bli nån pseudoklubb i en liten Rysslandshåla iaf om han ska tillbaka till Europa!
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av sensei »

Börjar bli otålig nu med vissa förlängningar. Jättekul med nuvarande framgångar men det finns en framtid också.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7186
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Praetori skrev:
EspenK skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:http://hockeynews.se/articles/2372/

Deprimerande läsning. Är i år det gäller. Kan annars dröja ett tag. 50 år?
Den där artikeln lär inte få sponsorerna att flockas runt DIF.
Jocke drar ner på förväntningarna inför nästa säsong. Med rätta. Kommer dröja 3-5 år innan vi kan ställa ett lika bra lag på isen. Vi måste ju förlita oss på att få fram egna produkter alt. värva chansningar som kan gå hem. Nästa år tappar vi troligtvis halva laget och kommer med all sannolikhet inte att få samma bredd som nu. Tror play in kommer vara målet nästa säsong.
Jocke menar ju att vi inte kan konkurrera så länge Stockholms stad vägrar att ge laget villkor som gör att man kan konkurrera med andra klubbar ekonomiskt.

Med det sagt: Det här är säsongen. Kör!
Jag gillar inte alls det underförstådda att man ställer Brodin mot Ahlén. Även om det bara är en förhandlingstaktik för föreningen så känns det ruttet. Det är stomspelare som varit med på hela resan och som inte borde vara snordyra och jag skulle verkligen inte vilja möta dem i något annat lag heller.
Som sagt. Tråkig artikel och väldigt pessimistisk.
Visst kan vi fortsätta tycka synd om oss. Men varför då gå ut och säga att vi ska vara Sverigeledande inom några år om vi nu inom överskådlig tid kommer vara den fattiga kusinen från huvudstaden?
Har det hänt något i år?
Är det nya lik som trillat ur garderoben?
Feltolkning av journalisten?

Hursom, smolk i glädjebägaren.

Och ingen rör Urbom. Han ska vara kvar i DIF.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1849
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Andspe »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Praetori skrev:
EspenK skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:http://hockeynews.se/articles/2372/

Deprimerande läsning. Är i år det gäller. Kan annars dröja ett tag. 50 år?
Den där artikeln lär inte få sponsorerna att flockas runt DIF.
Jocke drar ner på förväntningarna inför nästa säsong. Med rätta. Kommer dröja 3-5 år innan vi kan ställa ett lika bra lag på isen. Vi måste ju förlita oss på att få fram egna produkter alt. värva chansningar som kan gå hem. Nästa år tappar vi troligtvis halva laget och kommer med all sannolikhet inte att få samma bredd som nu. Tror play in kommer vara målet nästa säsong.
Jocke menar ju att vi inte kan konkurrera så länge Stockholms stad vägrar att ge laget villkor som gör att man kan konkurrera med andra klubbar ekonomiskt.

Med det sagt: Det här är säsongen. Kör!
Jag gillar inte alls det underförstådda att man ställer Brodin mot Ahlén. Även om det bara är en förhandlingstaktik för föreningen så känns det ruttet. Det är stomspelare som varit med på hela resan och som inte borde vara snordyra och jag skulle verkligen inte vilja möta dem i något annat lag heller.
Som sagt. Tråkig artikel och väldigt pessimistisk.
Visst kan vi fortsätta tycka synd om oss. Men varför då gå ut och säga att vi ska vara Sverigeledande inom några år om vi nu inom överskådlig tid kommer vara den fattiga kusinen från huvudstaden?
Har det hänt något i år?
Är det nya lik som trillat ur garderoben?
Feltolkning av journalisten?

Hursom, smolk i glädjebägaren.

Och ingen rör Urbom. Han ska vara kvar i DIF.
Känns som Jocke vill förmedla kritik mot Stockholms stad. Dock så förmedlar han en annan känsla.
Måste kännas jobbigt att planerna på ett Globen 2.0 skjuts in i framtiden. Vi som klubb behöver en renoverad arena och bättre träningsmöjligheter som egentligen bör vara i världsklass. Vill vi behålla våra juniorer ett år till så behöver utvecklingen vara bättre hos oss än i NHL. Det är synd att alla beslut ska dra ut på tiden, men den sista överläggningen känns sund. Går man in och tittar på de evenemangsbokningar som ligger i Globen så är det svårt att se hur det ska gå ihop att både vi, aik och evenemangen ska kunna dela på tiderna. Det bästa hade varit att riva Hovet, bygga ett nytt större Hovet och bygga om Annexet till den träningsanläggning som Annexet skulle vara från första början.
Och beslutsfattandet bör gå bra mycket snabbare än vad det gör nu.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8121
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Mattias_87 »

Andspe skrev:Går man in och tittar på de evenemangsbokningar som ligger i Globen så är det svårt att se hur det ska gå ihop att både vi, aik och evenemangen ska kunna dela på tiderna. Det bästa hade varit att riva Hovet, bygga ett nytt större Hovet och bygga om Annexet till den träningsanläggning som Annexet skulle vara från första början.
Och beslutsfattandet bör gå bra mycket snabbare än vad det gör nu.
Ja det bästa hade ju varit att riva Hovet och bygga en ny arena på samma plats, men det kommer aldrig att hända tyvärr. Bara idag läste jag på SVT Nyheter att Stockholms stad går 100 miljoner back om året på Tele2 arena och man lär ju knappast bygga en ny nu. Man vill ju försöka få fler evenemang att flyttas från Globen till Tele2 arena men det verkar inte så populärt.
Avskaffa tre mot tre.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Kall-El »

inte direkt konstigt att stora dyra broilerarenor går back.
Hade politikerna lyssnat på klubbarna och byggt en arena anpassad efter deras behov hade det blivit mycket billigare att bygga och mycket billigare att "hålla igång".
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av minalman »

Kall-El skrev:inte direkt konstigt att stora dyra broilerarenor går back.
Hade politikerna lyssnat på klubbarna och byggt en arena anpassad efter deras behov hade det blivit mycket billigare att bygga och mycket billigare att "hålla igång".
Bajen fyller Tele2 varje omgång och vi är på god väg mot ett hyggligt snitt. Vilken typ av arena syftar du på, som skulle passat klubbarnas behov bättre?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Kall-El »

Nu vidhåller jag att tele2 är för stor till att börja med.
Runt 20 000 hade varit mer lagom.
Du hade också kunnat bygga en billigare arena som inte "ser lika prålig ut" istället för att slå på stora trumman och bygga en "ikonbyggnad".
Bara att jämföra med gröthalsarnas arena....
Användarvisningsbild
TheForsa
Inlägg: 433
Blev medlem: 2012-09-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av TheForsa »

kaminor skrev:
mb81 skrev:Här har vi iaf media som nämner Palushajryktet!

http://www.hockeypuls.se/ishockey/shl/k ... ket-rykten
Det har snackats en del om Djurgården.

– Ja, jag har hört det snackats en del om det. En av mina närmaste vänner spelar där och det spär väl på ryktena lite.
Är det Engqvist som är en av hans närmaste vänner?
Ja, de e Ante han är väldigt bra vän med enligt han själv.
Låst