Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7177
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Praetori skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Ska kolla in Alsing ikväll och ge honom en ny ärlig bedömning. Det jag sett hittills är Nej Tack.
Har bara tittat extra på killen efter att han blivit aktuell, kanske har han varit i en svacka på slutet?
Gjorde kanske en strålande höst?
Bra arbetsmoral, en förutsättning för att lira hos oss. Kolla bara hur nytta Hank och Ahlén har varit för att de verkligen går all-in för spelsystemet, trots att de inte skulle platsa i många SHL-linor över kvalstrecket.
Ska han ersätta Falk då menar du? Annars tycker jag Alsing tvärtom sett ut att vara en spelande back före en viljestark back. Och av det jag sett, en rätt medioker spelande back.

Som jag förstått det riskerar vi att tappa Lagesson (satan vad bra han är..FÖRLÄNG!!).
Högga, Hulta, Pettersson, Bernhardt, Urbom, Johansson hoppas jag blir kvar.

Att då ersätta Lagesson med Alsing vore ett rejält nerköp.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4783
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av diftobbe89 »

sensei skrev:
diftobbe89 skrev:Frågan är om inte Ridderwall försvinner om vi har värvat Lilja, någonting säger mig att vi tappar honom eller Lundh nu.

En fågel viskade också i mitt öra att varken Possler eller Ahlén var så aktuella att förlänga med när ungefär halva säsongen var spelad men att det kan komma att ändras med tanke på hur båda levererat senare delen av säsongen, ingen av dom kan väl vara pissdyr heller.
Possler i all ära med det är Ahlén som det bara måste förlängas med. En riktig slutspelsgigant.
Possler slipper jag gärna men tror ledningen gillar honom.

Ahlén är en hjälte och borde redan vara signad.
Spela fult
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4783
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av diftobbe89 »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Ska kolla in Alsing ikväll och ge honom en ny ärlig bedömning. Det jag sett hittills är Nej Tack.
Har bara tittat extra på killen efter att han blivit aktuell, kanske har han varit i en svacka på slutet?
Gjorde kanske en strålande höst?
Om du ens får se honom, dom kanske rullar på sju backar för sist jag kollade var han knappt ordinarie.
Spela fult
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ciirree »

Olle Alsing har en fin offensiv uppsida med bra förstapass, bra blick för spelet och jättebra skott. Att en back i den åldern behöver finslipas är väl inget nytt. Nyman har gjort ett jättebra jobb hittills dessutom.

Positivt att han redan testat på en säsong i SHL också.
B.I.B.A
Inlägg: 2834
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av B.I.B.A »

ciirree skrev:Olle Alsing har en fin offensiv uppsida med bra förstapass, bra blick för spelet och jättebra skott. Att en back i den åldern behöver finslipas är väl inget nytt. Nyman har gjort ett jättebra jobb hittills dessutom.

Positivt att han redan testat på en säsong i SHL också.
Kan bli en ny Norell/Press också. Har inte sett honom spela, men av det man hört är han svag bakåt och ställer till det för sina medspelare ibland. Det är inte heller säkert att det offensiva lyfter på SHL-nivå.

Falk borde stått på tillväxt i Allsvenskan något år. Tror fortfarande han kan bli en bra SHL-back med tiden. Hoppas man har bra kontakt med AOM som blir kontraktslös och inte spelat särskilt mycket. Linus Arnesson är också en egen kille som inte borde behöva spela bort sin karriär i skitlag.
Avgå Jocke.
mb81
Inlägg: 8663
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

ciirree skrev:Olle Alsing har en fin offensiv uppsida med bra förstapass, bra blick för spelet och jättebra skott. Att en back i den åldern behöver finslipas är väl inget nytt. Nyman har gjort ett jättebra jobb hittills dessutom.

Positivt att han redan testat på en säsong i SHL också.
Olle får mycket skit i Leksand men det fick ju även Hultström där. De har väldigt svårt för den spelartypen bland leksandsfansen. Iofs lite kvalitetsskillnad där men ni förstår mig.
Sen verkar han väl vara lite upp och ner men han är 21 år. Han skulle redan varit i SHL om han bara var upp.
Sen pratar vi nog en kille som förmodligen inte kommer vara topp-6 back än och kanske till och med blir utlånad kommande säsong. Det är väl verkligen en värvning för framtiden.
Användarvisningsbild
Think if...
Inlägg: 471
Blev medlem: 2014-03-17
Ort: Stockholm, Sweden
Kontakt:

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Think if... »

diftobbe89 skrev:
sensei skrev:
diftobbe89 skrev:Frågan är om inte Ridderwall försvinner om vi har värvat Lilja, någonting säger mig att vi tappar honom eller Lundh nu.

En fågel viskade också i mitt öra att varken Possler eller Ahlén var så aktuella att förlänga med när ungefär halva säsongen var spelad men att det kan komma att ändras med tanke på hur båda levererat senare delen av säsongen, ingen av dom kan väl vara pissdyr heller.
Possler i all ära med det är Ahlén som det bara måste förlängas med. En riktig slutspelsgigant.
Possler slipper jag gärna men tror ledningen gillar honom.

Ahlén är en hjälte och borde redan vara signad.
Absolut, vill verkligen se Ahlén nästa år också
Using Tapatalk
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4783
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av diftobbe89 »

mb81 skrev:
ciirree skrev:Olle Alsing har en fin offensiv uppsida med bra förstapass, bra blick för spelet och jättebra skott. Att en back i den åldern behöver finslipas är väl inget nytt. Nyman har gjort ett jättebra jobb hittills dessutom.

Positivt att han redan testat på en säsong i SHL också.
Olle får mycket skit i Leksand men det fick ju även Hultström där. De har väldigt svårt för den spelartypen bland leksandsfansen. Iofs lite kvalitetsskillnad där men ni förstår mig.
Sen verkar han väl vara lite upp och ner men han är 21 år. Han skulle redan varit i SHL om han bara var upp.
Sen pratar vi nog en kille som förmodligen inte kommer vara topp-6 back än och kanske till och med blir utlånad kommande säsong. Det är väl verkligen en värvning för framtiden.
Vad händer med Alsing och Bemström om Leksand skulle ta klivet upp, ändras förutsättningarna då eller är dom våra spelare oavsett?
Spela fult
Användarvisningsbild
Think if...
Inlägg: 471
Blev medlem: 2014-03-17
Ort: Stockholm, Sweden
Kontakt:

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Think if... »

DRC skrev:
mb81 skrev:
South_Exil skrev:
mb81 skrev:
Stavhoppet skrev:Skulle ju vara väldigt tråkigt om vi missar Molin.

Han känns oerhört mkt hetare än Ågren, Strandberg, Lang osv.

Jag hoppas att det är så att det kan bli lite enklare att värva spelare efter att ha gått vidare till minst semi nu.
Såklart tråkigt att Molin verkar välja Malmö. Men tycker ändå en spelare som Bemström är mer spännande. Molin är trots allt 25 och börjar väl närma sig sin peak. Dessutom brukar en vinst i poängligan dra upp priset en hel del. Spelare som Ågren, Bemström och Lang(om han är aktuell) kostar bra mycket mindre än Molin.

Hoppas Alsing och Bemström är helt klara så de inte stannar i Leksand om Leksand går upp.

Sen tror jag också att det blir lättare att hitta värvningar när man både kom tvåa i serien och minst till semi i slutspelet.
Känner mig oerhört tveksam till en sign av Alsing särskilt med det faktumet att vi signat nytt med Bernhardt. De har lite samma uppsidor även om jag bedömer DB mer rejäl och OA mer rörlig.

Tittar vi på backsidan och räknar att vi ska ha 8 backar plus en junis så kan jag inte fatta var Alsing ska in.

Marcus Högström | 19/20 + 2 options år
Tom Nilsson | 18/19 + optionsår
Marcus Fagerudd | 18/19 utlånad 17/18 till Mora
Jesper Pettersson | 18/19
Linus Hultström | 18/19
Daniel Bernhard | 18/19

Förutsätter följande:

Fagerudd fortsatt utlånad.
5 på kontrakt.
Ersätt Lagesson (toppback som vi troligen tappar). Vill ha en allroundback med fokus på det defensiva.
Förläng med Urbom alternativ motsvarande utspräglad def back. Andreas Englund??
Ev byt ut Falk. Här passar inte Alsing in.
Lyft upp Simon Johansson truppen.


Ser inte hur vi ska kunna ta in Alsing utan att uppenbart försvaga backsidan!

Edit:
Lyfte in kontraktsläget från förstasidan. Ber admin/Frasse ändra till David samt stavning på efternamnet! :) :)
Tycker Falk ut och Alsing in känns väldigt bra. Här får vi in en spelande back som gör det lättare för oss att spela med hög fart även i de lägre backparen. Dessutom är Alsing bara 21 och det känns som han har riktigt hög potential medans Falk nått så långt han kan med sina begränsade förutsättningar.
Vi har ändå rätt bra ställt med så kallade defensiva backar med Pettersson,Nilsson, Urbom(räknar med att han får förlängt)och en eventuell ersättare för Lagesson.

Jag är helt lugn med backsidan till nästa år.
Fast att jämföra Falk [ut] med Alsing [in] är som att byta en halvrisig hammare mot en bättre såg. Hur bra sågen än är (eller kan bli så) kommer den inte hjälpa dig slå i några spik.
Lika sant som att om man bara har en hammare ser allting ut som en spik
Using Tapatalk
Manijock
Inlägg: 7832
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Manijock »

DRC skrev:
Fast att jämföra Falk [ut] med Alsing [in] är som att byta en halvrisig hammare mot en bättre såg. Hur bra sågen än är (eller kan bli så) kommer den inte hjälpa dig slå i några spik.
Den där metaforen är guld för övrigt. Även om jag bestämt hävdar att "hammaren" inte lyckats slå ner ens en halvsned spik denna säsongen. Fan vet om inte handtaget på en såg slår ner spik bättre.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ciirree »

Mer eller mindre bekräftat för Hockeynews idag att många spelare kommer lämna. Några man helt enkelt inte kommer överens med, några byter klubb etc.

Om jag får gissa helt fritt efter den artikeln så tror jag följande kommer lämna:

Forwards
Ljungh, Johansson, Ahlén (slutar), Bourque (slutar), Fjällby (Washington), Vejdemo (Montreal), J Davidsson (Columbus), Possler, Lundh.
Signar nytt: Strandberg, Brodin, Ridderwall.


Backar
Urbom.
Signar nytt: Falk, Lagesson (ny utlåning).

Målvakter
Eriksson.
Detblir3poäng
Inlägg: 2190
Blev medlem: 2017-02-14

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Detblir3poäng »

Han allsing verkar vara bänkad ikväll. Verkar ju inte jättelovande men jag har inte sett honom spela så ska inte säga så mycket. Men att inte vara solklar ordinarie i ett allsvenskalag tycker jag ringer dåligt.
South_Exil
Inlägg: 788
Blev medlem: 2016-01-28

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av South_Exil »

Om vi skulle ha någon back från Leksand så skulle det vara Bertov eller Norén.
Båda de vore klockrena ersättare till Falk. Perfekta backar i lägre hierarki.
Rejäla, positionssäkra. Bra förstapass.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4783
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av diftobbe89 »

South_Exil skrev:Om vi skulle ha någon back från Leksand så skulle det vara Bertov eller Norén.
Båda de vore klockrena ersättare till Falk. Perfekta backar i lägre hierarki.
Rejäla, positionssäkra. Bra förstapass.
Verkligen, Bertov borde vi ta rakt av.
Spela fult
mb81
Inlägg: 8663
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Här har vi iaf media som nämner Palushajryktet!

http://www.hockeypuls.se/ishockey/shl/k ... ket-rykten
Låst