Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Fiskmaesen
Inlägg: 217
Blev medlem: 2011-03-29
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av Fiskmaesen »

Ramsan som rullade i slutet av matchen idag. Hoppas den försvinner illa kvickt - Den är väldigt synonym med "Leksing tills jag dör" iaf i min värld..
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8117
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av Mattias_87 »

Något jag har tänkt på denna säsong är att klacken alltid säljs slut sist av alla sektioner. För några år sedan var klacken den populäraste sektionen. Nu får vi folk som står i klacken på grund av att det är slutsålt i övriga arenan/skymd sikt.

En väldigt tråkig utveckling. Hoppas på bättring í slutspelet.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7176
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Mattias_87 skrev:Något jag har tänkt på denna säsong är att klacken alltid säljs slut sist av alla sektioner. För några år sedan var klacken den populäraste sektionen. Nu får vi folk som står i klacken på grund av att det är slutsålt i övriga arenan/skymd sikt.

En väldigt tråkig utveckling. Hoppas på bättring í slutspelet.
Och ändå skylls det på klackturister. Brukar även gnällas på att det inte är de riktiga grabbarna som står i klacken vid tex utsålda matcher. Men varför har nu inte de riktiga grabbarna årskort? Är ju knappast en kostnadsfråga. Eller varför kan de inte köpa biljett i tid?

Jag är för övrigt glad att ”En hora på linjen” inte hörts på ett bra tag under hockeymatcherna. Dessvärre brölades den ut på bortamatchen i svenska cupen nu senast.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
altsich
Inlägg: 79
Blev medlem: 2010-10-05
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av altsich »

Är det dags att hedra hunden Leif i denna matchen? Kanske dra igång den inför tredje?
Tycker det var ett tag sen nu

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Användarvisningsbild
Millwall
Inlägg: 415
Blev medlem: 2010-04-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av Millwall »

Donkels-2.0 skrev:Förövrigt var det många fotbollsfyllon som dök upp på hockeyn och det märktes dels på alla små 15 åriga snorungar som tog "min" plats i klackbaren(vad fan gör dom där jävla pajasvakterna där egentligen man skulle lika bra kunna ersätta dom med en rauk) samt den totala avsaknaden av intelligens hos dessa brölande fotbollsmuppar
Buhu... Fick du inte sippa på din Gin & Tonic i lugn och ro. Din stackare.
Pogue Mahone
Inlägg: 447
Blev medlem: 2010-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av Pogue Mahone »

tycker stämningen är sådär i slutspelet än så länge, håller ni med? och vad beror det på? något måste ändras i min mening. Är det så att mycket av de drivande och "ledargestalterna" som står i klacken och drar igång allt i fotboll t.ex inte är intressade av slutspelet? eller vad beror detta på?
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av Daniel942 »

Pogue Mahone skrev:tycker stämningen är sådär i slutspelet än så länge, håller ni med? och vad beror det på? något måste ändras i min mening. Är det så att mycket av de drivande och "ledargestalterna" som står i klacken och drar igång allt i fotboll t.ex inte är intressade av slutspelet? eller vad beror detta på?
Blev bra igår när folk tog ansvar i tredje. Vi visar att vi kan och att problemet ligger i att ingen tar tag i det. Sen står det ju massa jävla barnfamiljer och 60+ i klacken samt folk som sitter ner (!). Där har vi bekymmer.
DIF!
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8117
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av Mattias_87 »

Skulle man inte kunna förbättra problemet med fel folk i klacken igenom att inte utöka klacken och att JK mailar ut en biljettlänk där man köper biljett till klacken och kanske även sprider på deras egna Facebook och Twitter? Barnfamiljer och pensionärer följer nog inte där i lika stor utsträckning.
Avskaffa tre mot tre.
Pogue Mahone
Inlägg: 447
Blev medlem: 2010-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av Pogue Mahone »

Jo något måste göras iaf. Nu var själv inte i klacken utan på aktivsitt men det ser onekligen ut som väldigt mycket icke klack folk i just klacksektionen. Vet själv att om det e stora klickar runt om en som inte tar i och sjunger blir det svårare att göra det själv. Klacken måste vara för klack folk oavsett om det blir 100 platser lediga där eller inte. just nu känns det som att den kvävs sakta men säkert.
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av Daniel942 »

Pogue Mahone skrev:Jo något måste göras iaf. Nu var själv inte i klacken utan på aktivsitt men det ser onekligen ut som väldigt mycket icke klack folk i just klacksektionen. Vet själv att om det e stora klickar runt om en som inte tar i och sjunger blir det svårare att göra det själv. Klacken måste vara för klack folk oavsett om det blir 100 platser lediga där eller inte. just nu känns det som att den kvävs sakta men säkert.
Aktiv Sittplats måste rycka upp sig också. Jag gav allt igår men ändå fick jag inte med många runtom.
Mattias_87 skrev:Skulle man inte kunna förbättra problemet med fel folk i klacken igenom att inte utöka klacken och att JK mailar ut en biljettlänk där man köper biljett till klacken och kanske även sprider på deras egna Facebook och Twitter? Barnfamiljer och pensionärer följer nog inte där i lika stor utsträckning.
Mjaaa. Tror det är lite tillsägningar från rätt folk som fungerar bäst faktiskt. Ser man folk som sitter ner, inte sjunger osv i klacken så är det sjukt dåligt för DIF. Blir dem tillsagda tror jag inte att dom till matchen efter vill göra om samma sak.
DIF!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av DIF_Soldier »

Klacken är, i princip, död. Bara konstatera. Jag gav också allt igår, men 9 av 10 är gipsfigurer. Uppmuntrar man fågelholkarna att bidra får man antingen skit eller en slö nick som svar, sedan vänder de sig om och håller käft likt förbannat. Fruktansvärt dålig attityd.

Sjung eller försvinn

(eller nåt mer pedagogiskt)
bör pryda kortsargen som vetter mot klacken.

Går det att lösa?
Säg den glädje som varar
Koonz
Inlägg: 181
Blev medlem: 2016-10-08
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av Koonz »

Är det egentligen så svårt att tillsätta någon (eller några) personer som kan hålla i klacken? Känns verkligen som det behövs någon nere på räcket för att styra upp det hela. Tror att en hel del personer i både klacken och vid aktiv sittplats tvekar lite när det inte finns en ren och klar tydlighet i vad som händer och sker. Effekten av det hela blir att allt för många bara står och väntar.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av Daniel942 »

Koonz skrev:Är det egentligen så svårt att tillsätta någon (eller några) personer som kan hålla i klacken? Känns verkligen som det behövs någon nere på räcket för att styra upp det hela. Tror att en hel del personer i både klacken och vid aktiv sittplats tvekar lite när det inte finns en ren och klar tydlighet i vad som händer och sker. Effekten av det hela blir att allt för många bara står och väntar.
Tror folk är lite tveksamma till att göra det eftersom det är högst oklart vilka som bör göra det. Ingen vill trampa några på tårna så därför gör man inte det. Är det surret jag hör.

MEN samla en klunga i mitten och kör bara så kommer det bli effekt!
DIF!
Koonz
Inlägg: 181
Blev medlem: 2016-10-08
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av Koonz »

Daniel942 skrev:
Koonz skrev:Är det egentligen så svårt att tillsätta någon (eller några) personer som kan hålla i klacken? Känns verkligen som det behövs någon nere på räcket för att styra upp det hela. Tror att en hel del personer i både klacken och vid aktiv sittplats tvekar lite när det inte finns en ren och klar tydlighet i vad som händer och sker. Effekten av det hela blir att allt för många bara står och väntar.
Tror folk är lite tveksamma till att göra det eftersom det är högst oklart vilka som bör göra det. Ingen vill trampa några på tårna så därför gör man inte det. Är det surret jag hör.

MEN samla en klunga i mitten och kör bara så kommer det bli effekt!
Vilka är det man skulle trampa på tårna? Antingen får de med ömma tår ta tag i det eller så får man ge någon annan en chans, för som det ser ut i dagsläget fungerar uppenbarligen inte denna passivitet. Jag är medveten om att jag kanske låter en aning hård men någonting måste trots allt hända.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7176
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Kanske en minskad klacksektion. Bara subventionerade klackbiljetter till folk som vet vad det innebär att stå i klacken. Övriga kan köpa sittplatser.

Hur sedan det praktiskt ska lösas vet jag inte. En slags klackutbildning genomförd av JK. Efter genomförande får man ett "Klackkort" som är personligt. De personer som uppvisar ett kort kan sedan köpa årskort i klacken eller lösbiljetter.

Äh, jag vet att det låter för flummigt, skulle nog aldrig fungera i praktiken.
Men det är riktigt tråkigt att det finns folk som ställer sig i klacken för att det är billigare biljetter.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Skriv svar