Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Frankie
Inlägg: 895
Blev medlem: 2018-02-16

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Frankie »

#87 skrev:
Tobbe350 skrev:
ciirree skrev:
Illern skrev:Nu säger ju Ahlén att hans motivation sviktar ("– Jag har varit halvless från och till under säsongen") så beslutet om hans framtid kanske inte ligger hos Jocke.
Enligt vad Sportbladet har för uppgifter så förlängs inte hans kontrakt och därför funderar han på att lägga av. Så tolkade jag det som iallafall.
Hittade inte artikeln men om jag inte minns helt fel så va rubriken typ att han dumpas av Dif men om man läste hela artikeln så va de mer ahlens beslut (brist på motivation under säsongen) än Dif som dumpade honom.
Svårt med Ahlén, han tillför mycket energi till laget, men finns det verkligen plats för honom i laget om vi ska ta nästa steg?
Nej, inte om vi skall höja nivån på samtliga i laget ytterligare. Men tycker verkligen inte det känns "nästa steg" när vi vet att vissa lämnar och att vi riskerar tappa rätt många till AHL/NHL att chansvärva allsvenska spelare vad det ryktas som ej lirat på SHL-nivå istället.
Men är väl bara just rykten ännu och ej något som är klart alls?

Nästa steg enligt mig hade varit att man satsat lite på att behålla stabila spelare som kan utvecklas ännu mer. Självklart inte till vilket pris som helst men känns väldigt fel om vi helt enkelt är dumsnåla eller att vi inte låter vissa spelare utveckla sitt spel på vissa fronter för att vi tvingar dom spela en viss roll och att dom spelarna hamnar i andra SHL-klubbar och blir landslagsmaterial på en säsong.
mb81
Inlägg: 8664
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

sensei skrev:
diftobbe89 skrev:Jag hade också varit halvless om man knappt får spela (har blivit mer på slutet) efter att ha kommit från en så fin säsong som han hade 16-17, han har visat flera gånger att han definitivt håller för SHL trots medioker skridskoåkning, han kommer alltid vara en tillgång.

När man sedan läser om vilka som ryktas in eller snarare är klara som är medelmåttor från HA och dumpar hjärtat i laget, spelare som Ahlén fostras inte längre
I slutspelet 16/17 var han ju typ top-6 forward där man satte hoppet, i alla fall i mina kanske färgade ögon. Hade stundtals en ganska solid plats i pp.

Men ska man vara ärlig så har det inte sett lika bra ut nuvarande säsong. Där kan man ju dock bli lite sur, för om Ahlén hade vart som den pigga forwarden med elegant skridskoåkning som inte kan tacklas, så hade han "behövt tid" för att komma in i det igen. Det hade vart helt ok; titta på den eleganta skridskoåkningen, där finns potential!

Fysiska spelare skall däremot prestera perfekt från byte 1 eller sitta på bänken. Jag menar att spelare bedöms orättvist med olika måttstockar. Man måste kunna se olika styrkor och helheten.

Sen speed, absolut inte den största styrkan. Men det gäller också att vara relevant där man väl är på isen och på den punkten är Ahlén grym och den pigga spelaren på 75 pannor från allsvenskan kanske not so much.

Man vet ju redan hur det kommer låta nästa säsong om laget helt saknar närkampsspelare:

- "Vi var inte riktigt där idag. Vi måste in i situationerna och vinna puckarna."
- "Idag tävlade vi inte riktigt"

Osv.

Babblar på lite men jag behöver smälta den här situationen.

Fast Ahlén om någon har fått hur mycket chanser som helst. Tycker inte heller det du säger stämmer så bra. Spelare som Ikonen, Fagerudd och Kousa blev till exempel skeppade medans Falk, Urbom, Hank och Ahlén får mycket chanser. Förra säsongen gick Hank och Ahlén före Jonte Davidsson många matcher fast han var riktigt bra. Även denna säsong började Marcus Davidsson utanför truppen medans Hank och Ahlén spelade.

Sen bedömer väl alla här inne spelare olika. Du är nog mer kritisk mot "mjäkiga" spelare som Possler som jag tyckt man ska ge mycket tid då han visat att potential funnits tidigare i karriären och han varit så skadedrabbad medans jag kanske är orättvist hård mot Falk eller Ahlén ibland.

Men jag liksom du hoppas väl verkligen att vi förlänger med Brodin och till och med jag tycker vi ska förlänga med Urbom.
Användarvisningsbild
Frasse
Inlägg: 1856
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Frasse »

Galenhöken skriver att Djurgården visar intresse för MoDos Emil Molin.
En i mina ögon väldigt intressant värvning om den går i lås.

Första inlägget uppdaterat med det senaste runt laget.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av android »

Frasse skrev:Galenhöken skriver att Djurgården visar intresse för MoDos Emil Molin.
En i mina ögon väldigt intressant värvning om den går i lås.

Första inlägget uppdaterat med det senaste runt laget.
Länk: http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... mil-molin/

Någon som har sett Molin? Poängmässigt väldigt bra. Även förra säsongen var rätt bra. Gjorde även nio pinnar på 14 matcher i kvalserien för några år sedan.
Vi byter alltså en diabetiker mot en annan.
Född till sportchef.
Benjamin L. Willard
Inlägg: 1546
Blev medlem: 2012-10-04
Ort: Saigon... shit; I'm still only in Saigon...

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Benjamin L. Willard »

android skrev:
Frasse skrev:Galenhöken skriver att Djurgården visar intresse för MoDos Emil Molin.
En i mina ögon väldigt intressant värvning om den går i lås.

Första inlägget uppdaterat med det senaste runt laget.
Länk: http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... mil-molin/

Någon som har sett Molin? Poängmässigt väldigt bra. Även förra säsongen var rätt bra. Gjorde även nio pinnar på 14 matcher i kvalserien för några år sedan.
Vi byter alltså en diabetiker mot en annan.
184 cm 81 kg. Är väl exakt den speltypen Sensei söker?

Ser superintressant ut och har väl också rätt bra gener trots diabetesen.
mb81
Inlägg: 8664
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Benjamin L. Willard skrev:
android skrev:
Frasse skrev:Galenhöken skriver att Djurgården visar intresse för MoDos Emil Molin.
En i mina ögon väldigt intressant värvning om den går i lås.

Första inlägget uppdaterat med det senaste runt laget.
Länk: http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... mil-molin/

Någon som har sett Molin? Poängmässigt väldigt bra. Även förra säsongen var rätt bra. Gjorde även nio pinnar på 14 matcher i kvalserien för några år sedan.
Vi byter alltså en diabetiker mot en annan.
184 cm 81 kg. Är väl exakt den speltypen Sensei söker?

Ser superintressant ut och har väl också rätt bra gener trots diabetesen.
Nja du får väl plussa på minst 10 på både vikt och längd! :lol:
Stavhoppet
Inlägg: 389
Blev medlem: 2010-11-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Stavhoppet »

Emil Molin skulle absolut kunna vara en trevlig värvning.

Det som blir lite konstigt är om alla dessa allsvenska värvningar slår in?

Emil Molin
Manuel Ågren
Sebastian Strandberg (ja även till nästa år)
Oscar Lang
Emil Bemström

Olle Alsing

Går alla dessa i lås så tar vi alltså in 5 allsvenska FW och en back?

Visst nu kanske inte alla går i lås men så som det sagts så verkar ju åtminstone 3-4 av dessa vara klara.
Bengan08
Inlägg: 729
Blev medlem: 2013-12-15
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Bengan08 »

Vore kul att läsa om några spetsvärvningar som är på G och inte bara Toppen i HA.
mb81
Inlägg: 8664
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Stavhoppet skrev:Emil Molin skulle absolut kunna vara en trevlig värvning.

Det som blir lite konstigt är om alla dessa allsvenska värvningar slår in?

Emil Molin
Manuel Ågren
Sebastian Strandberg (ja även till nästa år)
Oscar Lang
Emil Bemström

Olle Alsing

Går alla dessa i lås så tar vi alltså in 5 allsvenska FW och en back?

Visst nu kanske inte alla går i lås men så som det sagts så verkar ju åtminstone 3-4 av dessa vara klara.
Men Strandberg har det väl inte varit så mycket snack om till kommande säsong.
Ågren istället för Ridderwall, Bemström istället för Ahlén, Lang istället för Possler(eller någon av juniorerna om vi tappar de)och Molin istället för Linus. Ser faktiskt inget uppenbart nedköp(kanske inget uppenbart uppköp heller) och det blir bra mycket billigare. Sen ska givetvis spetsen in också och där finns det mer stålar att lägga på än denna säsong. Bourque, Ljungh och Peppe(förmodligen) ska väl ersättas.

Men jag blir orolig om man tänker sig flera av dessa spelare till någon av toppkedjorna.
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Skidlöparn »

Grymt om Emil Molin-ryktet har substans. Gör man mer än 1 ppg i HA är man duktig, särskilt som center. Sen verkar han dessutom vara en duktig tvåvägsspelare, så javisst, helt klart en värdig ersättare till LJ/Ljungh! Om vi sen lyckas ta in en Zackrisson (dock otroligt), Josefson eller Norman som andracenter är centeruppsättningen helt klart toppklass då vi dessutom lär ha kvar macdavid ett år till! Känns något utopiskt dock...
#10
Inlägg: 13634
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av #10 »

mb81 skrev:
Benjamin L. Willard skrev:
android skrev:
Frasse skrev:Galenhöken skriver att Djurgården visar intresse för MoDos Emil Molin.
En i mina ögon väldigt intressant värvning om den går i lås.

Första inlägget uppdaterat med det senaste runt laget.
Länk: http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... mil-molin/

Någon som har sett Molin? Poängmässigt väldigt bra. Även förra säsongen var rätt bra. Gjorde även nio pinnar på 14 matcher i kvalserien för några år sedan.
Vi byter alltså en diabetiker mot en annan.
184 cm 81 kg. Är väl exakt den speltypen Sensei söker?

Ser superintressant ut och har väl också rätt bra gener trots diabetesen.
Nja du får väl plussa på minst 10 på både vikt och längd! :lol:
Då passar jag in, 192 cm och 105 kilo:) , jag viker inte heller en tum i närkamperna...
AlltidoavsettDIF
Inlägg: 937
Blev medlem: 2017-07-27
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

Träffade en polare som är kusin till en spelare i DIF och vi snackade lite om laget inför nästa säsong. Av det han har fått höra just nu så kommer följande spelare lämna:

Målis-Jocke
Falk
Lagesson tillbaka till Edmonton troligtvis
Ahlen ska lägga av och dricka bira på heltid
Bourque kommer lägga grillorna på hyllan för gott
Linus J
Ljungh
Lundh till KHL
Ridderwall av vad han sa ska tydligen inte dra helt jämnt med Robban, har säkerligen med speltid att göra
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av sensei »

Skönt att inte Urbom är med på listan. Undrar hur han har hållt sig under radarn med tanke på att han är ganska öppen med att han kan dela ut tacklingar.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Praetori
Inlägg: 13762
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Praetori »

AlltidoavsettDIF skrev:Träffade en polare som är kusin till en spelare i DIF och vi snackade lite om laget inför nästa säsong. Av det han har fått höra just nu så kommer följande spelare lämna:

Målis-Jocke
Falk
Lagesson tillbaka till Edmonton troligtvis
Ahlen ska lägga av och dricka bira på heltid
Bourque kommer lägga grillorna på hyllan för gott
Linus J
Ljungh
Lundh till KHL
Ridderwall av vad han sa ska tydligen inte dra helt jämnt med Robban, har säkerligen med speltid att göra
Låter som mestadels BS utöver det med att Riddarn och Robban som grinar så viss substans finns det kanske.
Peppe har ingenting klart. Ljungh fick många påstötningar och HV är i praktiken klart. LJ svävar fortfarande men lär vara på G bort.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av android »

Bourque har väl på senaste varit ganska öppen med att han satsar på ett NHL-kontrakt till nästa säsong? I alla fall hans agent.
Senast redigerad av android den 2018-03-01 08:24:55, redigerad totalt 1 gånger.
Född till sportchef.
Låst