Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Henke95
Inlägg: 694
Blev medlem: 2011-09-14
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Inlägg av Henke95 »

Björnfot och Grewe enda 01:orna i J18-landslagets förtrupp inför U18-VM. Två av de största talangerna vi haft i våra ungdomsled på senare år, hoppas innerligen få se dem i A-laget så småningom.

Hela truppen:

http://www.swehockey.se/globalassets/sv ... r-2017.pdf
Victory is sweetest when you've known defeat.
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Inlägg av Donkels-2.0 »

Grewe och Holtz borde stå närmre a-laget än Wiö och Walterholm trots deras unga ålder
Ceterum censeo Solna esse delendam
AlltidoavsettDIF
Inlägg: 937
Blev medlem: 2017-07-27
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

Donkels-2.0 skrev:Grewe och Holtz borde stå närmre a-laget än Wiö och Walterholm trots deras unga ålder
Holtz har ju knappt spelat i J20, Grewe lär väl få nån match i slutet av säsongen hoppas jag.
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Inlägg av Donkels-2.0 »

AlltidoavsettDIF skrev:
Donkels-2.0 skrev:Grewe och Holtz borde stå närmre a-laget än Wiö och Walterholm trots deras unga ålder
Holtz har ju knappt spelat i J20, Grewe lär väl få nån match i slutet av säsongen hoppas jag.
Men dom är redan nu bäst i J20 laget - två mål vardera av Grewe och Holtz borta mot Brunsås idag när vi vann med 5 - 2
Ceterum censeo Solna esse delendam
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Inlägg av Skidlöparn »

Fan vad häftigt det vore om Holtz fick göra debut i SHL innan han fyller 16 år! Skulle vara den yngsta någonsin, och jag tycker seriöst att han förtjänar det med tanke på att han öser in poäng även i J20. Snälla ge honom chansen mot brunsås.
mb81
Inlägg: 8665
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Inlägg av mb81 »

Skidlöparn skrev:Fan vad häftigt det vore om Holtz fick göra debut i SHL innan han fyller 16 år! Skulle vara den yngsta någonsin, och jag tycker seriöst att han förtjänar det med tanke på att han öser in poäng även i J20. Snälla ge honom chansen mot brunsås.
Grewe borde vara nära också. Är Burken borta på torsdag borde han få chansen. Häftigt om båda dessa debuterar redan denna säsong.
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Inlägg av Skidlöparn »

mb81 skrev:
Skidlöparn skrev:Fan vad häftigt det vore om Holtz fick göra debut i SHL innan han fyller 16 år! Skulle vara den yngsta någonsin, och jag tycker seriöst att han förtjänar det med tanke på att han öser in poäng även i J20. Snälla ge honom chansen mot brunsås.
Grewe borde vara nära också. Är Burken borta på torsdag borde han få chansen. Häftigt om båda dessa debuterar redan denna säsong.
Ja, Grewe bör ju rimligen vara ännu närmare och det vore ju sjukt kul om han fick testa på A laget också såklart! Grewe kan man ju tänka sig kommer lira till och från redan nästa säsong. Beror säkert lite på hur Wiå och Walterholm sköter sig.
mb81
Inlägg: 8665
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Inlägg av mb81 »

Såg att Björnfot och Holtz och kanske nån mer spelade två matcher på raken. Först J20 och sen J18(som började direkt efter). Brukar man göra så i juniorlagen? Spännande!
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Inlägg av Skidlöparn »

Holtz har alltså 27 poäng varav 17 mål på 12 spelade i J18 Norra trots nyfyllda 16 år. Måste nästan vara världens största talang bland 02:orna?

Edit: Han ska välja gymnasium nu va? Verkar det som att han kommer välja Djurgården, någon som har koll?
Benjamin L. Willard
Inlägg: 1546
Blev medlem: 2012-10-04
Ort: Saigon... shit; I'm still only in Saigon...

Re: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Skidlöparn skrev:Holtz har alltså 27 poäng varav 17 mål på 12 spelade i J18 Norra trots nyfyllda 16 år. Måste nästan vara världens största talang bland 02:orna?

Edit: Han ska välja gymnasium nu va? Verkar det som att han kommer välja Djurgården, någon som har koll?
Han har själv sagt att han vill spela i djurgårdens gymnasium men antar att flera klubbar är på han så man vet ju aldrig.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Inlägg av android »

Holtz har väl signat på för DIFs HG mig veterligen. Hur mycket ett sådant kontrakt betyder är svårt att svara på. Vill Holtz upp till Örnsköldsvik plötsligt så kommer nog inte DIF sätta sig på tvären.
Född till sportchef.
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Inlägg av Donkels-2.0 »

android skrev:Holtz har väl signat på för DIFs HG mig veterligen. Hur mycket ett sådant kontrakt betyder är svårt att svara på. Vill Holtz upp till Örnsköldsvik plötsligt så kommer nog inte DIF sätta sig på tvären.
Vem fan vill bo i Övik?
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4517
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Inlägg av captcash »

Donkels-2.0 skrev:
android skrev:Holtz har väl signat på för DIFs HG mig veterligen. Hur mycket ett sådant kontrakt betyder är svårt att svara på. Vill Holtz upp till Örnsköldsvik plötsligt så kommer nog inte DIF sätta sig på tvären.
Vem fan vill bo i Övik?
Foppa?
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
mb81
Inlägg: 8665
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Inlägg av mb81 »

captcash skrev:
Donkels-2.0 skrev:
android skrev:Holtz har väl signat på för DIFs HG mig veterligen. Hur mycket ett sådant kontrakt betyder är svårt att svara på. Vill Holtz upp till Örnsköldsvik plötsligt så kommer nog inte DIF sätta sig på tvären.
Vem fan vill bo i Övik?
Foppa?
Han bor väl på Östermalm?
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Inlägg av minalman »

mb81 skrev:
captcash skrev: Vem fan vill bo i Övik?
Foppa?

Han bor väl på Östermalm?
<ASGARV>
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Skriv svar