Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
DRC
Inlägg: 1106
Blev medlem: 2009-03-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av DRC »

ciirree skrev:Dennis Rasmussen på waivers. Hugger Jocke om han blir skickad till AHL?

”Rasmussen’s first preference is to remain in NHL and, if claimed on waivers, he’d be happy to go to whomever claims him. But he would rather go home to SWE than play in AHL. Because a transfer window to SWE closes prior to NHL trade deadline, now may be good time for him to go.”
Där har du något att suga på. Jocke.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Puckey »

DRC skrev:
ciirree skrev:Dennis Rasmussen på waivers. Hugger Jocke om han blir skickad till AHL?

”Rasmussen’s first preference is to remain in NHL and, if claimed on waivers, he’d be happy to go to whomever claims him. But he would rather go home to SWE than play in AHL. Because a transfer window to SWE closes prior to NHL trade deadline, now may be good time for him to go.”
Där har du något att suga på. Jocke.
Djurgårdare också, sägs det. Verkligen läge att satsa om det även handlar om nästa säsong. Kommer dessutom Ante tillbaks skulle vi inte bara vara en av 6-7 finalkandidater, utan borde ses som favorit näst efter Växjö.
Användarvisningsbild
mawa
Inlägg: 200
Blev medlem: 2014-09-15
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mawa »

Nå? Vad tror vi? Kan det ske?
I framgång och motgång, Djurgården.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ciirree »

mawa skrev:Nå? Vad tror vi? Kan det ske?
Unconditional waivers betyder att klubben och spelaren kommit överens om att bryta kontraktet, så han är fri att gå till vilken klubb han vill.
Men först ska han alltså erbjudas till andra klubbar i NHL.

Här har man ju världens chans att binda upp en svensk tvåvägscenter av hög SHL-klass på ett längre kontrakt. Även om Ante blir frisk och spelar igen, så behövs detta långsiktigt. Kom igen nu Jocke.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Puckey »

mawa skrev:Nå? Vad tror vi? Kan det ske?
Enligt Jocke har vi väl ögonen öppna för antingen a) en center för att bredda om inte Ante kommer tillbaks, och någon av övriga fyra blir skadade, eller b) absolut spets som markant ökar våra chanser att gå långt. Rasmussen vore både och, håller på Djurgården och vill ha en snabb lösning. Det kommer ju vara en total huggsexa och vi är fortfarande inte rikast, men det här är nog vår bästa chans att få in en sista pusselbit som faktiskt gör skillnad inför slutspelet.

Patrik Lundh - Dennis Rasmussen - René Bourque
Lukas Vejdemo - Markus Ljungh - Niclas Bergfors
Calle Ridderwall - Linus Johansson - Daniel Brodin
Jonathan Davidsson - Marcus Davidsson - Axel J. Fjällby
Gustav Possler - Henrik Eriksson - Mikael Ahlén

Alternativt
Patrik Lundh - Andreas Engqvist - René Bourque
Dennis Rasmussen - Markus Ljungh - Niclas Bergfors
Calle Ridderwall - Linus Johansson - Daniel Brodin
Jonathan Davidsson - Marcus Davidsson - Axel J. Fjällby
Gustav Possler - Lukas Vejdemo - Mikael Ahlén
Henrik Eriksson

Snuskigt hård konkurrens bland forwards om Ante dessutom är redo efter OS. För tankarna tillbaks till 09/10 där jag vill minnas att vi mer eller mindre hade fem kedjor som kunde leverera - något som kan behövas för att orka igenom ett intensivt slutspel.

Landar Jocke honom är det bara att buga tills ryggen går av.
Användarvisningsbild
Hepsnastian
Inlägg: 546
Blev medlem: 2012-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sollentuna

Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av Hepsnastian »

Fick en märklig känsla när jag läste om att Ledin bryter med Karlskrona och går till en shl konkurrent..


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Benjamin L. Willard
Inlägg: 1546
Blev medlem: 2012-10-04
Ort: Saigon... shit; I'm still only in Saigon...

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Hepsnastian skrev:Fick en märklig känsla när jag läste om att Ledin bryter med Karlskrona och går till en shl konkurrent..



Skickat från min iPhone med Tapatalk

Jag äter upp mina kalsonger om Ledin skulle hamna här..
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av sensei »

Benjamin L. Willard skrev:
Hepsnastian skrev:Fick en märklig känsla när jag läste om att Ledin bryter med Karlskrona och går till en shl konkurrent..



Skickat från min iPhone med Tapatalk

Jag äter upp mina kalsonger om Ledin skulle hamna här..
Den sannolikheten tror jag är väldigt nära 0 eftersom laget redan är fullt med spelare som gör Ledin-rollen bättre än Ledin själv, och mer därtill. Men det är roligt att han fortfarande känner för att köra på och härja trots sin ålder. Det får man ha viss respekt för.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4533
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av captcash »

Benjamin L. Willard skrev:
Hepsnastian skrev:Fick en märklig känsla när jag läste om att Ledin bryter med Karlskrona och går till en shl konkurrent..



Skickat från min iPhone med Tapatalk

Jag äter upp mina kalsonger om Ledin skulle hamna här..
Om det j-a aset hamnar här så skulle jag äta upp DINA kalsonger!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8127
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Mattias_87 »

Ledin klar för Luleå.
Avskaffa tre mot tre.
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Skidlöparn »

Rasmussen vore en helt sjuk värvning! Särskilt om man kunde få till ett kontrakt över nästa år eller till och med ett 1+1. Växjö kan väl inte vara med och rycka i ytterligare en toppspelare? Skulle vara om typ Linköping eller Malmö skulle vilja rusta upp lite också. Men vi har pengar till en toppspelare, så kör nu Jocke!
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Salas »

De sista dagarna innan transferfönstret stänger kan alltså bli en avgörande faktor till vilket lag som firar SM-guld i april. Att en spelare som Dennis Rasmussen blir tillgänglig för SHL-klubbar tre dagar innan fönstret stänger är minst sagt spännande.

Växjö är givetvis det naturliga valet, men med en svindyr trupp vars ekonomiska möjligheter försvann i samband med värvningen av Andy Miele så är det inte lätt för Växjö att lösa honom utan att kraftigt spräcka sin budget (läs skattebetalarnas budget).

Med Andreas Engqvist skadad så vore Dennis en osannolik drömvärvning inför avslutningen på säsongen (men även inför kommande säsong). Dennis är från Västerås, så det geografiska läget tillsammans med Engqvist skada är något som talar lite till vår fördel. Jag vågar sträcka mig så långt som att vi kommer att vinna guld om vi signar Dennis och Engqvist blir spelklar efter sin hjärnskakning. Så bra är Rasmussen.

Bara att hålla alla tummar man kan finna för att Jocke lyckas lösa Dennis. Det hade varit en riktig "håll käften"-värvning som Sanny Lindström så fint beskrev det, och inte minst ett statement om att Djurgården är ett lag att på allvar räkna med framöver. Men mina förhoppningar är låga, det känns som att Växjö löser honom. Det enda kommunalpolitikerna behöver göra är att omfördela några miljoner från vård och utbildning till lakejernas konto så är det löst. De har inte haft någon skam i kroppen när de slängt över 100 miljoner av skattebetalarnas pengar på Växjös organisation och spelarlöner de senaste åren, så några miljoner extra är säkert inget problem.
MathiasK
Inlägg: 34
Blev medlem: 2015-03-07

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av MathiasK »

Rasmussens egna önskan ska vara att gå till Växjö om det blir SHL. Detta enligt en väldigt nära vän som studerar tillsammans med Rasmussens lillebror.
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Salas »

Väntan blir nog inte lång, besked om vilken SHL-klubb Dennis avslutar säsongen i kommer ikväll verkar det som. Kan det vara någon annan klubb än Växjö när det gått så här fort?

"Håll i er. Snart kommer en värvningsbomb i SHL att presenteras på SportExpressen."
https://twitter.com/robinlindgreen
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Salas »

https://www.expressen.se/kvallsposten/s ... -svensken/

Och där var det klart. Bara att ladda inför nästa säsong nu, Växjö kommun vinner SM guld säsongen 17/18.
Låst