Säsongen 17/18

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
mb81
Inlägg: 8664
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 17/18

Inlägg av mb81 »

Skidlöparn skrev:
mb81 skrev:Är det inte lite konstigt att laget är lediga en vecka nu och många drar på solsemester? Borde man inte träna extra hårt nu?
De är ju lediga en vecka innan ju en hårdträning börjar inför sluttampen. Det kan säkert vara skönt att få komma iväg och samla batterierna ett tag innan det drar ihop sig. De har väl knappt haft en ledig stund sedan augusti?
Du har säkert rätt. Många behöver nog lite vila nu. Jag litar helt på det här laget!
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 17/18

Inlägg av Skidlöparn »

mb81 skrev:
Skidlöparn skrev:
mb81 skrev:Är det inte lite konstigt att laget är lediga en vecka nu och många drar på solsemester? Borde man inte träna extra hårt nu?
De är ju lediga en vecka innan ju en hårdträning börjar inför sluttampen. Det kan säkert vara skönt att få komma iväg och samla batterierna ett tag innan det drar ihop sig. De har väl knappt haft en ledig stund sedan augusti?
Du har säkert rätt. Många behöver nog lite vila nu. Jag litar helt på det här laget!
Ja visst känns det härligt att man verkligen kan stå bakom allt de gör just nu! Länge sedan man kände sån tilltro :D
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 17/18

Inlägg av förevigtdjurgården »

Burken ser ohämmad och riktigt spelsugen ut, bjöd just Klingberg på en riktig värmare i Kanada-Sverige.

EDIT: Dessutom tvärsnygg balja av VÅR Burk också!
Vila i Frid, DIF Hockey.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Säsongen 17/18

Inlägg av minalman »

Efter OS: Burken blir löken på laxen!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Praetori
Inlägg: 13762
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 17/18

Inlägg av Praetori »

förevigtdjurgården skrev:Burken ser ohämmad och riktigt spelsugen ut, bjöd just Klingberg på en riktig värmare i Kanada-Sverige.

EDIT: Dessutom tvärsnygg balja av VÅR Burk också!
Skönt att se riktigt kanadensisk Hockey måste jag säga, inga dykande divor. När Burken är bra är han hysteriskt bra. Det såg ut som att Klingberg blev påkörd av en lastbil.
Däremot får man ju hoppas att matchförutsättningarna inte kommer spegla resten av OS. Isen såg värre ut än Vilundahallen för ett par år sedan, man såg ju knappt markeringarna ens i bird-view, och domarna var ju sämre än Allsvenskans. De ville tydligen ha utvisningar på spelare som inte ens finns i laget. :lol:
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
crike1
Inlägg: 70
Blev medlem: 2017-11-08
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 17/18

Inlägg av crike1 »

OS?

Jag vill se DIF spela. Just sättet vi spelar på och att det också har fött framgångar får vi att njuta lite extra denna säsong. Vid ett lyckligt slut kommer detta år hamna riktigt högt när jag ska ranka mina DIF-minnen, grundsäsongen är redan fint inpräntad i minnesbanken.

Dock är jag fundersam på om det är så att det skulle se likadant ut nästa säsong eller om vi har ett gäng spelare som faktiskt "överpresterat" i år. Vore ju lögn o säga att vi har en trupp som domineras av spelare som visat SM-guldkvaliteter tidigare, ändå har vi haft få spelare som hållit en lägre nivå i år. Nu ska jag dock inte vara negativ utan bara njuta hela vägen in.
Användarvisningsbild
Stulle
Inlägg: 1219
Blev medlem: 2010-11-23
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Älvsjö

Re: Säsongen 17/18

Inlägg av Stulle »

Skidlöparn skrev:De är ju lediga en vecka innan ju en hårdträning börjar inför sluttampen. Det kan säkert vara skönt att få komma iväg och samla batterierna ett tag innan det drar ihop sig. De har väl knappt haft en ledig stund sedan augusti?
Ladda batterierna har jag hört talas om men samla? :lol:
Jag är inte arg, och inte besviken.
gaspo
Inlägg: 1532
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 17/18

Inlägg av gaspo »

Ja nu e burken spelsugen o helt skadefri! Kommer han tillbaka med tigerbalsam sen?
Praetori
Inlägg: 13762
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 17/18

Inlägg av Praetori »

gaspo skrev:Ja nu e burken spelsugen o helt skadefri! Kommer han tillbaka med tigerbalsam sen?
Har tittat lite på gamla sekvenser och artiklar och han verkar ju vara fullblodsproffs. Är han skadefri så tror jag att SHL motståndare kommer drömma mardrömmar om Djurgården.

Inget byte man vill spela mot i någon formation. Antingen hoppar man in och får möta Brodin som kommer som en ilsken tjur, eller så får man Hank/Ahlén som pitbulls som aldrig ger sig i sargduellen, eller så blir man frånåkt av McDavids/Fjällby eller överkörd av Burken.
Och då har vi inte räknat in ett hyggligt gäng med rena lirare i mixen.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 17/18

Inlägg av Skidlöparn »

Stulle skrev:
Skidlöparn skrev:De är ju lediga en vecka innan ju en hårdträning börjar inför sluttampen. Det kan säkert vara skönt att få komma iväg och samla batterierna ett tag innan det drar ihop sig. De har väl knappt haft en ledig stund sedan augusti?
Ladda batterierna har jag hört talas om men samla? :lol:
Haha, miljön är viktig. Det är en mycket ärofylld uppgift att samla batterier som ligger ute och skräpar.
Henke_F
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2010-11-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Säsongen 17/18

Inlägg av Henke_F »

gaspo skrev:Ja nu e burken spelsugen o helt skadefri! Kommer han tillbaka med tigerbalsam sen?
Jäklar om inte någon visar honom videos ifrån slutspelet -10 och att han blir taggad på slutspel och kämpa om att ta SM-Guld inför fulla hus på Hovet.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7177
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 17/18

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Var riktigt många år sedan vi nämndes som en allvarlig vinnarkandidat.
Det är nog bäst vi i publiken kraftsamlar. Alla bitar måste på plats och varje promille extra till detta lag kan vara det som till slut avgör.
Tendenserna i årets silly pekar just nu på att det kan dröja ett tag innan vi är med i racet igen.
Så, nu får vi se om vår publik längtat efter ett hockeyguld eller inte? :wink:
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Stulle
Inlägg: 1219
Blev medlem: 2010-11-23
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Älvsjö

Re: Säsongen 17/18

Inlägg av Stulle »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Var riktigt många år sedan vi nämndes som en allvarlig vinnarkandidat.
Det är nog bäst vi i publiken kraftsamlar. Alla bitar måste på plats och varje promille extra till detta lag kan vara det som till slut avgör.
Tendenserna i årets silly pekar just nu på att det kan dröja ett tag innan vi är med i racet igen.
Så, nu får vi se om vår publik längtat efter ett hockeyguld eller inte? :wink:
Fast ska man vara helt ärlig så pekade inte tendenserna åt något race inför denna säsong heller, men trots det sitter vi nu här och drömmer :)
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7177
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 17/18

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Stulle skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Var riktigt många år sedan vi nämndes som en allvarlig vinnarkandidat.
Det är nog bäst vi i publiken kraftsamlar. Alla bitar måste på plats och varje promille extra till detta lag kan vara det som till slut avgör.
Tendenserna i årets silly pekar just nu på att det kan dröja ett tag innan vi är med i racet igen.
Så, nu får vi se om vår publik längtat efter ett hockeyguld eller inte? :wink:
Fast ska man vara helt ärlig så pekade inte tendenserna åt något race inför denna säsong heller, men trots det sitter vi nu här och drömmer :)
Det är sant. Likadant senaste silveråret, inte många som trodde på oss innan då heller.
Så innan vi lyckas komma upp oss i näringspyramiden gäller det att passa på att njuta av framgången. Kan som sagt dröja ett tag mellan varven numera.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
gaspo
Inlägg: 1532
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 17/18

Inlägg av gaspo »

Precis som skrivs,så behövs det lite extra ös på matcherna! Även nu innan slutspel. Har varit väldigt tamt tycker jag hitills.
Skriv svar