SHL : Omgång 47 : Djurgårdens IF - Karlskrona 10/2-2018

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8118
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL : Omgång 47 : Djurgårdens IF - Karlskrona 10/2-2018

Inlägg av Mattias_87 »

#10 skrev:
Mattias_87 skrev:Pinsamt att inte vinna med tvåsiffrigt.
Men lägg ner nu för fan.
Nej faktiskt inte. Hade vi bara haft Sveriges näst sämsta powerplay hade vi haft tvåsiffrigt. Efter så där många minuter i powerplay mot ligans i särklass sämsta lag så skäms jag ikväll.
Avskaffa tre mot tre.
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: SHL : Omgång 47 : Djurgårdens IF - Karlskrona 10/2-2018

Inlägg av Donkels-2.0 »

Ja sa ju att vi skulle få se riktig hockey idag tillskillnad från korpvarianten som spelades igår
Ceterum censeo Solna esse delendam
Henke_F
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2010-11-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: SHL : Omgång 47 : Djurgårdens IF - Karlskrona 10/2-2018

Inlägg av Henke_F »

captcash skrev:Oj oj vad jag räknar med slakt här.. värdelösa tråkCOCO kommer åka på så mkt spö att det inte finns! 7-0 typ! LÄTT!
Du lämnade väl in ett spel på det resultatet? =P
Edit: (Såg att du inte hade gjort det när jag läste ikapp tråden.)

Hyll till grabbarna och publiken. Så jävla skönt att vi kör över skitlaget khk!
Hoppas dom och Örebro åker ur.
Senast redigerad av Henke_F den 2018-02-10 21:59:41, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Think if...
Inlägg: 471
Blev medlem: 2014-03-17
Ort: Stockholm, Sweden
Kontakt:

Re: SHL : Omgång 47 : Djurgårdens IF - Karlskrona 10/2-2018

Inlägg av Think if... »

Hanks mål värt hela säsongskortet.
Domarna sämre än en hockeymatch i Globen
Brodin och Ahléns röj efter match värmde som solen i maj
Using Tapatalk
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4783
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL : Omgång 47 : Djurgårdens IF - Karlskrona 10/2-2018

Inlägg av diftobbe89 »

Missade min första match på hundra år, men captcash borde prisas till årets svensk, vilken jävla legend, jag är helt säker på att du tippade 7-0 utan att orka gå igenom matchtråden igen men vet att jag läst det nånstans, underbara DIF, godnatt.
Spela fult
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: SHL : Omgång 47 : Djurgårdens IF - Karlskrona 10/2-2018

Inlägg av sensei »

Såg matchen i efterhand. Alltså ganska avslaget både från publik och hemmalag men det har jag total förståelse för under omständigheterna, självklart. Ibland är det skönt att bara vara där och ta det lugnt..snacka lite skit, dricka ett par öl och ändå vinna :lol:

Håller med Ohlsson om att det principmässigt bör vara mål under Gooters incident, men då [...] som Lärking och hans kompisar dessvärre har inflytande så ser det ut som det gör.

Ridderwalls kommentarer i periodpausen var både roliga och väl formulerade. Han är nog riktigt bra som kapten. Urboms fightingface när han blir irriterad.. alltså herregud, hade detta vart för tusen år sedan så hade han vart vikinga-hövding eller vad det nu hette på den tiden. Borde finnas med på wikipedia under "Alfa".

Vad han nu heter som fick matchstraff tycker jag är lite hysteriskt. 99% av alla fajter i NHL startar på det sättet. Han ger sig på Ahlén (som självklart inte är den snällaste på isen vilket vi är så tacksamma för). Men det blir lite av en kulturkrock. Den stora boven är de onaturliga reglerna i SHL som inte på några villkor tillåter att gentlemen gör upp som just gentlemen, till allas stora nöje och sen är det bra med det. Nejdå, det går ju inte.

Iofs tror jag inte Ahlén var så sugen överhuvudtaget.

Men det värmer hjärtat att se LJ komma stormandes för sin medspelare. Sånt är så viktigt och ett signum för vinnande lag.

Vi hörs efter OS!
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: SHL : Omgång 47 : Djurgårdens IF - Karlskrona 10/2-2018

Inlägg av Donkels-2.0 »

Inte helt otippat så var Printz sämst av alla CoCo spelare och då hade han ändå konkurrens av ett antal andra sopor - har alltid starkt ogillat sopan
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4516
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: SHL : Omgång 47 : Djurgårdens IF - Karlskrona 10/2-2018

Inlägg av captcash »

Skönt att se 7-0 uppe i topp-menyn nu i 2 veckor framöver... perfekt avslutning innan uppehållet, nu ska vi bara hålla en bra placering så kan även slutspelet bli kul! :D
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
DRC
Inlägg: 1106
Blev medlem: 2009-03-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL : Omgång 47 : Djurgårdens IF - Karlskrona 10/2-2018

Inlägg av DRC »

Såg om matchen precis.

Vet inte vilket domslut som är märkligast. Linus 2:a för tackling eller matchstraffet.

Powerplay är ett skämt och man förstod på förhand att 5 mot 3:an skulle bli något alldeles speciellt när det tas time out innan vid ställningen 4-0.

Inte EN farlighet skapas på 1:45 5 mot 3 och det är i princip helt Högströms fel. Han missar 4 av 5 ENKLA pass och tar som kronan på verket ett skit-skott från ingenstans. Osannolikt uselt. 1 mål på 19 minuter PP varav 3 i spel 5 mot 3.

Överhuvudtaget är #4 praktusel sista 30 minutrarna. Kastar oengagerat bort puck efter puck.

Sett över hela säsongen har #33 och #4 kombinerat för 7 mål tillsammans. 1 mer än Hank.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Henke_F
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2010-11-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: SHL : Omgång 47 : Djurgårdens IF - Karlskrona 10/2-2018

Inlägg av Henke_F »

sensei skrev:Såg matchen i efterhand. Alltså ganska avslaget både från publik och hemmalag men det har jag total förståelse för under omständigheterna, självklart. Ibland är det skönt att bara vara där och ta det lugnt..snacka lite skit, dricka ett par öl och ändå vinna :lol:

Håller med Ohlsson om att det principmässigt bör vara mål under Gooters incident, men då [...] som Lärking och hans kompisar dessvärre har inflytande så ser det ut som det gör.

Ridderwalls kommentarer i periodpausen var både roliga och väl formulerade. Han är nog riktigt bra som kapten. Urboms fightingface när han blir irriterad.. alltså herregud, hade detta vart för tusen år sedan så hade han vart vikinga-hövding eller vad det nu hette på den tiden. Borde finnas med på wikipedia under "Alfa".

Vad han nu heter som fick matchstraff tycker jag är lite hysteriskt. 99% av alla fajter i NHL startar på det sättet. Han ger sig på Ahlén (som självklart inte är den snällaste på isen vilket vi är så tacksamma för). Men det blir lite av en kulturkrock. Den stora boven är de onaturliga reglerna i SHL som inte på några villkor tillåter att gentlemen gör upp som just gentlemen, till allas stora nöje och sen är det bra med det. Nejdå, det går ju inte.

Iofs tror jag inte Ahlén var så sugen överhuvudtaget.

Men det värmer hjärtat att se LJ komma stormandes för sin medspelare. Sånt är så viktigt och ett signum för vinnande lag.

Vi hörs efter OS!
Det han fick matchstraffet för var väl det att den sista "oprovocerade" crosscheckingen som var uppåt nyckelbens-haktrakten någonstans var efter att spelet var avblåst och att han försökte sig på "en vända till" fast han nog visste att han var utvisad?

Var det avslaget i publiken? Såg sista perioden i efterhand då jag kom hem i slutet av den då vi lirade hockey med jobbet, petade in ett riktigt bökmål själv förövrigt =) (Gick bara att backa tillbaka en timme när jag kollade på cmore.se).
Men har jag inte fel på hörseln så tyckte jag man hörde ramsor som Robban Olssons, Järnkaminer. =)

Rätt bra publik tyckte jag med tanke på motståndarna. Inget derby precis mot de onämnbara.
Men det kanske var euforin över målskörden i sista perioden. Vet inte hur det var i de första två.
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: SHL : Omgång 47 : Djurgårdens IF - Karlskrona 10/2-2018

Inlägg av Doyle »

Praetori
Inlägg: 13762
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL : Omgång 47 : Djurgårdens IF - Karlskrona 10/2-2018

Inlägg av Praetori »

KHK tyckte det var tråkigt att spela hockey igår och då spelade det ingen roll att vårat spel hackade som en gammal B18 med slitna nockar. Droppen som fick Karlskronabägaren att rinna över var Gooters bortdömda mål, efter det var det lekstuga.

Sent from my XT1580 using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL : Omgång 47 : Djurgårdens IF - Karlskrona 10/2-2018

Inlägg av -daniel- »

Bästa med gårdagen var utan tvekan att se gnagar-Guter gnälla i media. På andra plats rått-Printz felpass till en fristående Djurgårdare mitt i slottet. Spelsinne som en räkstuvning?

KHK är så monstruöst dåliga att det är fullständigt befängt att vi tappat en endaste poäng mot dem tidigare.
Bild
Skriv svar