Säsongen 17/18

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Säsongen 17/18

Inlägg av sensei »

I brist på fysiskt spel i SHL kan vi tacklingsfantaster kolla in den här stjärnsmällen från igår:

Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Praetori
Inlägg: 13752
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 17/18

Inlägg av Praetori »

sensei skrev:I brist på fysiskt spel i SHL kan vi tacklingsfantaster kolla in den här stjärnsmällen från igår:

Jo det var hygglig blindside på den.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Masse
Inlägg: 34
Blev medlem: 2012-04-07
Medlem: Ja, vanlig medlem

säsongen 17/18

Inlägg av Masse »

Hej Djurgårdsvänner.
Ville bara kolla med er om ni har samma goa känsla som jag denna säsong.
Jag har hållit på DIF sedan slutet av 70-talet och upplevt SM guld, kval neråt, kval uppåt, konkurshot etc etc.
Men det var länge sedan jag t ex längtar till matchdagar. Förra året var dagarna mellan matcherna dom bästa. Var och tittade på Växjö DIF härom lördagen och sa till min bänkgranne när det var 11 sek kvar att jag tror vi kvitterar. Och mycket riktigt...
Känns det inte som hela organisationen andas lugn och framtidstro???
Allt från VD Jenny via två kloka sportchefer ( som behöll Robban när det gick som tyngst ifjol ) ner till tränare och spelare som verkligen visar Djurgårdsanda.
Längtar redan till nästa säsong och då har vi förhoppningsvis mycket kvar av denna säsong.
T o m frun tycker det är ovanligt lite svordomar från Tv rummet i år. Bara det säger det mesta om min sinnesstämning just nu.
Så vad tycker ni kära Djurgårdsbröder och systrar???
Praetori
Inlägg: 13752
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: säsongen 17/18

Inlägg av Praetori »

Masse skrev: Längtar redan till nästa säsong och då har vi förhoppningsvis mycket kvar av denna säsong.
T o m frun tycker det är ovanligt lite svordomar från Tv rummet i år. Bara det säger det mesta om min sinnesstämning just nu.
Så vad tycker ni kära Djurgårdsbröder och systrar???
Svordomarna har faktiskt blivit fler de gånger som tv-rummet varit aktuellt i år men det är för att Djurgården spelar så pass frejdigt att till och med frugan blir eld och lågor (och hon kan vara ful i mun skall jag säga). 8)
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Masse
Inlägg: 34
Blev medlem: 2012-04-07
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: säsongen 17/18

Inlägg av Masse »

Jovisst kommer det svordomar. Men tonläget är ju i dur. Och det tycker väl frun är vackrare än moll!!!!
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8112
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: säsongen 17/18

Inlägg av Mattias_87 »

Ja även jag går och längtar efter matcher just nu även om det är bortamatcher i soffan eller hemmamatcher live på Hovet mot Karlskrona. Ser fram emot allt just nu och kvällar som denna sitter jag bara och tittar på tabellen och njuter.

Robert Ohlsson har visat att han är att räkna med och vi har sportchefer jag har förtroende för. Flera år irad med bra ekonomiska resultat och en lyckad nyemission.

Publiken började komma vid jul även fast det var lite segt på hösten att locka folk. Jag tänker på slutspelet varje dag och ska njuta av varje match för jag hoppas och tror vi härtill minst semifinal i år.

En toktaggad klack i fler matcher är bara det jag saknar.
Avskaffa tre mot tre.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Säsongen 17/18

Inlägg av sensei »

Praetori skrev:
sensei skrev:I brist på fysiskt spel i SHL kan vi tacklingsfantaster kolla in den här stjärnsmällen från igår:

Jo det var hygglig blindside på den.
Det verkar inte vara en grej i NFL. Är lite rookie på fotbollsregler men det sades inte ett ord om någon "blindside" i sändningen i alla fall.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
diffarn1
Inlägg: 543
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Norrköping

Re: Säsongen 17/18

Inlägg av diffarn1 »

sensei skrev:
Praetori skrev:
sensei skrev:I brist på fysiskt spel i SHL kan vi tacklingsfantaster kolla in den här stjärnsmällen från igår:

Jo det var hygglig blindside på den.
Det verkar inte vara en grej i NFL. Är lite rookie på fotbollsregler men det sades inte ett ord om någon "blindside" i sändningen i alla fall.
Nej blindside är inte en grej i NFL. Bollbäraren har själv ansvar för att inte sätta sig i en situation där det lätt blir en blindside. I det här fallet blir han dock tacklad av kronan på försvararens hjälm mot sin egen hjälm vilket kanske borde ha straffats. Men överhuvudtaget så försökte bollbäraren trixa till det för mycket där. Han skulle bara tagit de yardsen han kunde fått rakt upp i banan.
Praetori
Inlägg: 13752
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 17/18

Inlägg av Praetori »

sensei skrev: Det verkar inte vara en grej i NFL. Är lite rookie på fotbollsregler men det sades inte ett ord om någon "blindside" i sändningen i alla fall.
Nä NFL och huvudskador är något som man börjat uppmärksamma på allvar först på senare tid. Det är så pass mycket fler spelare i varje lag och stor rotation på annat än fixstjärnorna. Dessutom finns det enorma mängder mer aktiva utövare på hög nivå än inom hockeyn så career-ending injuries är inte alls lika uppseendeväckande som i NHL. Skador är en del av NFL. Just hockeyn har ju belysts på grund av slagsmål och slagskämpar som fått hjärnskador som boxare. Att det går fruktansvärt fort i hockey jämfört med off-ice sporter och att grepp och dylikt inte är tillåtet för att få ner en motståndare utan bara ren brutal kraft ökar ju krockvåldet även på fixstjärnorna och därmed har skadehistoriken blivit synliggjord tidigare.

På 70-80-talet hade det inte varit särskilt mycket regelmässigt snack om en dylik tackling inom NHL men där hade man istället "poliser" som gick efter "koden" och slog folk blodiga om de tog en cheap-shot på någon.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Grabben från Söder
Inlägg: 1772
Blev medlem: 2016-07-19
Ort: Göteborg

Re: Säsongen 17/18

Inlägg av Grabben från Söder »

Vilket lag tror ni vi får möta en kvartsfinal? Ser väl ut att bli Linköping eller HV?
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8112
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 17/18

Inlägg av Mattias_87 »

Grabben från Söder skrev:Vilket lag tror ni vi får möta en kvartsfinal? Ser väl ut att bli Linköping eller HV?
Det är omöjligt att tro i det här läget. Men om dagens tabell står sig och att hemmafördelen spelar roll i åttondelsfinalen möter vi Linköping just nu. Vet inte vad jag tycker om det. Jag tror verkligen att HV har potential att "skrälla" i slutspelet så jag är lite rädd för dom.

Men samtidigt så tror jag att alla lag 1-10 kan slå varandra i en bäst av sju ärligt talat. Vi kan lika gärna åka ut i kvartsfinal som att vinna SM-guld. Det mest ovissa slutspelet under mitt 30-åriga liv.
Avskaffa tre mot tre.
diffarn1
Inlägg: 543
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Norrköping

Re: Säsongen 17/18

Inlägg av diffarn1 »

Grabben från Söder skrev:Vilket lag tror ni vi får möta en kvartsfinal? Ser väl ut att bli Linköping eller HV?
Om säsongen tog slut idag och vi antar att lhc och hv vinner sina play in matcher så skulle det innebära att vi får möta lhc och Växjö får möta hv. Det skulle jag verkligen kunna leva med. Skulle kännas ganska otacksamt att vinna serien och få möta ett lag som hv i kvarten.. lhc har vi alla möjligheter att slå och framförallt med hemmafördel.
Grabben från Söder
Inlägg: 1772
Blev medlem: 2016-07-19
Ort: Göteborg

Re: Säsongen 17/18

Inlägg av Grabben från Söder »

Mattias_87 skrev:
Grabben från Söder skrev:Vilket lag tror ni vi får möta en kvartsfinal? Ser väl ut att bli Linköping eller HV?
Det är omöjligt att tro i det här läget. Men om dagens tabell står sig och att hemmafördelen spelar roll i åttondelsfinalen möter vi Linköping just nu. Vet inte vad jag tycker om det. Jag tror verkligen att HV har potential att "skrälla" i slutspelet så jag är lite rädd för dom.

Men samtidigt så tror jag att alla lag 1-10 kan slå varandra i en bäst av sju ärligt talat. Vi kan lika gärna åka ut i kvartsfinal som att vinna SM-guld. Det mest ovissa slutspelet under mitt 30-åriga liv.
Dock kittlar det lite med tanken att se Djurgården-Hv71 redan i en kvartsfinal. Mesta mästarna mot svenska mästarna, Stockholm mot Jönköping, recap av finalserien 2010. Dom kan nog skrälla, men känns snarare som att vi är allas mardrömsmotståndare. Det enda laget jag inte vill att vi möter i slutspelet är Frölunda. Men om tabellen slutar som den är nu så ser det bra ut. Du mycket lutar mot att det blir Växjö, Djurgården, Färjestad och Frölunda i en semi. Där vi får möta Färjestad. Ska bli grymt kul med slutspel, kommer nog bli ett av dom bättre slutspelen.
mb81
Inlägg: 8656
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 17/18

Inlägg av mb81 »

Är det inte lite konstigt att laget är lediga en vecka nu och många drar på solsemester? Borde man inte träna extra hårt nu?
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 17/18

Inlägg av Skidlöparn »

mb81 skrev:Är det inte lite konstigt att laget är lediga en vecka nu och många drar på solsemester? Borde man inte träna extra hårt nu?
De är ju lediga en vecka innan ju en hårdträning börjar inför sluttampen. Det kan säkert vara skönt att få komma iväg och samla batterierna ett tag innan det drar ihop sig. De har väl knappt haft en ledig stund sedan augusti?
Skriv svar