Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1850
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Andspe »

Hjärntrappan varar mellan 6-10 dagar. Utan bakslag betyder det att Michael Hagas lån avslutas när Ante är tillbaka efter 10 dagar. Vi får helt enkelt hoppas på det.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Donkels-2.0 »

Jag ser inlåningen av Haga mer att man inte är helt tillfreds med det Walterholm och Wiå presterat och inget annat
Ceterum censeo Solna esse delendam
EspenK
Inlägg: 9059
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av EspenK »

Bra Jocke!

Vi har tappat i ork i slutet av matcherna. Nu kan vi spela fyra kedjor.
Skulle helst se

4
Hank Haga Possler
3
Ridderwall Johansson Ahlén
2
Bergfors Ljung Vejde
1
Jonte Lundh Bourque

Verkställ!
EspenK
Inlägg: 9059
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av EspenK »

Låt oss alla ta med Ante i nyårsbönen.
Han är såååå viktig.
En av de bästa tekarna. Läser spelet så oerhört bra.
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Donkels-2.0 »

EspenK skrev:Låt oss alla ta med Ante i nyårsbönen.
Han är såååå viktig.
En av de bästa tekarna. Läser spelet så oerhört bra.
Ja tekningarna igår var under all kritik så Ante måste in i laget så så fort han är redo nu möter vi ju som tur var skräpgängen Mögle och Urebru borta samt Frölunda hemma under denna period då garanterat JVM spelarna och Ante är borta så det känns inte dom oöverkomligt motstånd sedan vore det trevligt om Bagdad Bob hemsidan kunde uppdatera status på Tom Nilsson och Urbom förstår inte det där jävla tramset att mörka skador - skärpning där Djurgården Hockey!!!
Ceterum censeo Solna esse delendam
#10
Inlägg: 13639
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av #10 »

Skäms att säga det men hoppas småkronorna åker ut i kvarten så vi får hem våra killar...
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4794
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av diftobbe89 »

Gör han ett bra jobb finns säkert chansen att han och Fagerudd byter klubb med varandra, Mora tar över Fagerudds kontrakt och vi norrmannens.
Spela fult
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Donkels-2.0 »

Aldrig att jag hoppas att Sverige förlorar - guld ska vi ta där Fjällby avgör på smörpass av Davidsson mot Kanada i finalen på övertid
Ceterum censeo Solna esse delendam
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Puckey »

#10 skrev:Skäms att säga det men hoppas småkronorna åker ut i kvarten så vi får hem våra killar...
Off topic - men två jetlaggade och besvikna forwards lär inte avgöra matchen mot Örebro, och Frölunda är väl de enda som förlorar mer på JVM än oss. De kan ta guld och komma hem lagom till matchen mot FBK för min del.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Kall-El »

Känns det ändå inte lite märkligt att låna in en center från ett lag som Mora?
Jag menar med tanke på deras situation borde de väl vilja spela alla spelare de har som besitter minsta kvalité?

Dock är truppen vi har nu tunn, men det känns ändå märkligt för OM denna spelare vore tillräckligt bra/intressant är jag helt övertygad om att han hade lirat för masarna.

Hade hellre sett att en junis fått chansen, men det kanske inte finns någon alls som är lämplig.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av -daniel- »

Kall-El skrev:Känns det ändå inte lite märkligt att låna in en center från ett lag som Mora?
Jag menar med tanke på deras situation borde de väl vilja spela alla spelare de har som besitter minsta kvalité?

Dock är truppen vi har nu tunn, men det känns ändå märkligt för OM denna spelare vore tillräckligt bra/intressant är jag helt övertygad om att han hade lirat för masarna.

Hade hellre sett att en junis fått chansen, men det kanske inte finns någon alls som är lämplig.
Jag är tämligen övertygad om att Mora är lite strategiska här. DIF möter i 2 av de 3 aktuella matcherna deras direkta kvalseriekonkurrenter.
Bild
AlltidoavsettDIF
Inlägg: 937
Blev medlem: 2017-07-27
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

-daniel- skrev:
Kall-El skrev:Känns det ändå inte lite märkligt att låna in en center från ett lag som Mora?
Jag menar med tanke på deras situation borde de väl vilja spela alla spelare de har som besitter minsta kvalité?

Dock är truppen vi har nu tunn, men det känns ändå märkligt för OM denna spelare vore tillräckligt bra/intressant är jag helt övertygad om att han hade lirat för masarna.

Hade hellre sett att en junis fått chansen, men det kanske inte finns någon alls som är lämplig.
Jag är tämligen övertygad om att Mora är lite strategiska här. DIF möter i 2 av de 3 aktuella matcherna deras direkta kvalseriekonkurrenter.
Exakt det första jag också tänkte, sen tror jag man ger tillbaka lite efter att ha fått låna Fagerudd. DIF kan ha sagt vid kontakten där att om ni får Fagerudd så kan vi vid behov få låna en spelare en kortare tid eller liknande i framtiden.
gaspo
Inlägg: 1532
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av gaspo »

Statistiken på Haga är ju helt underbar! :lol: en riktig poängspsruta vi får in.
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Skidlöparn »

gaspo skrev:Statistiken på Haga är ju helt underbar! :lol: en riktig poängspsruta vi får in.
Han var ju riktigt duktig i allsvenskan och de flesta här inne var ju överens om att vi ville se honom på kontrakt här. Sen har han väl inte riktigt klarat av shl, vilket ju antingen kan bero på speltid eller att han inte klarar av tempot. Hur som helst har han potential att var en ok shl-lirare och är ett bra lån för en tredje/fjärdekedja i min mening!
Användarvisningsbild
antti-pekka
Inlägg: 175
Blev medlem: 2007-01-08
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av antti-pekka »

Skidlöparn skrev:
gaspo skrev:Statistiken på Haga är ju helt underbar! :lol: en riktig poängspsruta vi får in.
Han var ju riktigt duktig i allsvenskan och de flesta här inne var ju överens om att vi ville se honom på kontrakt här. Sen har han väl inte riktigt klarat av shl, vilket ju antingen kan bero på speltid eller att han inte klarar av tempot. Hur som helst har han potential att var en ok shl-lirare och är ett bra lån för en tredje/fjärdekedja i min mening!
Tanken är säkert bara att han spela 0-0 i 4-6 minuter per match. Det visade sig tydligt mot Linköping att Wiå inte klarar av den uppgiften ännu.
Låst