SHL: Omgång 23 : Djurgårdens IF - Rögle 25/11-2017

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Henke_F
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2010-11-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: SHL: Omgång 23 : Djurgårdens IF - Rögle 25/11-2017

Inlägg av Henke_F »

EspenK skrev:
Benjamin L. Willard skrev:Cam skyller på domaren...


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Jag med.
Haha, men han skyllde inte på att dom letade utvisningar på oss som fan då när dom fick lira 5 mot 3 i slutet.

IG att vi inte tar detta i fulltid ändå, vi började ju uselt och gav bort matchen med deras 0-2 överläge. Men ja bra att vi städade till resultatet i förlängning.
EspenK
Inlägg: 9082
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: SHL: Omgång 23 : Djurgårdens IF - Rögle 25/11-2017

Inlägg av EspenK »

Tycker Ridderwall blir totalt misshandlad i laguppställningen.

För mig är det självklart att köra med:

Förstakedjan( Men Burken får börja producera lite snart. Ser loj ut).

Ridderwall Ljungh Bergfors

Juniorkedjan

Hank Vejdemo Possler (Fjärdeline)
EspenK
Inlägg: 9082
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: SHL: Omgång 23 : Djurgårdens IF - Rögle 25/11-2017

Inlägg av EspenK »

Henke_F skrev:
EspenK skrev:
Benjamin L. Willard skrev:Cam skyller på domaren...


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Jag med.
Haha, men han skyllde inte på att dom letade utvisningar på oss som fan då när dom fick lira 5 mot 3 i slutet.

IG att vi inte tar detta i fulltid ändå, vi började ju uselt och gav bort matchen med deras 0-2 överläge. Men ja bra att vi städade till resultatet i förlängning.
Vi skulle dödat matchen i PP efter Burkens utvisning. Där skulle vi tagit timeout när grabbarna inte spelade enligt plan.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: SHL: Omgång 23 : Djurgårdens IF - Rögle 25/11-2017

Inlägg av minalman »

När man tar två pinnar av tre är glaset ändå mer än halvfullt. Skål! Drick ur!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8127
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Omgång 23 : Djurgårdens IF - Rögle 25/11-2017

Inlägg av Mattias_87 »

Med tanke på hur det såg ut får man ändå vara nöjd med två poäng.

Trevlig helg.
Avskaffa tre mot tre.
Splitzen
Inlägg: 97
Blev medlem: 2013-03-12
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Omgång 23 : Djurgårdens IF - Rögle 25/11-2017

Inlägg av Splitzen »

Mattias_87 skrev:Med tanke på hur det såg ut får man ändå vara nöjd med två poäng.

Trevlig helg.
känns ändå ganska skönt med vinst när de inte ser bra ut är de inte sånt som är skillnaden mellan topplag och mellan lag och botten lag. Visst surt att tappa 3poängaren men samtidigt ta igen 2-0 underläge mot ett botten lag som inte har förväntningar på sig att slå oss och med ny tränare och lag som kämpar skiten ur sig just nu. Jag är ialf ganska nöjd
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: SHL: Omgång 23 : Djurgårdens IF - Rögle 25/11-2017

Inlägg av Magnutz »

Ni som gnäller på Urbom.. såg ni skiten han plockades för när vi fick lira 3on5? Det är ju inte något du som domare ska bry dig om. Det är inget att blåsa för.

Likadant när de visar ut Burken för att han gav rövlen en snyting.. Och 2+2 dessutom. Den kortare av de två huvudvisslarna var jävligt tunnhudad och aggressiv mot både spelare på isen och mot bänken. Trist. Och sen var han rätt så dålig på att döma också.

I övrigt: Vi släpper in två mål i första perioden pga sömniga spelare. Sen har vi matchen och borde vunnit med 3-1.

Vi vann, det är bra!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7198
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Omgång 23 : Djurgårdens IF - Rögle 25/11-2017

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Efter en gnutta framgång har vi svårt att motivera oss för Rögle. Det är illa.

Hoppas Nilsson kommer tillbaka snarast och sätter press på Falk och Bernhardt. Deras markeringsspel vid 0-2 håller u10 nivå.

Possler har nu bidragit med 2 fina assist. :shock:

Oj vilket hockeygodis när Ante, Högström och Bergfors fick lite tid ihop. Självklart ska de få mycket mer tid ihop.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: SHL: Omgång 23 : Djurgårdens IF - Rögle 25/11-2017

Inlägg av Donkels-2.0 »

Domarna var som vanligt brutalt dåliga och inkonsekventa - exempel Borqen visar Youds vem som är störst och starkast och får för det en extra tvåa en av Bibicbröderna gör i stort sett samma sak och det händer inte ett skit - nä bort med domarskräpet och se till att lite av dom där CMORE miljonerna för att höja nivån så man slipper idioter som Nord och Vinge tex
Ceterum censeo Solna esse delendam
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Omgång 23 : Djurgårdens IF - Rögle 25/11-2017

Inlägg av mb81 »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Efter en gnutta framgång har vi svårt att motivera oss för Rögle. Det är illa.

Hoppas Nilsson kommer tillbaka snarast och sätter press på Falk och Bernhardt. Deras markeringsspel vid 0-2 håller u10 nivå.

Possler har nu bidragit med 2 fina assist. :shock:

Oj vilket hockeygodis när Ante, Högström och Bergfors fick lite tid ihop. Självklart ska de få mycket mer tid ihop.
Bommade nog när dessa tre favoriter spelade ihop. När var det?

Tycker synd om Bergfors som inte får en bättre tredje länk och dessutom har Ljungh inte varit så vass i 5vs5(dock oerhört viktig i PP) så Bergfors får jobba i motvind mycket.
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Omgång 23 : Djurgårdens IF - Rögle 25/11-2017

Inlägg av förevigtdjurgården »

AJF är hockeyporr.

Rögle börjar kännas obehagliga på hemmais.

Kul med två pinnar iallafall, inte total genomklappning.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Praetori
Inlägg: 13767
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL: Omgång 23 : Djurgårdens IF - Rögle 25/11-2017

Inlägg av Praetori »

Grabbarna börjar få rutin och komma ihop som ett lag men det är få av spelarna som har någon längre erfarenhet av Hovet med mycket folk. Känns som att de spelar lite sämre under all den pressen istället för tvärtom.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7198
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Omgång 23 : Djurgårdens IF - Rögle 25/11-2017

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

mb81 skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Efter en gnutta framgång har vi svårt att motivera oss för Rögle. Det är illa.

Hoppas Nilsson kommer tillbaka snarast och sätter press på Falk och Bernhardt. Deras markeringsspel vid 0-2 håller u10 nivå.

Possler har nu bidragit med 2 fina assist. :shock:

Oj vilket hockeygodis när Ante, Högström och Bergfors fick lite tid ihop. Självklart ska de få mycket mer tid ihop.
Bommade nog när dessa tre favoriter spelade ihop. När var det?

Tycker synd om Bergfors som inte får en bättre tredje länk och dessutom har Ljungh inte varit så vass i 5vs5(dock oerhört viktig i PP) så Bergfors får jobba i motvind mycket.
Var i andraperioden när Bergfors dröjde sig kvar. Han, Ante och Högström lirade runt med riktigt skön harmoni. Stackars Rögle fick ett jobbigt och långt byte i egen zon.

Dessa 3 killar är mina klara favoriter med. Fick jag bestämma skulle jag byta ut Burken mot Bergfors direkt.
Bergfors-Ante-Lundh skulle på allvar utmana om att vara seriens vassaste och samtidigt jobbigaste kedja att spela mot.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
EspenK
Inlägg: 9082
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: SHL: Omgång 23 : Djurgårdens IF - Rögle 25/11-2017

Inlägg av EspenK »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
mb81 skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Efter en gnutta framgång har vi svårt att motivera oss för Rögle. Det är illa.

Hoppas Nilsson kommer tillbaka snarast och sätter press på Falk och Bernhardt. Deras markeringsspel vid 0-2 håller u10 nivå.

Possler har nu bidragit med 2 fina assist. :shock:

Oj vilket hockeygodis när Ante, Högström och Bergfors fick lite tid ihop. Självklart ska de få mycket mer tid ihop.
Bommade nog när dessa tre favoriter spelade ihop. När var det?

Tycker synd om Bergfors som inte får en bättre tredje länk och dessutom har Ljungh inte varit så vass i 5vs5(dock oerhört viktig i PP) så Bergfors får jobba i motvind mycket.
Var i andraperioden när Bergfors dröjde sig kvar. Han, Ante och Högström lirade runt med riktigt skön harmoni. Stackars Rögle fick ett jobbigt och långt byte i egen zon.

Dessa 3 killar är mina klara favoriter med. Fick jag bestämma skulle jag byta ut Burken mot Bergfors direkt.
Bergfors-Ante-Lundh skulle på allvar utmana om att vara seriens vassaste och samtidigt jobbigaste kedja att spela mot.
+1
Burken har tappat sedan uppehållet och drar ner förstakedjan. T.o.m Possler funkade bättre i den kedjan.
#10
Inlägg: 13643
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: SHL: Omgång 23 : Djurgårdens IF - Rögle 25/11-2017

Inlägg av #10 »

Såg matchen nu i efterhand, inte en topprestation av oss, sen behöver man inte kommentera domarna, burken och Urboms utv är ju rena skämtet, som en komedi från dramaten...
Skriv svar