SHL: Omgång 22 : HV71 - Djurgårdens IF 23/11-2017

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
EspenK
Inlägg: 9061
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: SHL: Omgång 22 : HV71 - Djurgårdens IF 23/11-2017

Inlägg av EspenK »

Henke_F skrev:Ja bra genomförd match ändå. Sen hade vi 100%-igt PP idag? Det bortdömda var ju mål och felaktigt bortdömt.

Kul att iaf att vi börjar kunna etablera tryck och ha lite passningsspel och ja även mål i PP.
3-års nötande så börjar Håkanssons grovjobb ge utdelning eller vad är det som hänt?
Ljungh har hänt.
Han styr pp på ett fantastiskt sätt.

Vore gott om vi kunde ta en trea mot botten också men jag är alltid orolig för bottenlagen.
Praetori
Inlägg: 13765
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL: Omgång 22 : HV71 - Djurgårdens IF 23/11-2017

Inlägg av Praetori »

EspenK skrev:
Henke_F skrev:Ja bra genomförd match ändå. Sen hade vi 100%-igt PP idag? Det bortdömda var ju mål och felaktigt bortdömt.

Kul att iaf att vi börjar kunna etablera tryck och ha lite passningsspel och ja även mål i PP.
3-års nötande så börjar Håkanssons grovjobb ge utdelning eller vad är det som hänt?
Ljungh har hänt.
Han styr pp på ett fantastiskt sätt.

Vore gott om vi kunde ta en trea mot botten också men jag är alltid orolig för bottenlagen.
Det har hänt en hel del. Och Hulta. Jag skall vara ärlig med att jag var orolig och inte blev det bättre av att han inte var i form i början men nu börjar man känna igen honom. Fy fan vilket kap.
Och folk oroade sig över vår backsida.
I princip samtliga är grymma.

Sent from my XT1580 using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
South_Exil
Inlägg: 788
Blev medlem: 2016-01-28

Re: SHL: Omgång 22 : HV71 - Djurgårdens IF 23/11-2017

Inlägg av South_Exil »

Högström bara 18,47 istid idag.
Petad till Andra PP och ingen istid på slutet när HV spelade 6-5. Fick bara sista bytet direkt efter 4-1.

Man kan inte klaga på PP uppställningarna efter idag men viktigt att han fortsatt har en roll där han känner att han är en av våra viktigaste spelare. Då är han som bäst.

Hade pucken i burskydd vid slutsignalen. Tyckte det såg ut som att han flippade iväg den och sket i att jubla när alla andra åkte i glädje fram till Adam.

Förhoppningsvis ingen issue men kändes inte helt bra.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Omgång 22 : HV71 - Djurgårdens IF 23/11-2017

Inlägg av pulverapa »

Vad hände med den där vattendelaren förra matchen? Torsk där innebar väl att säsongen var förlorad?
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL: Omgång 22 : HV71 - Djurgårdens IF 23/11-2017

Inlägg av Skidlöparn »

Såg inte matchen så har ett par funderingar:
Varför lirade Bergfors bara drygt 9 minuter?
Varför lirade inte Burken?

Sen tycker jag faktiskt att målet är helt ok att döma bort med gällande regler. Han stör ändå målvaktens plock och blir inte superinknuffad som vissa vill få det till. Sen är det såklart inte mycket kontakt och jag kan tycka att de skulle kunna släppa den.
Henke_F
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2010-11-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: SHL: Omgång 22 : HV71 - Djurgårdens IF 23/11-2017

Inlägg av Henke_F »

Skidlöparn skrev:Såg inte matchen så har ett par funderingar:
Varför lirade Bergfors bara drygt 9 minuter?
Varför lirade inte Burken?

Sen tycker jag faktiskt att målet är helt ok att döma bort med gällande regler. Han stör ändå målvaktens plock och blir inte superinknuffad som vissa vill få det till. Sen är det såklart inte mycket kontakt och jag kan tycka att de skulle kunna släppa den.
Rene var frånvarande, sjukdom.

Bergfors-kedjan var satt som 4:e line vad man kunde se på laguppställningen på Cmore. Vet inte om det spelade in på den minimala tiden?

Tycker inte Davidsson blev superinknuffad men han gör vad han kan för att minimera måliskontakt och det är ett jävla skämt att det blev bortdömt! Borde inte ens ringa på det. Det är min åsikt.
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL: Omgång 22 : HV71 - Djurgårdens IF 23/11-2017

Inlägg av Skidlöparn »

Henke_F skrev:
Skidlöparn skrev:Såg inte matchen så har ett par funderingar:
Varför lirade Bergfors bara drygt 9 minuter?
Varför lirade inte Burken?

Sen tycker jag faktiskt att målet är helt ok att döma bort med gällande regler. Han stör ändå målvaktens plock och blir inte superinknuffad som vissa vill få det till. Sen är det såklart inte mycket kontakt och jag kan tycka att de skulle kunna släppa den.
Rene var frånvarande, sjukdom.

Bergfors-kedjan var satt som 4:e line vad man kunde se på laguppställningen på Cmore. Vet inte om det spelade in på den minimala tiden?

Tycker inte Davidsson blev superinknuffad men han gör vad han kan för att minimera måliskontakt och det är ett jävla skämt att det blev bortdömt! Borde inte ens ringa på det. Det är min åsikt.
Ok tack för svar! Jag tycker för egen del att den är larvigt bortdömt, men jag förstår resonemanget att det stör målaktens plockhand. Mycket mindre solklart mål än mot Örebro. Däremot borde de verkligen börja släppa på såna situationer och som du säger inte ens ringas på.

Blev mest förvånad över Bergfors då han klockade in överlägset minst minuter tillsammans med Davidssons. Men så länge han inte klev av eller pga skada något måste det väl ha att göra med att han hade en dålig dag på jobbet. Samma som med Högström då.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Omgång 22 : HV71 - Djurgårdens IF 23/11-2017

Inlägg av android »

Skidlöparn skrev:
Henke_F skrev:
Skidlöparn skrev:Såg inte matchen så har ett par funderingar:
Varför lirade Bergfors bara drygt 9 minuter?
Varför lirade inte Burken?

Sen tycker jag faktiskt att målet är helt ok att döma bort med gällande regler. Han stör ändå målvaktens plock och blir inte superinknuffad som vissa vill få det till. Sen är det såklart inte mycket kontakt och jag kan tycka att de skulle kunna släppa den.
Rene var frånvarande, sjukdom.

Bergfors-kedjan var satt som 4:e line vad man kunde se på laguppställningen på Cmore. Vet inte om det spelade in på den minimala tiden?

Tycker inte Davidsson blev superinknuffad men han gör vad han kan för att minimera måliskontakt och det är ett jävla skämt att det blev bortdömt! Borde inte ens ringa på det. Det är min åsikt.
Ok tack för svar! Jag tycker för egen del att den är larvigt bortdömt, men jag förstår resonemanget att det stör målaktens plockhand. Mycket mindre solklart mål än mot Örebro. Däremot borde de verkligen börja släppa på såna situationer och som du säger inte ens ringas på.

Blev mest förvånad över Bergfors då han klockade in överlägset minst minuter tillsammans med Davidssons. Men så länge han inte klev av eller pga skada något måste det väl ha att göra med att han hade en dålig dag på jobbet. Samma som med Högström då.
Bergfors åkte ju på en smäll och blev liggande (eller knästående är nog mer korrekt). Man kanske tog det lugnt med honom efter det.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11878
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: SHL: Omgång 22 : HV71 - Djurgårdens IF 23/11-2017

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Jahajaa

Felaktigt bortdömt mål, självmål ....och ändå så är HV inte ens nära att ta poäng...på hemmaplan :shock:
Jag nyper mig hårt .....både i armen och skrevet, vi är fan stabila nu!

1-3 målet är ju hård-hockey-porr, så brutalt snyggt så jag svimmar
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11878
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: SHL: Omgång 22 : HV71 - Djurgårdens IF 23/11-2017

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

mb81 skrev:Är det en slump att Aids-l spelar i HIV71?
Haha, har skrattat förut åt just det där namnet :lol:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Ohddan
Inlägg: 1489
Blev medlem: 2012-03-01

Re: SHL: Omgång 22 : HV71 - Djurgårdens IF 23/11-2017

Inlägg av Ohddan »

Lee Harvey Oswald skrev: 1-3 målet är ju hård-hockey-porr, så brutalt snyggt så jag svimmar
När mäktade DIF senast med ett sådant konstmål? Holms bajskasse mot Lillkaffe räknas inte.
Praetori
Inlägg: 13765
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL: Omgång 22 : HV71 - Djurgårdens IF 23/11-2017

Inlägg av Praetori »

Lee Harvey Oswald skrev:Jahajaa

Felaktigt bortdömt mål, självmål ....och ändå så är HV inte ens nära att ta poäng...på hemmaplan :shock:
Jag nyper mig hårt .....både i armen och skrevet, vi är fan stabila nu!

1-3 målet är ju hård-hockey-porr, så brutalt snyggt så jag svimmar
Ja bisarrt nog så kändes det ganska lugnt förutom en två tre lägen som HV hade.
Trots all BP och 50! skott varav 44! på mål från HV kände jag mig lika lugn och trygg som backar och Adam verkade vara. Det var nästan Säcken-tendenser (Nyman om vi skall lägga äran där den hör hemma). I princip allt kom utifrån och backar som Urbom, Falk och Lagesson spelade mestadels redigt och lugnt. Lagesson var på hälarna ett par gånger och Högga gjorde ingen defensiv kanonmatch men överlag såg det väldigt tryggt ut trots att spelare som Tedenby, Thörnberg, Stenlund och Wännström var riktigt vassa och drev upp tempot så pass att resten av HV knappt hängde med.

Framåt kändes det som att vi kunde gå till anfall ungefär när vi bestämde oss för det men att man lyfte av lite när HV spelade som snabbast. Smart sätt att få matchen dit vi ville utan att skapa risker att gå bort sig onödigt ofta genom att byta istället för att anfalla för anfallets skull.
Det var något tillfälle i tredje när Ahlén är på väg mot båset och sedan ser en chans att checka fast pucken i motståndarzonen och går all-in och sedan blir kvar i ett monsterbyte som gjorde att man själv nästan fick mjölksyra som HV fick ordentlig press men annars var det mestadels väl genomfört.

Anfallsmässigt gör vi ingen pjåkig match och PP var de snyggaste jag sett på mycket mycket länge. Sjukt bra och tre grymma baljor trots att deras keeper var riktigt bra och stod på huvudet ett par gånger i första.

Med Burken borta och Ante precis tillbaka så känns det otroligt bra att Ljungh och Lundh kommit igång också. Alla formationer är farliga och kan skapa tryck och jag tyckte nästan synd om HV-spelarna (på det skadeglada sättet) när de höll på och jagade och Riddarn, Ahlén och Hank av någon slump var inne samtidigt och grisade runt pucken bakom deras kasse i en halv evighet.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7189
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Omgång 22 : HV71 - Djurgårdens IF 23/11-2017

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

South_Exil skrev:Högström bara 18,47 istid idag.
Petad till Andra PP och ingen istid på slutet när HV spelade 6-5. Fick bara sista bytet direkt efter 4-1.

Man kan inte klaga på PP uppställningarna efter idag men viktigt att han fortsatt har en roll där han känner att han är en av våra viktigaste spelare. Då är han som bäst.

Hade pucken i burskydd vid slutsignalen. Tyckte det såg ut som att han flippade iväg den och sket i att jubla när alla andra åkte i glädje fram till Adam.

Förhoppningsvis ingen issue men kändes inte helt bra.
Dels var Högström i en svacka innan landslaget. Den blev inte bättre av hans "misslyckande" där. Spelade troligen bort sin OS-plats.
Tror han bär på en hel del besvikelse över det.

Sedan matchades han grymt hårt under inledningen av serien och kan vara i behov av en hård träningsperiod och mental vila från matcher för att komma i form igen.

Med det sagt, när Högström är i en svacka är han ändå bättre än de flesta SHL-backar.
Han kommer att komma upp i högsta nivå igen. :)
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL: Omgång 22 : HV71 - Djurgårdens IF 23/11-2017

Inlägg av -daniel- »

South_Exil skrev:Högström bara 18,47 istid idag.
Petad till Andra PP och ingen istid på slutet när HV spelade 6-5. Fick bara sista bytet direkt efter 4-1.

Man kan inte klaga på PP uppställningarna efter idag men viktigt att han fortsatt har en roll där han känner att han är en av våra viktigaste spelare. Då är han som bäst.

Hade pucken i burskydd vid slutsignalen. Tyckte det såg ut som att han flippade iväg den och sket i att jubla när alla andra åkte i glädje fram till Adam.

Förhoppningsvis ingen issue men kändes inte helt bra.
Högström blev ju halvt söndermanglad av en egen spelare tidigare och jag trodde han skulle utgå helt med befarad hjärnskakning. Att han ens spelade vidare efter det var ju snudd på magiskt bara det.

En fulländad hockeykväll igår! Adam är omänskligt bra.
Bild
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4523
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: SHL: Omgång 22 : HV71 - Djurgårdens IF 23/11-2017

Inlägg av captcash »

En sak måste jag erkänna, Adam har verkligen chockerat mig... jag hade bytt bort honom mot en av hockeyknattarna som lirar i periodpauserna om nån frågat mig i början av säsongen men nu är han ju helt sinnessjukt stabil... /hatten av!

Utöver detta måste man även påpeka att snart kommer ingen våga ta ut målisen mot oss, Mini-Jagr är ju så jävla snabb att fuckar motståndarna upp en pass så smäller det direkt, det finns ju ingen som hänger med honom när han ligger och fiskar på defensiv blå och sticker iväg som en oljad blixt när han får chansen. Underbart! :lol:


Slutligen.. fyfaaan vad snyggt vårt 3:e mål var.. man blir ju helt upphetsad! Det är ju hockeyporr på sån nivå att den sekvensen måste laddas upp på p0rnhub eller liknande! Goddamn så sexigt!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Skriv svar