SHL: Omgång 20 : Karlskrona - Djurgårdens IF 18/11-2017

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Henke_F
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2010-11-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: SHL: Omgång 20 : Karlskrona - Djurgårdens IF 18/11-2017

Inlägg av Henke_F »

Praetori skrev:
sauron skrev: Håller med, något måste göras från ligahåll. Så här kan vi inte ha det.
Vi kan väl knappast förbjuda defensiva uppställningar?

KHK plockar poäng med hjälp av samma metoder som vi gjorde under Säcken fast lite mindre fröjdigt.

Vi saknar nycklar för att dyrka upp dödgrävarnas försvar och torskar på grund av det. Inte mycket att säga om saken. De har en keeper som står på huvudet och Guter som gjorde vad han behövde framåt.

Det hela hänger på första perioden som är dålig från våran sida. Hamnar man i underläge mot lag so KHK bir det jobbigt.

Nya friska tag mot 3 pinnar.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Hmm? Citeringen du svarade på var ett svar på mitt inlägg som handlade om samma som detta:
Salas skrev:Än en gång så visar domarkåren vilket lag som favoriseras i överlägsen utsträckning i SHL. De släpper 3 solklara utvisningar på hockeymördarna sista 10 och slår av solklara icings hela jävla tiden så fort hockeymördarna är under press.

Hoppas att det inte dröjer länge innan packet är i division ett där de hör hemma.
Detblir3poäng
Inlägg: 2195
Blev medlem: 2017-02-14

Re: SHL: Omgång 20 : Karlskrona - Djurgårdens IF 18/11-2017

Inlägg av Detblir3poäng »

Var inte i tråden under större delen utav matchen, och förstår att folk blir frustrerade när matchen blir som den blir men ojoj vad vissa skriver som om det vore domedagen! Vi har spöat många topplag och tagit poäng i flertalet matcher och ligger trea i serien men stundtals ser matchtrådarna ut som om det vore kris. Vi var ju uppenbart bättre igentligen med det är ju hockey dom spelar, ibland blir det såhär jävligt!! Men det är bara att skaka av sig och vinna nästa match istället. Vissa verkar ju knappt vara dif supportrar när man läser inläggen!!
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8127
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Omgång 20 : Karlskrona - Djurgårdens IF 18/11-2017

Inlägg av Mattias_87 »

Helt sjukt jämn poängmässigt mellan lag 2-10 egentligen. Det går fort med trepoängssystemet och att alla vinner mot alla.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
sauron
Inlägg: 4388
Blev medlem: 2008-11-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: STHLM

Re: SHL: Omgång 20 : Karlskrona - Djurgårdens IF 18/11-2017

Inlägg av sauron »

Praetori skrev:
sauron skrev: Håller med, något måste göras från ligahåll. Så här kan vi inte ha det.
Vi kan väl knappast förbjuda defensiva uppställningar?

KHK plockar poäng med hjälp av samma metoder som vi gjorde under Säcken fast lite mindre fröjdigt.

Vi saknar nycklar för att dyrka upp dödgrävarnas försvar och torskar på grund av det. Inte mycket att säga om saken. De har en keeper som står på huvudet och Guter som gjorde vad han behövde framåt.

Det hela hänger på första perioden som är dålig från våran sida. Hamnar man i underläge mot lag so KHK bir det jobbigt.

Nya friska tag mot 3 pinnar.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Inte för att jag gillar ultradefensiva uppställningar, heller, men som Henke F poängterade så handlade mitt inlägg om domarna och deras brist på objektivitet. Iom missade beslut som en en gång direkt kostar oss poäng. Eller enkelt uttryckt, domarkåren måste höja sig rejält.

Detta gäller inte bara att vi blir förfördelade (villket vi blir), jag hör liknande saker från andra lags supportrar också och tror att det är en bidragande orsak till ligans sjunkande populäriet och publiksiffror. Därav min önskan om att ligan borde ta tag i problemet.

Of all the things I lost, I miss my mind the most...
It's the hope that kills you.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: SHL: Omgång 20 : Karlskrona - Djurgårdens IF 18/11-2017

Inlägg av Magnutz »

sauron skrev:
Praetori skrev:
sauron skrev: Håller med, något måste göras från ligahåll. Så här kan vi inte ha det.
Vi kan väl knappast förbjuda defensiva uppställningar?

KHK plockar poäng med hjälp av samma metoder som vi gjorde under Säcken fast lite mindre fröjdigt.

Vi saknar nycklar för att dyrka upp dödgrävarnas försvar och torskar på grund av det. Inte mycket att säga om saken. De har en keeper som står på huvudet och Guter som gjorde vad han behövde framåt.

Det hela hänger på första perioden som är dålig från våran sida. Hamnar man i underläge mot lag so KHK bir det jobbigt.

Nya friska tag mot 3 pinnar.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Inte för att jag gillar ultradefensiva uppställningar, heller, men som Henke F poängterade så handlade mitt inlägg om domarna och deras brist på objektivitet. Iom missade beslut som en en gång direkt kostar oss poäng. Eller enkelt uttryckt, domarkåren måste höja sig rejält.

Detta gäller inte bara att vi blir förfördelade (villket vi blir), jag hör liknande saker från andra lags supportrar också och tror att det är en bidragande orsak till ligans sjunkande populäriet och publiksiffror. Därav min önskan om att ligan borde ta tag i problemet.

Of all the things I lost, I miss my mind the most...
Alla lag råkar illa ut och det har pågått en tid.

Om det var förra eller förförra säsongen då en domare visade ut en spelare för att två killar ur samma lag körde ihop.. Tror det var FBK - Cluben där två FBKare krockade med varandra och domaren visade ut en Cluben-snubbe som råkade vara i närheten. De hinner helt enkelt inte med. Sportens spel-del har blivit såpass mycket bättre medan domar-delen inte alls hängt med.

Jag tror på fullaste allvar att domarna behöver genomgå samma sorts fysträning och skridskoträning som spelarna så att de orkar vara minst lika snabba och lika uthålliga i 3x20 som spelarna. Betänk det faktum att domarna INTE kan byta, de måste genomföra matcherna i 60 minuter utan byte. :)

Så, in med domarna i fysprogram och se för fan till att de övar skridskoteknik och jävlar anamma så att de hinner med i spelet.

M
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7198
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Omgång 20 : Karlskrona - Djurgårdens IF 18/11-2017

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

minalman skrev:Man jublade mot Italien när Sverige bildade ogenomtränglig mur.
Man jublade mot Frölunda när Djurgården vände i 6 mot 5 och vann på straffar.
Bägge jublen har man fått sätt i halsen senaste två omgångarna då vi råkat ut för det omvända.
Så är det.

Börjar vara ett tag sedan vi lyckades ta en 3:a.
Men med LJ och Ante borta "hittar vi inte längre sätt att vinna 3 p".

Robban tycker vi var runda, andra att vi var trubbiga. Båda stämmer väl rätt bra. Vi saknade helt klart spets för att rubba Khk´s byalag.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Praetori
Inlägg: 13767
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL: Omgång 20 : Karlskrona - Djurgårdens IF 18/11-2017

Inlägg av Praetori »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
minalman skrev:Man jublade mot Italien när Sverige bildade ogenomtränglig mur.
Man jublade mot Frölunda när Djurgården vände i 6 mot 5 och vann på straffar.
Bägge jublen har man fått sätt i halsen senaste två omgångarna då vi råkat ut för det omvända.
Så är det.

Börjar vara ett tag sedan vi lyckades ta en 3:a.
Men med LJ och Ante borta "hittar vi inte längre sätt att vinna 3 p".

Robban tycker vi var runda, andra att vi var trubbiga. Båda stämmer väl rätt bra. Vi saknade helt klart spets för att rubba Khk´s byalag.
KHKs byalag som du så fint kallar det är i princip Djurgården B. Det har väl en 7 spelare med förflutet hos oss och sen ett par Stockholmare till i leden. Tro fan att släkten är värst.

Med tanke på att vi i princip alltid bottnar i November tycker jag inte det sett allt för mörkt ut.
Att vi trots nyckelspelare borta kan tvåla dit både Frölunda och "nästan" Växjö ser jag som ett styrkebesked. Det är lite medstuds som saknats och motståndarna har haft det istället.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
DRC
Inlägg: 1106
Blev medlem: 2009-03-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Omgång 20 : Karlskrona - Djurgårdens IF 18/11-2017

Inlägg av DRC »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
minalman skrev:Man jublade mot Italien när Sverige bildade ogenomtränglig mur.
Man jublade mot Frölunda när Djurgården vände i 6 mot 5 och vann på straffar.
Bägge jublen har man fått sätt i halsen senaste två omgångarna då vi råkat ut för det omvända.
Så är det.

Börjar vara ett tag sedan vi lyckades ta en 3:a.
Men med LJ och Ante borta "hittar vi inte längre sätt att vinna 3 p".

Robban tycker vi var runda, andra att vi var trubbiga. Båda stämmer väl rätt bra. Vi saknade helt klart spets för att rubba Khk´s byalag.
Förmågan att ta sig in på mål, bryta in på mål, göra instick/inspel och peta in returer har ur en ickestatistisk analys inte blivit bättre den här säsongen.

Jag tycker stora skillnaden är mer/bättre spelvändningar och bättre avslut.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7198
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Omgång 20 : Karlskrona - Djurgårdens IF 18/11-2017

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

DRC skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
minalman skrev:Man jublade mot Italien när Sverige bildade ogenomtränglig mur.
Man jublade mot Frölunda när Djurgården vände i 6 mot 5 och vann på straffar.
Bägge jublen har man fått sätt i halsen senaste två omgångarna då vi råkat ut för det omvända.
Så är det.

Börjar vara ett tag sedan vi lyckades ta en 3:a.
Men med LJ och Ante borta "hittar vi inte längre sätt att vinna 3 p".

Robban tycker vi var runda, andra att vi var trubbiga. Båda stämmer väl rätt bra. Vi saknade helt klart spets för att rubba Khk´s byalag.
Förmågan att ta sig in på mål, bryta in på mål, göra instick/inspel och peta in returer har ur en ickestatistisk analys inte blivit bättre den här säsongen.

Jag tycker stora skillnaden är mer/bättre spelvändningar och bättre avslut.
Ja, vi har ofta skenbart övertag. Men utvecklar vi den biten och pp blir vi bäst i serien.
Men det är lättare sagt än gjort. :wink:
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1851
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Omgång 20 : Karlskrona - Djurgårdens IF 18/11-2017

Inlägg av Andspe »

Täckning framför mål gör vi riktigt bra i år. Ridderwalls mål mot Växjö är skolboksexempel.
Täckningen är bra samtidigt avslutet tas vid rätt tidpunkt.

Bild
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: SHL: Omgång 20 : Karlskrona - Djurgårdens IF 18/11-2017

Inlägg av minalman »

DRC skrev:
Jag tycker stora skillnaden är mer/bättre spelvändningar och bättre avslut.
Glöm inte Adam. Från sämst i ligan till bäst i ligan på 12 månader. Uddamålsförluster har blivit uddamålsvinster.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL: Omgång 20 : Karlskrona - Djurgårdens IF 18/11-2017

Inlägg av Skidlöparn »

minalman skrev:
DRC skrev:
Jag tycker stora skillnaden är mer/bättre spelvändningar och bättre avslut.
Glöm inte Adam. Från sämst i ligan till bäst i ligan på 12 månader. Uddamålsförluster har blivit uddamålsvinster.
Absolut! Adams och backarnas insatser har säkerligen höjt vårt snitt med 0,5 p/match, vilket innebär en 3:e istället för 10:e.
Skriv svar