DIF i Media

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Frasse
Inlägg: 1856
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: DIF i Media

Inlägg av Frasse »

Mattias_87 skrev:Ja nya Globen måste verkligen bli bra. Annars vet jag inte vad...
Det viktigaste med ombyggnationen är att den skall inrymma 2 träningsrinkar.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8122
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF i Media

Inlägg av Mattias_87 »

Frasse skrev:
Mattias_87 skrev:Ja nya Globen måste verkligen bli bra. Annars vet jag inte vad...
Det viktigaste med ombyggnationen är att den skall inrymma 2 träningsrinkar.
Det viktigaste är väl ändå en matcharena som alla typ av supportrar vill ha? Både klackfolk och bekvämt sittfolk som vill dricka vin eller vad man brukar säga.
Avskaffa tre mot tre.
EspenK
Inlägg: 9073
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: DIF i Media

Inlägg av EspenK »

Positivt OM förslaget klubbas igenom. Kommer sakna Hovet men inser att det är dags.
Användarvisningsbild
sauron
Inlägg: 4388
Blev medlem: 2008-11-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: STHLM

Re: DIF i Media

Inlägg av sauron »

Det är ingen vidare bra idé (att riva Hovet), de 700 msek skulle göra mycket bättre nytta vid en renovering av Hovet. Dessutom så är det ju ganska ofta dubbelbokat med andra evenemang på Globen /Hovet, vilket skulle göra att vi skulle bli tvungna att flytta matcher mycket oftare än idag... Dessutom är det ju riktigt bra att ha möjligheten att vid vissa tillfällen och slutspel gå upp i kapacitet och fortfarande i normalfallet kunna köra i vår kära borg! Sedan kan man ju bara spekulera i vad hyran kommer att landa på i en nyrenoverad Glob. Den lär ju knappast gå ner...

Of all the things I lost, I miss my mind the most...
It's the hope that kills you.
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1850
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Re: DIF i Media

Inlägg av Andspe »

sauron skrev:Det är ingen vidare bra idé (att riva Hovet), de 700 msek skulle göra mycket bättre nytta vid en renovering av Hovet. Dessutom så är det ju ganska ofta dubbelbokat med andra evenemang på Globen /Hovet, vilket skulle göra att vi skulle bli tvungna att flytta matcher mycket oftare än idag... Dessutom är det ju riktigt bra att ha möjligheten att vid vissa tillfällen och slutspel gå upp i kapacitet och fortfarande i normalfallet kunna köra i vår kära borg! Sedan kan man ju bara spekulera i vad hyran kommer att landa på i en nyrenoverad Glob. Den lär ju knappast gå ner...

Of all the things I lost, I miss my mind the most...
  • Vi kommer kunna reglera kapaciteten.
  • Hyran kan säkert bli lägre när det är fler hyresrätter. (Edit: Hyresgäster på en arena istället för två arenor)
  • Förutsätter att hockey ska gå först i prioriteringslistan. Finns många fler arenor att lägga tillställningar i.
  • Fler och finare loger gör att vi kan lättare knyta oss ann sponsorer.
  • I lösningen finns det ett akustikmodifierande rörligt tak. Som både kan reflektera(för hockey) och absorbera vid andra tillställningar.
  • 1-2 underjordiska träningsanläggningar
  • Läktarna kommer bytas ut, och förmodligen kommer vi få en ordentlig ståplats.
Missta mig inte fel. Jag älskar Hovet och särskilt atmosfären på Hovet, men det är för gammalt. Alternativet är att bygga nytt. Vilket M kom fram till i sin process innan förra valet. Jag personligen vet inte vad som skulle vara bäst, men något måste göras
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: DIF i Media

Inlägg av Kall-El »

Förutom då det faktum att du höst troligtvis kan glömma punkterna 2 och 3 direkt.

Hyran kommer skjuta i höjden och alla andra arrangemang som kan ge extra stålar kommer gå före.

Dessutom, med en mindre arena att använda vad tror ni kommer hända vid krockar?

Jo vi kommer tvingas spela på tele2 arena istället, alternativet kommer vara ett ohyggligt märkligt spelschema där våra hemmamatcher kommer "tryckas in" där de får plats.
kaminor
Inlägg: 3262
Blev medlem: 2009-11-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF i Media

Inlägg av kaminor »

Känns bra. Hovet är på tok för gammalt och omdernt, hur bra stämning det än kan frammana.
Användarvisningsbild
sauron
Inlägg: 4388
Blev medlem: 2008-11-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: STHLM

Re: DIF i Media

Inlägg av sauron »

Andspe skrev:
  • Vi kommer kunna reglera kapaciteten.
  • Hyran kan säkert bli lägre när det är fler hyresrätter.
  • Förutsätter att hockey ska gå först i prioriteringslistan. Finns många fler arenor att lägga tillställningar i.
  • Fler och finare loger gör att vi kan lättare knyta oss ann sponsorer.
  • I lösningen finns det ett akustikmodifierande rörligt tak. Som både kan reflektera(för hockey) och absorbera vid andra tillställningar.
  • 1-2 underjordiska träningsanläggningar
  • Läktarna kommer bytas ut, och förmodligen kommer vi få en ordentlig ståplats.
Missta mig inte fel. Jag älskar Hovet och särskilt atmosfären på Hovet, men det är för gammalt. Alternativet är att bygga nytt. Vilket M kom fram till i sin process innan förra valet. Jag personligen vet inte vad som skulle vara bäst, men något måste göras
Ok för att kunna reglera kapacitet, tak o dylikt (förutsatt att det funkar).

Toppen att få riktiga träningsanläggningar.

Ståplats lär knappast hända då det räknas som en grogrund för huliganer...

Fler loger låter bra, men kommer rent logistiskt att skapa problem med flexibeliten (man kan ju inte gärna sälja dyra loger och sedan täcka för dem) , alternativt så kommer stora delar av de befintliga platserna försvinna för att ge plats åt sponsorloger och "splittra" publiken, det i sin tur kommer att tvärdöda all eventuell stämning)

Att titta på hockey från de övre etagen på globen är ju så värdelöst att förra gången vi bara körde där, höll vi på att gå i konkurs...

Att tro att hockeyn med (förhoppningsvis) reducerad hyra kommer att gå före tror jag dessvärre inte på och att det finns andra lokaler med en kapacitet på 8-13000 i Stockholm vet vi att det inte finns...

Sänkt hyra efter renovering har väl aldrig hänt, särskilt när man tagit bort det enda alternativet. (tror det när jag ser det, m a o)

Sen ska väl råttorna in på något sätt också, det kommer inte att finnas många lediga dagar under hockeysäsongen...

Kort sagt, jag har mycket svårt att få detta till en bra sak för DIF hockey. (utom träningsanläggningarna, men de ska väl delas med alla andra, typ konståkning, kaninhoppning mm)

Jag hoppas verkligen att jag har fel i detta och att allt blir toppen, men erfarenheten talar dessvärre emot det...

Of all the things I lost, I miss my mind the most...
It's the hope that kills you.
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1850
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Re: DIF i Media

Inlägg av Andspe »

Kall-El skrev:Förutom då det faktum att du höst troligtvis kan glömma punkterna 2 och 3 direkt.

Hyran kommer skjuta i höjden och alla andra arrangemang som kan ge extra stålar kommer gå före.

Dessutom, med en mindre arena att använda vad tror ni kommer hända vid krockar?

Jo vi kommer tvingas spela på tele2 arena istället, alternativet kommer vara ett ohyggligt märkligt spelschema där våra hemmamatcher kommer "tryckas in" där de får plats.
Jag har inget direkt svar på hur det kommer bli, men det där är mina förhoppningar.

Sen skulle det stå hyresgäster och inte hyresrätter. Slarvigt utav mig.
Skulle man i teorin kunna dela en arena på x antal hyresgäster och utan att hockeyns schema påverkas så måste det vara billigare och bättre än att driva än två arenor.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
Think if...
Inlägg: 471
Blev medlem: 2014-03-17
Ort: Stockholm, Sweden
Kontakt:

Re: DIF i Media

Inlägg av Think if... »

Man kan bygga om Globen för hur mkt pengar som helst, det kommer inte att bli bra.
Jag har sagt det förut och tycker fortfarande att man kunde satsa de 2 miljarder som staten avsatt för renovering av operan på att göra om Globen till nya Stockholms operan + övrig kulturscen. Skrytbyggen som Globen passar för det.
Sedan göra en bättre renovering av Hovet. Det går att utnyttja ytorna mellan hovet och Globen för kommersiella ändamål också.
Using Tapatalk
Erik af Sibirien
Inlägg: 281
Blev medlem: 2007-08-21

Re: DIF i Media

Inlägg av Erik af Sibirien »

sauron skrev:Det är ingen vidare bra idé (att riva Hovet), de 700 msek skulle göra mycket bättre nytta vid en renovering av Hovet. ...........
Det är bara det att de 700MSEK inte är tillgängliga förrän Hovet är rivet och marken såld.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: DIF i Media

Inlägg av -daniel- »

Jag förstår verkligen det nödvändiga här och hoppas det hela kan tillgodose samtliga sidors behov. Hovet är så jävla sunkigt (om än ack så ljuvligt) så något behöver verkligen göras.

Att sälja marken är det enda rimliga ur ett ekonomiskt perspektiv, jag är dock lite rädd för att de där 700 msek man pratar om sjunker avsevärt sett till mättnaden av nybyggda BR's i STHLM... finns många byggbolag / förvaltare som drar åt livremmen och stålsätter sig för sämre tider just nu; om man inte kommit långt i förhandlingarna och mer eller mindre påskrivet kontrakt på markkostnaden så kan det därför bli knepigt.

Jag har goda förhoppningar om att en ombyggnation av Globen kan bli bra. Hoppas innerligt att de går vidare med planerna att man skall komma närmre isen. Akustikfrågan är ju dock helt essentiell.
Bild
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF i Media

Inlägg av Caveman »

Andspe skrev:
sauron skrev:Det är ingen vidare bra idé (att riva Hovet), de 700 msek skulle göra mycket bättre nytta vid en renovering av Hovet. Dessutom så är det ju ganska ofta dubbelbokat med andra evenemang på Globen /Hovet, vilket skulle göra att vi skulle bli tvungna att flytta matcher mycket oftare än idag... Dessutom är det ju riktigt bra att ha möjligheten att vid vissa tillfällen och slutspel gå upp i kapacitet och fortfarande i normalfallet kunna köra i vår kära borg! Sedan kan man ju bara spekulera i vad hyran kommer att landa på i en nyrenoverad Glob. Den lär ju knappast gå ner...

Of all the things I lost, I miss my mind the most...
  • Vi kommer kunna reglera kapaciteten.
  • Hyran kan säkert bli lägre när det är fler hyresrätter. (Edit: Hyresgäster på en arena istället för två arenor)
  • Förutsätter att hockey ska gå först i prioriteringslistan. Finns många fler arenor att lägga tillställningar i.
  • Fler och finare loger gör att vi kan lättare knyta oss ann sponsorer.
  • I lösningen finns det ett akustikmodifierande rörligt tak. Som både kan reflektera(för hockey) och absorbera vid andra tillställningar.
  • 1-2 underjordiska träningsanläggningar
  • Läktarna kommer bytas ut, och förmodligen kommer vi få en ordentlig ståplats.
Missta mig inte fel. Jag älskar Hovet och särskilt atmosfären på Hovet, men det är för gammalt. Alternativet är att bygga nytt. Vilket M kom fram till i sin process innan förra valet. Jag personligen vet inte vad som skulle vara bäst, men något måste göras
Jag har väldigt svårt att se hockeyn gå först i prioriteringslistan, tror t.o.m Lakritsfestivalen skulle gå före hockeyn.

1-2 underjordiska träningsanläggningar låter däremot kanon, OM det blir så återstår dock att se.

Jag är oerhört skeptisk till allt som har med Globen att göra, men allt man kan göra nu är att hoppas på att några av dina punkter kommer att bli av, men det vågar jag inte tro förrän jag ser det.

Hovet - Vårt Hem
Praetori
Inlägg: 13766
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: DIF i Media

Inlägg av Praetori »

Marie Hallam gjorde en podd-intervju med Adam.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8122
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF i Media

Inlägg av Mattias_87 »

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... a-pa-hovet

Detta tåg borde vi verkligen hoppa på. Till och med lillebror har insett att vi inte ska göda dessa giriga nissar som knappt ger oss något tillbaka. Själv så har jag redan smugglat med mig läsk och snacks under flera års tid med några väldigt få undantag och valde att lägga lite extra pengar på att bli delägare istället.
Avskaffa tre mot tre.
Skriv svar