SHL : Omgång 9 : Djurgårdens IF - Färjestad 12/10-2017

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Detblir3poäng
Inlägg: 2190
Blev medlem: 2017-02-14

Re: SHL : Omgång 9 : Djurgårdens IF - Färjestad 12/10-2017

Inlägg av Detblir3poäng »

Vi var bäst ikväll tycker jag, vi hade stutsar och domarna emot oss och då är det inte mycket att säga tyvär
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4781
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL : Omgång 9 : Djurgårdens IF - Färjestad 12/10-2017

Inlägg av diftobbe89 »

Poff som Mora ska få betala. Ses
Spela fult
DIF87
Inlägg: 48
Blev medlem: 2017-03-15

Re: SHL : Omgång 9 : Djurgårdens IF - Färjestad 12/10-2017

Inlägg av DIF87 »

Vi gör en bra match och spelmässigt förtjänar vi mer.

5v5 är vi ett av de bästa lagen i serien. Vi är ett bra PP från att vara ett lag för topp tre. Högström såg seg ut i dag, jag tycker nog att han bör spela lite mindre de kommande matcherna.

Nästa gång Edlund och Wikegård kommenterar oss så stänger jag av ljudet. Jag orkar inte höra dessa två herrar sitta och vara upphetsade över Färjestad och deras skills, skills, skills, skickligare lag än DIF o.s.v.
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1846
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Re: SHL : Omgång 9 : Djurgårdens IF - Färjestad 12/10-2017

Inlägg av Andspe »

Vi är bättre än Färjestad ikväll, så känslan är ju självklart jäkligt besviket. Men... vi lär bli ett topplag i år om vi fortsätter så här!

Första kedjan + Högström hade det tungt idag. Inte tungt som i dåligt, utan mer tungt som i tunga trötta ben.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
daaviid
Inlägg: 4229
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL : Omgång 9 : Djurgårdens IF - Färjestad 12/10-2017

Inlägg av daaviid »

Det där jävla kaffe, usch!

Vi skulle ha avgjort första halvan utav tredje perioden, men löfbergs målvakt räddar dom idag.

Nya tag i nästa match. Resultat är inte alltid rättvist.

Bäst ikväll var ungdomskedjan. Bra fart.
Användarvisningsbild
Glory1
Inlägg: 2243
Blev medlem: 2011-03-10

Re: SHL : Omgång 9 : Djurgårdens IF - Färjestad 12/10-2017

Inlägg av Glory1 »

Det enda som händer när Falk har pucken, det spelar ingen roll om det är i offensiv-, mitt-, eller försvarszon, är att motståndarna återvinner puck. Måste vara han som ryker när hulta är redo
Janzoo
Inlägg: 1635
Blev medlem: 2010-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL : Omgång 9 : Djurgårdens IF - Färjestad 12/10-2017

Inlägg av Janzoo »

Vilken jävla tredjeperiod vi gör i övrigt. Kaffebonden i slutintervjun ansåg att de blev bättre i tredje, men de var ju så upptryckta mot egen kasse att de satt på läktaren.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9480
Blev medlem: 2009-12-01

Re: SHL : Omgång 9 : Djurgårdens IF - Färjestad 12/10-2017

Inlägg av Jim Morrison »

DIF87 skrev:Vi gör en bra match och spelmässigt förtjänar vi mer.

5v5 är vi ett av de bästa lagen i serien. Vi är ett bra PP från att vara ett lag för topp tre. Högström såg seg ut i dag, jag tycker nog att han bör spela lite mindre de kommande matcherna.

Nästa gång Edlund och Wikegård kommenterar oss så stänger jag av ljudet. Jag orkar inte höra dessa två herrar sitta och vara upphetsade över Färjestad och deras skills, skills, skills, skickligare lag än DIF o.s.v.
Stämmer ju dock. Hade behövts typ en Thoresen i det här laget för att kunna utmana i toppen på riktigt. Se bara på PP.

Nu kör vi in Hultström som LW i förstakedjan. Som i all-star-matchen :roll:
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: SHL : Omgång 9 : Djurgårdens IF - Färjestad 12/10-2017

Inlägg av ciirree »

Jim Morrison skrev:Vi är en riktigt skicklig spelare ifrån att kunna utmana i toppen. Någon som kan styra ett PP och avgöra. Som kan gå in i förstakedjan och skicka Peppe till tredje/fjärde.

Bra genomförd match annars.
Vilket vi inte kommer ha råd med. Så det kan vi glömma direkt.

Nästa tips på framgång?
#10
Inlägg: 13634
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: SHL : Omgång 9 : Djurgårdens IF - Färjestad 12/10-2017

Inlägg av #10 »

Vikas skrev:När förnyas Musses kontrakt, tro? Ska vi gissa på 3 år till?
Är sååå jävla less på gnället på Musse, okej, han kanske är en kass person, pp tränare och människa överhuvudtaget, men vi har spelare som spelat i NHL, khl, shl och annat, inte fan är det Musses fel att varända pp utom 1 inte gett mål, fan heller, spelare som lirar pp ska fan kunna klara av att spela 1 man mer bättre än vi gjort oavsett.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9480
Blev medlem: 2009-12-01

Re: SHL : Omgång 9 : Djurgårdens IF - Färjestad 12/10-2017

Inlägg av Jim Morrison »

ciirree skrev:
Jim Morrison skrev:Vi är en riktigt skicklig spelare ifrån att kunna utmana i toppen. Någon som kan styra ett PP och avgöra. Som kan gå in i förstakedjan och skicka Peppe till tredje/fjärde.

Bra genomförd match annars.
Vilket vi inte kommer ha råd med. Så det kan vi glömma direkt.

Nästa tips på framgång?
Beror väl på om Thore är sugen på att nyttja sin klausul vid jul och inte lyfta alldeles för hög lön. Ligger vi på slutspelsplats - vem vet?

I övrigt har jag inga andra tips, nej. Men att byta ut Musse kommer inte göra någonting för vårt PP.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
EspenK
Inlägg: 9052
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: SHL : Omgång 9 : Djurgårdens IF - Färjestad 12/10-2017

Inlägg av EspenK »

Nån som vet när Ljungh är tillbaka? Skulle vilja ha

Vejdemo Ljung Bergfors

Rör inte första och Junis.

Tredje är vårt sorgebarn. Händer inte mycket.Linus J ser tung ut i år. Riddarwall är iskall. Ahlén gör sitt men kommer inte loss.

Junis bör spela pp2. ELLER låta Jonte leda ett pp med Bergfors och MacDavid eftersom Fjällbys enda nackdel är målsinnet.
B.I.B.A
Inlägg: 2834
Blev medlem: 2009-08-06

Re: SHL : Omgång 9 : Djurgårdens IF - Färjestad 12/10-2017

Inlägg av B.I.B.A »

#10 skrev:
Vikas skrev:När förnyas Musses kontrakt, tro? Ska vi gissa på 3 år till?
Är sååå jävla less på gnället på Musse, okej, han kanske är en kass person, pp tränare och människa överhuvudtaget, men vi har spelare som spelat i NHL, khl, shl och annat, inte fan är det Musses fel att varända pp utom 1 inte gett mål, fan heller, spelare som lirar pp ska fan kunna klara av att spela 1 man mer bättre än vi gjort oavsett.
Vad är ens syftet med att ha tränare då? Tränaren ska ju styra upp spelet med riktlinjer, hur vi ska spela, varje spelares uppgift osv. Om alla går in och kör sitt eget race så kommer det ju aldrig leda till något konstruktivt. Alla spelare har olika bakgrund i olika klubbar, med olika spelare, spelsätt och tränare.
Avgå Jocke.
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: SHL : Omgång 9 : Djurgårdens IF - Färjestad 12/10-2017

Inlägg av Rix »

Tråkigt att vi inte vinner. Men sätter vi inte lägena och inte har ett PP som fungerar blir det svårt att utmana topplagen. Tycker faktiskt vi gör en riktigt bra match, men vi är skrämmande ineffektiva när vi får bra chanser.

Falk hade förtjänat 3 poäng...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: SHL : Omgång 9 : Djurgårdens IF - Färjestad 12/10-2017

Inlägg av minalman »

Har just bevittnad en stöld i närheten av Globen.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Skriv svar