Försäsong 17/18 : LHC - Djurgårdens IF

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
DRC
Inlägg: 1106
Blev medlem: 2009-03-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Försäsong 17/18 : LHC - Djurgårdens IF

Inlägg av DRC »

crike skrev:Humorn i att läsa matchtråden och tro att vi förlorat med typ 1-5.
Kan självklart ha sett dåligt ut men att då vinna mot ett "Stjärnspäckat LHC som kommer befinna sig i toppen" måste ändå ses som en styrka.
Eller som en lottovinst.
Användarvisningsbild
Mattebo
Inlägg: 1107
Blev medlem: 2012-01-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Försäsong 17/18 : LHC - Djurgårdens IF

Inlägg av Mattebo »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Mattebo skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Vår klart bästa forward sätter vi tillsammans med Hank.
Hur tänker man där? Eller varför tänker man inte?

Hade inga höga förväntningar på Jesper Pettersson.
Ser klart intressant ut.

Högström, Bergfors och Ljungh sticker ut positivt.

Engqvist ser trög och klumpig ut. Dåligt tränad? Nedtränad?

Bernhardt har jag aldrig fattat hypen kring. Kör 50-50 i allt han gör. Ibland bländande och sedan tokusel. Inget som fungerar i SHL. Låna ut?
Känns som att något liknande brukar uttryckas angående unga backar med stora offensiva sidor, när de är i utvecklingsfasen. Tålamod, tror jag. Visst, frustrerande emellanåt.

Jag tror knappt på utlåningar. Hur många gånger har vi lånat ut någon till HA (exempelvis) och fått tillbaka en spelare som blivit en fullfjädrad SHL-spelare? Må ha fel, men känns som att det aldrig händer.
Han kan bli riktigt bra. Men Har vi ett nog bra lag för att klara alla misstag till han blir säkrare?

Rundblad och Larsson gjorde flertal misstag, inte minst Rundblad. Men Saik hade ett kraftfullt lag som tålde den typen av misstag.
Dödssent svar. Ja frågan är ju om vi har ett lag som klarar av misstagen. Precis som förra säsongen består denna trupp av en hel del chansningar. Förutom Thoresen-säsongen känns det som att våra trupper sedan återkomsten till stora delar har bestått av chansningar. Tror vi får leva med det framöver, tills vi har etablerat oss högre upp.

Edit några gånger, kan inte skriva längre.
Användarvisningsbild
Mattebo
Inlägg: 1107
Blev medlem: 2012-01-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Försäsong 17/18 : LHC - Djurgårdens IF

Inlägg av Mattebo »

#10 skrev:Ante blir en flopp, hade haft Matt alla dar i veckan ist
Du får ta tillbaka detta, ingen dömer dig ;).
Túrin Turambar
Inlägg: 595
Blev medlem: 2012-05-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Försäsong 17/18 : LHC - Djurgårdens IF

Inlägg av Túrin Turambar »

Mattebo skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Mattebo skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Vår klart bästa forward sätter vi tillsammans med Hank.
Hur tänker man där? Eller varför tänker man inte?

Hade inga höga förväntningar på Jesper Pettersson.
Ser klart intressant ut.

Högström, Bergfors och Ljungh sticker ut positivt.

Engqvist ser trög och klumpig ut. Dåligt tränad? Nedtränad?

Bernhardt har jag aldrig fattat hypen kring. Kör 50-50 i allt han gör. Ibland bländande och sedan tokusel. Inget som fungerar i SHL. Låna ut?
Känns som att något liknande brukar uttryckas angående unga backar med stora offensiva sidor, när de är i utvecklingsfasen. Tålamod, tror jag. Visst, frustrerande emellanåt.

Jag tror knappt på utlåningar. Hur många gånger har vi lånat ut någon till HA (exempelvis) och fått tillbaka en spelare som blivit en fullfjädrad SHL-spelare? Må ha fel, men känns som att det aldrig händer.
Han kan bli riktigt bra. Men Har vi ett nog bra lag för att klara alla misstag till han blir säkrare?

Rundblad och Larsson gjorde flertal misstag, inte minst Rundblad. Men Saik hade ett kraftfullt lag som tålde den typen av misstag.
Dödssent svar. Ja frågan är ju om vi har ett lag som klarar av misstagen. Precis som förra säsongen består denna trupp av en hel del chansningar. Förutom Thoresen-säsongen känns det som att våra trupper sedan återkomsten till stora delar har bestått av chansningar. Tror vi får leva med det framöver, tills vi har etablerat oss högre upp.

Edit några gånger, kan inte skriva längre.
Även truppen 2015 bestod till stora delar av chansningar. Visst, Thoresen var väl ett rätt säkert kort, men Hultström var ännu inte alls den spelare han senare blev, Högström fanns det fortfarande vissa frågetecken kring, Anderson var en okänd transatlant som ingen visste om han skulle hålla.
Användarvisningsbild
Mattebo
Inlägg: 1107
Blev medlem: 2012-01-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Försäsong 17/18 : LHC - Djurgårdens IF

Inlägg av Mattebo »

Túrin Turambar skrev: Även truppen 2015 bestod till stora delar av chansningar. Visst, Thoresen var väl ett rätt säkert kort, men Hultström var ännu inte alls den spelare han senare blev, Högström fanns det fortfarande vissa frågetecken kring, Anderson var en okänd transatlant som ingen visste om han skulle hålla.
Helt riktigt, jag minns för mycket av utvecklingen i truppen. Dock landade vi Sallinen och Hultström som gjort poängstarka säsonger i Leksand, Matt hade gjort över 30 i KHL (jämförbart med säsongens transatlant som gör sin första säsong i Europa) och sen Thore.

Tror vi får leva några säsonger till med att trupperna innehåller stora frågetecken på nyckelpositioner. Vill vi på sikt etablera oss högre upp, som det på pekas från ledningen, då måste vi ha starkare lag (på pappret). Därav är jag positiv till att ha Bernhardt i laget, eftersom det är lite så vi måste "leva" nu.
Skriv svar