Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Rudi
Inlägg: 667
Blev medlem: 2012-07-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Rudi »

Linus Söderström har skrivit på ett treårskontrakt. Det borde vi väl då få en slant för?
mb81
Inlägg: 8666
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Rudi skrev:Linus Söderström har skrivit på ett treårskontrakt. Det borde vi väl då få en slant för?
Minst 1,5 mille.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av android »

Hur stor är chansen/risken att Vejdemo signar? Sämre spelare än honom har ju fått kontrakt tidigare.
Född till sportchef.
Benjamin L. Willard
Inlägg: 1546
Blev medlem: 2012-10-04
Ort: Saigon... shit; I'm still only in Saigon...

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Benjamin L. Willard »

android skrev:Hur stor är chansen/risken att Vejdemo signar? Sämre spelare än honom har ju fått kontrakt tidigare.
Beror nog helt på om Vejdemo tror han kommer utvecklas bättre i Ahl. Är han klar med skolan?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7186
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

android skrev:Hur stor är chansen/risken att Vejdemo signar? Sämre spelare än honom har ju fått kontrakt tidigare.
Tycker just chansen/risken sammanfattar Vejdemo perfekt.
Kommer han ta nästa kliv eller stannar han upp vid lovande?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av android »

Benjamin L. Willard skrev:
android skrev:Hur stor är chansen/risken att Vejdemo signar? Sämre spelare än honom har ju fått kontrakt tidigare.
Beror nog helt på om Vejdemo tror han kommer utvecklas bättre i Ahl. Är han klar med skolan?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Finns väl signa och sedan lånas ut ett år också. Han är klar med gymnasiet men pluggar kurser på universitet om jag minns rätt.
BOMBOM BOUCHARD skrev:
android skrev:Hur stor är chansen/risken att Vejdemo signar? Sämre spelare än honom har ju fått kontrakt tidigare.
Tycker just chansen/risken sammanfattar Vejdemo perfekt.
Kommer han ta nästa kliv eller stannar han upp vid lovande?
Jag är övertygad om att han kommer ta ett steg till. Vad det nu innebär. Jag tror dock att han hade mått bra av en utlåning tidigare. Lira 16-18 minuter per match i HA istället för 10-12 i DIF.

Jag tycker dock att han är en hyfsad SHL-spelare..
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7186
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Ja, tror och hoppas att han kan kliva upp och kunna hamna på Ljunghs nivå.
(nu hade väl båda en liknande säsong senast där jag tror båda kan steppa upp kommande)

I avsaknad av ekonomi är vi i behov av att få fram nya Krugers, Josefsson etc.
Vi har faktiskt möjlighet till rätt rejäl uppsida på centersidan 17/18.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Enisen
Inlägg: 40
Blev medlem: 2017-04-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Haninge

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Enisen »

Gör Davidssonbröderna, Vejdemo och några av backarna stora framsteg kan vi nog få se en hygglig säsong. Det som oroar är just detta, vad händer om detta uteblir? Blir överraskad om vi når kvarten, åttondel bör dock krävas.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av android »

Slänger ut ett namn som brodins ersättare. Vad tror forumet om Jordan Smotherman?

Lär inte vara speciellt dyr. Stor och hyfsat tuff. Går rakt på mål och har ett bra målsinne.

Personligen ser jag såklart hellre en yngre förmåga med större uppsida men tycker att tanken med smotherman är lite spännande.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av bastis7 »

Liknar inte Vejdemo väldigt mycket Ottosson? Jag hoppas han stannar länge hos oss. Men en bra säsong så lär han ju sticka.
Stavhoppet
Inlägg: 389
Blev medlem: 2010-11-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Stavhoppet »

android skrev:Slänger ut ett namn som brodins ersättare. Vad tror forumet om Jordan Smotherman?

Lär inte vara speciellt dyr. Stor och hyfsat tuff. Går rakt på mål och har ett bra målsinne.

Personligen ser jag såklart hellre en yngre förmåga med större uppsida men tycker att tanken med smotherman är lite spännande.

Spontant, Ja varför inte?

En spelare som visat att han kan prestera hyfsat på denna nivå och som inte är rädd för att ta lite stryk framför mål, någon att parkera framför mål i PP.

Borde precis som du säger inte vara alldeles för dyr med tanke på de senaste säsongerna då det blivit allsvenskt spel.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9502
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

android skrev:Slänger ut ett namn som brodins ersättare. Vad tror forumet om Jordan Smotherman?

Lär inte vara speciellt dyr. Stor och hyfsat tuff. Går rakt på mål och har ett bra målsinne.

Personligen ser jag såklart hellre en yngre förmåga med större uppsida men tycker att tanken med smotherman är lite spännande.
Japp. Han eller Karlkvist så blir jag nöjd med forwardsidan.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
mb81
Inlägg: 8666
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Holm verkar signa med Toronto. Det ger oss ca 1,5 mille minst. De pengarna lär verkligen inte Jocke ha räknat med. Jag är i vanliga fall för att den största delen av NHL-pengarna ska återinvesteras i juniorverksamheten. Men just nu när det krävs lite extra pengar till Brodins ersättare är dessa otroligt välkomna och en ren bonus.

Skriver bara AOM på ett kontrakt vilket han lär göra så blir det ca 6 mille men förmodligen ännu mer då över 10 spelare från Sverige lär skriva NHL-kontrakt.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av sensei »

Många verkar vara rätt nöjda ändå inför nästa säsong, lite ovanligt på ett positivt sätt. Jag känner att jag har kvar mina fysiska forwards och det är spännande nya namn på backsidan. Och så kan det ju bli så att en viss norrman ansluter också (nej jag tror det inte men det är roligt att hoppas!)
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Davidsson
Inlägg: 429
Blev medlem: 2015-02-01

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Davidsson »

sensei skrev:Många verkar vara rätt nöjda ändå inför nästa säsong, lite ovanligt på ett positivt sätt. Jag känner att jag har kvar mina fysiska forwards och det är spännande nya namn på backsidan. Och så kan det ju bli så att en viss norrman ansluter också (nej jag tror det inte men det är roligt att hoppas!)
Ja men inte pga av nyförvärven (förutom Ante) utan hoppet och förväntningarna om att spelarna/laget skall prestera bättre kommande säsong pga det positiva kontinuitet innebär. Så ser jag på det. Som alla andra saknar jag den där offensiva backen och den dödliga snipern.
Låst