Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
EspenK
Inlägg: 9082
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av EspenK »

Enisen skrev:
EspenK skrev:Med den backsida som presenterats so far kan vi ta in Crosby och Ovetchkin och ändå slåss om plats 11-12.

Thoresen kan vi glömma. Extern finansiär i så fall.

Kommer gråta om nåt av lyxlagen i SHL med pengakistorna fulla av kommunala skattepengar signar Thore. Skulle kännas som århundradets värsta Djurgårds ögonblick. Fisklunda ligger säkert fantastiskt bra till med tanke på geografiska läget.
Tror han har tillräckligt med pengar, han stannar utomlands, hamnar hos oss alternativt hem till Norge men är tveksam till det.
Tänker mer att det är en familjefråga. Fisklunda har tämligen nära till gränsen till Norge om det är så att de vill att barnen ska få landa i norska samhället igen med släkt och vänner.
OM han kommer tillbaka blir ingen gladare än jag men jag tror vi fick det år han ville bjuda på förr förra säsongen. Och det var ett fantastiskt år vi fick. Den kvaliteten på spelare växer inte på träd.
EspenK
Inlägg: 9082
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av EspenK »

android skrev:Jesper Björck hintade ju i säsongskortsmailet att ett antal nya spelare förhoppningsvis var på plats när träningen drar igång på tisdag.

"Den 2 maj så samlas laget och startar sin officiella försäsongsträning. Då kommer förhoppningsvis ett antal nya spelare vara med. Mer kan jag inte säga just nu."

Idag är väl en bra dag att presentera ett par.
Alla dagar är en bra dag att presentera spelare på. Så länge de håller i SHL. :D
EspenK
Inlägg: 9082
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av EspenK »

Lee Harvey Oswald skrev:
B.I.B.A skrev:
A23 skrev: Och om allt som skrivs här skulle vara sant så skulle vi åkt ur fler gånger än vi vunnit SM-guld
Vilket ju är sant. Forumet startade väl runt 2005.
Touché :lol:
Vår blomstrande framtid ligger bakom oss.

Vi tävlade förut på lika villkor, eller snarare var DIF laget dit unga talanger vände sig för att ta nästa steg in karriär, vi var ett bra skyltfönster.

Nu är vi ett långt mäktigt kapitel i hockey-historieböckerna
Vackert formulerat och tyvärr oerhört sant. Idag går unga talanger till Växjö, Fisklunda eller HV71. Vi har fallit i hierarkin och är nu i nivå med Rögle, Örebro och Mora. Mitt tips är att det är de tre lagen och vi som tampas om plats 11-14 när serien är slut framåt våren. Låt oss hoppas på det bästa.
AirQ
Inlägg: 209
Blev medlem: 2014-05-16

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av AirQ »

A23 skrev:Du behöver inte tro på ngt.

Thore har sagt att han inte kommer spela för ngt annat lag i Sverige.

Det jobbiga är ju att få personer verkligen vet vad som hände när han lämnade. Så att vi hör av oss måste antingen vara för att vi skildes som vänner eller så är vi bara korkade/desperata. Jag tror det är störst chans att han hamnar i en annan schweizisk klubb.
Efter nästan 1p per match så måste han vara för bra för norska ligan.

Och om allt som skrivs här skulle vara sant så skulle vi åkt ur fler gånger än vi vunnit SM-guld
Ligger nog något i det ;)

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
B.I.B.A
Inlägg: 2840
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av B.I.B.A »

EspenK skrev:Vackert formulerat och tyvärr oerhört sant. Idag går unga talanger till Växjö, Fisklunda eller HV71. Vi har fallit i hierarkin och är nu i nivå med Rögle, Örebro och Mora. Mitt tips är att det är de tre lagen och vi som tampas om plats 11-14 när serien är slut framåt våren. Låt oss hoppas på det bästa.
Just därför vi måste värdera "våra" spelare högre. Gör ont att se att spelare som Holm, Cehlin, Arnesson, Söderström mfl spela i andra SHL-klubbar. Såna killar kunde varit våran stomme i framtiden. Förstår att det finns faktorer som spelar in, men jag tror vi är körda på sikt om vi varje år ska chansa med spelare som verkligen måste få genombrottssäsonger för att vi ska klara oss, istället för att satsa långsiktigt på spelare som faktiskt är fostrade här och vill spela här.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1851
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Andspe »

EspenK skrev:
Enisen skrev:
EspenK skrev:Med den backsida som presenterats so far kan vi ta in Crosby och Ovetchkin och ändå slåss om plats 11-12.

Thoresen kan vi glömma. Extern finansiär i så fall.

Kommer gråta om nåt av lyxlagen i SHL med pengakistorna fulla av kommunala skattepengar signar Thore. Skulle kännas som århundradets värsta Djurgårds ögonblick. Fisklunda ligger säkert fantastiskt bra till med tanke på geografiska läget.
Tror han har tillräckligt med pengar, han stannar utomlands, hamnar hos oss alternativt hem till Norge men är tveksam till det.
Tänker mer att det är en familjefråga. Fisklunda har tämligen nära till gränsen till Norge om det är så att de vill att barnen ska få landa i norska samhället igen med släkt och vänner.
OM han kommer tillbaka blir ingen gladare än jag men jag tror vi fick det år han ville bjuda på förr förra säsongen. Och det var ett fantastiskt år vi fick. Den kvaliteten på spelare växer inte på träd.
Sen går det rätt snabbt att ta ett flyg till Oslo också. Om han bor i Storhamar? så tar det 2tim och 42min dörr till dörr från Hovet till Storhamar. :)
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Grabben från Söder
Inlägg: 1772
Blev medlem: 2016-07-19
Ort: Göteborg

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Grabben från Söder »

En fråga. Vad är det alla baserar att Enqvist ska vara klar för Djurgården på? Jag vet inte om jag har missat något, men har inte sett något konkret. Mest att vi har visat intresse.
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Rocky3000 »

Bild

"– I det läget som vi befinner oss i på målvaktssidan har vi sökt en mer etablerad SHL-målvakt som komplement till Mikael Tellqvist och därför väljer vi att inte förlänga med Linus Söderström, säger Jocke Eriksson."

"– Valet blev ju enkelt för mig då Djurgården sa att jag inte skulle hålla i SHL och att man inte ville ha mig, säger Linus Söderström"

Vad gör Jocke? Jo, han satsar på Reideborn, vilket jävla skämt! Hatten av för Linus! Synd att han inte är kvar hos oss där han hör hemma.
Bild
Enisen
Inlägg: 40
Blev medlem: 2017-04-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Haninge

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Enisen »

Svår balansgång med Thore eftersom jag tycker det han gjorde var så extremt jävla fult gjort. "Flytta hem" 300 mil söderut till Schweiz. Samtidigt så ska han spela i norden/SHL ska han spela i DIF, så enkelt är det och jag hoppas han har hjärta nog att göra det också.

Stort grattis till SM-guldet Linus Söderström för övrigt, vilken säsong!
Enisen
Inlägg: 40
Blev medlem: 2017-04-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Haninge

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Enisen »

Svår balansgång med Thore eftersom jag tycker det han gjorde var så extremt jävla fult gjort. "Flytta hem" 300 mil söderut till Schweiz. Samtidigt så ska han spela i norden/SHL ska han spela i DIF eller i Norge, så enkelt är det och jag hoppas han har hjärta nog att göra det också.

Stort grattis till SM-guldet Linus Söderström för övrigt, vilken säsong!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

B.I.B.A skrev:
EspenK skrev:Vackert formulerat och tyvärr oerhört sant. Idag går unga talanger till Växjö, Fisklunda eller HV71. Vi har fallit i hierarkin och är nu i nivå med Rögle, Örebro och Mora. Mitt tips är att det är de tre lagen och vi som tampas om plats 11-14 när serien är slut framåt våren. Låt oss hoppas på det bästa.
Just därför vi måste värdera "våra" spelare högre. Gör ont att se att spelare som Holm, Cehlin, Arnesson, Söderström mfl spela i andra SHL-klubbar. Såna killar kunde varit våran stomme i framtiden. Förstår att det finns faktorer som spelar in, men jag tror vi är körda på sikt om vi varje år ska chansa med spelare som verkligen måste få genombrottssäsonger för att vi ska klara oss, istället för att satsa långsiktigt på spelare som faktiskt är fostrade här och vill spela här.
Sant.
Varje arbetsgivares huvudutmaning, att försöka få kompetensen att stanna kvar.
Så klart oerhört svårt när vi inte kan tävla alls om lönenivåer, men desto viktigare då att bli duktig på att se individens utvecklingsbehov, få killar att trivas och kanske "bara" därför stanna kvar 1-2 säsonger till
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av DIF_Soldier »

Rocky3000 skrev: "– I det läget som vi befinner oss i på målvaktssidan har vi sökt en mer etablerad SHL-målvakt som komplement till Mikael Tellqvist och därför väljer vi att inte förlänga med Linus Söderström, säger Jocke Eriksson."

"– Valet blev ju enkelt för mig då Djurgården sa att jag inte skulle hålla i SHL och att man inte ville ha mig, säger Linus Söderström"

Vad gör Jocke? Jo, han satsar på Reideborn, vilket jävla skämt! Hatten av för Linus! Synd att han inte är kvar hos oss där han hör hemma.
Som tidigare nämnts var DIFs förstaval förmodligen Armalis, så man valde inte mellan Söderström och Adam, utan mellan Söderström och Armalis.

Dessutom visar Söderström upp ett mindre hedrande och rätt klandervärt beteende. Killen har uppenbara komplex att inte få spela i Djurgårn' och gnäller om det i media varje tillfälle som ges.

Vem kan klandra honom - klart man vill spela i DIF. Men jämför det med hur Tellan hanterade situationen när han tvingades till Modo - det är som natt och dag.

Nja, känns som att det är lika bra att det blev som det blev ändå - sådana gnällspikar till representanter klarar Djurgården sig utan. Att de råkar vara bra hockeyspelare är en annan sak, men that's life. Bra karaktär även utanför isen är en lika stor del i DIF-profilen som hockeyn i sig.
Säg den glädje som varar
Henke_F
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2010-11-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Henke_F »

Lee Harvey Oswald skrev:
B.I.B.A skrev:
EspenK skrev:Vackert formulerat och tyvärr oerhört sant. Idag går unga talanger till Växjö, Fisklunda eller HV71. Vi har fallit i hierarkin och är nu i nivå med Rögle, Örebro och Mora. Mitt tips är att det är de tre lagen och vi som tampas om plats 11-14 när serien är slut framåt våren. Låt oss hoppas på det bästa.
Just därför vi måste värdera "våra" spelare högre. Gör ont att se att spelare som Holm, Cehlin, Arnesson, Söderström mfl spela i andra SHL-klubbar. Såna killar kunde varit våran stomme i framtiden. Förstår att det finns faktorer som spelar in, men jag tror vi är körda på sikt om vi varje år ska chansa med spelare som verkligen måste få genombrottssäsonger för att vi ska klara oss, istället för att satsa långsiktigt på spelare som faktiskt är fostrade här och vill spela här.
Sant.
Varje arbetsgivares huvudutmaning, att försöka få kompetensen att stanna kvar.
Så klart oerhört svårt när vi inte kan tävla alls om lönenivåer, men desto viktigare då att bli duktig på att se individens utvecklingsbehov, få killar att trivas och kanske "bara" därför stanna kvar 1-2 säsonger till
Undrar om vi skulle tjäna på att ha små rinkar i Sverige med lika som NHL? NHL-klubbarna kanske inte skulle rycka talangerna lika snabbt då bara för att "skola in spelarna" i B-lagen/AHL och att vi fick behålla talanger någon säsong till.
Användarvisningsbild
Mattebo
Inlägg: 1107
Blev medlem: 2012-01-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Mattebo »

Enligt Höken har vi lånat William Lagesson (från Edmonton).

Om vi får loss Ubbe (ingen märkvärdig ranking):

1. Högga
2. Urbom
3. Nilsson
4. Fagerudd
5. Bernhardt
6. Falk
7. Lagesson
8. Pettersson

Skulle dock inte förvåna mig om det dyker upp ytterligare en back. Back 5–8 ovan kan ju inte kosta särskilt mycket. Vi brukar väl inleda säsonger med 9–10 a-lagskontrakterade backar.
MathiasK
Inlägg: 34
Blev medlem: 2015-03-07

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av MathiasK »

Mattebo skrev:Enligt Höken har vi lånat William Lagesson (från Edmonton).

Om vi får loss Ubbe (ingen märkvärdig ranking):

1. Högga
2. Urbom
3. Nilsson
4. Fagerudd
5. Bernhardt
6. Falk
7. Lagesson
8. Pettersson

Skulle dock inte förvåna mig om det dyker upp ytterligare en back. Back 5–8 ovan kan ju inte kosta särskilt mycket. Vi brukar väl inleda säsonger med 9–10 a-lagskontrakterade backar.
Stämmer det så får Fjällby allvarlig konkurrens om att vara spelaren i laget med ståtligast lejonman.
Låst