Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
mb81
Inlägg: 8666
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Denna säsong ska man alltså starta med 6(?) backar? Har inte Jocke blivit felciterad så krävs det en förklaring deluxe snarast.
Förra säsongen startade vi säsongen med 8 backar+2 juniorer med a-lagskontrakt(Bernhardt och Röykås).

Till och med jag stör mig på att Jocke låter självgod här. Men förhoppningsvis har han nåt ess i rockärmen som gör att han kan verka så lugn.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ciirree »

Förmodligen så är Urbom redan klar + 3 backar. Det tror jag mer på.

Skickat från min SM-G955F via Tapatalk
mb81
Inlägg: 8666
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

ciirree skrev:Förmodligen så är Urbom redan klar + 3 backar. Det tror jag mer på.

Skickat från min SM-G955F via Tapatalk
Då undrar jag hur fan man tänker. Varför ska vi i så fall värva Petterson eller Nilsson. Högström är det enda säkra kortet bland backarna.
Urbom lär väl dessutom kosta bra mycket mer än vad det smakar.
mb81
Inlägg: 8666
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

android skrev: Joe (inte presenterad)

Är det svaret på smeknamnsproblematiken med två Jocke Eriksson?
Zäta84
Inlägg: 72
Blev medlem: 2016-03-31

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Zäta84 »

När man läser Expressens artikel som lyder "Djurgården värvar 4 hemliga spelare." Då kommer det upp En bild på Milan gulas.

Tror ni han kan va påväg??
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ciirree »

Zäta84 skrev:När man läser Expressens artikel som lyder "Djurgården värvar 4 hemliga spelare." Då kommer det upp En bild på Milan gulas.

Tror ni han kan va påväg??
Gulas är ingen förstecenter och alldeles för dyr som ersättare till Brodin så jag tror inte det.
Nog bara råkat hamna där.
Stavhoppet
Inlägg: 389
Blev medlem: 2010-11-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Stavhoppet »

android skrev:Ok ingen supermunter läsning.

"vi har letat efter tre backar"
Fagerudd
Nilsson (inte presenterad)
Pettersson (inte presenterad)

En förstamålvakt
Joe (inte presenterad)

Förstacenter
? (Inte presenterad)

Men letar alltså efter Brodins ersättare. Där tror jag att det blir någon av de Allsvenska/unga spelarna man förknippats med tidigare. John Dahlström, Anton Holm, Patrik Karlkvist etc. Det ger:

Joacim Eriksson
Reideborn

Högström - Nilsson
Fagerudd - Pettersson
Bernhardt - Falk

Bergfors - X - Ridderwall
Possler - LJ - Lundh
Davidsson - Ljungh - Davidsson
HA/UNG - Vejdemo - Ahlen

Lite kommentarer:
Backsidan är riktigt läskig. Tom Nilsson är ingen toppback enligt mig. Var sjätteback i Frölunda och skadebenägen. Pettersson kommer från ECHL och är helt oprövad. Robban lär dock ha bra koll på honom. Fagerudd har inte heller han lyckats på SHL-nivå. Inte en klockren topp-4 back i finland heller. Falk har jag tyvärr tappat hoppet om. Skulle funka som sjätteback i en övrigt stabil backuppsättning. Bernhardt är också relativt oprövad. Enligt mig behövs ytterliggare en back in. Någon bättre än Urbom.

Framåt ser det ändå ganska spännande ut tycker jag. Dock viktigt att pricka rätt med Mr.X. Han måste kunna styra ett PP och vara rätt poängstark. En kombination som är riktigt dyr.

Personligen tycker jag att Pierre Engvall är den av de tidigare HA spelarna som känns mest spännande. Såg matcherna mellan Mora och leksand och måste säga att han var riktigt stark och han känns lite som en Brodin light.


Joacim Eriksson
Reideborn

Högström - Nilsson
Fagerudd - Pettersson
Bernhardt - Falk
Asplund

Bergfors - X - Ridderwall
Possler - LJ - Lundh
Davidsson - Ljungh - Davidsson
Engvall - Vejdemo - Ahlen
Jonsson-Fjällby


Kommentar på detta är väl mest att Androids analys gällande backsidan känns väldigt sannolik och lite skrämmande.

Framåt är det egentligen samma sak mest att instämma. Mr X kommer att bli väldigt viktig då han är den som ska styra vår offensiv, hade lite svara förhoppningar på Zackrisson men han hamnade i KHL så frågan är ju bara vem ska vi hitta som är billig nog för oss att vinna, bra nog för att lösa stor del av vår offensiv och dessutom styra upp ett effektivt PP....

Känns spontant inte som att den spelaren finns...
Eller ja Thoresen prickar in allt det i min värld men frågan är vilja/Ekonomi...
mb81
Inlägg: 8666
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Stavhoppet skrev:
android skrev:Ok ingen supermunter läsning.

"vi har letat efter tre backar"
Fagerudd
Nilsson (inte presenterad)
Pettersson (inte presenterad)

En förstamålvakt
Joe (inte presenterad)

Förstacenter
? (Inte presenterad)

Men letar alltså efter Brodins ersättare. Där tror jag att det blir någon av de Allsvenska/unga spelarna man förknippats med tidigare. John Dahlström, Anton Holm, Patrik Karlkvist etc. Det ger:

Joacim Eriksson
Reideborn

Högström - Nilsson
Fagerudd - Pettersson
Bernhardt - Falk

Bergfors - X - Ridderwall
Possler - LJ - Lundh
Davidsson - Ljungh - Davidsson
HA/UNG - Vejdemo - Ahlen

Lite kommentarer:
Backsidan är riktigt läskig. Tom Nilsson är ingen toppback enligt mig. Var sjätteback i Frölunda och skadebenägen. Pettersson kommer från ECHL och är helt oprövad. Robban lär dock ha bra koll på honom. Fagerudd har inte heller han lyckats på SHL-nivå. Inte en klockren topp-4 back i finland heller. Falk har jag tyvärr tappat hoppet om. Skulle funka som sjätteback i en övrigt stabil backuppsättning. Bernhardt är också relativt oprövad. Enligt mig behövs ytterliggare en back in. Någon bättre än Urbom.

Framåt ser det ändå ganska spännande ut tycker jag. Dock viktigt att pricka rätt med Mr.X. Han måste kunna styra ett PP och vara rätt poängstark. En kombination som är riktigt dyr.

Personligen tycker jag att Pierre Engvall är den av de tidigare HA spelarna som känns mest spännande. Såg matcherna mellan Mora och leksand och måste säga att han var riktigt stark och han känns lite som en Brodin light.


Joacim Eriksson
Reideborn

Högström - Nilsson
Fagerudd - Pettersson
Bernhardt - Falk
Asplund

Bergfors - X - Ridderwall
Possler - LJ - Lundh
Davidsson - Ljungh - Davidsson
Engvall - Vejdemo - Ahlen
Jonsson-Fjällby


Kommentar på detta är väl mest att Androids analys gällande backsidan känns väldigt sannolik och lite skrämmande.

Framåt är det egentligen samma sak mest att instämma. Mr X kommer att bli väldigt viktig då han är den som ska styra vår offensiv, hade lite svara förhoppningar på Zackrisson men han hamnade i KHL så frågan är ju bara vem ska vi hitta som är billig nog för oss att vinna, bra nog för att lösa stor del av vår offensiv och dessutom styra upp ett effektivt PP....

Känns spontant inte som att den spelaren finns...
Eller ja Thoresen prickar in allt det i min värld men frågan är vilja/Ekonomi...
Engvall är min "drömvärvning" från allsvenskan. Hoppas verkligen det finns något substans i det ryktet.
Jag skulle satt honom betydligt högre upp i kedjorna om han kom.
Användarvisningsbild
MarcusDaze
Inlägg: 1338
Blev medlem: 2013-03-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Mariestad / Leirvik, Norge

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av MarcusDaze »

Linus Arnesson är enligt uppgift klar för Örebro. Hade gärna sett honom återvända till oss.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... r-till-shl
mb81
Inlägg: 8666
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

MarcusDaze skrev:Linus Arnesson är enligt uppgift klar för Örebro. Hade gärna sett honom återvända till oss.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... r-till-shl
Fel spelaryp och dessutom skadad. Men istället för Jesper Pettersson i så fall. Men nu går han till Örebro. Känns inte som en stor förlust.
Morwin
Inlägg: 2926
Blev medlem: 2011-01-07
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Morwin »

mb81 skrev:
Stavhoppet skrev:
android skrev:Ok ingen supermunter läsning.

"vi har letat efter tre backar"
Fagerudd
Nilsson (inte presenterad)
Pettersson (inte presenterad)

En förstamålvakt
Joe (inte presenterad)

Förstacenter
? (Inte presenterad)

Men letar alltså efter Brodins ersättare. Där tror jag att det blir någon av de Allsvenska/unga spelarna man förknippats med tidigare. John Dahlström, Anton Holm, Patrik Karlkvist etc. Det ger:

Joacim Eriksson
Reideborn

Högström - Nilsson
Fagerudd - Pettersson
Bernhardt - Falk

Bergfors - X - Ridderwall
Possler - LJ - Lundh
Davidsson - Ljungh - Davidsson
HA/UNG - Vejdemo - Ahlen

Lite kommentarer:
Backsidan är riktigt läskig. Tom Nilsson är ingen toppback enligt mig. Var sjätteback i Frölunda och skadebenägen. Pettersson kommer från ECHL och är helt oprövad. Robban lär dock ha bra koll på honom. Fagerudd har inte heller han lyckats på SHL-nivå. Inte en klockren topp-4 back i finland heller. Falk har jag tyvärr tappat hoppet om. Skulle funka som sjätteback i en övrigt stabil backuppsättning. Bernhardt är också relativt oprövad. Enligt mig behövs ytterliggare en back in. Någon bättre än Urbom.

Framåt ser det ändå ganska spännande ut tycker jag. Dock viktigt att pricka rätt med Mr.X. Han måste kunna styra ett PP och vara rätt poängstark. En kombination som är riktigt dyr.

Personligen tycker jag att Pierre Engvall är den av de tidigare HA spelarna som känns mest spännande. Såg matcherna mellan Mora och leksand och måste säga att han var riktigt stark och han känns lite som en Brodin light.


Joacim Eriksson
Reideborn

Högström - Nilsson
Fagerudd - Pettersson
Bernhardt - Falk
Asplund

Bergfors - X - Ridderwall
Possler - LJ - Lundh
Davidsson - Ljungh - Davidsson
Engvall - Vejdemo - Ahlen
Jonsson-Fjällby


Kommentar på detta är väl mest att Androids analys gällande backsidan känns väldigt sannolik och lite skrämmande.

Framåt är det egentligen samma sak mest att instämma. Mr X kommer att bli väldigt viktig då han är den som ska styra vår offensiv, hade lite svara förhoppningar på Zackrisson men han hamnade i KHL så frågan är ju bara vem ska vi hitta som är billig nog för oss att vinna, bra nog för att lösa stor del av vår offensiv och dessutom styra upp ett effektivt PP....

Känns spontant inte som att den spelaren finns...
Eller ja Thoresen prickar in allt det i min värld men frågan är vilja/Ekonomi...
Engvall är min "drömvärvning" från allsvenskan. Hoppas verkligen det finns något substans i det ryktet.
Jag skulle satt honom betydligt högre upp i kedjorna om han kom.
Ja hoppas kan man för han var ju i princip 1-4 bästa i Mora.

Skickat från min F8331 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Rocky3000 »

Tänk om vi kunde värva hit Marián Hossa, vad livet skulle vara enkelt då! :D

Spets, spets måste in! Kämpa DIF!
Bild
Användarvisningsbild
Mattebo
Inlägg: 1107
Blev medlem: 2012-01-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Mattebo »

mb81 skrev:
MarcusDaze skrev:Linus Arnesson är enligt uppgift klar för Örebro. Hade gärna sett honom återvända till oss.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... r-till-shl
Fel spelaryp och dessutom skadad. Men istället för Jesper Pettersson i så fall. Men nu går han till Örebro. Känns inte som en stor förlust.
Samma sak med Tom Nilsson (skadad, samma spelartyp, lika hög "status")? Tycker det känns tråkigt om vi tappar en egen produkt till en konkurrent.
EspenK
Inlägg: 9056
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av EspenK »

Det blir, av allt att döma, en säsong där fokus är överlevnad.
Allt hänger på om Nyman kan göra magi med backarna och dessutom hålla skadorna borta.
Högström kommer för övrigt spela 25-30 min/match.
Falk har redan visat att han inte håller för SHL.
Vi måste ha sämst ekonomi i hela SHL om det här är vad vi har råd med. Leksand hade ungefär samma backsida.

Men man ska väl sitta ner i båten och träna torrsim så att man är beredd när skiten kantrar.
Bengan08
Inlägg: 729
Blev medlem: 2013-12-15
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Bengan08 »

Åter igen ser det ut att bli ett år som snarare handlar om överlevnad än någon högre tro på slutspel. Visst kanske målvaktssidan ser starkare ut men på backsidan blir det en otrolig försvagning. Lägg där till forwardssidan som mer eller mindre kommer att vara intakt och det ser ut att bli en placering mellan 10-12 plats.

Skulle vara väldigt intressant att få en realistisk ambition från Sportcheferna när laget är färdigt. Oavsett vem Centern blir kommer våran forwards/center sida inte vara stark nog för Topp 6 och så länge Hank och Ahlen ska ingå i någon kedja över 4:e kedjan kan vi definitivt glömma Topp 6.

10-12 känns realistiskt till nästa säsong
Låst