Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
jsson
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2015-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av jsson »

Skönt att det garanterat kommer in en målvakt iallafall. En bra sådan. Sitt för fan ner i båten nu och låt han visa upp sig.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Morwin
Inlägg: 2926
Blev medlem: 2011-01-07
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Morwin »

Mattias_87 skrev:
B.I.B.A skrev:Man undrar ju hur lite pengar vi egentligen har i den här klubben. Skulle inte ersättningen för Tv-rättigheterna öka?
De andra klubbarna får ju också ökade TV-intäkter så deras medel ökar ju också. Vi kommer ju garanterat vara ett av dom lag som får sänka budgeten med tanke på att vi kommer gå från två fullsatta arenor mot Leksand att hamna på 5500 mot Mora istället.
Tror vi får ihop fullsatt utan lyxfällans gatustenar.

Skickat från min F8331 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Keutril
Inlägg: 35
Blev medlem: 2015-09-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Keutril »

Hahahaha

Alltså det här forumet är ju bara för underbart. Joacim Eriksson får ändå anses vara en absolut toppmålvakt i SHL och ändå så gnäller folk. :-)

Vakna upp säger jag bara. ;-)
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2690
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av klintan85 »

bolja skrev:
klintan85 skrev:Lite trist att Ikonen spelar bra i Brynäs. Man kanske skulle ha gett han lite längre tid. Men jag tror det nog inte hade hjälp. För tyvärr så har det varit lite så på senare tid att spelare som är tänkta att vara så kallade "stjärnspelare" har floppat många gånger om.
Blir intressant och se vilka som kan tänkas komma till laget nästa säsong. tråkigt att Cehlin valde Luleå men jag vet inte hur stort intresset var från DIF och också rätt tråkigt att inte Zachrisson kommer hit heller och Alsenfelt. Men Frigren är nog en bra bra värvning om det skulle vara så och också Engqvist.
Men det är en liten tråkig tendens att det verkar vara svårare och svårare för DIF att värva till sig tänka spelare och att de får nöja sig med andra och tredje alternativet.
Jaså e Zakrisson klar för någon annan klubb ?
Han är nog för dyr för DIF och han vill ju hellre spela utomlands. Och jag tror han hellre väljer SAIK eller Linköping.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Skidlöparn »

En fantastisk värvning om den stämmer! Riktigt stabil förstamålis och i rätt ålder. Dessutom borde han vara något billigare än exempelvis Henrik Karlsson.
Älska forumet.
Användarvisningsbild
jsson
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2015-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av jsson »

Skidlöparn skrev:En fantastisk värvning om den stämmer! Riktigt stabil förstamålis och i rätt ålder. Dessutom borde han vara något billigare än exempelvis Henrik Karlsson.
Älska forumet.
Vissa skulle inte ens vara nöjda om vi värvade Carey Price.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
B.I.B.A
Inlägg: 2836
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av B.I.B.A »

Mattias_87 skrev:
B.I.B.A skrev:Man undrar ju hur lite pengar vi egentligen har i den här klubben. Skulle inte ersättningen för Tv-rättigheterna öka?
De andra klubbarna får ju också ökade TV-intäkter så deras medel ökar ju också. Vi kommer ju garanterat vara ett av dom lag som får sänka budgeten med tanke på att vi kommer gå från två fullsatta arenor mot Leksand att hamna på 5500 mot Mora istället.
Ja, fast det är ju fler än 13 klubbar vi konkurrerar om spelare med. Med de extra miljonerna borde vi kunna plocka in åtminstone ett par spelare som annars hade spelat i AHL, Schweiz eller KHL. Jag är inte sugen på att betala mer för mitt Cmore abonnemang om lagen och ligan inte förbättras ett dugg utan pengarna bara går till att öka lönerna hos de som spelat här i vilket fall.
Avgå Jocke.
B.I.B.A
Inlägg: 2836
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av B.I.B.A »

mb81 skrev:
Mattias_87 skrev:
B.I.B.A skrev:Man undrar ju hur lite pengar vi egentligen har i den här klubben. Skulle inte ersättningen för Tv-rättigheterna öka?
De andra klubbarna får ju också ökade TV-intäkter så deras medel ökar ju också. Vi kommer ju garanterat vara ett av dom lag som får sänka budgeten med tanke på att vi kommer gå från två fullsatta arenor mot Leksand att hamna på 5500 mot Mora istället.
Det ökar inte förrän säsongen 18/19.
Säker på det? Har ju gnällts i tidningarna om att detta var sista chansen för lag att gå upp från Allsvenskan till SHL eftersom SHL-klubbarna får så mycket mer pengar nästa säsong. Eller har jag missuppfattat något?
Avgå Jocke.
mb81
Inlägg: 8666
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

B.I.B.A skrev:
mb81 skrev:
Mattias_87 skrev:
B.I.B.A skrev:Man undrar ju hur lite pengar vi egentligen har i den här klubben. Skulle inte ersättningen för Tv-rättigheterna öka?
De andra klubbarna får ju också ökade TV-intäkter så deras medel ökar ju också. Vi kommer ju garanterat vara ett av dom lag som får sänka budgeten med tanke på att vi kommer gå från två fullsatta arenor mot Leksand att hamna på 5500 mot Mora istället.
Det ökar inte förrän säsongen 18/19.
Säker på det? Har ju gnällts i tidningarna om att detta var sista chansen för lag att gå upp från Allsvenskan till SHL eftersom SHL-klubbarna får så mycket mer pengar nästa säsong. Eller har jag missuppfattat något?
Ja.

http://www.shl.se/artikel/c8xpait9p-403 ... al-med-shl
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2690
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av klintan85 »

Målvakts värvningen är väldigt bra. Eriksson har ju varit en de bästa målvakterna i SHL på senare år med bra prestationer både i Växjö men framförallt i Skellefteå när de tog sm-guld 2013. Sen hade han bra räddnings procent i KHL. Så varför tvivlar man på honom en förstklassig värvning.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Enisen
Inlägg: 40
Blev medlem: 2017-04-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Haninge

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Enisen »

Jocke tror jag kan vara en extremt bra målvakt, tror det är bra att han fått komma in i det tillbaka i Sverige med 1 år i Växjö. I absolut toppform är han utan tvekan en av SHLs bästa. Skulle vara kul att se om det händer något med hans lön om Växjö blir tvungna att behålla några procent eller om vi tar över kontraktet rakt av. Då verkar det dessutom avskrivet att Henrik Karlsson kommer tillbaka till Sverige, kan dock vara ett öppet kort till säsongen 18/19 dock för gör Jocke ett bra år nu direkt kommer han utan tvekan sticka tillbaka till KHL/nordamerika.
Örnen
Inlägg: 335
Blev medlem: 2016-03-28

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Örnen »

Stavhoppet skrev:Hmmm om det nu stämmer att vi tagit in Joacim Eriksson istället för Henrik Karlsson eller Jonas Enroth och liknande så skulle jag gärna vilja höra en tydlig motivering till varför..
Och då inte med den givna BS vi tror mycker på honom, han kommer att höja sig i våra färger...

Utan att man faktiskt talar om varför man tror mera på en kille som jag inte tycker imponerat under sin första säsong i SHL.

91.3 i räddningsprocent i seriesegrarna känns inte som något direkt superfacit och från de matcher jag sett av Växjö så har han inte varit den stabila sista utpost som de hade hoppats.

Visst känns som det är ett stabilt kort upp jämfört mer att sitta med enbart Reideborn men vet inte om det är den givna målvaktsettan som iaf jag hade hoppats på....
Men det är väl klart man inte gjort det.....

"Enroth, Karlsson och Ericsson ville alla skriva på för DIF för samma pengar och DIF ansåg att Ericsson är den bästa målvakten"

Inte särskilt troligt va?
B.I.B.A
Inlägg: 2836
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av B.I.B.A »

Enisen skrev:Jocke tror jag kan vara en extremt bra målvakt, tror det är bra att han fått komma in i det tillbaka i Sverige med 1 år i Växjö. I absolut toppform är han utan tvekan en av SHLs bästa. Skulle vara kul att se om det händer något med hans lön om Växjö blir tvungna att behålla några procent eller om vi tar över kontraktet rakt av. Då verkar det dessutom avskrivet att Henrik Karlsson kommer tillbaka till Sverige, kan dock vara ett öppet kort till säsongen 18/19 dock för gör Jocke ett bra år nu direkt kommer han utan tvekan sticka tillbaka till KHL/nordamerika.
Å andra sidan finns det inte enklare målvaktsjobb än de i Skellefteå mellan 2011-2016. Alla deras målvakter under den perioden har presterat löjligt bra siffror. Eriksson har efter det dugliga siffror i AHL, KHL och Växjö. Säger inte på något sätt att han är värdelös, men att tro att han kommer ta KHL eller NHL med storm efter nästa säsong i DIF är nog att ta sig vatten över huvudet. Är han på den övre halvan i målvaktsstatistiken nästa säsong så är jag nöjd. Bättre än så tror jag aldrig han kommer bli, om han inte spelar i ett superlag. Allt pekar på att vi måste vara ödmjuka och förbereda oss för ännu en säsong i bottenstrid. Förutsätter definitivt att man inte budgeterar för något slutspel.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7186
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inl

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Karras86 skrev:Det är underbart att se hur skeptiska folk är till värvningen av Eriksson. Att vi kan landa en målvakt med den potential som Eriksson besitter är väl en alldeles utmärkt ersättare till Tellqvist?

Folk verkar ha förträngt hur bra Eriksson va i SAIK när de vann guldet. Jag ser hellre att vi lägger "rimligt" mycket pengar på en målvakt av denna sort. Än att vi gödslar pengar på t.ex. Henrik Karlsson som blir 34 i år.

Jag tror att Eriksson kommer visa sig vara den matchvinnare som folk har efterfrågat.

Det roliga är att man i Växjö´s forum inte verkar helt övertygad kring att byta Eriksson mot Fasth.
Grymt förstainlägg. Välkommen!

Ikväll spelade Brunsås hem finalen med Rautio i målet. Rautio var klassen bättre än en finaldarrande Söderström. Hand upp den som hellre velat ha Rautio än Eriksson?

En ung och skicklig Eriksson stärker vår målvaktssida. Eriksson är inte ute efter att varva ned.
Nu behövs skills framåt så ordnar sig detta.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7186
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

klintan85 skrev:Lite trist att Ikonen spelar bra i Brynäs. Man kanske skulle ha gett han lite längre tid. Men jag tror det nog inte hade hjälp. För tyvärr så har det varit lite så på senare tid att spelare som är tänkta att vara så kallade "stjärnspelare" har floppat många gånger om.
Blir intressant och se vilka som kan tänkas komma till laget nästa säsong. tråkigt att Cehlin valde Luleå men jag vet inte hur stort intresset var från DIF och också rätt tråkigt att inte Zachrisson kommer hit heller och Alsenfelt. Men Frigren är nog en bra bra värvning om det skulle vara så och också Engqvist.
Men det är en liten tråkig tendens att det verkar vara svårare och svårare för DIF att värva till sig tänka spelare och att de får nöja sig med andra och tredje alternativet.
Ordet tendens har fått en ny betydelse.
Älska uppvaknanden
Älska forumet

Skulle inte förvåna mig om Trump blir president om sisådär 10 år
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Låst