Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av Edin »

Jag blir halvt illamående av att se Söderström och Ikonen briljera i SM-finalen.

Såna här misstag får ni inte fortsätta göra.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av BigJ »

Edin skrev:Jag blir halvt illamående av att se Söderström och Ikonen briljera i SM-finalen.

Såna här misstag får ni inte fortsätta göra.
Skillnaden mellan de två är att Söderström klantades bort av sportcheferna medan det var tränarna som klantade sig med Ikonen. Bägge spelar ju sanslöst bra just nu.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11878
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Fast det är lättare att vara bra i ett bra lag.
Söderström ville väl dessutom inte spela hos oss....eller minns jag helt fel?
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av förevigtdjurgården »

Ikonen slog ju exakt samma mackor hos oss som han gjorde i Brynäs, men ingen kunde ta tillvara på dem. Alldeles för mycket smarts för vårt gäng.

Söderström gav vi inga raka svar och skulle ge honom en tredjeplats bakom Reideborn, och då stack han.
Vila i Frid, DIF Hockey.
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av BigJ »

Lee Harvey Oswald skrev:Fast det är lättare att vara bra i ett bra lag.
Söderström ville väl dessutom inte spela hos oss....eller minns jag helt fel?
Jodå, lite hårda ord, ville mer visa att sportcheferna inta kan lastas för bägge, kanske ingen om det sista stämmer.

Hoppas mer på nästa säsong, känns som att Robban lyckades få ihop både spelet och sig själv i slutet efter väldigt övermodigt spel första delen av serien där han också utstrålade en väldig osäkerhet.
AirQ
Inlägg: 209
Blev medlem: 2014-05-16

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av AirQ »

Tycker faktiskt att det är ruttet med Ikonen, känns som killen verkligen aldrig fick chansen att spela det spelet han blev värvad för, och någon riktigt förklaring till detta har inte heller kommit fram.

Visionen har varit att vara ett snabbt spelande lag, Ikonen passar som handen i handsken i ett sådant lag, rapp på grillorna och en riktigt bra pass och ett skapligt skott till det, men snittade typ 5min de matcher han fick spela och blev bänkad stup i ett för att ingen klarade av att ta emot passarna eller klarade av att spela i det tempot, och därför gör vi oss av med en av de spelarna som visade mest potential under vårat horribla spel...

Luktar som sagt ganska illa...
Örnen
Inlägg: 335
Blev medlem: 2016-03-28

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Örnen »

Så nu smyger det fram att Ikonen "inte fick chansen" hos oss? Vilket trams.
AirQ
Inlägg: 209
Blev medlem: 2014-05-16

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av AirQ »

Örnen skrev:Så nu smyger det fram att Ikonen "inte fick chansen" hos oss? Vilket trams.
Svårt med läsförståelse märker jag...
Börja om och läs ordentligt innan du börjar gasta en massa dynga....

Jag sa att "han inte fick chansen att spela det spelet han blev värvad för"..

Han blev bänkad och fick ingen istid, utan att han själv egentligen gjorde något större fel, han hade bra mycket mer potential att va en bra spelare än hank,ahlen, mfl (vilket vi ser nu i brynäs med lite bättre spelare) men fick aldrig det att stämma med de femmor han spelade i hos oss, pga väldigt få spelare i den här truppen klarade av att hantera spelet i det tempot som spelades.
mb81
Inlägg: 8666
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

AirQ skrev:
Örnen skrev:Så nu smyger det fram att Ikonen "inte fick chansen" hos oss? Vilket trams.
Svårt med läsförståelse märker jag...
Börja om och läs ordentligt innan du börjar gasta en massa dynga....

Jag sa att "han inte fick chansen att spela det spelet han blev värvad för"..

Han blev bänkad och fick ingen istid, utan att han själv egentligen gjorde något större fel, han hade bra mycket mer potential att va en bra spelare än hank,ahlen, mfl (vilket vi ser nu i brynäs med lite bättre spelare) men fick aldrig det att stämma med de femmor han spelade i hos oss, pga väldigt få spelare i den här truppen klarade av att hantera spelet i det tempot som spelades.
Dock fick han mycket chans i PP. Sen ställde väl skadorna till det mycket för honom. Just när det hände och vi behövde förändring var det lättast att göra sig av med folk som endast hade några månader kvar på kontraktet(Jeff och Ikonen) för att få in Bergfors. Vilket blev mycket lyckat.
Sen skulle jag mycket hellre haft Ikonen än Ahlén, Hank och Ridderwall men det valet fanns inte riktigt.
AirQ
Inlägg: 209
Blev medlem: 2014-05-16

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av AirQ »

mb81 skrev:
AirQ skrev:
Örnen skrev:Så nu smyger det fram att Ikonen "inte fick chansen" hos oss? Vilket trams.
Svårt med läsförståelse märker jag...
Börja om och läs ordentligt innan du börjar gasta en massa dynga....

Jag sa att "han inte fick chansen att spela det spelet han blev värvad för"..

Han blev bänkad och fick ingen istid, utan att han själv egentligen gjorde något större fel, han hade bra mycket mer potential att va en bra spelare än hank,ahlen, mfl (vilket vi ser nu i brynäs med lite bättre spelare) men fick aldrig det att stämma med de femmor han spelade i hos oss, pga väldigt få spelare i den här truppen klarade av att hantera spelet i det tempot som spelades.
Dock fick han mycket chans i PP. Sen ställde väl skadorna till det mycket för honom. Just när det hände och vi behövde förändring var det lättast att göra sig av med folk som endast hade några månader kvar på kontraktet(Jeff och Ikonen) för att få in Bergfors. Vilket blev mycket lyckat.
Sen skulle jag mycket hellre haft Ikonen än Ahlén, Hank och Ridderwall men det valet fanns inte riktigt.
Jo visst fick han lira PP, och klart att han inte var någon given succé, men o andra sidan så hade nog det inte hjälpt om han så hette crosby med tanke på hur kasst PP vi hade ;)

Som du säger så var de väll de omständigheterna som gjorde att vi i
Släppte honom, men tycker ändå han blev jävligt lätt petad jämnfört med andra

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
mb81
Inlägg: 8666
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

AirQ skrev:
mb81 skrev:
AirQ skrev:
Örnen skrev:Så nu smyger det fram att Ikonen "inte fick chansen" hos oss? Vilket trams.
Svårt med läsförståelse märker jag...
Börja om och läs ordentligt innan du börjar gasta en massa dynga....

Jag sa att "han inte fick chansen att spela det spelet han blev värvad för"..

Han blev bänkad och fick ingen istid, utan att han själv egentligen gjorde något större fel, han hade bra mycket mer potential att va en bra spelare än hank,ahlen, mfl (vilket vi ser nu i brynäs med lite bättre spelare) men fick aldrig det att stämma med de femmor han spelade i hos oss, pga väldigt få spelare i den här truppen klarade av att hantera spelet i det tempot som spelades.
Dock fick han mycket chans i PP. Sen ställde väl skadorna till det mycket för honom. Just när det hände och vi behövde förändring var det lättast att göra sig av med folk som endast hade några månader kvar på kontraktet(Jeff och Ikonen) för att få in Bergfors. Vilket blev mycket lyckat.
Sen skulle jag mycket hellre haft Ikonen än Ahlén, Hank och Ridderwall men det valet fanns inte riktigt.
Jo visst fick han lira PP, och klart att han inte var någon given succé, men o andra sidan så hade nog det inte hjälpt om han så hette crosby med tanke på hur kasst PP vi hade ;)

Som du säger så var de väll de omständigheterna som gjorde att vi i
Släppte honom, men tycker ändå han blev jävligt lätt petad jämnfört med andra

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
Ja det håller jag med om och det ska Robban lastas för. Det har jag varit inne på förut har jag för mig. Men tycker dock Jocke gjorde rätt. Ger inte tränaren spelaren chansen och han har ett utgående kontrakt så är det bättre att någon annan betalar hans lön.

Men det är sådana beslut man måste ta som sportchef. Det är ju väldigt enkelt med facit på hand. Men å andra sidan sitter vi med Bergfors en säsong till och han visade sig vara så bra som många trodde innan säsongen startade som han inte fick ut i ett fungerande Linköping.

Nu är jag väldigt nyfiken på vad för forwards vi kan ha på väg in. Nu krävs det nästan två forwards plus en center med tanke på Brodins skada.
Benjamin L. Willard
Inlägg: 1546
Blev medlem: 2012-10-04
Ort: Saigon... shit; I'm still only in Saigon...

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Angående Ikonen tycker jag man såg ganska tydligt att han hade stora problem under matcherna, speciellt om man var på plats och kunde studerade honom mer utan puck. Han hade väldigt svårt att komma rätt i banan och såg helt lost ut ibland så att han skeppades iväg var rätt beslut.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
RobTheOne
Inlägg: 15
Blev medlem: 2016-03-31

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av RobTheOne »

Jag tror att Ikonen har fått en större roll i Brynäs och kan därför visa hur bra han egentligen är. Fick aldrig riktigt chansen i Djurgården känns det som.
Alltid Oavsett Djurgårdens IF

Keutril
Inlägg: 35
Blev medlem: 2015-09-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Keutril »

Allt jäkla gnällande om Ikonen och Söderström.

Tror ni på fullaste allvar att Söderström hade varit lika bra i Djurgården? Inte en chans i hela helvetet säger jag. HV är ett potentiellt guldlag och en bra mycket mer optimal utvecklingsmiljö för en målvakt under utveckling.

Ikonen kom helt enkelt inte in i vårt lag och han behövde helt enkelt ett miljöombyte. Inget konstigare än så. Tror inte han någonsin hade kunnat prestera på den nivå han gör nu i Brynäs om han stannat i Djurgården denna säsong. Möjligtvis hade han kunnat kommit igång nästa säsong men vi behövde förändring nu på en gång och då var det ett logiskt och korrekt beslut anser jag.

Drar till med en gammal klyscha ingen idé att gråta över spilld mjölk. :-)
AirQ
Inlägg: 209
Blev medlem: 2014-05-16

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av AirQ »

Benjamin L. Willard skrev:Angående Ikonen tycker jag man såg ganska tydligt att han hade stora problem under matcherna, speciellt om man var på plats och kunde studerade honom mer utan puck. Han hade väldigt svårt att komma rätt i banan och såg helt lost ut ibland så att han skeppades iväg var rätt beslut.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Hade tyvärr inte möjligheten att se någon match på plats så kan inte säga något om saken.

Vet dock att detta disskuterades tidigare under säsongen då han blev bänkad för skitsaker så som självmål pga pucked tog på hans skridsko efter han fått va inne i typ 1 byte.

Men som sagt inte mycket att göra åt nu, bara hoppas att vi hittar någon som blommar ut bättre nästa säsong!
Låst