Favorit i repris - Introlåt 2007 / 2008

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Rocker
Inlägg: 938
Blev medlem: 2006-06-28
Ort: Stockholm

Inlägg av Rocker »

Pepp91 skrev:En mäktig låt som borde kunna få grym stämning på hovet, och även Globen!

Gomorron... var vi och såg några mather förra säsongen månne? Den här kördes i upptakten till antingen andra eller tredje perioden - varje match.
Användarvisningsbild
Mans91
Inlägg: 661
Blev medlem: 2006-11-26
Ort: Eskilstuna

Inlägg av Mans91 »

Pepp91 skrev:En mäktig låt som borde kunna få grym stämning på hovet, och även Globen!



absolut bästa intro låten :) den ska vi ha
hamous
Inlägg: 92
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av hamous »

Hate Me! med Children of Bodom.

Eller den bästa.. welcome to the jungle med Guns N' Roses.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Inlägg av DIF_Soldier »

Slayer - Raining Blood är ett grymt intro. Om det skulle passa är jag dock tveksam till.
Säg den glädje som varar
#25 SuperMicke Johansson
Inlägg: 138
Blev medlem: 2006-10-16

Inlägg av #25 SuperMicke Johansson »

Eftersom DIF är oasis och oasis är DIF (sett pinnflaggan på stadion?)
Kör deras cover påDavid Bowies Heroes..
Grymt glödande.. tyvärr ingen länk..
Finns på EP-Singeln "Do you know what i mean!? från 1997

Tipsat om den förrut
a2dg
Inlägg: 22
Blev medlem: 2006-12-01

Inlägg av a2dg »

LÄTT Mustasch - Double nature

grymt skön
Kylskåp
Inlägg: 156
Blev medlem: 2006-11-18
Ort: Nacka

Inlägg av Kylskåp »

Men vad fan är det för musik folk lyssnar på här inne? Children of Bodom? Herrejävlar, vad dåligt.

Introt ska vara något alla kan vara stolta över, inte någon musik producerad av smutsiga nitbärare.

Intro:The Farm - All Together Now

Inte för att låten är den bästa som skapats, även om den är jävligt bra, men det är helt enkelt en fantastisk introlåt.
stolpskott
Inlägg: 1140
Blev medlem: 2007-03-18

Inlägg av stolpskott »

Kylskåp skrev:Men vad fan är det för musik folk lyssnar på här inne? Children of Bodom? Herrejävlar, vad dåligt.

Introt ska vara något alla kan vara stolta över, inte någon musik producerad av smutsiga nitbärare.

Intro:The Farm - All Together Now

Inte för att låten är den bästa som skapats, även om den är jävligt bra, men det är helt enkelt en fantastisk introlåt.
Men det måste ju vara lite power med, lite ryck lite melodi. Stark sådan!
Användarvisningsbild
Oulf
Inlägg: 165
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Inlägg av Oulf »

Nightwish - Ghost Love Score
"Vi älskar er, vi lever med er glädje och sorg! Vi sjunger och vi blöder på gator o på torg!"
Djurgårdens IF - Stockholms stolthet
hamous
Inlägg: 92
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av hamous »

Kylskåp skrev:Men vad fan är det för musik folk lyssnar på här inne? Children of Bodom? Herrejävlar, vad dåligt.

Introt ska vara något alla kan vara stolta över, inte någon musik producerad av smutsiga nitbärare.

Intro:The Farm - All Together Now

Inte för att låten är den bästa som skapats, även om den är jävligt bra, men det är helt enkelt en fantastisk introlåt.
Vad snackar du om? Vi är järnkaminer inte några jävla wannabehippies från Storbrittanien.
Children of Bodom har tunga intron och är det perfekta Introlåtsbandet, för att inte tala om Guns.
Kylskåp
Inlägg: 156
Blev medlem: 2006-11-18
Ort: Nacka

Inlägg av Kylskåp »

hamous skrev:
Kylskåp skrev:Men vad fan är det för musik folk lyssnar på här inne? Children of Bodom? Herrejävlar, vad dåligt.

Introt ska vara något alla kan vara stolta över, inte någon musik producerad av smutsiga nitbärare.

Intro:The Farm - All Together Now

Inte för att låten är den bästa som skapats, även om den är jävligt bra, men det är helt enkelt en fantastisk introlåt.
Vad snackar du om? Vi är järnkaminer inte några jävla wannabehippies från Storbrittanien.
Children of Bodom har tunga intron och är det perfekta Introlåtsbandet, för att inte tala om Guns.
Tror du helt seriöst att merparten av DIF Hockeys publik vill höra band som Children of Bodom och In Flames som Intro säsongen 07/08? Jag, och väldigt många med mig, skulle ta mig fan skämmas. Det skulle inte ske utan starka motreaktioner, var så säker.

Det är i så fall större möjlighet med Maiden/Metallica. Dålig musik det också iofs.
Gäst

Inlägg av Gäst »

ska det vara musik på hockey så ska det vara hårdrock
måste ju va lite ös i det hela..

inga flum band tack
Pepp91
Inlägg: 419
Blev medlem: 2006-03-31

Inlägg av Pepp91 »

Men jag skulle gärna vilja ha The Ark - The worrying kind. En trevlig låt som skulle visa motståndar lagen ett och annat :!:
stolpskott
Inlägg: 1140
Blev medlem: 2007-03-18

Inlägg av stolpskott »

Pepp91 skrev:Men jag skulle gärna vilja ha The Ark - The worrying kind. En trevlig låt som skulle visa motståndar lagen ett och annat :!:
HERREGUD! OOH NEJ NEJ NEJ NEJ!!!
Pepp91
Inlägg: 419
Blev medlem: 2006-03-31

Inlägg av Pepp91 »

stolpskott skrev:
Pepp91 skrev:Men jag skulle gärna vilja ha The Ark - The worrying kind. En trevlig låt som skulle visa motståndar lagen ett och annat :!:
HERREGUD! OOH NEJ NEJ NEJ NEJ!!!
Hehe, förstå respekten vi (inte) skulle få efter ett sådant intro. 8)
Skriv svar