Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Örnen
Inlägg: 335
Blev medlem: 2016-03-28

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Örnen »

Mattias_87 skrev:
Örnen skrev:Tror inte Florida vill låna ut Hultström till DIF igen nästa säsong.
Vill Florida ha Hultström? Inget ont emot Linus men jag har svårt att se honom i NHL.
Dom såg hans potential i fjol, signade honom i konkurrens med andra NHL-klubbar. Thoresen sa att det var spelaren med störst potential i vårt lag "utan tvekan".

Dom förväntade sig säkerligen att han skulle spela betydligt mer än han fått göra. Och tro mig, det går inte obemärkt förbi att han fick sitta på läktaren en match.
Användarvisningsbild
Glory1
Inlägg: 2243
Blev medlem: 2011-03-10

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Glory1 »

Örnen skrev:Tror inte Florida vill låna ut Hultström till DIF igen nästa säsong.
Tror som i att fått höra ifrån folk med insyn att så kan vara fallet eller tror som i en ren gissning?

Ingen tvekan att han haft en efter förväntningar dålig säsong, men tycker vi ändå sett spår av den gamla Hulta nu på slutet
Henke_F
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2010-11-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Henke_F »

Mattias_87 skrev:Börjar tänka på denna när jag hör Svedberg:
Ja, värva inte tillbaka den där jävla filmaren bara för att han spelat Junishockey i våran klubb en gång i tiden.
Senast redigerad av Henke_F den 2017-03-13 18:05:38, redigerad totalt 1 gånger.
Henke_F
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2010-11-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Henke_F »

Örnen skrev:
Mattias_87 skrev:
Örnen skrev:Tror inte Florida vill låna ut Hultström till DIF igen nästa säsong.
Vill Florida ha Hultström? Inget ont emot Linus men jag har svårt att se honom i NHL.
Dom såg hans potential i fjol, signade honom i konkurrens med andra NHL-klubbar. Thoresen sa att det var spelaren med störst potential i vårt lag "utan tvekan".

Dom förväntade sig säkerligen att han skulle spela betydligt mer än han fått göra. Och tro mig, det går inte obemärkt förbi att han fick sitta på läktaren en match.

Han har ju spelat upp sig lite nu i slutet, men det vi såg alldeles när han återvände var ju vad något linköping/leksandfan varnade oss för då vi värvade honom första gången, att han hade rätt stora brister defensivt och kunde vara av en liten "fara" bakåt. Det såg vi ju inte något särskilt av eftersom vi hade ett mer fungerande spel både i PP och 5 vs. 5 den säsongen vi värvade honom.

Men är ju frågan om ett ok avslut på denna säsong gör att dom vill ha honom i sitt AHL-lag.
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2689
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av klintan85 »

Jag hoppas verkligen att DIF behåller Anderson nästa säsong. Han har blivit vår bästa och viktigaste spelare. Han har blivit en viktig stomme spelare tillsammans med Brodin och Ljung. Och också Ahlén med sitt fysiska spel.Och sen hoppas jag också att man får behålla Hultström, Emil Johansson, Patrik Lundh och Urbom. Så man kan bygga på något nästa säsong som man inte fick göra under den här säsongen. Hoppas verkligen inte på en mass flykt igen.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
ken1968
Inlägg: 1630
Blev medlem: 2011-10-28

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ken1968 »

Har vi förlängt med Fällström än?? han kan ju bli frisk och lira 2-3 matcher under 17/18 :D
Stavhoppet
Inlägg: 389
Blev medlem: 2010-11-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Stavhoppet »

pulverapa skrev:Realistiskt lag nästa säsong:

Svedberg (Kommer bli kickad från KHL enligt mina källor)
Reideborn

Högström-Hultström
E. Johansson-Urbom
Bernhardt-AOM
Falk

Lundh-Engqvist-Brodin
Ridderwall-L. Johansson-Bergfors
Possler-Ljungh-Ahlén
J. Davidsson-M. Davidsson-Vejdemo
Fjällby
Hank

Det stora frågetecknet är väl om Emil Johansson vill spela vidare hos oss. Han kanske är sugen på nästa steg, anbud lär inte saknas.

Frågan med det laget är väl om det är tillräckligt bra?
Jag skulle vilja se en FW som är en mer uttalat målskytt typ Palola eller Eero Elo el liknande..
Fast den stora frågan är väl då vem som ska ha handlederna och smeka fram de där passningarna som får en att bli tårögd, skulle Ante eller Bergfors kunna sköta det i varsin formation?
Jag hoppas på det men är långt ifrån säker.

När det kommer till den sista utposten så känns Svedberg som ett ok alternativ även om jag hellre skulle vilja se Henrik Karlsson eller Jonas Gustafsson men Svedberg skulle kännas som ett stabilt alternativ som kan utvecklas och stanna i klubben.
Dusinator
Inlägg: 3821
Blev medlem: 2009-10-26

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Dusinator »

Vår framtida målvakt stod och klappade klubban i isen när hjältarna äntrade idag... Max Rönnqvist hette han va?
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av minalman »

Dusinator skrev:Vår framtida målvakt stod och klappade klubban i isen när hjältarna äntrade idag... Max Rönnqvist hette han va?
Vi behöver en målvakt med mycket tur. Max "Röta" Rönnqvist låter lovande.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Lynxlynx
Inlägg: 185
Blev medlem: 2014-04-02

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Lynxlynx »

Bill Sweat står utan kontrakt till nästa säsong. Han känns ju som den målskytt vi skulle behöva. Vilka andra free agents finns i SHL?
mb81
Inlägg: 8665
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Lynxlynx skrev:Bill Sweat står utan kontrakt till nästa säsong. Han känns ju som den målskytt vi skulle behöva. Vilka andra free agents finns i SHL?
Patrick Cehlin till exempel.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av pulverapa »

Patrick Cehlin
Andreas Engqvist
Kevin Stenlund
Jesper Pettersson (redan klar)

Dessa herrar lär väl spela hos oss nästa säsong.
Örnen
Inlägg: 335
Blev medlem: 2016-03-28

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Örnen »

pulverapa skrev:Patrick Cehlin
Andreas Engqvist
Kevin Stenlund
Jesper Pettersson (redan klar)

Dessa herrar lär väl spela hos oss nästa säsong.
Tror inte det finns plats för tre nya forwards.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ciirree »

Skellefteå ryktas vara intresserad av Melart. Kanske betyder att Urbom stannar här?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
mb81
Inlägg: 8665
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Örnen skrev:
pulverapa skrev:Patrick Cehlin
Andreas Engqvist
Kevin Stenlund
Jesper Pettersson (redan klar)

Dessa herrar lär väl spela hos oss nästa säsong.
Tror inte det finns plats för tre nya forwards.
Nä. Jag tror max två till forwards. Eventuellt tre om man värvar Cehlin och Ante och är osäkra på deras status.
Det känns jävligt jobbigt att de två(Ante och Cehlin) som jag helst vill ha in inte spelat på länge pga hjärnskakningar. Vilket gör de värvningarna rätt osäkra. Fördelen är väl att de borde bli billigare pga detta.
Låst