Frågetråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Frågetråden

Inlägg av Praetori »

Davidsson skrev: Vem vill torka av skorna på denna?
Känns som Djurgårdare inte är främsta målgruppen iaf. =D
Känns fan inte ok.
Iofs skulle man ju kunna använda den just som en typ av test för sedlighetskontroll i hemmet. De gäster som kliver på skölden eller torkar av sig skorna får vända i dörren. :lol:
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Ohddan
Inlägg: 1379
Blev medlem: 2012-03-01

Re: Frågetråden

Inlägg av Ohddan »

Praetori skrev:
Davidsson skrev: Vem vill torka av skorna på denna?
Känns som Djurgårdare inte är främsta målgruppen iaf. =D
Känns fan inte ok.
Iofs skulle man ju kunna använda den just som en typ av test för sedlighetskontroll i hemmet. De gäster som kliver på skölden eller torkar av sig skorna får vända i dörren. :lol:
Smart att bredda kundkretsen! Suga åt sig råttorna o vrakens surt förvärvade pant. :wink:
KJL
Inlägg: 136
Blev medlem: 2015-01-29
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Frågetråden

Inlägg av KJL »

Ohddan skrev:
Praetori skrev:
Davidsson skrev: Vem vill torka av skorna på denna?
Känns som Djurgårdare inte är främsta målgruppen iaf. =D
Känns fan inte ok.
Iofs skulle man ju kunna använda den just som en typ av test för sedlighetskontroll i hemmet. De gäster som kliver på skölden eller torkar av sig skorna får vända i dörren. :lol:
Smart att bredda kundkretsen! Suga åt sig råttorna o vrakens surt förvärvade pant. :wink:
Känns lite Överste Parker (Elvis Presleys agent) över det hela - Han lät ju tillverka "I love Elvis"-pins som sålde bra bland Elvis fans. Det växte också upp en ganska stor Anti-Elvis rörelse I USA på 50-talet och vad gjorde överste Parker då? Jo, han lät även tillverka "I hate Elvis"-pins att sälja till den gruppen. Så nu kunde han bade tjäna pengar på folk som älskade Elvis och folk som hatade Elvis...
Med det sagt känns det osmakligt med denna dörrmatta.
South_Exil
Inlägg: 788
Blev medlem: 2016-01-28

Re: Frågetråden

Inlägg av South_Exil »

Kanske redan avhandlat, Men:

Kan nån svara på varför det i princip överallt (tabeller, cmore, senast idag på Brynäs specialdesignade tröjor) står Djurgården Hockey.
Är det så man från föreningen vill att det ska framställas??
Föredrar verkligen Djurgårdens IF
B.I.B.A
Inlägg: 2785
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Frågetråden

Inlägg av B.I.B.A »

South_Exil skrev:Kanske redan avhandlat, Men:

Kan nån svara på varför det i princip överallt (tabeller, cmore, senast idag på Brynäs specialdesignade tröjor) står Djurgården Hockey.
Är det så man från föreningen vill att det ska framställas??
Föredrar verkligen Djurgårdens IF
Nu spekulerar jag bara, men kan tänka mig att tex fotbollen äger "Djurgårdens IF" och hockeyföreningen heter typ "Djurgårdens IF Hockey" på pappret. Eftersom klubbarna egentligen är fristående från varandra, så får de nog inte ha exakt samma namn.

Har för mig att det alltid brukade stå typ "AIK IF" och "Djurgårdens IF IF" på swehockey för några år sedan, men jag kan ha fel.
Avgå Jocke.
South_Exil
Inlägg: 788
Blev medlem: 2016-01-28

Re: Frågetråden

Inlägg av South_Exil »

B.I.B.A skrev:
South_Exil skrev:Kanske redan avhandlat, Men:

Kan nån svara på varför det i princip överallt (tabeller, cmore, senast idag på Brynäs specialdesignade tröjor) står Djurgården Hockey.
Är det så man från föreningen vill att det ska framställas??
Föredrar verkligen Djurgårdens IF
Nu spekulerar jag bara, men kan tänka mig att tex fotbollen äger "Djurgårdens IF" och hockeyföreningen heter typ "Djurgårdens IF Hockey" på pappret. Eftersom klubbarna egentligen är fristående från varandra, så får de nog inte ha exakt samma namn.

Har för mig att det alltid brukade stå typ "AIK IF" och "Djurgårdens IF IF" på swehockey för några år sedan, men jag kan ha fel.
Hmm. Ja möjligen något med föreningsstruktur, men moderföreningen heter väl Djurgårdens IF sedan heter alliansföreningarna Fotboll, Hockey, Basket osv.

AIK IF känner jag igen, men det hade med deras konkning och nedflyttning till div 1 att göra.
Djurgårdens IF IF har jag aldrig sett.
Örnen
Inlägg: 335
Blev medlem: 2016-03-28

Re: Frågetråden

Inlägg av Örnen »

Det har varit på tapeten förut. Jag tror man har valt det själva. Vad jag vet finns det inget som stoppar hockeyn eller fotbollen från att ha "Djurgårdens IF". Vilket jag också verkligen skulle föredra.
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Frågetråden

Inlägg av seppuko »

Minns i Tv-pucken för något år sedan stod det Djurgårdens IF IF.

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
mb81
Inlägg: 8648
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Frågetråden

Inlägg av mb81 »

seppuko skrev:Minns i Tv-pucken för något år sedan stod det Djurgårdens IF IF.

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Djurgårdens Idrottsförening ishockeyförening väl?
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Frågetråden

Inlägg av seppuko »

Ja precis :)

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
mutation
Inlägg: 354
Blev medlem: 2009-09-29
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: Frågetråden

Inlägg av mutation »

Jag som inte bor i närheten av Hovet har tyvärr inte många möjligheter per år att gå på hemmamatcherna. Om man går på bortamatcher och står i bortaklacken när DIF spelar, är det nån del av pengarna som då går till DIF eller räknas alla biljettintäkter till arrangerande klubb?
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 7937
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Frågetråden

Inlägg av Mattias_87 »

mutation skrev:Jag som inte bor i närheten av Hovet har tyvärr inte många möjligheter per år att gå på hemmamatcherna. Om man går på bortamatcher och står i bortaklacken när DIF spelar, är det nån del av pengarna som då går till DIF eller räknas alla biljettintäkter till arrangerande klubb?
Alla biljettintäkter går ju till hemmalaget så du stödjer inte något ekonomiskt genom att gå på bortamatcher.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4408
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: Frågetråden

Inlägg av captcash »

Nån som vet om AIS's stream för matchen idag är en riktig sändning (dvs med snack, repriser osv) eller om det sitter nån tomte och filmar från läktaren med sin iphone och streamar ut? :/
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4408
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: Frågetråden

Inlägg av captcash »

captcash skrev:Nån som vet om AIS's stream för matchen idag är en riktig sändning (dvs med snack, repriser osv) eller om det sitter nån tomte och filmar från läktaren med sin iphone och streamar ut? :/
Svarar på min egen fråga som fick svar på AIS site:

Hej på er alla glada tittare. Det kommer att vara en kamera med repriser och kommentatorer. Ishallen i Gimo har dock inget eget internet så vi ska sända med hjälp av en mobil 4G router.
Nu håller vi tummen för att internet klarar av att skicka matchen utan störning för er tittare?
/Conny Melander
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
sPTNC
Inlägg: 872
Blev medlem: 2012-09-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Göteborg

Re: Frågetråden

Inlägg av sPTNC »

captcash skrev:
captcash skrev:Nån som vet om AIS's stream för matchen idag är en riktig sändning (dvs med snack, repriser osv) eller om det sitter nån tomte och filmar från läktaren med sin iphone och streamar ut? :/
Svarar på min egen fråga som fick svar på AIS site:

Hej på er alla glada tittare. Det kommer att vara en kamera med repriser och kommentatorer. Ishallen i Gimo har dock inget eget internet så vi ska sända med hjälp av en mobil 4G router.
Nu håller vi tummen för att internet klarar av att skicka matchen utan störning för er tittare?
/Conny Melander
Funkar ju klanderfritt än så länge och bild och ljud verkar hålla bra standard!
Skriv svar