Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
danielsahlberg4
Inlägg: 1
Blev medlem: 2015-03-04

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av danielsahlberg4 »

Släng upp en bild på det för oss som inte är så lyckosamma än... :)

Skickat från min LG-D855 via Tapatalk
Användarvisningsbild
bbjs
Inlägg: 132
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av bbjs »

..också från galenhöken: i brevådan...

http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... -overgang/
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av android »

DIF_Soldier skrev:
android skrev:
OTTO skrev:
mb81 skrev:Högström klar!
Källa på det?
Julkort från DIF.
Enkelt tips för allas trevnad: specificera vad som åsyftas med "julkort" i detta fallet, är det exempelvis mail?
Eller ange källa DIREKT.

Annars knip.
Ett julkort är väl ett julkort. Källan är DIF. Hade det varit mail så hade jag skrivit mail. Sluta grina nu.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
bbjs
Inlägg: 132
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av bbjs »

Bild
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Vi verkar vara intresserade av John Dahlström.

http://bloggar.expressen.se/sjoberg/201 ... -intresse/
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ciirree »

Har inte en forward i laget som kan göra mål - tar in två backar. Det är DIF det.
Benjamin L. Willard
Inlägg: 1546
Blev medlem: 2012-10-04
Ort: Saigon... shit; I'm still only in Saigon...

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Ju mer matcher jag ser blir jag mer och mer övertygad att det inte är en målskytt vi behöver utan playmakers. Vi skjuter mycket och nära eller inne i slottet men om man går igenom våra chanser är det nästan alltid flera motståndare mellan mål och våra spelare. Det är för mycket tunnelseende på grabbarna och det känns som vi får kämpa väldigt mycket mer än våra motståndare för att komma till skott. Vi behöver spelare som kan öppna ytor och dra till sig motståndare och spela fram till våra målskyttar. Jag tror det även är därför vårat PP har varit så himla dåligt, vi har erkända målskyttar i Matt, Anderson och även Hultström men kvalitén på passningspelet är alldeles för dåligt, tempot är segt och motståndarna hinner ofta täppa igen de öppna ytorna vilket även påverkar kvalitén på våra avslut även fast det går på mål. Det känns som våra skott från blå ofta fastnar på motståndarna i PP t ex.
Börja med att programmera om spelare som Ikonen och Ljung t ex som jag tror kan fylla den rollen någorlunda väl, och om nu spelare ska in, börja leta playmakers!
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av seppuko »

Precis. Vi saknar folk som kan lägga upp åt andra. De gånger Matt gör det gör Brodin mål, och han är väl inte den i laget vi klassar som målskytt?

De som ska göra mål får leta upp lägen själva, vilket gör att de kanske inte alltid kan vara i de positionerna de är vana vid. Värvar vi två målskyttar riskerar vi att de hamnar i samma sits.

Dock tror jag att Högström och Hultström är bättre på att sätta upp lägen än många av våra nuvarande forwards vilket borde kunna rendera i lite fler mål. Men då kan vi inte hålla på att matcha in dessa två med tex Hank-kedjan etc.

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2295
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av crike »

Hör till 17/18 men vem ska vi ha som förstemålis? Inte Adam tror jag vi är överens om.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Puckey »

crike skrev:Hör till 17/18 men vem ska vi ha som förstemålis? Inte Adam tror jag vi är överens om.
Mantas går inte jättestarkt i AHL, Enroth skulle också kunna vara aktuell för flytt till Stockholm om man har de pengarna. Det löser sig.
B.I.B.A
Inlägg: 2832
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av B.I.B.A »

Puckey skrev:
crike skrev:Hör till 17/18 men vem ska vi ha som förstemålis? Inte Adam tror jag vi är överens om.
Mantas går inte jättestarkt i AHL, Enroth skulle också kunna vara aktuell för flytt till Stockholm om man har de pengarna. Det löser sig.
Jag tror Jocke kommer förlänga med Tellan och vår målvaktsduo består. Förutsatt att vi spelar i SHL. Åker vi ur gissar jag på Reideborn/Jensen.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Kentta
Inlägg: 3893
Blev medlem: 2010-03-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Kentta »

B.I.B.A skrev: Jag tror Jocke kommer förlänga med Tellan och vår målvaktsduo består. Förutsatt att vi spelar i SHL. Åker vi ur gissar jag på Reideborn/Jensen.
Om Tellan redan nu går ut i tidningen och pratar om att lägga av är det väl nästan garanterat att detta är hans sista säsong.

Blir oerhört intressant att se hur Jocke löser målvaktssidan till nästa säsong.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

B.I.B.A skrev:
Puckey skrev:
crike skrev:Hör till 17/18 men vem ska vi ha som förstemålis? Inte Adam tror jag vi är överens om.
Mantas går inte jättestarkt i AHL, Enroth skulle också kunna vara aktuell för flytt till Stockholm om man har de pengarna. Det löser sig.
Jag tror Jocke kommer förlänga med Tellan och vår målvaktsduo består. Förutsatt att vi spelar i SHL. Åker vi ur gissar jag på Reideborn/Jensen.
Tycker det skulle vara jävligt puckat hur bra än Tellan är när han är bra. Han blir inte direkt yngre och kroppen kommer inte hålla bättre.
Jag är trygg i att ha Adam som andreslips om han inte behöver ha det som nu att han måste stå hälften av matcherna då vår förstamålvakt inte klarar att stå mer. Nu får han för stort ansvar.
Men en förstamålis som står 2/3 av alla matcher skulle vara perfekt.

Tellan lär dessutom ha en av de högre lönerna i laget och stålar till en bra försteslips borde finnas.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4778
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av diftobbe89 »

Jonas Enroth är en intressant keeper, om han vill hem till Stockholm.
Spela fult
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Edin »

Hur går det för Mantas i San Jose? Om man får drömma lite kanske han kan bli utlånad till nästa säsong?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Låst