Hemsidan

Hur ska hemsidan och forumet bli bättre? Kom med synpunkter!
Skriv svar
Användarvisningsbild
Think if...
Inlägg: 471
Blev medlem: 2014-03-17
Ort: Stockholm, Sweden
Kontakt:

Re: Förbättra sidan

Inlägg av Think if... »

Plusse skrev:Hur läser man hemsidan i webbversion på mobilen? Hatar mobilanpassade sidor.
Ja speciellt fula mobilsidor! Det här var verkligen inte ett lyft någonstans
Using Tapatalk
Användarvisningsbild
Eriksson
Inlägg: 678
Blev medlem: 2012-02-18

Re: Förbättra sidan

Inlägg av Eriksson »

Oj......

Bland det sämre jag sett faktiskt. Andas lite slutet av 90-talet när buggiga dropdown-menyer började komma.

Kan väl ändå inte vara rätt tänkte jag att om man väljer Fans i huvudmenyn och sedan får en fet meny över halva sidan där man tvingas klicka på länken längst ut till vänster, men så kollade jag på de andra SHL-lagens sidor, och det verkar vara så det är tänkt, eller rättare sagt så tänkte nog pryon som satte i hop mallen ;)

- Rörig huvudsida, som att komma in i en färgbutik där alla burkarna exploderat.
Minimera antalet objekt, dela heller upp sektioner. En startsida skall vara enkel. Oftast nyheter och ett infoflöde med korta rubriker i höger/vänster kolumm kanske.

- Navigationen, ja vad skall man säga.
Dropmeny skall ligga direkt under den länken man klickar på. Hellre dropdown som expanderar neråt än i sidoled då det bara blir "kladdigt"

- Nyheter/artiklar, Finns på flera ställen=Svårt att hitta.
Ett ställe räcker.

- Enerverande reklam som lägger sig över hela sidan (nåja, ad-blocker funkar ju)
Att man har sponsorlänkar/bilder ja, men ala Aftonbladet med en splashscreen nja....
Vad vet jag, jag är bara en supporter som gnäller
Användarvisningsbild
Lakrisal
Inlägg: 488
Blev medlem: 2008-11-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Förbättra sidan

Inlägg av Lakrisal »

Flera lag i SHL har ju samma utseende som DIFs nya. Har ju varit tvungen att sitta och trycka mig igenom dem för jobbet och de är fan oanvändbara.

Så otroligt trist att se att även DIF måste falla in i samma mall som sportsediting och SHL tycker det ska vara.
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Förbättra sidan

Inlägg av seppuko »

Var det inte så att gamla hemsidan även var likadan som de flesta andra SHL-lag? Att vi redan då gnällde lite över det?

Dock var den äldre designen klart bättre än denna, men det går säkerligen att i tid förbättra.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
Think if...
Inlägg: 471
Blev medlem: 2014-03-17
Ort: Stockholm, Sweden
Kontakt:

Re: Förbättra sidan

Inlägg av Think if... »

Det sorgliga är väl inte att vi har samma "design" som andra lag, utan att flera lag har en så tokusel (och ful) design på hemsidan. Hemsidan är till för dom som använder den, inte för någon annan. Det finns inget "användande" som ser ut på det här sättet. Så det hela är mycket enkelt, gör om och anpassa designen efter användandet, inget annat.
Using Tapatalk
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4740
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Förbättra sidan

Inlägg av diftobbe89 »

Man läser ju inte ens artiklarna längre i all denna jävla röra. Detta var verkligen så uselt det bara kan bli.
Spela fult
parklife
Inlägg: 24
Blev medlem: 2011-12-30
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Förbättra sidan

Inlägg av parklife »

Äntligen responsiv design. Fem år försent men bra ändå.
sPTNC
Inlägg: 872
Blev medlem: 2012-09-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Göteborg

Re: Förbättra sidan

Inlägg av sPTNC »

Man stör sig bara mer och mer på sidan ju fler gånger man ser den.
Henke_F
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2010-11-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Förbättra sidan

Inlägg av Henke_F »

sPTNC skrev:Man stör sig bara mer och mer på sidan ju fler gånger man ser den.
Ja man blir bara mer och mer förbannad på att den är så jävla dålig, kollar man på andra lags sidor så går det iaf att få lite bättre struktur på vissa saker. Även om det ser ut som en 3-åring har gjort mallen på dropdown-menyer etc.

Man sjösätter väl inte en ny hemsida så ogenomtänkt och "icke klar"? Denna är inte värdig att representera världens finaste ishockeyförening!

Hoppas vi fick många miljarder för att sälja ut röven så där.
Ehh vad, inga pengar alls i kompensation för att behöva överge vår gamla sida? :shock: :cry:
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Förbättra sidan

Inlägg av minalman »

Det saknas mediastrategi. Julkort med 1900-talspost, pissig SHL-styrd hemsida, e-post i skurar, Twitter, Facebook, Bagdad-Bob-moderatorer. Men vad vill man egentligen?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17429
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Förbättra sidan

Inlägg av SirDIFalot »

minalman skrev:Det saknas mediastrategi. Julkort med 1900-talspost, pissig SHL-styrd hemsida, e-post i skurar, Twitter, Facebook, Bagdad-Bob-moderatorer. Men vad vill man egentligen?
Och i ett annat forum så hyllas DIF hockey till skyarna för hur man jobbar med sociala medier för att locka folk till matcherna. Där just nu DIF Fotboll istället är helt värdelösa.
Matcher är ett nödvändigt ont för att få fram stats.
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: Förbättra sidan

Inlägg av Axel_K »

minalman skrev:Det saknas mediastrategi. Julkort med 1900-talspost, pissig SHL-styrd hemsida, e-post i skurar, Twitter, Facebook, Bagdad-Bob-moderatorer. Men vad vill man egentligen?
Har DIF rätt att styra sin egen hemsida eller måste SHL-lagen alla ha likadana? Ifall man får styra eget så är det ju bara att sätta en modern webutvecklare på det, SHL's webutvecklare är ju i klass med DJ Yes.

Julkortet var ju klockrent, det var ju dock inte någon rekryteringsstrategi då det var endast till medlemmar.
Jag har fått 11 mail hittils i December från DIFhockey samt Björck, jag fick 14 mail i November. Tror inte att mail är någonting man vill skicka för mycket av, det blir väldigt lätt hänt att det blir spammigt.

Twitter är ju riktigt bra styrt i jämförelse med hur fotbollen haft det, facebook använder jag knappt så det har jag ingen aning om.


Dock så behövs mer hype på hemsidan kan jag tycka, inte bara "nu är det match igen" utan saker som gör att det brinner till och man vill se när vi sänker sjömän, renknullare eller skåningar.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Förbättra sidan

Inlägg av minalman »

SirDIFalot skrev:
minalman skrev:Det saknas mediastrategi. Julkort med 1900-talspost, pissig SHL-styrd hemsida, e-post i skurar, Twitter, Facebook, Bagdad-Bob-moderatorer. Men vad vill man egentligen?
Och i ett annat forum så hyllas DIF hockey till skyarna för hur man jobbar med sociala medier för att locka folk till matcherna. Där just nu DIF Fotboll istället är helt värdelösa.
Kul. Men att vara överallt hela tiden blir till slut ganska tröttsamt. Det kanske bara gäller mig som följer allt överallt och köpt säsongskort, köpt familjebiljetter, är medlem, gillar allt på FB och retweetar då och då. Jag översköljs av DIF-budskap (fem ex av varje mail) men det går fan inte bättre på isen för det :-)
Dessutom fick jag Julkortet en dag efter alla andra... Att skrika mest är förstås också en strategi, men nog fan har fotbollen mer substans bakom sin kommunikation än hockeyn som bara ropar högst i alla möjliga kanaler.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: Förbättra sidan

Inlägg av Axel_K »

Jaha, du klagar på att hockeyn marknadsför FÖR mycket? :? :shock:
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Förbättra sidan

Inlägg av minalman »

Axel_K skrev:Jaha, du klagar på att hockeyn marknadsför FÖR mycket? :? :shock:
:-)
Jag vill ju inte gnälla för mycket i matchtrådarna så jag ger mig på några andra för att avreagera mig.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Skriv svar